Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
Het grote E46 M3 CSL (occasion) draadje
Ik ben me een beetje aan het orieenteren om een M3 csl aan te schaffen.
De auto wil ik puur voor de fun kopen en ik heb totaal geen haast.
In duitsland kan je ze kopen voor ca. 55k met de bpm kom je dan snel rond de 65/70k uit.Bij ekris staan er 2 (in topstaat) te koop vanaf zeg maar 80k
Wat denken jullie,zakt een csl nog verder in waarde of zal de prijs stabiel blijven en kan ik het vergeten om ,ook in de toekomst,voor minder dan 65k een csl te kopen ??
De auto wil ik puur voor de fun kopen en ik heb totaal geen haast.
In duitsland kan je ze kopen voor ca. 55k met de bpm kom je dan snel rond de 65/70k uit.Bij ekris staan er 2 (in topstaat) te koop vanaf zeg maar 80k
Wat denken jullie,zakt een csl nog verder in waarde of zal de prijs stabiel blijven en kan ik het vergeten om ,ook in de toekomst,voor minder dan 65k een csl te kopen ??
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
Denk dat ze wel zakken, maar dat zal zeker niet snel zijn.
Een org. NL auto is al erg lastig, want er zijn er maar enkele.
Die 2 bij Ekris zijn volgens mij de enige die te koop zijn nu.
Maar die vraagt ook flink $$$ voor die 2.
Die grijze is de ex demo van BMW NL, kijk maar in de autovisie en zo, dus die is ook flink gebruikt.
Die zwarte is de ex auto van van der Vaart, zit volgens mij ook een verhaal aan, maar dat weet vast iemand te vertellen hiero.
En dan staat er ook nog een bij Toon Meulenbroek in Veldhoven.
Maar die verkoopt hij voor een klant, en dat is geen NL auto.
Ik weet wel dat Toon Meulenbroek een goede naam heeft, heb er zelf ook goede ervaringen mee.
Maar in Duitsland staan er nog zat!
Dus daar zou ik denk ik mijn heil gaan zoeken als ik jou was.
Succes.
Een org. NL auto is al erg lastig, want er zijn er maar enkele.
Die 2 bij Ekris zijn volgens mij de enige die te koop zijn nu.
Maar die vraagt ook flink $$$ voor die 2.
Die grijze is de ex demo van BMW NL, kijk maar in de autovisie en zo, dus die is ook flink gebruikt.
Die zwarte is de ex auto van van der Vaart, zit volgens mij ook een verhaal aan, maar dat weet vast iemand te vertellen hiero.
En dan staat er ook nog een bij Toon Meulenbroek in Veldhoven.
Maar die verkoopt hij voor een klant, en dat is geen NL auto.
Ik weet wel dat Toon Meulenbroek een goede naam heeft, heb er zelf ook goede ervaringen mee.
Maar in Duitsland staan er nog zat!
Dus daar zou ik denk ik mijn heil gaan zoeken als ik jou was.
Succes.
- Peter Tunissen
- Berichten: 8234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Volgens mij is €50k in Duitsland een soort magische grens.
Ik volg al een paar jaar de prijzen van de F355's en GT3 MkI's op mobile. Hopende dat ze eindelijk eens richting €40k of zo gaan.
Drie jaar geleden waren ze rond de 60-65k, twee jaar geleden rond de 55k en daarna zijn ze eigenlijk niet meer gezakt. Af en toe komt er wat voor bij voor 50/51/52/53k, maar dat is dan met hoge km-stand of niet schadevrij of wat dan ook.
Met CSL's hetzelfde verhaal, tijd terug stond er een voor net onder de 50k op, nu weer 54k als laagste, het blijft zo rond of boven die 50k zweven.
MAAR, dezelfde auto's blijven ook net zo makkelijk een jaar of langer te koop staan.
Dus de prijzen zullen de komende jaren wel redelijk stabiel blijven, maar wil je er ooit snel vanaf, dan zul je echt flink daaronder moeten gaan zitten; ik heb het idee dat die prijzen vooral kunstmatig hoog gehouden worden omdat niemand zin heeft om als eerste dik verlies te pakken; sommige auto's staan gewoon al 2-3 jaar te koop op mobile, deze bijvoorbeeld:
http://www.mobile.de/SIDmUkP1s1tllQKp4B ... 1170200958&
Ik volg al een paar jaar de prijzen van de F355's en GT3 MkI's op mobile. Hopende dat ze eindelijk eens richting €40k of zo gaan.
Drie jaar geleden waren ze rond de 60-65k, twee jaar geleden rond de 55k en daarna zijn ze eigenlijk niet meer gezakt. Af en toe komt er wat voor bij voor 50/51/52/53k, maar dat is dan met hoge km-stand of niet schadevrij of wat dan ook.
Met CSL's hetzelfde verhaal, tijd terug stond er een voor net onder de 50k op, nu weer 54k als laagste, het blijft zo rond of boven die 50k zweven.
MAAR, dezelfde auto's blijven ook net zo makkelijk een jaar of langer te koop staan.
Dus de prijzen zullen de komende jaren wel redelijk stabiel blijven, maar wil je er ooit snel vanaf, dan zul je echt flink daaronder moeten gaan zitten; ik heb het idee dat die prijzen vooral kunstmatig hoog gehouden worden omdat niemand zin heeft om als eerste dik verlies te pakken; sommige auto's staan gewoon al 2-3 jaar te koop op mobile, deze bijvoorbeeld:
http://www.mobile.de/SIDmUkP1s1tllQKp4B ... 1170200958&
-
- Berichten: 51658
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Locatie: 52° 57′ NB, 5° 56′ OL
-
- Berichten: 1638
- Lid geworden op: 11 mar 2006, 19:22
robin
een porsche is niet de auto die ik overweeg.Het MOET gewoon een csl zijn,omdat ik nou eenmaal een bmwtik heb .
2 meningen dus: knot denkt dat ze nog dalen,peter denkt dat de grens bij 50 k ligt.Ik denk ook dat de grens bij 50 k ligt.Vorige week ben ik bij ekris wezen praten voor 1 van de 2 maar die vind ik nog te duur,mede omdat de auto waarschijnlijk niet meer verkocht word en ik totaal geen haast heb er 1 aan te schaffen denk ik dat het verstandig is nog even 2 jaar te wachten om voor de interresanste prijs te kopen
een porsche is niet de auto die ik overweeg.Het MOET gewoon een csl zijn,omdat ik nou eenmaal een bmwtik heb .
2 meningen dus: knot denkt dat ze nog dalen,peter denkt dat de grens bij 50 k ligt.Ik denk ook dat de grens bij 50 k ligt.Vorige week ben ik bij ekris wezen praten voor 1 van de 2 maar die vind ik nog te duur,mede omdat de auto waarschijnlijk niet meer verkocht word en ik totaal geen haast heb er 1 aan te schaffen denk ik dat het verstandig is nog even 2 jaar te wachten om voor de interresanste prijs te kopen
-
- Berichten: 11269
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
M3 CSL of normale GT3 dan heb ik liever een CSL
Maar een GT3RS of een CSL dan zeker de RS.
Die RS blijven momenteel ook hangen zijn nog steeds vrij prijzig. 89k in duitsland nu. Zakken met die dingen.
Csl blijven nu ook hangen rond de 50k dat vindt ik toch echt te duur voor een 3 jaar ouwe auto. Komt nog een zooitje bpm bij.
Maar een GT3RS of een CSL dan zeker de RS.
Die RS blijven momenteel ook hangen zijn nog steeds vrij prijzig. 89k in duitsland nu. Zakken met die dingen.
Csl blijven nu ook hangen rond de 50k dat vindt ik toch echt te duur voor een 3 jaar ouwe auto. Komt nog een zooitje bpm bij.
-
- Berichten: 119
- Lid geworden op: 20 feb 2006, 16:40
- Locatie: Rotterdam
Gelukkig heb je nu dus twee jaar rente kunnen trekken en kunnen sparen. Dus wanneer komt die F355 er dan?Peter Tunissen schreef:Volgens mij is €50k in Duitsland een soort magische grens.
Ik volg al een paar jaar de prijzen van de F355's en GT3 MkI's op mobile. Hopende dat ze eindelijk eens richting €40k of zo gaan.
Drie jaar geleden waren ze rond de 60-65k, twee jaar geleden rond de 55k en daarna zijn ze eigenlijk niet meer gezakt.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Een csl zal qau prijs moeilijk in te schatten zijn in de toekomst. Neem die bij van ekris die gaan echt niet verkocht worden voor die prijs bij de niet kenner zijn de magische csl letters geen 30k meer waard dan van een gewone M3. Liever een nieuwe M3 dan eentje van 3 jaar oud denken de meeste mensen helemaal in die prijs regionen waar 98 % zakelijk word gereden.
-
- Berichten: 73
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 10:36
- Locatie: Linedance city
- Peter Tunissen
- Berichten: 8234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
Hé, heeft een CSL een achterbank ja?
http://cgi.ebay.co.uk/2003-BMW-E46-M3-C ... dZViewItem
(zie foto's, mooi ding trouwens)
Wouter, drie grote beurtjes aan zo'n veredelde Fiat en je had ook wel weer een zelfde auto voor erbij kunnen kopen, nee, wordt het ook niet dus.
http://cgi.ebay.co.uk/2003-BMW-E46-M3-C ... dZViewItem
(zie foto's, mooi ding trouwens)
Wouter, drie grote beurtjes aan zo'n veredelde Fiat en je had ook wel weer een zelfde auto voor erbij kunnen kopen, nee, wordt het ook niet dus.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Van Ekris moet toch wat door de knieën anders blijven de CLS's in het van Ekris museum staan.
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
http://bmw.akris.nl/bmw-huisselectie/nl ... leur=&btw=
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Had het er laatst nog met Andre over, de auto kan het geld wel waard zijn, maar als er geen kopers voor zijn dan houd het gewoon op. CSL of niet dit zijn gewoon 2/3 jaar oude M3's. En als er wel iets op zijn gat ligt is het de huidige M3 handel van 45K+.
Ik volg al 3/4 jaar de huisselectie BMW M3's en ook de M3's die te koop staan bij handelaren. 85% staat nog steeds te koop vanaf het begin dat ik het volg. De nieuwe M3 gaat er volgend jaar aankomen en de mensen die instaat zijn om een nieuwe M3 te kopen wachten wel een jaartje op de E90 M3. En voor de liefhebbers van de E46 serie zijn de M3's te duur. Tenminste die conclussie trek ik uit de termijnen waar de M'3 te koop staan in NL.
Die CSL's zijn opzich unieke auto's maar ze hebben beiden een geschiedenis aan de kont, en voor mij een reden om ze niet te willen hebben. De een is een testauto geweest en de ander een schade auto. MAG NIKS uitmaken, weet ik maar toch wil ik als ik zoveel geld ga uitgeven absoluut een schadevrije auto. Voor 35/40K kun je niet zo precies zijn, maar voor 75K+ is het je volste recht.
ik denk dat de gebruikte M3 markt een moeilijke tijd tegemoet gaat.
Ik volg al 3/4 jaar de huisselectie BMW M3's en ook de M3's die te koop staan bij handelaren. 85% staat nog steeds te koop vanaf het begin dat ik het volg. De nieuwe M3 gaat er volgend jaar aankomen en de mensen die instaat zijn om een nieuwe M3 te kopen wachten wel een jaartje op de E90 M3. En voor de liefhebbers van de E46 serie zijn de M3's te duur. Tenminste die conclussie trek ik uit de termijnen waar de M'3 te koop staan in NL.
Die CSL's zijn opzich unieke auto's maar ze hebben beiden een geschiedenis aan de kont, en voor mij een reden om ze niet te willen hebben. De een is een testauto geweest en de ander een schade auto. MAG NIKS uitmaken, weet ik maar toch wil ik als ik zoveel geld ga uitgeven absoluut een schadevrije auto. Voor 35/40K kun je niet zo precies zijn, maar voor 75K+ is het je volste recht.
ik denk dat de gebruikte M3 markt een moeilijke tijd tegemoet gaat.
-
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:05
De gebruikte M3 markt is altijd al moeilijk geweest,
in 2001 en 2002 was er bijna geen aanbod van gebruikte E46 m3's.
Toen werden ze wel vlot verkocht, daarna steeds lastiger, en nu zit
de handel echt "vast".
Die CSL's zijn nu voor de tweede keer in prijs verlaagd,
maar stel dat je nu zou kopen en je gaat over 2 jaar naar de
dealer voor iets anders en je wil die CSL weer inruilen...
Ik heb een vermoeden hoe dat gaat
in 2001 en 2002 was er bijna geen aanbod van gebruikte E46 m3's.
Toen werden ze wel vlot verkocht, daarna steeds lastiger, en nu zit
de handel echt "vast".
Die CSL's zijn nu voor de tweede keer in prijs verlaagd,
maar stel dat je nu zou kopen en je gaat over 2 jaar naar de
dealer voor iets anders en je wil die CSL weer inruilen...
Ik heb een vermoeden hoe dat gaat
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15802
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Enige manier om van die M3's af te komen is met garantie erbij van 2 jaar, of inclusief onderhoudscontract.
Maar daar gaat geen dealer mee aan de haal natuurlijk. Ze zouden gek zijn.
Daarom werkt het niet.
Ik zit voor mijn volgende auto ook te kijken naar een vrij specifiek model. Prachtige auto, erg betrouwbaar, maar bij schade of problemen loop ik heel snel leeg. Daarom denk ik: wacht iets langer, spaar nog even verder, rijd de 535 zo lang mogelijk door en koop dan een 'normale' auto voor dagelijks, of knap de 535 een keer goed op en zoek dan rustig naar iets bijzonders voor erbij. En dan koop ik voor dat geld liever iets (waardevasts) als een Honda NSX, dan een E46 M3.
Even ter illustratie, want van enige concrete plannen is nog lang geen sprake
Maar daar gaat geen dealer mee aan de haal natuurlijk. Ze zouden gek zijn.
Daarom werkt het niet.
Ik zit voor mijn volgende auto ook te kijken naar een vrij specifiek model. Prachtige auto, erg betrouwbaar, maar bij schade of problemen loop ik heel snel leeg. Daarom denk ik: wacht iets langer, spaar nog even verder, rijd de 535 zo lang mogelijk door en koop dan een 'normale' auto voor dagelijks, of knap de 535 een keer goed op en zoek dan rustig naar iets bijzonders voor erbij. En dan koop ik voor dat geld liever iets (waardevasts) als een Honda NSX, dan een E46 M3.
Even ter illustratie, want van enige concrete plannen is nog lang geen sprake
- Peter Tunissen
- Berichten: 8234
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:47
- Locatie: Weert
http://www.mobile.de/SIDmBGp5tABzT.89V2 ... 1207478049&
Hoppaaa, €48.900, goedkoopste die ik tot nog toe gezien heb (heb je in NL nu dus een nieuwe 318d met wat opties voor, waanzin).
Dat gaat de goede kant op, zakken maar met die krengen.
Hoppaaa, €48.900, goedkoopste die ik tot nog toe gezien heb (heb je in NL nu dus een nieuwe 318d met wat opties voor, waanzin).
Dat gaat de goede kant op, zakken maar met die krengen.
- Fernando
- Berichten: 4987
- Lid geworden op: 19 mar 2006, 03:27
Idd waanzin, rare gedachte ook dat dit ding (m'n droomwagen) maar 20k boven de nieuwprijs van mijn eigen auto zit...
Ow ja, ff nog een foto'tje
[img:1600:1200]http://www.swisscarsightings.com/newspe ... %20234.jpg[/img]
Ow ja, ff nog een foto'tje
[img:1600:1200]http://www.swisscarsightings.com/newspe ... %20234.jpg[/img]
- Macboy
- Berichten: 26187
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 11:49
- Locatie: www.petkovski.nl