Het grote E36 M3 (occasion) draadje
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Het grote E36 M3 (occasion) draadje
Omdat we nu wel heel hard moeten zoeken voor Mark maar ff een draadje eraan besteden Eventueel handig omdat er misschien ook mensen hier bekend zijn met bepaalde auto's....dan kunnen we een beetje kaf van koren scheiden
zwarte van particulier
Avus blauw van particulier
Dakar geel bij bedrijf
Heel mooi maar iets duurder..
Voor Macboy:
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 251939.jpg[/img]
85 PF HJ 14K maar wel weinig km's
zwarte van particulier
Avus blauw van particulier
Dakar geel bij bedrijf
Heel mooi maar iets duurder..
Voor Macboy:
[img:468:351]http://www.autotrack.nl/car-img/of02/s0 ... 251939.jpg[/img]
85 PF HJ 14K maar wel weinig km's
Laatst gewijzigd door Niels op 26 jan 2008, 21:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
- Berichten: 39817
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.50
- Locatie: Boven Barcelona
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Wat een prijzen zeg...
Die zwarte.. ringsticker er 236.000km.. de tering.
Stuurwielen die niet origineel geleverd zijn, leipe kleurcombinaties... Was mijn GT heel zo verkeerd nog niet.... die krijg je nu voor 13k ook wel mee, 140.000 gelopen en drijfstanglager en vanosrevisie net gedaan plus groot onderhoud (van airconrevisie tot alle vloeistoffen waaronder bakolie, diffolie, alles, nieuwe remmen rondom, hardy nieuw)...
Die zwarte.. ringsticker er 236.000km.. de tering.
Stuurwielen die niet origineel geleverd zijn, leipe kleurcombinaties... Was mijn GT heel zo verkeerd nog niet.... die krijg je nu voor 13k ook wel mee, 140.000 gelopen en drijfstanglager en vanosrevisie net gedaan plus groot onderhoud (van airconrevisie tot alle vloeistoffen waaronder bakolie, diffolie, alles, nieuwe remmen rondom, hardy nieuw)...
-
- Berichten: 4242
- Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02
Qua looks vind ik die blauwe mooi zeg 8)
Daytona Violet M3
http://www.speurders.nl/autos/bmw/37015 ... t_55152792
PS: Hoe doen jullie links met beschrijving hier?
Daytona Violet M3
http://www.speurders.nl/autos/bmw/37015 ... t_55152792
PS: Hoe doen jullie links met beschrijving hier?
Laatst gewijzigd door Roy op 27 jan 2008, 09:41, 1 keer totaal gewijzigd.
- Jelmer850i
- Berichten: 5631
- Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
- Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5
- Contacteer:
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
13K is wel heel ander geld dan 8-9K Knot en je bekritiseert een auto puur op km.stand en sticker maar vervolgens moeten we een auto die maximaal is gebruikt en 5K meer kost wel interessant vinden Niet om de GT af te zeiken maar je koopt er wel een auto mee waarvan je weet dat ie op z'n kloten heeft gehad. Ik weet dat je er wijs mee was en er een hoop geld in hebt gestopt om em technisch top te houden maar aan zo'n auto ging ik persoonlijk voorbij. Dan maar eentje met 2.5ton op de klok van de 2e eigenaar met boekjes erbij o.i.d.Knot schreef:Wat een prijzen zeg...
Die zwarte.. ringsticker er 236.000km.. de tering.
Stuurwielen die niet origineel geleverd zijn, leipe kleurcombinaties... Was mijn GT heel zo verkeerd nog niet.... die krijg je nu voor 13k ook wel mee, 140.000 gelopen en drijfstanglager en vanosrevisie net gedaan plus groot onderhoud (van airconrevisie tot alle vloeistoffen waaronder bakolie, diffolie, alles, nieuwe remmen rondom, hardy nieuw)...
Overigens zijn de geplaatste auto's lang niet allemaal auto's die ik zelf zou gaan bekijken hoor. Ik heb gewoon een aantal redelijk originele dingen geplaatst voor redelijke prijzen.
Je moet het met een = ertussen meubelenEnergy schreef:Qua looks vind ik die blauwe mooi zeg 8)
Daytona Violet M3
http://www.speurders.nl/autos/bmw/37015 ... t_55152792
PS: Hoe doen jullie links met beschrijving hier?
[ url=http://www.speurders.nl/autos/bmw/37015 ... _55152792/]Dit is een link[/url ] (alt+w)
En dan zijn deze nog redelijk origineel, man wat kom je een zooi tegenNandor schreef: Wat staan er een boel vage auto's tussen zeg......
N.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
- Contacteer:
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Niels, best grappig, ik als zeikerd zou dus alleen mn eigen M3 terugkopen en de rest laten schieten, tenzij het een M3 is helemaal naar mn zin, 3.0 of 3.2 met alle opties, minder dan 150.000 gelopen en vraagprijs onder de 12k.
Liever voluit trappen met warme motor en dure olie dan half trappen met koude motor en castrol RS ofzo.
Liever voluit trappen met warme motor en dure olie dan half trappen met koude motor en castrol RS ofzo.
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Dat ben ik geheel met je eens en het is goed te weten dat je volledig vertrouwen in die GT hebt Achterstallig onderhoud is dodelijk en zegt veel over de mentaliteit van de bestuurder. Maximaal gebruiken en maximaal onderhouden is dan zeker te prefereren maar het liefste zou ik voor een auto gaan die nauwelijks maximaal gebruikt is met maximaal onderhoud Geen idee of ze te vinden zijn van ca. 8 jaar en ouder trouwensKnot schreef:Liever voluit trappen met warme motor en dure olie dan half trappen met koude motor en castrol RS ofzo.
- markk
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Misschien even off-topic:Liever voluit trappen met warme motor en dure olie dan half trappen met koude motor en castrol RS ofzo.
- Castrol RS is ECHT wel goede olie hoor, enkel niet in ///M blokjes
- Castrol TWS voor ///M blokjes is echt niet veel duurder dan RS (tenzij je de TWS bij de stealert koopt...)
Mark.
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Goeie tip Mark! Ik quote em ff naar het E36 M3 draadje in de werkplaats: http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=8476 Heb je enig idee wat de reden daarvoor is trouwens?markk schreef:Misschien even off-topic:Liever voluit trappen met warme motor en dure olie dan half trappen met koude motor en castrol RS ofzo.
- Castrol RS is ECHT wel goede olie hoor, enkel niet in ///M blokjes
- Castrol TWS voor ///M blokjes is echt niet veel duurder dan RS (tenzij je de TWS bij de stealert koopt...)
Mark.
- markk
- Berichten: 3847
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23
Van horen zeggen.
S50/S54 blokjes worden nogal heet intern. De waarde waar het dan om gaat is de HTHS waarde (High Temperature, High Shear). Geeft de viscociteit van de olie alsmede de bestandheid tegen hoge drukken aan als de olie erg heet is.
HTHS waarde van TWS is vele malen hoger dan die van RS.
Mijn S14 (e30 M3) liep altijd prima op RS. M'n impreza en EVO ook.
Enige goedgekeurde olie in de S54 (e46 M3) is Castrol TWS 10w60. e36 M3 (S50) weet ik niet maar ook daar wordt heel veel met TWS gewerkt.
Verder:
- Castrol RS 10w60 heet tegenwoordig Castrol Edge Sport 10w60
- Castrol TWS 10w60 is, in NL, exclusief bij BMW dealer te krijgen (duur !!!!)
- Castrol TWS 10w60 is identiek aan Castrol Edge (dus ZONDER sport) 10w60. Dit is de naam voor TWS voor verkoop buiten het BMW kanaal om. Ook
- Castrol TWS / Edge 10w60 is als je een beetje goed shopped (ebay / marktplaats) e.d. te koop voor rond de 10 a 11 euro per liter (130 euro voor 12l uit Duitsland / thuisbezorgd)
Mark.
S50/S54 blokjes worden nogal heet intern. De waarde waar het dan om gaat is de HTHS waarde (High Temperature, High Shear). Geeft de viscociteit van de olie alsmede de bestandheid tegen hoge drukken aan als de olie erg heet is.
HTHS waarde van TWS is vele malen hoger dan die van RS.
Mijn S14 (e30 M3) liep altijd prima op RS. M'n impreza en EVO ook.
Enige goedgekeurde olie in de S54 (e46 M3) is Castrol TWS 10w60. e36 M3 (S50) weet ik niet maar ook daar wordt heel veel met TWS gewerkt.
Verder:
- Castrol RS 10w60 heet tegenwoordig Castrol Edge Sport 10w60
- Castrol TWS 10w60 is, in NL, exclusief bij BMW dealer te krijgen (duur !!!!)
- Castrol TWS 10w60 is identiek aan Castrol Edge (dus ZONDER sport) 10w60. Dit is de naam voor TWS voor verkoop buiten het BMW kanaal om. Ook
- Castrol TWS / Edge 10w60 is als je een beetje goed shopped (ebay / marktplaats) e.d. te koop voor rond de 10 a 11 euro per liter (130 euro voor 12l uit Duitsland / thuisbezorgd)
Mark.
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Ik haalde TWS gewoon bij Rijsbergen, wel per liter maargoed, boeit me geen fuck als het wat duurder is, het was bepaalde waarde voordat de oliefilm losliet/stukging en dat was bij RS iets van 9,6 en bij TWS 17,nogwat.
Niels, idd die zoek ik ook wel maar die zijn erg zeldzaam. Zou mijn GT misschien nog wel eens terughalen hoor, moet ik alleen wel een huis met garage hebben zodat ie binnen kan staan.
Niels, idd die zoek ik ook wel maar die zijn erg zeldzaam. Zou mijn GT misschien nog wel eens terughalen hoor, moet ik alleen wel een huis met garage hebben zodat ie binnen kan staan.
- alexm3gt
- Berichten: 172
- Lid geworden op: 17 aug 2006, 20:44
uuuhhhh niels wat denk je van de kosten van een m3 blok met 2.5 ton op de teller,wat knot al zegt drijfstanglagers vanos en het kan nog ergerDan maar eentje met 2.5ton op de klok van de 2e eigenaar met boekjes erbij o.i.d.
in die van mij staat helemaal een nieuw blok,dus met 2,5 ton zou ik m toch echt wel laten staan
- Niels
- Berichten: 22267
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Zijn het zulke slechte blokken Alex? 2.5 ton moet je met normaal onderhoud toch gemakkelijk kunnen redden De 3.0 haalt specifiek nog niet eens 100pk/l dus een echte race motor kan ik dat niet noemen en hoeveel van die kilometers wordt nu daadwerkelijk hoog in toeren gemaakt, in de praktijk 25%? Ik ben geen kenner hoor dat moge duidelijk zijn
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Naja, de GT van Albert (die duifjes nu heeft) is ook compleet gereviseerd bij iets van 150.000km, het blijven M blokken, wel sterk maar het slijt ook harder bij >7000rpm ipv het standaard 316i blokje wat altijd 2500rpm knort.
Volgens Vlasblom was bij mijn GT een complete revisie niet nodig maar hij hoorde de vanos wormwielen die wilde hij vervangen en voor het zekere de drijfstanglagers omdat hij die iets hoorde. Ik heb m verkocht met ongeveer 140.000 op de klok
Volgens Vlasblom was bij mijn GT een complete revisie niet nodig maar hij hoorde de vanos wormwielen die wilde hij vervangen en voor het zekere de drijfstanglagers omdat hij die iets hoorde. Ik heb m verkocht met ongeveer 140.000 op de klok
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Oh ja, wat anders... wat ik wel een probleem vond was de koppeling, weet niet of dat altijd zo is bij E36 M3 maar ik vond de drukgroep nogal licht. Koppeling was nog lang niet versleten want 10.000km later was het precies hetzelfde en nog geen slip ofzo maar bij vlot wegrijden moet je dus perse eerst rollen en dan pas op het gas. Licht slippen (om nog wat sneller van de plek te komen) resulteert in doorslippen van de koppeling als je echt op het gas gaat. Laat je m dan aangrijpen en opnieuw op het gas dan gaat t wel prima.
Volgens mij los je dit wel op met een andere drukgroep (misschien past die van de E34 M5?).
Hier een filmpje wat ik toen gemaakt heb:
http://www.olieroe.nl/auto/bmwM3GT/BMW_ ... peling.wmv
Volgens mij los je dit wel op met een andere drukgroep (misschien past die van de E34 M5?).
Hier een filmpje wat ik toen gemaakt heb:
http://www.olieroe.nl/auto/bmwM3GT/BMW_ ... peling.wmv
- Downforce Dennis
- Berichten: 1248
- Lid geworden op: 03 mar 2006, 01:38
- Locatie: Zolder(B)
Volgens mij heeft dit te maken met de koppelingspedaal begrenzer (oid?) die de koppelingweg artificiëel controleerd. Dwz je kan de koppeling laten schieten met je voet maar er zit een pompje tussen wat de snelheid van de beweging in 2 stappen regelt. Alle nieuwe BMW's hebben dit trouwens.Knot schreef:Oh ja, wat anders... wat ik wel een probleem vond was de koppeling, weet niet of dat altijd zo is bij E36 M3 maar ik vond de drukgroep nogal licht. Koppeling was nog lang niet versleten want 10.000km later was het precies hetzelfde en nog geen slip ofzo maar bij vlot wegrijden moet je dus perse eerst rollen en dan pas op het gas. Licht slippen (om nog wat sneller van de plek te komen) resulteert in doorslippen van de koppeling als je echt op het gas gaat. Laat je m dan aangrijpen en opnieuw op het gas dan gaat t wel prima.
Volgens mij los je dit wel op met een andere drukgroep (misschien past die van de E34 M5?).
Hier een filmpje wat ik toen gemaakt heb:
http://www.olieroe.nl/auto/bmwM3GT/BMW_ ... peling.wmv
En over dat 2.5ton en nieuw blok, utter rubish.
Als je het blok 7.5k vollast laat draaien terwijl de auto stilstaat (burnout heet dit geloof ik) kan je wel eens last hebben van smeer- en koelissues ja waardoor er (vooral in de vanos) schade kan optreden.
S50 is zo goed als bulletproof, goed onderhoud, goeie olie en gaan. Zoek maar eens op de duitse M3 fora. Genoeg M3tjes met 300k op de klok.
Oja, met een licht vanos rammeltje kan je gerust nog 50k km verder, als het niet meer is...
En dat je altijd auto's op km-stand en andere akkefietjes afzeikt vind ik persoonlijk not done. Mijn sedan had ook een ringsticker, 220k km, gt spoiler, 19-jarige vorige eigenaar etc...
Kom hem overlaatst nog tegen op een forum waar de huidige eigenaar al 15k km vrolijk en probleemloos rondtuft in het bakkie.
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Ik zie dat ze steeds goedkoper worden. En das mooi. In Duitsland vind je een goede met rond de 130-150.000km voor rond de 9000 euro.
Dus als ze daar zoveel opleveren dan was die dakargele van Mark Nauta echt een koopje ...
wat een gek dat ie er een nachtje over moest slapen en dan nog: had smorgens meteen gebeld
Wel wat voor mij als tweede auto denk ik ...
Dus als ze daar zoveel opleveren dan was die dakargele van Mark Nauta echt een koopje ...
wat een gek dat ie er een nachtje over moest slapen en dan nog: had smorgens meteen gebeld
Wel wat voor mij als tweede auto denk ik ...
- Niall
- Berichten: 1664
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 09:15
- Locatie: Woonplaats
Daarom worden de kilometertellers in apeldoorn allemaal gekortwiektKnot schreef:Dennis,
Even voor de duidelijkheid:
Mij boeit het geen fuck al heeft een M3 200.000km gelopen, alleen het complete nederlandse kutvolk schiet in de stress na 150.000km dus daalt je auto vet in waarde... markt heet zoiets geloof ik..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Eeuwe, Majestic-12 [Bot], Semrush [Bot] en 15 gasten