Fotografie

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Fotografie

Bericht door Tom V » 28 dec 2007, 23:03

Het is me opgevallen dat hier een hoop mensen zijn die wel houden van foto's maken en dat er ook mensen zijn zoals Mark Nauta en Martijn Koevoets die dat professioneel doen.

Zelf ben ik eigenlijk een klein beetje aan het beginnen in deze richting ( hobbymatig ) en vroeg me af hoe de "wat ervaarderen" hiermee begonnen zijn.

( topic mag uiteraard veel foto's bevatten :wink: )

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 28 dec 2007, 23:40

Mijn dank is groot voor het vertrouwen in mijn kunnen, maar professioneel ben ik zeker niet bezig. ;) Op jouw verzoek inclusief wat foto's:

Mijn autofoto's bestonden uit wat plaatjes bij Automaxx-events op Assen, een keer naar de Nürburgring en een keer op Papenburg voor Dick Hoekendijk.

Ik fotografeerde toen een jaartje, toen het toenmalige vriendje van m'n zusje een Clio kocht. Z'n eerst fatsoenlijke auto, dus toen hij op vakantie was, heb ik als verjaardagscadeau's wat foto's gemaakt. Dat was mijn eerste poging, in juli 2006:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

Het uiteindelijke cadeau was dit (in 20x30cm):
Afbeelding


Vervolgens een hele tijd niks meer mee gedaan (op een Tweakers-meeting na, toen nog bij Femme in de kofferbak van de Alpina gelegen), tot ik begin van dit jaar een oproepje op een fotoforum zag. De hoofdredacteur van Rijtesten.nl zocht een fotograaf. Dus een berichtje gestuurd, en een keer wat foto's gemaakt van een Lotus Exige S (tevens mijn eerste poging tot interieurfoto's):

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding

Dat leverde een hoop positieve reacties op, zowel voor mij als Rijtesten.nl. Ik kan het wel goed met de hoofdredacteur vinden, dus als hij een leuke auto ter beschikking heeft, doe ik een retourtje Zwolle met cameratas. 8) Begin dit jaar deed ik dat toch wel zo'n 1-2 keer per maand, met tussendoor ook nog de RS4 van René:

#1
Afbeelding

#2
Afbeelding

#3
Afbeelding

#4
Afbeelding

#5
Afbeelding

#6
Afbeelding

#7
Afbeelding

#8
Afbeelding

#9
Afbeelding

#10
Afbeelding


Na de zomervakantie besloot ik om een groot deel van mijn apparatuur te verkopen, om zo mijn collegegeld en een nieuwe pc te bekostigen. Iedere maand nieuwe fotoapparatuur kopen houdt natuurlijk een keer op als je liquide middelen beperkt zijn. Vandaar ook dat ik sindsdien nauwelijks foto's heb gemaakt, en al helemaal geen autofoto's. Financiëel gaat het inmiddels weer de goede kant op, dus ik hoop van het voorjaar de draad weer wat op te pakken. Er staat sowieso alweer een tripje voor Rijtesten.nl op de planning in het nieuwe jaar, waarbij ik me ook aan video wil gaan wagen. Daarnaast zeurt René dagelijks op MSN om foto's van z'n 130i en heb ik ook Mark beloofd om hem eens in de praktijk wat te laten zien. Mijn streven voor 2007 was een publicatie in een tijdschrift, maar dat heb ik dus niet gered. We zullen zien wat 2008 me gaat brengen. 8)

Wat plaatjes/praatjes vind je op http://martijnfoto.nl (natuurlijk ondergebracht bij het geweldige Sohosted) en in mijn voorsteltopic hier op DF, met extragratis discussies over talent, Photoshop en professioneel fotograferen. ;)


Ohja, over beginnen: gewoon doen, als je goed bent gaan mensen je vanzelf waarnemen.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 28 dec 2007, 23:47

@Martijn: Publicatie in een tijdschrift moet jou zeker lukken. Ik heb foto's in Top Gear (Engelse blad) en Autovisie voor elkaar kunnen krijgen, de eerste zelfs tegen redelijk goede betaling. En ik vind zelf dat ik in vergelijking met jouw foto's maar wat aan rommel ;)

Zelf fotografeer ik sinds 1999 zo'n beetje. Eerst begonnen met een Olympus IS100, die heb ik trouwens nog steeds. Daarna een Canon EOS-100 body en daar wat lenzen bij gekocht. Die is helaas een jaar of 5 geleden bij een inbraak in mijn huis verdwenen. Daarna via de 300D nu terecht gekomen bij de 400D van Canon.

Ik vind het gewoon leuk om te doen als hobby, maar verder geen professionele ambities ;)

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 28 dec 2007, 23:54

Laten we het er maar op houden dat ik in foto's maken beter ben dan in zaken doen. ;)

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 28 dec 2007, 23:58

Martijn
Huh? Een groot deel van je apparatuur verkocht? Wist ik niet.. had ook niet verwacht dat je zoiets zou verkopen!? :D
Wat komt ervoor terug dan?

Ik ben een paar jaar geleden in de horeca terecht gekomen. De eigenaar van die tent maakte altijd wat foto's maar had er een hekel aan om die online te zetten (toen waren er nog niet veel mooie gallery-scripts beschikbaar). Nu ben ik toevallig handig met computers en vond het wel leuk om dat te doen, dus kreeg ik die taak op mij (en de klanten hoefden niet een week te wachten op foto's) ;) Lange tijd met een compactcamera gedaan maar daarna over op een dslr.
Vind partyfotografie wel leuk :) helaas nu zonder 'werk'.
Sinds ik een dslr heb ook wel wat meer met andere soorten fotografie bezig maar meer in de zin van aanprutsen. Tijdje terug een collega 'aangestoken' dus dat is wel leuk om samen es op pad te gaan.

Roy
Berichten: 4242
Lid geworden op: 18 dec 2006, 16:02

Bericht door Roy » 28 dec 2007, 23:58

Als ik de Golf heb, ga ik toch eens flink kloten met mn 300D. Blijft een mooi toestel, maar nooit echt mooie foto's mee geschoten.

Gebruikersavatar
Jurriaan
Berichten: 1267
Lid geworden op: 26 jan 2007, 00:25
Locatie: Rotterdam

Bericht door Jurriaan » 29 dec 2007, 00:00

Heb alleen een goede camera, foto's maken kan ik niet. Noem ze altijd maar snapshots :) Best zonde van zo'n D70 eigenlijk.

Gebruikersavatar
Adje ///M3
Berichten: 3340
Lid geworden op: 21 jan 2007, 19:33
Locatie: Golfke

Bericht door Adje ///M3 » 29 dec 2007, 00:06

Fotografie is ook mijn grote hobby. Gecombineerd met auto's is natuurlijk helemaal top! :wink:

Enkele voorbeelden van afgelopen jaar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ciao,


Ad

Metchu
Berichten: 15237
Lid geworden op: 09 jun 2007, 02:13
Locatie: Niet ver van Zandvoort

Bericht door Metchu » 29 dec 2007, 00:23

mijn hobby is video's maken en bewerken, ik vind foto's maken echt een vorm van kunst, daar moet je echt bepaalde inzicht voor hebben...

Martijn props voor deze foto's:

[img:400:600]http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Clio/IMG_3978.jpg[/img]


Big smile (krijg je) van de Exige
[img:600:400]http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/Exige/IMG_3173.jpg[/img]

dit is nou wat ik bedoel met inzicht en "kunst"
[img:600:400]http://www.xs4all.nl/~akoevoet/GoT/RS4/IMG_5504.jpg[/img]

Ik hou het maar bij de video's 8)

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 29 dec 2007, 01:20

Ohja, vergeten te melden, ook de enige Nederlandse E46 M3 CS moet nog op de foto. ;)
Tom schreef:Martijn
Huh? Een groot deel van je apparatuur verkocht? Wist ik niet.. had ook niet verwacht dat je zoiets zou verkopen!? :D
Wat komt ervoor terug dan?
Zoals gezegd, een nieuwe pc (tutti lampioni: Q6600, 8800GTS, 4GB, 1TB, Dell 2407WFP-HC), een mediacenter, collegegeld, vakantie naar Kos. Ik had iedere maand weer stress van het rood staan. Niet veel, maar toch. Als je iedere maand uitgeeft wat er binnenkomt, kom je er nooit vanaf. :) Dus nu even een paar maanden op een houtje bijten.

Als ik terugkijk gaat het ook nergens over, dit is de revue gepasseerd in 2,5 jaar tijd:
  • - Canon EOS 350D
    - Canon EOS 30D
    - Canon EOS 5D
    - Canon EOS 600

    - Peleng 8mm fisheye
    - Canon EF 24 f/1.4 L
    - Canon EF 28 f/1.8
    - Canon EF 35 f/2
    - Canon EF 35 f/2
    - Canon EF 50 f/1.8
    - Canon EF 50 f/1.4
    - Canon EF 135 f/2 L

    - Canon EF-S 10-22 f/3.5-4.5
    - Sigma 15-30 f/3.5-4.5
    - Canon EF 17-35 f/2.8 L
    - Canon EF 17-40 f/4 L
    - Canon EF-S 18-55
    - Canon EF 24-70 f/2.8 L
    - Canon EF 24-105 f/4 L IS
    - Tamron 28-75 f/2.8
    - Canon EF 70-200 f/4 L
    - Canon EF 70-200 f/2.8 L
    - Sigma 70-300 APO DG

    - Canon Speedlite 420EX
    - Canon Speedlite 550EX
    - Canon Speedlite 580EX
    - Canon Speedlite 580EX
    - Nikon SB-24
    - Nikon SB-25

    - Canon ST-E2
    - Canon CP-E3
    - Canon CP-E3
    - PocketWizards
Op dit moment heb ik alleen een 5D, een 35/2, een 580EX+CP-E3 en een setje PocketWizards. En natuurlijk nog allerlei losse troep, incl. statieven en een autostatief. Ik wil volgende maand weer een Nikon SB-24/-25 erbij kopen, en over 2/3 maanden een 85/1.8. En dat is waar ik het voorlopig mee moet doen. 8)

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 4855
Lid geworden op: 19 sep 2006, 11:50

Bericht door Tom V » 29 dec 2007, 01:25

Mooie verhalen :). Ik denk dat ik voorlopig even veel ga experimenteren met de huidige bijgeleverde kitlens. Moet nog veel leren over de instellingen. Bekend hoef ik er niet van te worden, is eigenlijk alleen voor eigen gebruik allemaal.

Mooie lijst Martijn, hoop spullen! Heb je wellicht ook wat foto's van hoe je te werk gaat met een autostatief? ( puur interesse )

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 29 dec 2007, 01:28

Inderdaad Martijn ! Tijd is een beetje mijn spelbreker geweest. Begin volgend jaar moeten we maar eens wat plannen, dan kom ik richting Groningen rijden.. Af en toe als ik rondrij zie ik wel wat gave locaties. Wat dacht je voor het hoofdstation bovenop die fietsenstalling :lol:

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 29 dec 2007, 01:35

Tom944 schreef:Mooie lijst Martijn, hoop spullen!
Uiteraard niet allemaal op hetzelfde moment in mijn bezit gehad, en over het algemeen ook steeds weer goed weten te verkopen.
Heb je wellicht ook wat foto's van hoe je te werk gaat met een autostatief? ( puur interesse )
Zodra ik daar een keer een publicatie mee weet te halen, komen er foto's/video's van (heb ik al meerdere mensen beloofd). ;)
Rico v Velzen schreef:Inderdaad Martijn ! Tijd is een beetje mijn spelbreker geweest. Begin volgend jaar moeten we maar eens wat plannen, dan kom ik richting Groningen rijden.. Af en toe als ik rondrij zie ik wel wat gave locaties. Wat dacht je voor het hoofdstation bovenop die fietsenstalling :lol:
Zelf zit ik ook niet bepaald ruim qua tijd (en financiën). Maar als jij hem daar naar boven crosst, knip ik er wel een plaatje van. ;)

Of jij fietst hem dwars voor de Gasunie langs, en ik maak er zo'n foto van:
[img:750:469]http://images.motortrend.com/features/p ... r_view.jpg[/img]

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 8885
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 29 dec 2007, 01:36

Indrukwekkende lijst foto-equipment Martijn; wel zonde om weg te doen; maar het heeft zeker een flinke duit gekost zo te zien.

Ik hou het voorlopig nog even bij m'n Canon EOS 300D.

Moet alleen nog steeds een goede zoomlens hebben (voor met name statische objecten) aanvullend op de standaard lens (EF-S 18-55mm f/3.5-5.6). Iemand goede (en niet al te dure) ideeen/tips?

Zat zelf aan deze lens te denken: Canon EF 55-200mm f/4,5-5,6 II USM

Tamron en Sigma hebben ook een dergelijke lens, maar op de één of andere manier spreekt me dat toch niet echt aan.

Gebruikersavatar
Mark Nauta
Berichten: 10755
Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
Locatie: Zevenbergen
Contacteer:

Re: Fotografie

Bericht door Mark Nauta » 29 dec 2007, 01:52

Tom944 schreef:Het is me opgevallen dat hier een hoop mensen zijn die wel houden van foto's maken en dat er ook mensen zijn zoals Mark Nauta en Martijn Koevoets die dat professioneel doen.

Zelf ben ik eigenlijk een klein beetje aan het beginnen in deze richting ( hobbymatig ) en vroeg me af hoe de "wat ervaarderen" hiermee begonnen zijn.

( topic mag uiteraard veel foto's bevatten :wink: )
Thanks for the credits Tom, maar bij mij is het net als Martijn ook zo dat ik geen professional ben. Het is voor mij puur hobbymatig en begint het nu gewoon iets serieuzer te worden (maar nog steeds hobby).

5 jaar geleden een Sony 2 megapixel van mijn ouders gekregen en daarmee wat gaan foto's maken. Toen bleek dat ik dat wel erg geinig vond en trok ik na een tijd de oude analoge Olympus van mijn vader onder het stof vandaan. Hier heb ik toen 3 rolletjes mee geschoten, maar irriteerde me toen al aan het ontwikkelen daarvan.

Wat doe je dan. Kijken wat een digitale spiegelreflex kost. Bleek dat die redelijk betaalbaar aan het worden waren, en dus daarom een Nikon D70 gekocht. Dat is nu ruim 2 jaar geleden. Echter heb ik hem het eerste jaar alleen gebruikt om af en toe wat foto's te schieten op een evenement of bij de Ring als ik daar eens kwam.

Vanaf eind vorig jaar heb ik mijn foto's op een website staan en ben ik me wat meer gaan interesseren voor fotografie. Dat houdt bij mij dus in. camera pakken, naar buiten lopen en schieten. Heb nooit wat gelezen, cursus gedaan of wat dan ook. Je moet gewoon doen, schieten wat je leuk vindt en vooral je eigen ding gaan doen.

Sinds april dit jaar hou ik me dan ook bezig met af en toe wat fotoshoots. Het begon met de BMW 318is van mijn kleine broertje en daarna de Audi's van Maurice en Réne. De Porsche van de vader van een vriend van me en de BMW van Kees volgde snel daarna en zo is het gaan rollen. Gewoon als vriendendienst en een ritje in de leuke bolides. Ik kende natuurlijk weinig mensen met een leuke auto, en vond het gewoon leuk om op deze manier de hobby fotografie te combineren met de passie voor auto's. Dit bleek een gouden formule. Van het één komt het ander en nu komen via de gekste wegen mensen bij me voor een leuke fotoshoot. Sinds 1 week schiet ik mijn foto's met de nieuwste Nikon, de D300. Dan merk je zeker wel dat ik nog veel te leren heb ;)/.

Zoals ik eerder al zei, een pro ben ik zeker niet. Heb daarvoor niet genoeg kennis en in mijn ogen ook niet de skills. Heb ook totaal geen achtergrond in deze richting (HBO - Commerciële Economie en Universitair - Bedrijfskunde). Het is gewoon leuk om deze manier leuke mensen te leren kennen, in leuke auto te kunnen (mee)rijden, een klein zakcentje te verdienen en bovenal gewoon een leuke rijd te hebben.

Een showcase van mijn foto's is te vinden op mijn site - www.marknauta.nl -

Een overzicht van mijn fotoapparatuur is hier te vinden - www.marknauta.nl/camera.php -

Ik heb zelf nog erg veel te leren op het gebied van fotografie op zich, maar ook op bijvoorbeeld het gebied van nabewerking. Mijn skills daarin zijn gewoon zeer beperkt. Verder ben ik sinds kort aan het lezen in een boek dat Martijn mij adviseerde. Dit geeft gewoon een stuk meer inzicht in verschillende facetten van fotografie.

Tips van fotografen zijn altijd meer dan welkom. Van bijvoorbeeld Dexter heb ik tijdens het DF CPZ II-gebeuren ook enkele bruikbare tips mogen ontvangen. Daarnaast kan ik ook erg veel leren van Martijn, hij heeft in mijn ogen een erg mooie kijk op autofotografie en we wisselen dan ook geregeld via MSN wat informatie uit (al is dat vaak éénrichtingsverkeer ;)).

Over bijvoorbeeld een publicatie, daar kan ik kort over zijn 1 (!!) maal. In autovisie 12 van 2007 is deze foto van mij verschenen - http://www.marknauta.nl/photo/vivaitalia.jpg -. In mijn ogen absoluut niet een geweldige of bijzondere foto, maar genoeg op voor het eerst mijn naam in een dergelijk blad te zien staan.

Voor 2008 hoop ik gewoon een erg leuk fotografiejaar in te gaan. Verschillende leuke dingen en opdrachten staan al op de planning. Zo zal ik geregeld te vinden zijn op CPZ zowel bij de DF-events als bij evenementen van de DNRT. Verder wil ik graag bij bijvoorbeeld WTCC en DSC als fotograaf langs de baan staan. Zal proberen dit voor mekaar te krijgen.

Ik zal dit weekend nog even een kleine selectie foto's plaatsen om jullie een beetje lekker te maken. Natuurlijk kun je ook in mijn voorsteltopic - http://www.driving-fun.com/forum/viewtopic.php?t=1961 - en op mijn website - www.marknauta.nl - een kijkje nemen ;).

Ik hoop dat ik jullie zo een beetje een leuke kijk heb gegeven in mijn fotografie-hobby-keuken ;).

Online
Gebruikersavatar
Opa
Berichten: 6181
Lid geworden op: 29 jan 2007, 00:27
Auto: Ford Fiesta ST
Locatie: Naaldwijk

Bericht door Opa » 29 dec 2007, 02:44

Jurriaan schreef:Heb alleen een goede camera, foto's maken kan ik niet. Noem ze altijd maar snapshots :) Best zonde van zo'n D70 eigenlijk.
Same here......ik heb een Konica Minolta Dynax 5D, met de standaard lens[18-70mm], en van m'n oude analoge Minolta 7000 nog 2 lenzen[35-70mm en 70-210mm] en die passen er gewoon op.

Ik schiet dus ook altijd gewoon op de automaat-stand. :? :wink:

Gebruikersavatar
redsub
Berichten: 253
Lid geworden op: 29 jan 2007, 21:21
Locatie: maasdam

Bericht door redsub » 29 dec 2007, 09:08

Heb voor me verjaardag een canon eos 400D gekregen.
Ook ik kan nu dus een beetje gaan klooien.
Heb nog en hoop te leren dat weet ik wel. :lol:

Rupie
Berichten: 9466
Lid geworden op: 19 nov 2007, 15:31

Bericht door Rupie » 29 dec 2007, 09:51

Plug je jezelf wel een beetje bij de autobladen Martijn? Als ik jouw foto's zie ben ik elke keer weer ondersteboven. Dit soort kwaliteit foto's zie ik nergens in geen een autoblad. Misschien moet een van de fotografen van de autobladen maar met pensioen gaan zodat er een gaatje voor jou komt.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 29 dec 2007, 10:09

@Martijn/Mark: Ik kan voor jullie wel eens een balletje opgooien bij Autovisie en/of Top Gear (Nederland). Oom (Ton) en neef (Tim) schrijven voor die bladen. Proberen kan altijd ;)

@Mark: Welk boek is dat? Zou dat ook wel eens willen lezen. Met die universitaire achtergrond moet dat wel goedkomen trouwens. Been there, done that ;)

Robin
Berichten: 51205
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Locatie: Juinen

Bericht door Robin » 29 dec 2007, 10:13

Hier:
Panasonic Lumix TZ1, de Subaru GTT onder de camera's 8)

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 29 dec 2007, 11:34

Ruben schreef:Plug je jezelf wel een beetje bij de autobladen Martijn? Als ik jouw foto's zie ben ik elke keer weer ondersteboven. Dit soort kwaliteit foto's zie ik nergens in geen een autoblad. Misschien moet een van de fotografen van de autobladen maar met pensioen gaan zodat er een gaatje voor jou komt.
Nee, totaal niet. Ik wil het zeker niet als valse bescheidenheid over laten komen, maar ik heb nogal wat bevestiging nodig dat ik ook echt goed gevonden wordt. Daarnaast heb ik niet echt een idee hoe ik zoiets handig aan kan pakken. Ik ben niet het type dat overal loopt te leuren met z'n foto's. Ik vind het vooral leuk om foto's te maken en kom zo nog eens in aanraking met leuke auto's. Tot een jaar geleden had ik de hobby "auto's" nogal laten vallen. Daarnaast ben ik ook niet iemand die alles voor zichzelf wil houden, ik mag bijvoorbeeld graag een leergierig iemand als Mark wat tekst en uitleg geven. Dat ik daarmee misschien m'n eigen glazen ingooi: so be it. Dat ik hier nooit rijk mee ga worden is mij allang bekend, en ook nooit mijn streven geweest. Dat bijvoorbeeld Rico een bijdehante verkoper afpoeiert met mijn foto, of dat ik een attent persoonlijk kerstkaartje krijg van Rijtesten.nl is mij veel meer waard dan een paar tientjes in de hand. :oops:

Ik weet dat er genoeg mensen zijn die mijn kunsten in de gaten houden (best handig, uitgebreide stats bij je site ;)), maar op een sporadisch mailtje na hoor ik er weinig over.
Stéphane schreef:@Martijn/Mark: Ik kan voor jullie wel eens een balletje opgooien bij Autovisie en/of Top Gear (Nederland). Oom (Ton) en neef (Tim) schrijven voor die bladen. Proberen kan altijd ;)
Als ik over een paar maanden m'n zaakjes weer een beetje op een rij heb, hou ik me aanbevolen. 8)
@Mark: Welk boek is dat? Zou dat ook wel eens willen lezen. Met die universitaire achtergrond moet dat wel goedkomen trouwens. Been there, done that ;)
De serie van John Freeman. Dit is het basisboek, maar er zijn ook nog aanvullingen. Leuk om te lezen, lekker toegankelijk.

Gebruikersavatar
Stéphane
Berichten: 6804
Lid geworden op: 02 feb 2006, 21:01
Locatie: 010
Contacteer:

Bericht door Stéphane » 29 dec 2007, 11:47

Martijn Koevoets schreef:
Stéphane schreef:@Martijn/Mark: Ik kan voor jullie wel eens een balletje opgooien bij Autovisie en/of Top Gear (Nederland). Oom (Ton) en neef (Tim) schrijven voor die bladen. Proberen kan altijd ;)
Als ik over een paar maanden m'n zaakjes weer een beetje op een rij heb, hou ik me aanbevolen. 8)
OK. Laat het maar weten als je er klaar voor bent ;)
Martijn Koevoets schreef:
@Mark: Welk boek is dat? Zou dat ook wel eens willen lezen. Met die universitaire achtergrond moet dat wel goedkomen trouwens. Been there, done that ;)
De serie van John Freeman. Dit is het basisboek, maar er zijn ook nog aanvullingen. Leuk om te lezen, lekker toegankelijk.
OK. Bedankt! Ook voor de link, want ik heb hem gelijk besteld met 'snel bestellen' op Bol.com :)

Online
Gebruikersavatar
MartijnGizmo
Berichten: 12743
Lid geworden op: 22 feb 2007, 18:20
Locatie: Almere
Contacteer:

Bericht door MartijnGizmo » 29 dec 2007, 11:51

Die losse delen hebben ze vaak ook wel (nieuw) bij De Slegte voor een zacht prijsje.

Gebruikersavatar
duifjes.com
Berichten: 8490
Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
Locatie: Fryslan

Bericht door duifjes.com » 29 dec 2007, 12:06

EOS 300D + standaard lens
Linmux ding ofzo voor altijd handig bijdehand.

Tom
Berichten: 21697
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 29 dec 2007, 12:14

Aardige lijst Martijn! :shock:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Estoque, EvdP, Fabian, Gisae, Google [Bot], Jaws, krentenbol, matthyssie, Rolf205, s2k, Sabberjoch, Wout309t en 159 gasten