De 325 is inmiddels alweer 2,5 jaar in mijn bezit. Overgenomen van Appie, waarvoor ik hem eeuwig dankbaar ben

De auto was destijds al redelijk ver opgebouwd voor het doel wat ik destijds had: Goed leren rijden op de Nordschleife. Ik ga de lijst niet meer helemaal opsommen wat er allemaal wel en niet op zat. Maar ik heb er een vol jaar zoveel mee gereden, niet alleen op de Ring, maar ook op Zandvoort, Zolder, Assen en weet ik veel waar. Echt de beste auto die ik ooit heb gehad. Zowel technisch als qua staat van onderhoud en gebrek aan roest.
Na een vol jaar rijden rijden rijden, kwam een financiele krappe periode als startend ondernemer (start up deel zoveel). De auto heeft dus een lange tijd stil gestaan. Af en toe een keer gestart om de olie rond te pompen en alles even te laten draaien tijdens een enkel kort ritje.
Eind vorig jaar kwam een vriend van me, Arnoud, op het idee om samen te gaan rijden in de ZomerAvondCompetitie. In de E30 325 cup, de standaard klasse. Door drukte, nieuwe projecten etc. kwam het er niet van om veel aan de auto te doen.
De werkzaamheden aan de auto lopen dus wat anders dan gepland. Inmiddels zit er een juweel van een rolkooi in de auto. Daar zal ik morgen even wat foto's van maken. We moeten eerdaags even alles spullen die bij de auto horen verzamelen en op 1 plek stallen (ik heb nog geen idee waar). Daarna kunnen we verder met de opbouw en dan gaan we eind juni de eerste echte race met deze auto rijden.
Vandaag zijn de velgen van onze nieuwe sponsor binnengekomen. Superlichte OZ velgen (+ stoere emblemen voor op onze race overalls).
Aangezien de kooi wat duurder is geworden dan begroot, moeten we in juni waarschijnlijk nog 1 keer met het huidige onderstel rijden. Daarna komt er een op maat gemaakt onderstel onder met Bilsteins, camberplates, instelbare coilovers etc.
We hebben de auto voorzien van een nieuwe FIA stoel en 6 punts gordels. De kooi en het interieur moeten nog afgelakt worden en daarna moet de kooi voorzien worden van schuim (om hersenletsel te voorkomen, want een helm op een stalen pijp... dat schijnt toch best pijn te doen).
Lexan heb ik al een paar maanden in de woonkamer staan, dus dat moet ook eens in de auto gezet worden. Motorisch rijden we voorlopig gewoon door en krijgt de auto zeer regelmatig verse olie en filters. Maar er komt een tijd dat ook dit blok aan z'n end is (kan nog een paar jaar duren). Tegen die tijd wil ik de hele auto op en top hebben opgebouwd. Dan komt er een S14 2.0 blok in, zodat we met deze auto kunnen meedoen in raceklasses tot 2000 cc.
De auto zelf gaat nooit meer weg, als het aan mij ligt.
We moeten nu nog even hard op zoek naar extra sponsoring. Alles bij elkaar zijn het toch dure grappen, zo'n oud gebakje, dat al raceklaar was, helemaal opnieuw opbouwen met nog betere spullen dan voorheen.