E60 530D , waar op letten?
E60 530D , waar op letten?
Ga Vrijdag met mijn vader en voor mn vader bij een E60 530D kijken, ding heeft 180k gelopen, dealeronderhouden, boekjes erbij... mooie antracietgrijze kleur, zwart leer, fulloptions , 19inch, gewoon een hele dikke complete auto... heb er zelf al even ingezeten en ding rijdt perfect.. maar waar op te letten bij zon ding..
?
Bedankt
?
Bedankt
- volvoc30
- Berichten: 1097
- Lid geworden op: 19 dec 2006, 18:35
- Locatie: Breda (parel van het zuiden!)
Heb voor me werk veel in een 530d gereden en dat was een topauto. Het enige waar je op moet letten, alhoewel je dat misschien niet direct merkt, is de werking van de versnellingsbak. In de 5serie waar ik in reed schakelde hij soms niet. Ik reed op de snelweg 145km/h en hij stond in z'n 5, en ik em niet in S staan. Naar de dealer gebracht en die zouden een software update doen en daarna nooit meer iets van gemerkt. Dit is natuurlijk alleen relevant voor een 5 met een automaat. Succes ermee!
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Prima wagen met,zover ik weet,weinig gebreken.Heb afgelopen zomer 1 maand met een 530d gereden die ook 180k gelopen had(als leenauto) en die reed gewoon als een nieuwe.Kan zeer zeker een goede keus zijn en die kilometers kunnen zonder problemen verdubbeld worden.
Maatje van me rijd met een gechipte X5 3.0D en die heeft vanaf nieuw(2004) probleemloos 300k gelopen dus die blokken zijn m.i onverslijtbaar.
Maatje van me rijd met een gechipte X5 3.0D en die heeft vanaf nieuw(2004) probleemloos 300k gelopen dus die blokken zijn m.i onverslijtbaar.
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Prijs economisch is een auto pas bij 10 jaar afgeschreven en niet bij een paar kilometers Knot Je vindt ze niet met minder want die dingen zijn hiervoor gemaakt, gemaakt om 50Kkm per jaar te maken. Mijn voormalig direkteur reed 80Kkm per jaar en verdeelde dat over twee kilometervreters. Die kilometerstanden zitten in je kop man en het zijn geen M3 kilometersKnot schreef:Ik weet t niet hoor... zal t best nog een tijd doen maar prijseconomisch is ie eigenlijk afgeschreven.. niet teveel voor betalen!
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl
- Contacteer:
Re: E60 530D , waar op letten?
Flitspalen !Paul schreef:maar waar op te letten bij zon ding..
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ik rij nog een paar maanden met een e60 525dA. (170.000 km)
Qua rijden 2,5 fantastische jaren gehad met dit ding, maar er mankeerde best wel wat aan.
Als hij al zijn beurten heeft gehad, kunnen we er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat ook alle software updates zijn uitgevoerd? Laat dit even checken.
Die i-drive knop kan best wel voor irritaties zorgen, icm de software van het navigatiesysteem wil die best nog wel eens kuren hebben. (vastlopen)
Verder als er xenon op zit die stadslichtringen controleren. Als één kant het niet doet (beide ringen) is dat waarschijnlijk ook weer dmv software op te lossen, als het meer tegen zit wordt er zoals in mijn geval de hele koplampunit vervangen.
Standkachel deed het soms ook niet...bleek ook de software te zijn.
Chrome sierlijsten buiten bij de zijruiten willen nog wel eens loslaten. Portiergrepen binnenzijde kunnen vervelende kraakjes en rammeltjes hebben. Rolgordijntjes achterste portieren kunnen flink kraken.
Verder lag bij mij de homokineet eruit (of hoe dat ding mag heten) Hij rammelde er in ieder geval flink op los en is onder garantie vervangen.
Ook had ik heel erg veel problemen met het roetfilter. Ik weet niet of die bij jullie exemplaar er al onder zit? (rechte pijpen)
Dat roetfilter zorgt voor een hele hinderlijke donkere toon tijdens het verbrandingsproces. Lijkt dan wel of je in een oude e28 535i aan het tuffen bent. Dat filter slokt ook best wat vermogen, waardoor de motor dan ook enigzins onrustig begint te lopen...hinderlijk bij rustige snelweg km's.
Best een hoop irritaties...maar het rijden maakte heel veel goed. Zelfs een 525dA gaat als een speer, wegligging, tractie, sturen, remmen...alles zoals je het van een 5 serie kan verwachten...goed dus
Qua rijden 2,5 fantastische jaren gehad met dit ding, maar er mankeerde best wel wat aan.
Als hij al zijn beurten heeft gehad, kunnen we er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat ook alle software updates zijn uitgevoerd? Laat dit even checken.
Die i-drive knop kan best wel voor irritaties zorgen, icm de software van het navigatiesysteem wil die best nog wel eens kuren hebben. (vastlopen)
Verder als er xenon op zit die stadslichtringen controleren. Als één kant het niet doet (beide ringen) is dat waarschijnlijk ook weer dmv software op te lossen, als het meer tegen zit wordt er zoals in mijn geval de hele koplampunit vervangen.
Standkachel deed het soms ook niet...bleek ook de software te zijn.
Chrome sierlijsten buiten bij de zijruiten willen nog wel eens loslaten. Portiergrepen binnenzijde kunnen vervelende kraakjes en rammeltjes hebben. Rolgordijntjes achterste portieren kunnen flink kraken.
Verder lag bij mij de homokineet eruit (of hoe dat ding mag heten) Hij rammelde er in ieder geval flink op los en is onder garantie vervangen.
Ook had ik heel erg veel problemen met het roetfilter. Ik weet niet of die bij jullie exemplaar er al onder zit? (rechte pijpen)
Dat roetfilter zorgt voor een hele hinderlijke donkere toon tijdens het verbrandingsproces. Lijkt dan wel of je in een oude e28 535i aan het tuffen bent. Dat filter slokt ook best wat vermogen, waardoor de motor dan ook enigzins onrustig begint te lopen...hinderlijk bij rustige snelweg km's.
Best een hoop irritaties...maar het rijden maakte heel veel goed. Zelfs een 525dA gaat als een speer, wegligging, tractie, sturen, remmen...alles zoals je het van een 5 serie kan verwachten...goed dus
- skinnybmw
- Berichten: 449
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 18:16
- Locatie: Dokkum/Leeuwarden, Frl.
- Contacteer:
Re: E60 530D , waar op letten?
Macboy schreef:Flitspalen !Paul schreef:maar waar op te letten bij zon ding..
- Niels
- Berichten: 22258
- Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
- Auto: Prius+
- Locatie: Grunn...
Dat klopt en dat betekent dat je ook scherp kunt inkopen. Maar ik ben het met je eens dat een km stand problemen bij verkoop op kan leveren maar wat moet je dan. Moet je kijken wat je voor een dikke diesel moet geven met "slechts" 120Kkm en twee jaar oud. De hoofdprijs dus doe me dan maar een ding met kilometers voor relatief weinig. Daar komt bij dat die dingen sowiezo behoorlijk afschrijven. Een ding met veel of heel veel kilometers van 10 jaar oud schelen een keer 1000,-
-
- Berichten: 721
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:05
- Locatie: IJmuiden
- Jan Visser
- Berichten: 1873
- Lid geworden op: 09 feb 2006, 21:30
- Locatie: Leeuwarden
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
530d is perfect blok.
Turbo wil wel eens gaan, somd een verstuiver, en HEEL belangrijk of de vlinderklep van de inlaat is vervangen......Als die breekt, einde blok en dat kost je dan 5000 Euries voor een andere..... En dat gebeurd HEEL erg vaak. Vooral de eerste serie ( vanaf eind 2003) heeft er veel last van.
Verder bijna probleemloze auto.
Turbo wil wel eens gaan, somd een verstuiver, en HEEL belangrijk of de vlinderklep van de inlaat is vervangen......Als die breekt, einde blok en dat kost je dan 5000 Euries voor een andere..... En dat gebeurd HEEL erg vaak. Vooral de eerste serie ( vanaf eind 2003) heeft er veel last van.
Verder bijna probleemloze auto.
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Marcel van Meerbeek schreef:Ik rij nog een paar maanden met een e60 525dA. (170.000 km)
Qua rijden 2,5 fantastische jaren gehad met dit ding, maar er mankeerde best wel wat aan.
Als hij al zijn beurten heeft gehad, kunnen we er waarschijnlijk wel vanuit gaan dat ook alle software updates zijn uitgevoerd? Laat dit even checken.
Die i-drive knop kan best wel voor irritaties zorgen, icm de software van het navigatiesysteem wil die best nog wel eens kuren hebben. (vastlopen)
Verder als er xenon op zit die stadslichtringen controleren. Als één kant het niet doet (beide ringen) is dat waarschijnlijk ook weer dmv software op te lossen, als het meer tegen zit wordt er zoals in mijn geval de hele koplampunit vervangen.
Standkachel deed het soms ook niet...bleek ook de software te zijn.
Chrome sierlijsten buiten bij de zijruiten willen nog wel eens loslaten. Portiergrepen binnenzijde kunnen vervelende kraakjes en rammeltjes hebben. Rolgordijntjes achterste portieren kunnen flink kraken.
Verder lag bij mij de homokineet eruit (of hoe dat ding mag heten) Hij rammelde er in ieder geval flink op los en is onder garantie vervangen.
Ook had ik heel erg veel problemen met het roetfilter. Ik weet niet of die bij jullie exemplaar er al onder zit? (rechte pijpen)
Dat roetfilter zorgt voor een hele hinderlijke donkere toon tijdens het verbrandingsproces. Lijkt dan wel of je in een oude e28 535i aan het tuffen bent. Dat filter slokt ook best wat vermogen, waardoor de motor dan ook enigzins onrustig begint te lopen...hinderlijk bij rustige snelweg km's.
Best een hoop irritaties...maar het rijden maakte heel veel goed. Zelfs een 525dA gaat als een speer, wegligging, tractie, sturen, remmen...alles zoals je het van een 5 serie kan verwachten...goed dus
kan jouw problemen niet onderschrijven marcel.Ik heb vanaf nieuw 95k km gereden met de 535d en die auto was probleemloos!! Ook het Idrive functioneerde zonder problemen.Waarschijnlijk had jij een maandagmorgenauto
-
- Berichten: 4
- Lid geworden op: 05 jan 2008, 12:16
-
- Berichten: 39197
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Welk bouwjaar is jouw 535d Leonard?
Mijn 525d is van september 2005, kort daarna kwam eigenlijk al een my 2006 beschikbaar die op heel wat punten weer wat verbeterd was. We hebben hier een groot aantal E60's (523i/525i/525d) rijden, de nieuwere zijn idd probleemloos, maar met name de modellen zonder startknop stonden bij ons regelmatig bij de dealer.
Regelmatig stond toen m'n hele radio/navigatiesysteem vast...volume niet meer te bedienen, geen file updates meer en ook niet meer mogelijk om de idrive te bedienen. Vervolgens sloeg het hele beeld op zwart...een minuutje geen teken van leven....en dan begon hij zichzelf weer te resetten...en kwam zo stapsgewijs weer tot leven.
Moet wel zeggen dat de auto eigenlijk door z'n software updates steeds beter werd. Het laatste jaar ook nagenoeg geen problemen meer...goed voor de volgende eigenaar dus..
Trouwens....525d's zijn een stuk rumoeriger dan 530d/535d's. Dealers weten dat ook, maar hebben er geen verklaring voor.
535d heeft natuurlijk ook een hoop extra vermogen onder de kap zitten, misschien dat bv dat roetfilter dan veel minder opvallend z'n werk kan doen. Daarbij heb ik een standkachel, die er hoogstwaarschijnlijk voor zorgt dat mijn roetfilter veel vaker aan de slag moet...bijna iedere 400/500 km gaat hij wel een kwartiertje aan de slag.
Correctie....het was geen homokineet maar fuseekogel die er uitlag...
1,5 jaar geleden ook nog een week lang cursus in de 530d van Prodrive gehad. Ok...die hebben ook een heel zwaar leven...maargoed...ook die had toen software problemen. Op de Nordschleife kapte o.a. het AFS ermee..
Mijn 525d is van september 2005, kort daarna kwam eigenlijk al een my 2006 beschikbaar die op heel wat punten weer wat verbeterd was. We hebben hier een groot aantal E60's (523i/525i/525d) rijden, de nieuwere zijn idd probleemloos, maar met name de modellen zonder startknop stonden bij ons regelmatig bij de dealer.
Regelmatig stond toen m'n hele radio/navigatiesysteem vast...volume niet meer te bedienen, geen file updates meer en ook niet meer mogelijk om de idrive te bedienen. Vervolgens sloeg het hele beeld op zwart...een minuutje geen teken van leven....en dan begon hij zichzelf weer te resetten...en kwam zo stapsgewijs weer tot leven.
Moet wel zeggen dat de auto eigenlijk door z'n software updates steeds beter werd. Het laatste jaar ook nagenoeg geen problemen meer...goed voor de volgende eigenaar dus..
Trouwens....525d's zijn een stuk rumoeriger dan 530d/535d's. Dealers weten dat ook, maar hebben er geen verklaring voor.
535d heeft natuurlijk ook een hoop extra vermogen onder de kap zitten, misschien dat bv dat roetfilter dan veel minder opvallend z'n werk kan doen. Daarbij heb ik een standkachel, die er hoogstwaarschijnlijk voor zorgt dat mijn roetfilter veel vaker aan de slag moet...bijna iedere 400/500 km gaat hij wel een kwartiertje aan de slag.
Correctie....het was geen homokineet maar fuseekogel die er uitlag...
1,5 jaar geleden ook nog een week lang cursus in de 530d van Prodrive gehad. Ok...die hebben ook een heel zwaar leven...maargoed...ook die had toen software problemen. Op de Nordschleife kapte o.a. het AFS ermee..
-
- Berichten: 18302
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 22:46
Zit 30.000 km verder. Valt me toch tegen om daar een nette inruilprijs voor te krijgen, ondanks dat een auto bomvol luxe zit, nog als nieuw oogt en aanvoelt. De meesten schreeuwen direct moord en brand om de tellerstanden. Alsof het een Alfa uit 1976 betreft.Marcel van Meerbeek schreef:Ik rij nog een paar maanden met een e60 525dA. (170.000 km)
-
OnlineFabian
- Berichten: 7027
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
- Contacteer:
Klopt, echter met moderne diesels weet iedere handelaar dat de kosten giga kunnen oplopen als er wat kapot gaat. Met een benzine is dat wel anders, of met een oude hakkie-takkie diesel.allen schreef:Zit 30.000 km verder. Valt me toch tegen om daar een nette inruilprijs voor te krijgen, ondanks dat een auto bomvol luxe zit, nog als nieuw oogt en aanvoelt. De meesten schreeuwen direct moord en brand om de tellerstanden. Alsof het een Alfa uit 1976 betreft.Marcel van Meerbeek schreef:Ik rij nog een paar maanden met een e60 525dA. (170.000 km)
Maar turbo's (€1000), verstuivers (€400 per stuk), hogedrukbrandstofpompen (minimaal €1500) etc kunnen het duur maken als je garantie moet verlenen...dus is de bieding er ook naar. Met zulke kmstanden kun je dat eerder gaan verwachten. Maar je kan ook nog probleemloos tot 300K rijden als je geluk hebt.......
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
-
- Berichten: 4820
- Lid geworden op: 25 feb 2006, 19:16
- Locatie: Den Haag
Ja, die van mij heeft ook 'bird'view...helaas met minder geluk.
Kleine update: M'n collega heeft een 2 jaar oude 523i die volgende week een nieuw beeldscherm krijgt. Van de week begon z'n scherm te knipperen en te flitsen...toen werd het pikzwart. Alles wat via de iDrive te bedienen is werkt nu niet meer.
Die van hem is overigens van het nieuwere type met startknop.
Lachen zeg..komt hij daar precies vandaag mee aanzetten...zullen we het topic maar sluiten? Straks doet geen ene '5' het meer..
Kleine update: M'n collega heeft een 2 jaar oude 523i die volgende week een nieuw beeldscherm krijgt. Van de week begon z'n scherm te knipperen en te flitsen...toen werd het pikzwart. Alles wat via de iDrive te bedienen is werkt nu niet meer.
Die van hem is overigens van het nieuwere type met startknop.
Lachen zeg..komt hij daar precies vandaag mee aanzetten...zullen we het topic maar sluiten? Straks doet geen ene '5' het meer..
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 gasten