RS4 vs M3 cs

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

RS4 vs M3 cs

Bericht door RVV » 10 mei 2006, 15:31

http://www.allthesmallthings.co.uk/movi ... thgear.wmv

bekend filmpje maar is het wel waard om hier te posten.

Wat is zo'n RS4 føcking snel zeg, ik ben zelf nog steeds onder de indruk van de snelheid van de M3, maar de Audi is duidelijk een maatje te groot als het op pure power en snelheid aankomt. Mooi vind ik de RS4 niet. styling lijkt geen functie te hebben. Meer voor de show lijkt het wel.

Ik vind de auto's niet echt vergelijkbaar, Audi zet in met een veilige autobahnstürmer, die tot in de puntjes is afgewerkt. De BMW is meer een sportmachine in hart en nieren. Ik zeg er wel eerlijk bij dat de Audi meer op mijn rijstijl is afgestemd. Maar de beleving van een M3 vinnik echt fantastisch.

De BMW is 90000 euro en de Audi 106000 euro, maar liefst 16000 euro verschil :shock: :shock: Is de Audi ook de 16000 euro meer waard ?

Of anders gezegd is de Audi RS4 30000 euro meer waard dan de Audi S4 die ook al 344pk heeft en zeker geen stakker is ?

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Re: RS4 vs M3 cs

Bericht door Brava » 10 mei 2006, 15:44

Rico v Velzen schreef:Of anders gezegd is de Audi RS4 30000 euro meer waard dan de Audi S4 die ook al 344pk heeft en zeker geen stakker is ?
Ik geloof dat het grote verschil ligt in de verdeling van de aandrijving. De S4 heeft de klassieke Audi 50-50% maar de RS4 heeft een RWD bias gekregen. Of dat de meerprijs, naast de 76pk, waard is blijft de vraag. In ieder geval een vraag die ver boven mijn koopkracht uitstijgt.

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 10 mei 2006, 16:03

Elk recht stuk is die RS4 gewoon in zijn voordeel door de power.. bocht uit ook wat eerder op gas.. toch de m3 voor marco als ik dat drift geweld dan weer zie.. blijft super :D

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 mei 2006, 16:15

Wat ik persoonlijk wat over the top vind is het vermogen van 420pk. Ja oke het spreekt aan, maar ik vind 343pk al waanzinnig veel. En dan nog eens 80pk meer in een sedannetje waarvan 95% rondrijd met een 130pk tdi'tje.

Wat moet je in godsnaam met 420pk in een gedistingeerde middenklas auto als een een A4 ???

IRL zijn er nauwlijks mogelijkheden om er gebruik van te maken en een trackday auto is het ook al niet.

Het is natuurlijk de pk wedloop, ondersteund door filmpjes als hierboven.

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 10 mei 2006, 16:18

maatje van me is deze middag een rs4 aan de tand aan het voelen in de buurt van amersfoort!. ik kan er helaas niet bij zijn.
ben benieuwd naar zijn bevindingen. het moet een erg bruut schuurijzer zijn. sedan is niet mijn pakkie an, straks is ie er ook in avant!
mooi weer, raampje open, en laat de boel maar bullen.
kwa vormgeving vindt ik hem minder spectaculair dan indertijd de introductie van de vorige rs4. kwa looks doet ie me minder, maar de motor die er nu in ligt heeft wel weer wat....

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 mei 2006, 16:23

David laat hem anders zijn bevindingen hier posten, ben ook wel benieuwd namelijk.

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 10 mei 2006, 16:45

heb m al ingeseind dat ie wat foto's moest maken met zijn telefoon. ik zal hem vanavond zelf ook nog spreken. hij kent echt alle audi's van binnen en buiten-- dus ben benieuwd wat zijn bevindingen zijn

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 mei 2006, 17:20

Beide prima hoor. 420pk is nooit over the top Rico, alles went. een RS$ is geen Elise he? :D

E46 M3 doet minder jong aan dan de RS4, maar qua fun biedt ie mij 't meest(in 't achterhoofd verschillende ERG snelle Audi's hebbende)

Even wachten op de E90 M3 en Tschuess RS4 :twisted:

Maar blijft een degelijke nette zeer snelle auto,.

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 10 mei 2006, 17:36

Ik had liever gezien dat Audi de RS4 met een turbo had uitgerust maar goed daar gaat het hier nu niet om.

De nieuwe RS4 is inderdaad snel en zeer wendbaar,volgens tests is ie sneller dan een M3 CSL op t circuit wat ik gezien zijn power niet gek vind.

Maar of je de nieuwe RS4 mag vergelijken met het de huidige M3? ik denk het niet,ze moeten wachten tot de M3 V8 uit is,dan pas is het een gelijke test denk ik.

Dan ben ik bang dat de RS het niet zo makkelijk gaat krijgen.....

Alhoewel de nieuwe RS4 een betere wagen is dan de B5 zou ik puur op de autobahn nog wel eens een stukje willen sporten met een nieuwe RS4.

Ook dat wordt denk ik zwaar weer voor de B7,op het circuit "on the other hand" is de B5 weer kansloosssssssss
Laatst gewijzigd door Marc R op 10 mei 2006, 17:45, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 10 mei 2006, 17:37

Mja 343 PK ben je over een tijdje ook niet meer van onder de indruk hoor Rico :)

Weet nog wel de eerste week dat ik in de E36 M3 3.2 reed, komende uit een Golf IV TDI. Geef je plank gas in zijn 2 en het enige wat je bijna nog kan doen is je vastklampen aan het stuur met je mond open. Paar manden denk je hm kan dat niet harder? 3.23 diff er onder vandaan gehaald en er een 3.62 onder geplakt. Wow sideways van de rotonde af :shock: En nu na 2 jaar zit ik alweer op de snelheidsmeter te kijken of dat niet harder kan :lol: Mensen die met je meerijden vinden het waanzinnig terwijl jij alleen maar denkt f*ck schiet ook niet op zeg als je er met 3 man in zit.

Qua filmpje vind ik de audi niet heel overtuigend overkomen. Tuurlijk hij wint wel maar mag dat ook even met 80 PK er bij?

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 10 mei 2006, 17:47

Bert ik was al heel erg tevreden met 265pk in de 130i.

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 10 mei 2006, 17:50

Hammer schreef:De nieuwe RS4 is inderdaad snel en zeer wendbaar,volgens tests is ie sneller dan een M3 CSL op t circuit wat ik gezien zijn power niet gek vind.
M3CSL; 1385kg en 360pk, RS4; 1650kg en 420pk.

M3CSL; 3,847kg/pk, RS4; 3,929kg/pk.

Plus daarbij de hogere interne verliezen door de Quattro aandrijving. :wink:

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 39999
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Bericht door Knot » 10 mei 2006, 17:56

Rico v Velzen schreef:Wat ik persoonlijk wat over the top vind is het vermogen van 420pk. Ja oke het spreekt aan, maar ik vind 343pk al waanzinnig veel.
Vind je? Ik ben nu al aan het twijfelen of er vermogen zoek ik terwijl ze het toch alle 295 prima doen.

Doe mij maar 500pk.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11632
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Bericht door Hielke » 10 mei 2006, 18:30

Als je wat ouder wordt dan gaan die pk's steeds minder zeggen. Misschien ligt het aan mij maar het is al heel wat jaren geleden dat ik echt onder de indruk was van het vermogen van een auto. En ook dat duurde dan maar een paar minuten.

Had misschien niet met die 180 pk motorfiets moeten gaan rijden. Van 100 tot 200 in 5 sec. is dan echt wel snel :lol:

Gebruikersavatar
Brava
Berichten: 860
Lid geworden op: 20 mar 2006, 22:05
Locatie: Groß Utrecht, 2004 BMW120i

Bericht door Brava » 10 mei 2006, 18:35

Hielke schreef:Had misschien niet met die 180 pk motorfiets moeten gaan rijden. Van 100 tot 200 in 5 sec. is dan echt wel snel :lol:
Je wilt acceleratie? Moet je HIER maar eens naar kijken. :wink:

Robin
Berichten: 54896
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Where the neons turn to wood

Bericht door Robin » 10 mei 2006, 18:43

Hielke schreef:Als je wat ouder wordt dan gaan die pk's steeds minder zeggen.
Hylke. Nonsense :twisted:

Zet een 280pk motor in de 996 GT3 en jij wordt er flauw van.
Een Smart Roadster is gewoon niet veel omdat ie de pk's mist die dat superchassis met dat lage gewicht laten zien wat mogelijk is.

Een Elise met 120pk is ook niet alles :?

:D

Marc R
Berichten: 6859
Lid geworden op: 10 feb 2006, 14:33
Locatie: Black Hole

Bericht door Marc R » 10 mei 2006, 19:03

Brava schreef:
Hammer schreef:De nieuwe RS4 is inderdaad snel en zeer wendbaar,volgens tests is ie sneller dan een M3 CSL op t circuit wat ik gezien zijn power niet gek vind.
M3CSL; 1385kg en 360pk, RS4; 1650kg en 420pk.

M3CSL; 3,847kg/pk, RS4; 3,929kg/pk.

Plus daarbij de hogere interne verliezen door de Quattro aandrijving. :wink:
Je vergeet tractie,niet onbelangrijk als je zoveel power hebt...

IIG ik heb die info niet opgedacht hoor...

m@rco
Berichten: 710
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:18
Locatie: O'haske

Bericht door m@rco » 11 mei 2006, 00:20

ik geloof niet dat ie sneller is dan de m3 csl.. wat zijn de tijden van de nieuwe rs4 op de ring ten opzichte van de m3 csl? denk dat dat niet overeen komt een heel ander circuit uiteraard.. maar de wegliggen van de csl is wel subliem te noemen.. en naar dat filmpje gekeken vond ik de rs4 wel goed.. maar geen csl waarden..

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 11 mei 2006, 00:25

Hockenheim kleiner kurs 1:15,8 voor de RS4 en 1:13,5 voor de CSL.

Tom
Berichten: 22222
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Bericht door Tom » 11 mei 2006, 00:27

Niet dat ik een goede rijder ben (verre van dat) maar een beetje vermogen is toch wel lekker en leuk.
Vermogen moet er wel een beetje leuk uitkomen en dat mis ik soms wel eens. Zo'n M zoals Rico lijkt me super :D dat racy karakter lijkt me gaaf. snelle gasrespons etc.

Shakes
Berichten: 8315
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:02
Locatie: 036

Bericht door Shakes » 11 mei 2006, 08:11

Als ik de keus had was het zonder meer de Audi geworden.

Indrukwekkend apparaat.

Niet getreurd :wink: , Rico ik ben bang dat je de laatste echte M3 hebt gekocht!
De V8 kan me nu al niet bekoren. Net als de E60 M5 is het gewoon niet wat ik zou willen in een sportieve auto.

Snelle sedans ok, sportauto NEE!

N.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 11 mei 2006, 08:48

Mee eens nandor, de nieuwe M3 zal wel een dijk van een auto worden, maar ook mij spreekt ie niet aan.

Gebruikersavatar
david
Berichten: 292
Lid geworden op: 08 mei 2006, 08:36

Bericht door david » 11 mei 2006, 09:05

Ziezo, ik heb de bevindingen gisteren binnen gekregen. hoop dat ik het later kan aanvullen met wat foto's. er waren ook wat filmpjes (kan niet alles hier plaatsen ipv privecy gronden etc...//bedoel je krijgt niet altijd zomaar een rs4 voor dag mee, dus wil geen credits van iemand anders vergooien)

Pon heeft dus een knalblauwe (sprint blue) demo rs4
(de autojournalisten hadden de krassen al op de velgen gereden.....hoezo respect voor andersman zaken..)
niet echt een incognito kleur.

natuurlijk een waanzinnig monster, waar je gigantisch mee kan brullen.
De hele tijd dat er met de auto werd gereden is het uiterste uit de kan gehaald. Motor in auto is iets aparts. V8 die gigantisch snel in de toeren loopt.

Auto werd gereden in sport stand, maar wel met esp aan. als je de knop van sportstand indrukt grijpen de stoelen je als het ware vast, en wordt motormanagement aangepast.
De rs4 loopt gigantisch snel in de touren. En als je konstant snel/racy wil blijven rijden(met maximaal koppel) moet je er voor zorgen dat de touren boven de 5000 rpm blijven hangen. begrenzer springt erin bij 8200 rpm. maar in dat stukje revt hij zo snel dat je er haast niet tegen kan schakelen. Een schakellicht in dashboard werd dus ook gemist (zou een goede optie kunnen zijn)---omdat je met die snelheden op kleine weggetjes niet naar het dashbord kijkt

Snelheids beleving is minder dan in vorige rs4, om dat je de turbo druk mist. Wel is ie veel directer en stugger
Zelfs de rs6 had meer snelheids beleving, maar die voelt zelfs slap met deze auto
Verder is de auto erg, erg stijf en stuurt hij erg direct. remmen zijn super.
Motor geluid is subliem. klinkt als een ferrrari. Terwijl rs6 met sportuitlaat meer klinkt als een spitfire.
Erg erg goede auto. haast te goed. je hebt minder snel het gevoel op de rand te rijden....maar het gaat o o o zo hard.... dus daardoor ook link.


baal dat ik er niet bij was....

als er vragen zijn post ze dan. ik heb zoveel info gekregen, maar ben niet echt zo'n schrijver/autojournalist

Gebruikersavatar
Dennis Cavallino
Berichten: 15827
Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
Locatie: Groene Hart

Bericht door Dennis Cavallino » 11 mei 2006, 11:08

Mooi verhaal David. Denk dat je het zo goed omschrijft. Net het filmpje bekeken. De RS4 klinkt echt fantastisch. Driften zag er niet uit van Tiff, maar ik denk dat 99% van de kopers daar niet op zitten te wachten. Bij het uitkomen van bochten is deze RS4 nu wel meer overstuurd dan voorheen, denk dat velen dat wel fijn/gaaf vinden.

Looks spreken mij niet aan. Maar dat doet een E46 M3 ook nog steeds niet. Ik vind het geen lelijke auto's, maar ze zijn ook niet moeders mooiste imho. De M3 is gaver van de buitenkant, de RS4 is van binnen retestrak.

Als ik tussen deze 2 mocht kiezen, dan zou ik toch de M3 CS kiezen, maar liever zou ik de keuze willen maken tussen een E60 M5 en de nieuwe Audi S8. 8)

Bruno
Berichten: 91
Lid geworden op: 08 feb 2006, 19:58
Locatie: Antwerpen

Bericht door Bruno » 11 mei 2006, 11:17

Zou voor de RS gaan ... zonder twijfel. 75K in Belgie is wisselgeld, alleen die wachttijd bijt me enorm (+10 maanden nu?)

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], ArjanR6, Google [Bot] en 20 gasten