Aankooptips M5
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Aankooptips M5
Jongens,even wat vragen over dit type;er is bij een bepaalde lichting een olie-probleem of iets dergelijks geconstateerd;kan iemand hierover iets vertellen en over de jaartallen waarover we praten.
Hoe is het qua onderhoud/prijzen daarvan enz.
Hoe is het qua onderhoud/prijzen daarvan enz.
- Downforce Bjorn
- Berichten: 244
- Lid geworden op: 01 mar 2006, 18:36
- Locatie: Zolder, België - Real ///M are handbuilt!
Na 3/2000 is de S62 uitgerust met andere olieschraapveren om het olieverbruik te minderen. Desondanks is op M5Board.com gebleken dat er net zo goed M5's zijn van voor die datum die geen olie verbruiken dan dat er zijn na die datum die het wel doen.
Op zich is ieder jaar van de M5 goed, enkel interieurkenmerken en natuurlijk de facelift vanaf 9/2000 zijn belangrijk om eventueel rekening mee te houden.
Onderhoud etc valt allemaal nog wel mee, maar het ligt eraan of je het bij een dealer laat doen of een specialist etc... Reken bij de BMW dealer voor een inspectie II rond de EUR 800,00 als er niets speciaal gedaan dient te worden.
Je weet op voorhand dat het geen goedkope auto is om mee te rijden, 't is dan ook een M5, maar al met al valt het wel mee...
Op zich is ieder jaar van de M5 goed, enkel interieurkenmerken en natuurlijk de facelift vanaf 9/2000 zijn belangrijk om eventueel rekening mee te houden.
Onderhoud etc valt allemaal nog wel mee, maar het ligt eraan of je het bij een dealer laat doen of een specialist etc... Reken bij de BMW dealer voor een inspectie II rond de EUR 800,00 als er niets speciaal gedaan dient te worden.
Je weet op voorhand dat het geen goedkope auto is om mee te rijden, 't is dan ook een M5, maar al met al valt het wel mee...
- Erik K.
- Berichten: 7209
- Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16
Als je het onderhoud bij de dealer zou laten doen, dan kun je natuurlijk zelf ook aangeven/bepalen wat je gedaan wilt hebben. En dat scheelt een hoop kosten. Misschien handig om zelf de onderhouds intervallen bij te houden, qua filters snaren etc.
B.v. iedere 10000km olie+filter vervangen+evt bougies en luchtfilter.
Even de wielen eraf om de remmen te checken, banden kun je vaak zelf wel beoordelen. Mits de auto in het verleden goed onderhouden is, is het verder volgens mij niet zo spannend allemaal.
De koppeling is overigens ook een zwak punt van deze beul.
B.v. iedere 10000km olie+filter vervangen+evt bougies en luchtfilter.
Even de wielen eraf om de remmen te checken, banden kun je vaak zelf wel beoordelen. Mits de auto in het verleden goed onderhouden is, is het verder volgens mij niet zo spannend allemaal.
De koppeling is overigens ook een zwak punt van deze beul.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
92 euro/maand allrisk....dus daarvoor kan je het niet laten....Zaterdag eerst maar even kijken en dan nog even zien wat zoiets in de verzekering doet;dat zal nog wel een schok worden ,denk ik.
Dan de auto zelf:
Inderdaad Castrol TWS 10W60 erin, maar ik zou zo'n auto alleen kopen van een betrouwbare bron die ook nog bereid/verplicht is minimaal 6 maanden BOVAG te geven....of anders particulier waarbij je extra goed op historie en huidige staat moet letten !
Als dat allemaal klopt heb je echt een KANJER van een auto....waarschijnlijk een van de beste auto's die je ooit zal rijden/aanschaffen....
En ik zeg altijd: bij twijfel NIET inhalen....dus als je de auto of handelaar niet vertrouwt, niet kopen......
Good luck en hopelijk vind je een goed exemplaar.
Ik heb toen die van mij te koop stond 1 !!!! iemand aan de deur gehad, die later geen geld bleek te hebben.....op dat moment wilde ik wel verkopen, nu niet meer omdat je zo'n auto in zo'n staat met geheel bekende historie nooit meer tegenkomt...
Ook uit D halen (anders dan met Europlus garantie) kan linke soep zijn....heb wel verhalen gehoord over door Polen omgekatte wagens....dus ook die moet je kunnen herkennen...
nogmaals, Good luck !

( en please NIET als een bejaarde met zo'n auto gaan rijden...daar gaan ze stuk van ! )
-
- Berichten: 40
- Lid geworden op: 07 sep 2007, 00:52
- Locatie: Almelooo!
Pascal schreef:@Bjorn;ik heb een MY02 op het oog met 100K km inclusief historie;bedoeling is zo'n 8/9000 km /jaar te maken.
Is het ook de castrol 10W60 die gebruikt wordt en zijn er ook mogelijke problemen met de VANOS?
Let op de koppeling en de remmen, slijten vrij snel en ze houden niet echt over.(remmen upgrade zou ik aanbevelen)
(dubbele)

Wat erg belangrijk is, is om de S62 te horen/voelen lopen als hij koud is.
Hij heeft bij stationairloop een licht dieselgenagel (niet schrikken, dit hoort zo) maar als je een beetje gas geeft en/of als hij iets warmer wordt moet dit een stuk minder worden. Is dit niet het geval? Extra oppassen
Olieconsumptie is een bekend verhaal bij de S62, maar kan je garanderen dat zowel de pre-facelift als de facelift modellen beide met dit fenomeen te maken hebben. dus laat je niet gek maken als ze zeggen dat de face-lift versies er geen last van zouden hebben. gewoon goed blijven opletten. check oliepeil voordat je proefrit maakt en vergelijk het in het onderhoudsboekje met laatste beurt om een idee te krijgen hoe het zit met de consumptie.
Maar dit is allemaal niet bedoeld om je af te sschrikken! 8)
M5 E39= Value for money. Ik kan niet 1,2,3, een andere auto bedenken voor de prijs van een 2e hands M5 waar ik zo ontzettend veel plezier aan beleefd heb en waarmee je 99 van de 100 auto's voor blijft

overigens dacht mijn vaste tankstation er waarschijnlijk ook zo over

oh ja, 98 octaan vind de S62 een stuk lekkerder smaken dan euro 95
- Fasteddie
- Berichten: 684
- Lid geworden op: 01 dec 2006, 21:44
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
@Eddie;valt me eigenlijk mee,die verzekering;ik betaal ruim 900 euro allrisk per jaar voor de EVO en als het doorgaat met de M5 wordt er uiteraard gas gegeven 8) ;iig bedankt voor de info.
@Erkan;ook bedankt voor de info over de VANOS;zal eens even horen.
@Rico;het betreft idd deze: http://www.multibranddirect.nl/paginas/alg/occasions4
Hmm,link werkt niet rechtstreeks,maar iig staat ie in het rijtje.
Ik vraag me af;is die prijs niet te laag? Verder zit ik nog steeds in ernstige tweestrijd:
-EVO V is enorm exclusief en aardig lichtvoetig(1305 kg)en je kunt ontzettend vroeg op het gas staan in bochten.
-M5 heeft een werkelijk monumentaal blok in het vooronder en steekt beter in elkaar.
Ik ben er nog niet uit,maar ga morgen iig even kijken.
@Erkan;ook bedankt voor de info over de VANOS;zal eens even horen.
@Rico;het betreft idd deze: http://www.multibranddirect.nl/paginas/alg/occasions4
Hmm,link werkt niet rechtstreeks,maar iig staat ie in het rijtje.
Ik vraag me af;is die prijs niet te laag? Verder zit ik nog steeds in ernstige tweestrijd:
-EVO V is enorm exclusief en aardig lichtvoetig(1305 kg)en je kunt ontzettend vroeg op het gas staan in bochten.
-M5 heeft een werkelijk monumentaal blok in het vooronder en steekt beter in elkaar.
Ik ben er nog niet uit,maar ga morgen iig even kijken.
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
- Ben_968CS
- Berichten: 942
- Lid geworden op: 22 aug 2007, 22:22
- Locatie: Ik ben weg
Kosten na 2 jaar E39/M5: onderhoud ongeveer 0, bijna geen olieverbruik. Wel iedere 20,000 km nieuwe (achter)banden en remschijven voor zijn aan vervanging toe (uiteraard). Had me laatst voor de zoveelste keer driftend uitgeleefd op de asfaltvlakte in Zandvoort: achterband lek en andere volledig kaal: 2 x Michelin Pilot Sport = 2 x iets van EUR 350. Verder ongeveer 1 op 5 (maar rij veel in de stad) en verzekering iets van EUR 2,500 per jaar (maar hangt natuurlijk af van no claim verleden). Bijna altijd gaat de casco verzekering samen met een klasse 5 alarm. Koppeling geen zwak punt, maar met het enorme koppel (ik dacht iets van 550 nM) leeft de koppeling natuurlijk geen 100,000 km. Dus altijd auto kopen met aantoonbaar vervangen koppeling of bedingen dat die wordt vervangen voor de levering. Kortom: super betrouwbare auto voor prijs van Golf GTI, maar met lichtelijk verhoogde running costs. De experience en het super car gevoel is met geen enkele auto van deze 2e hands prijsklasse te evenaren.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
-
- Berichten: 629
- Lid geworden op: 18 aug 2007, 15:52
Nee,is niks geworden;hij had voor het laatst aantoonbaar olie gehad in 2006,voor de rest zag ie er wel goed uit.
Maar de grootste reden dat ik ben weggelopen is het volgende:
Ik kwam binnen en hij stond gelijk naast de ingang,dus alles even goed bekijken,werkelijk een mooi bak .
Verkoper komt eraan en zegt ''450 pk'',ik 400,hij 450,nee zei ik 400!!Oh ja zegt ie,dat is de RS6,maar goed foutje kan gebeuren.
Toen starte hij de motor en klonk goed en de VANOS was idd een beetje hoorbaar(niet echt luid) en ik vroeg ''gaat het geluid van die VANOS ook minderen bij het opwarmen van het blok?'' ;ja zegt ie,dat zijn de klepstoters die zich met olie moeten vullen
,ik zei verder maar niets,kwam er toch wel uit bij een eventuele proefrit.
Hij vraagt m'n inruil en heeft duidelijk nog nooit van een EVO gehoord en gaat met het bouwjaar ('98 ) en km-stand (83000) van de EVO overleggen met z'n collega.
Prijs van de M5 was 30K (redelijk) en toen kwam ie aan of ik even 22,5 K bij wilde leggen als ik besloot tot aankoop
,we hebben gelijk rechtsomkeerd gemaakt;een sputterende en beteuterende verkoper achterlatend.....
Ik ben nu bezig met een andere Duitse krachtpatser;als hij op het erf staat,schiet ik wel even wat plaatjes 8) .
Maar de grootste reden dat ik ben weggelopen is het volgende:
Ik kwam binnen en hij stond gelijk naast de ingang,dus alles even goed bekijken,werkelijk een mooi bak .
Verkoper komt eraan en zegt ''450 pk'',ik 400,hij 450,nee zei ik 400!!Oh ja zegt ie,dat is de RS6,maar goed foutje kan gebeuren.
Toen starte hij de motor en klonk goed en de VANOS was idd een beetje hoorbaar(niet echt luid) en ik vroeg ''gaat het geluid van die VANOS ook minderen bij het opwarmen van het blok?'' ;ja zegt ie,dat zijn de klepstoters die zich met olie moeten vullen

Hij vraagt m'n inruil en heeft duidelijk nog nooit van een EVO gehoord en gaat met het bouwjaar ('98 ) en km-stand (83000) van de EVO overleggen met z'n collega.
Prijs van de M5 was 30K (redelijk) en toen kwam ie aan of ik even 22,5 K bij wilde leggen als ik besloot tot aankoop

Ik ben nu bezig met een andere Duitse krachtpatser;als hij op het erf staat,schiet ik wel even wat plaatjes 8) .
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
7500 euro voor je EVO
Damn.. Da's wel heel erg weinig
Maar verder wel een mooie wagen dus.. Hij staat al lang te koop hoor, zeker een half jaar zoniet langer.
Soms denk ik wel eens.. ff langs rijden met de touring, kijken wat ze er voor geven.. maar dan zegt mijn verstand weer, wat moet je met 2 M's



Maar verder wel een mooie wagen dus.. Hij staat al lang te koop hoor, zeker een half jaar zoniet langer.
Soms denk ik wel eens.. ff langs rijden met de touring, kijken wat ze er voor geven.. maar dan zegt mijn verstand weer, wat moet je met 2 M's


- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
Die hadden we al TomTom schreef:Topictitel aangepast, kan dit een algemeen topic worden voor de E39 M5.
http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=172