Koffieapparaat
-
OnlineRS-Ron
Re: Koffieapparaat
Idd, je duwt de piston naar rechts, hij maalt de koffie en schiet dan naar links. Ik maak hem wel meteen schoon met heet water.
Gr Ron
Gr Ron
- Knot
Dan heb je dus eerst de bak sterke koffie en daarna met dat heet water de bak tamme koffie als bonus? 
- Fernando
Ik heb afgelopen week de Sage Bambino gekocht, bevalt prima maar qua tijd en energie voor een bakkie is wel ff een dingetje. Ik sta echt de koffie af te wegen op 18gr en dan goed aandrukken en dan komt er vaak echt wel goed koffie uit. Laatst Illy erin geknikkerd en dan met het porta-filter met dubbele wand ook wel goed koffie eruit gehaald. Maar om tijdens een verjaardag zo 8 bakkies te zetten lijkt me dan weer niks.
- Arthur
- Auto: Nr.52
Is al weer een beste poos geleden en het was door mensen die de machine getest hadden geloof ik. Dus bij de introductie zo’n beetje. Het ging toen vooral over die automatische hendel die niet zo goed zou werken. Ik had daarom iig geen zin om iets van 300,- uit te geven hiervoor. Maar mss is er nu niets mee aan de hand hoor, heb er niet meer naar gekeken. Ik Vind het wel een mooie machine om te zien, lekker simpel uitgevoerd.RS-Ron schreef: 24 sep 2026, 20:16 Idd, je duwt de piston naar rechts, hij maalt de koffie en schiet dan naar links. Ik maak hem wel meteen schoon met heet water.
Gr Ron
Paar pagina’s, en 2 jaar, terug nog over gehad blijkbaar
Arthur schreef: 19 nov 2024, 13:08Ik ben dit topic weer wat aan ‘t teruglezen, wil nu toch zo langzamerhand een nieuwe machine. Die waarbij het oog op had (in de quote) heeft wel aardige reviews maar ik kom toch ook steeds dezelfde nadelen tegen dat ik die toch maar niet neem.Arthur schreef: 19 okt 2024, 12:12 Ik wil nu wel een bonenmachine, maar niet te groot. Ik zit aan de Philips Baristina te denken: https://baristina.com/nl/nl/?gad_source ... lsrc=aw.ds
Maar ik wil dus een echt compacte bonenmachine waarbij ik geen capriolen hoef uit te halen om een kop koffie te zetten. Ik wil ook niet een halve machine uit elkaar halen om hem schoon te maken. Het zou mooi zijn om wel een cappuccino te kunnen maken, maar dat zou ook met een losse opschuimer mogen.
-
OnlineRS-Ron
Ik las het idd, ik heb hem gekregen, werkt simpel, hij doet alles zelf en vrij vlot een goede bak koffie. Als ie klaar is piston eruit, ff onder hete kraan schoonspoelen, klaar is ie weer. Hij is redelijk compact. Met 8 bakken koffie ben je wel ff bezig idd. Ik heb hem gehad van mijn schoonfamilie, als die er zijn doen ze het zelf, komt misschien ook omdat altijd voorstel de Senseo ff te pakken.
Gr Ron
Gr Ron
- Knot
Ach, het is nog erger als jij je best doet voor een goede bak koffie en ze gooien er daarna melk en of suiker in…. dan kan je idd beter die Senseo erbij pakken

-
Onlinesmiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Misschien? Die mensen waren de senseo zo beu dat ze 300 euro op tafel gelegd hebben om er maar vanaf te zijn.
Well played
Well played
- Mark 320iS
Ach daar krijg je vanzelf handigheid in, had ik ook in het begin met mijn ECM. Ik zou nu echt nooit meer anders willen, koffie is gewoon zoveel lekkerder. En op een verjaardag met bezoek begin ik er niet aan, das me idd teveel werk.Fernando schreef: 24 sep 2026, 20:34 Ik heb afgelopen week de Sage Bambino gekocht, bevalt prima maar qua tijd en energie voor een bakkie is wel ff een dingetje. Ik sta echt de koffie af te wegen op 18gr en dan goed aandrukken en dan komt er vaak echt wel goed koffie uit. Laatst Illy erin geknikkerd en dan met het porta-filter met dubbele wand ook wel goed koffie eruit gehaald. Maar om tijdens een verjaardag zo 8 bakkies te zetten lijkt me dan weer niks.
- Knot
2010, de goeie ouwe tijd…Petrolhead Tom schreef: 14 sep 2010, 10:13Metchu schreef:krijgen we weer zó'n topic, hoe snel is je koffiezetapparaat?die water koker was toch ook al door knot gestart?
- JP
Die e-hybrid is 7.2s van 0-100 toch ?