ik ben luco hornsveld
ik ben luco hornsveld
en eigenlijk een beetje renault gek
we hebben de volgende renaults in ons bezit
renault 5 gte (winterauto)
renault 19 cabrio
renault 5 gtt (gerestaureerd)
renault alpine gt turbo (volop in restauratie)
racevijfje waarmee ik meerij in de zac (sportklasse)
zag hier al enkele bekende namen voorbijflitsen en dacht zal me hier ook eens aanmelden
we hebben de volgende renaults in ons bezit
renault 5 gte (winterauto)
renault 19 cabrio
renault 5 gtt (gerestaureerd)
renault alpine gt turbo (volop in restauratie)
racevijfje waarmee ik meerij in de zac (sportklasse)
zag hier al enkele bekende namen voorbijflitsen en dacht zal me hier ook eens aanmelden
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
Welkom op DF Luco.
Altijd leuk die snelle Renaultjes. Heb je wat fotomateriaal van de verschillende wagens. Ben wel erg benieuwd. Eventueel ook wat specs erbij
.
Veel plezier hier op het forum, en wie weet tot zien op een meeting.
Groetjes
Mark Nauta
www.marknauta.nl
Altijd leuk die snelle Renaultjes. Heb je wat fotomateriaal van de verschillende wagens. Ben wel erg benieuwd. Eventueel ook wat specs erbij

Veel plezier hier op het forum, en wie weet tot zien op een meeting.
Groetjes
Mark Nauta
www.marknauta.nl
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
blok racevijf
1.8 opgeboord tot 2.0 liter
williams nokkenassen
verstelbare tandwielen
dubbele webers 45
160 pk op de wielen met 200nm tussen de 3800 en 6500 toeren
sequentiele 6bak van sadev
rallykooi
cliocup voorveren
standaard torsieas achter met koni geel op bumpstops
blokje

auto


de rest volgt nog wel
1.8 opgeboord tot 2.0 liter
williams nokkenassen
verstelbare tandwielen
dubbele webers 45
160 pk op de wielen met 200nm tussen de 3800 en 6500 toeren
sequentiele 6bak van sadev
rallykooi
cliocup voorveren
standaard torsieas achter met koni geel op bumpstops
blokje
auto
de rest volgt nog wel
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:37, 1 keer totaal gewijzigd.
de gtt



de gte



de cabrio






en de alpine
nog volop bezig met de restauratie

zo ziet die er dus uit na twee jaar in een hoek staan

stuurtje beetje beschimmeld

een heumeuuuuuuuuuuukleur als interieur

er ligt al wat troep in ook

het hart van de auto

hier staat de motor er al naast, die ziet er nu wel ff anders uit

complete motor met subframe, loeizwaar kreng is het

de motorruimte zonder motor

hier lijkt de ellende nog mee te vallen

hier zijn de achterkokers waar de schokbrekers in vast zitten er al uit gehaald en zit de eerste ellende

hier de eerste roestige koker

hier zit de koker dus onder vast, beetje slapjes dus daar gaan we iets aan veranderen

hier de roestige koker naast de auto

nogmaals het blokje, uilaatje gaan we ook wat aan wijzigen, dikker en demperloos :p :p

lekker al die verbindingen, al die bouten en klemmen kan je eigenlijk maar 1 keer gebruiken

in een alpine is het al net zo krap als in een vijf

wat een bende zeg al die draden, slangen enzo

het zeer roestige subframe

het gestraalde subframe. heel het frame en ook de draagarmen worden verstevigd en doorgelast

en de schoongemaakte bak, hier doen we verder niks aan want die is pas helemaal gereviseerd

eerst het hart maar eens een beetje opknappen

het turbotje ook maar eens reviverven
zit er nog niet zolang op

peilstok was weggerot en is niet nieuw meer te krijgen, ach dan maakt erwin gewoon een nieuwe van koper (Y) (Y)


de vorige eigenaren hebben er wel een puinhoop van gemaakt in de motorruimte, allerlei verkeerde gaten gezaagd enzo

dus de verkeerde gaten dichtzetten en op de juiste plek nieuwe gaten zagen

ook de scheurtjes in het polyester maar wegwerken

allerlei onderdeeltjes weer netjes opgeknapt

nog een keer de opgeknapte kleine onderdelen

de nieuwe versterkte koppeling, alles of niks (0)

nogmaals de koppeling

de remschijven, later even bekijken of er een remmenupgrade moet komen (Y) (Y)

motor en bak weer aan elkaar, op de achtergrond ligt het frame van de originele alpine trekhaak, ooit twee van geleverd in heel europa :p :p :p

het blok weer opbouwen en nieuwe gepoedercoate kleppendeksels

en natuurlijk is het blok weer heerlijk schoon, misschien beter om gewoon gepoetst in de kamer neer te zetten :smoke: :p

blijft erg mooi zon V6 vind ik

het gepoedercoate subframe met draagarmen en de veerkokers

de doorgelaste onderste draagarm achterzijde

natuurlijk komt er ook een beetje blingbling op

close up van de bling bling onderdelen onder de motorkap, de motorkap wordt dus weggelaten in de toekomst, alleen de achterruit komt hierboven

hier de bovenste draagarm

zelfgemaakte camberplaatjes

hier de draagarmen op hun plaats

het subframe weer gereed om de motor+bak te ontvangen inclusief nieuwe motorsteunen

nogmaals het complete subframe

klaar voor het samenvoegen

eerst nog even kijken hoe de nieuwe verstelbare schokbrekers staan

eigenlijk zijn het raceschoks

het blok staat weer op het subframe

nou nog eentje omdat het blok zo mooi is
de gte
de cabrio
en de alpine
nog volop bezig met de restauratie
zo ziet die er dus uit na twee jaar in een hoek staan
stuurtje beetje beschimmeld
een heumeuuuuuuuuuuukleur als interieur


er ligt al wat troep in ook
het hart van de auto
hier staat de motor er al naast, die ziet er nu wel ff anders uit

complete motor met subframe, loeizwaar kreng is het
de motorruimte zonder motor
hier lijkt de ellende nog mee te vallen
hier zijn de achterkokers waar de schokbrekers in vast zitten er al uit gehaald en zit de eerste ellende
hier de eerste roestige koker
hier zit de koker dus onder vast, beetje slapjes dus daar gaan we iets aan veranderen
hier de roestige koker naast de auto
nogmaals het blokje, uilaatje gaan we ook wat aan wijzigen, dikker en demperloos :p :p
lekker al die verbindingen, al die bouten en klemmen kan je eigenlijk maar 1 keer gebruiken
in een alpine is het al net zo krap als in een vijf

wat een bende zeg al die draden, slangen enzo
het zeer roestige subframe
het gestraalde subframe. heel het frame en ook de draagarmen worden verstevigd en doorgelast
en de schoongemaakte bak, hier doen we verder niks aan want die is pas helemaal gereviseerd
eerst het hart maar eens een beetje opknappen
het turbotje ook maar eens reviverven

peilstok was weggerot en is niet nieuw meer te krijgen, ach dan maakt erwin gewoon een nieuwe van koper (Y) (Y)
de vorige eigenaren hebben er wel een puinhoop van gemaakt in de motorruimte, allerlei verkeerde gaten gezaagd enzo
dus de verkeerde gaten dichtzetten en op de juiste plek nieuwe gaten zagen
ook de scheurtjes in het polyester maar wegwerken
allerlei onderdeeltjes weer netjes opgeknapt
nog een keer de opgeknapte kleine onderdelen
de nieuwe versterkte koppeling, alles of niks (0)
nogmaals de koppeling
de remschijven, later even bekijken of er een remmenupgrade moet komen (Y) (Y)
motor en bak weer aan elkaar, op de achtergrond ligt het frame van de originele alpine trekhaak, ooit twee van geleverd in heel europa :p :p :p
het blok weer opbouwen en nieuwe gepoedercoate kleppendeksels
en natuurlijk is het blok weer heerlijk schoon, misschien beter om gewoon gepoetst in de kamer neer te zetten :smoke: :p
blijft erg mooi zon V6 vind ik
het gepoedercoate subframe met draagarmen en de veerkokers
de doorgelaste onderste draagarm achterzijde
natuurlijk komt er ook een beetje blingbling op
close up van de bling bling onderdelen onder de motorkap, de motorkap wordt dus weggelaten in de toekomst, alleen de achterruit komt hierboven
hier de bovenste draagarm
zelfgemaakte camberplaatjes
hier de draagarmen op hun plaats
het subframe weer gereed om de motor+bak te ontvangen inclusief nieuwe motorsteunen
nogmaals het complete subframe
klaar voor het samenvoegen
eerst nog even kijken hoe de nieuwe verstelbare schokbrekers staan
eigenlijk zijn het raceschoks


het blok staat weer op het subframe
nou nog eentje omdat het blok zo mooi is
Laatst gewijzigd door Luco op 28 dec 2008, 23:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- Mark Nauta
- Berichten: 10755
- Lid geworden op: 26 aug 2006, 18:19
- Auto: 996 Carrera '02 | E36 M3 '94
- Locatie: Zevenbergen
je maakt mooie foto'sMark Nauta schreef:Leuke racecar Luco. Ik zal hem volgend jaar in de gaten houden als ik langs de baan sta foto's te maken. Heb je er niet tussen sitten in de foto's van de laatste race op 5 oktober.
Fraaie GTT zeg, en wat een project (!) is dat, die Alpine!
je mag altijd langskomen voor een shoot



ik heb nu een kalender van de racevijf bij chris schotanus laten maken
is ook erg mooi
ik was er toch echt op 5 oktober

de alpine is echt een groot project ja
wordt gedaan door een maatje van me
- Roel SpeedCars
- Berichten: 792
- Lid geworden op: 02 mei 2007, 18:48
- Locatie: Rockanje
- Peter Tunissen
- Berichten: 8386
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
- Bert ///M3
- Berichten: 9418
- Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast