Je hoogste CJIB acceptgiro
- Knot
Re: Je hoogste CJIB acceptgiro
Regels zijn regels, net als de te laat behandeling van een asielaanvraag wat zo’n figuur € 80.000 oplevert lekker aan vasthouden hoor!
-
TLRS
Niets zo traumatisch als een uitgelopen asielaanvraag 
- Luco
Het verschil is dat het hier niet mag en in duitsland wel.jos_br schreef: 13 sep 2026, 18:41Ik zie niet veel verschil in de A31 (DE) en de A28 hier. Heb op de hoogte van Nunspeet toch weleens goed de gang erin gehad zonder het idee te hebben dat dat te hard ging.Bram schreef: 13 sep 2026, 16:01 Ja, ik denk dat hier 300 km p/u rijden wel vrij gevaarlijk is ja.
Onze wegen zijn smaller, om maar mee te beginnen![]()
Jos.
en het idee te hebben dat het niet te hard ging hadden er meer, een aantal daarvan bekijken nu het gras vanaf de onderkant.
- bartb
Uiteraard is het zo dat het wel van de situatie afhankelijk is. En daardoor ook niet door mij te beoordelen valt. 30-50kmh te hard om 22:00 uur s’ avonds of om 8 uur in de spits zit ook verschil in.
Dat zou best eens meegewogen kunnen worden in de besluitvorming. Maar feit blijft. Fout = Fout
Dat zou best eens meegewogen kunnen worden in de besluitvorming. Maar feit blijft. Fout = Fout
- bandenman
- Auto: A6 3.0TDI, Leon FR 3.2 dsg
Niet dus, altijd makkelijk om klaar te staan met een oordeel!
Volgens de heren mag ik niet met mijn groene platen naar Limburg rijden en weer terug voor een goede proefrit na het repareren van een auto, en ja, we reden flink door maar ze hebben daar geen meting van kunnen maken omdat we zodra we zagen dat ze achter ons aan kwamen (ze stonden namelijk opgesteld bij een zg toegangs-strook op de snelweg) ik flink gas gaf waardoor ze ons uit het oog verloren waarna we rustig afremden en rustig 120km/u gingen rijden, en nee we reden niet asociaal hard ongeveer 160/170 waar je 130 mag en het was 21u.
Na de staandehouding waren er een paar van die wijsneuzen die ons wilden controleren op illegale dingen in de auto en op ons lichaam onder het mom van een normale verkeerscontrole, terwijl daar geen enkele reden toe was, er viel niets te vinden maar de manier waarop we aangesproken werden sloeg nergens op en nadat ze de hele auto overhoop haalden en alles gewoon lieten liggen (en mijn toen minderjarige zoon nogal ruw behandelden) kon ik me niet meer inhouden en ben even flink tekeer gegaan waardoor er met spoed nog 2 extra auto's bij kwamen...... we hebben al vaker problemen gehad met dit soort stoere agentjes en ze weten inmiddels dat we dit niet pikken en gaan je dan nog even lekker treiteren om te zien hoever ze kunnen gaan.
Om een lang verhaal kort te maken; onjuist gebruik van handelaarsplaten boete (beroep loopt nog), belediging / bedreiging ambtenaar in functie, en het niet voldoen aan de eerste vordering voor het tonen van een id.
- Luco
maar het ligt dus aan het gedrag van de agenten

-
Eric Z
- Auto: BMW G31 530d, E46 323Ci
He politie kom laten we gas bij geven. Waar een normaal mens denkt laten we even remmen vertoon jij vlucht gedrag.
Dat met de rest van het verhaal gaat het voordeel van de twijfel toch naar de politie.
De keren dat ik staande ben gehouden zijn er niet veel. Rijbewijs pakken, ja en amen zeggen. En je bent zo weer weg, met boete op zak of met heel veel mazzel zonder. Gegokt en verloren, niet lopen huilen.
Geen boete gehad ooit maar wel een hele preek toen ik bij 10km/h per uur overschreiding antwoorde met “Oh, dat valt toch best mee”.
Recenter een onopvallende motor, lege 4baans weg maar wel 2x gemeten met 21km/h te hard. Rijbewijs afgeven, boete accepteren en met een paar minuten weer weg. Zonde wel, gevaarzetting was er niet. Maar ja, gegokt en verloren dus betalen en door met je leven.
Dat met de rest van het verhaal gaat het voordeel van de twijfel toch naar de politie.
De keren dat ik staande ben gehouden zijn er niet veel. Rijbewijs pakken, ja en amen zeggen. En je bent zo weer weg, met boete op zak of met heel veel mazzel zonder. Gegokt en verloren, niet lopen huilen.
Geen boete gehad ooit maar wel een hele preek toen ik bij 10km/h per uur overschreiding antwoorde met “Oh, dat valt toch best mee”.
Recenter een onopvallende motor, lege 4baans weg maar wel 2x gemeten met 21km/h te hard. Rijbewijs afgeven, boete accepteren en met een paar minuten weer weg. Zonde wel, gevaarzetting was er niet. Maar ja, gegokt en verloren dus betalen en door met je leven.
- JP
Wanneer Lifeliner 3 (Volkel) in de lucht hangt is het wel fijn dat de SIV wat sneller is dan de XC40
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
^Alles is relatief, ik denk: Mwoah die snijdt die doordraaier op 't end naar rechts mooi aan, maar ook met tegemoetkomend verkeer: Niemand is heilig qua physics, ook een agent in een SIV van >2000kg niet.
Wel prachtig verhaal van bandenman. En wat Eric Z daar al op antwoordt inderdaad.
Ik ben blij dat het 9 jaar terug is dat ik vóór moest komen. Gewoon rustig aan. Werkt prima.
En wel met Jos eens, NL wegen zijn juist uitermate geschikt voor hoge snelheden en zijn in betere staat dan de Duitse. Het gaat alleen om het tijdstip/locatie. Dit is trouwens geen vrijbrief mijnerzijds, meer een compliment naar het NL wegennet in 't algemeen. Men kan hier heel hard op momenten. Maar niet doen, want het mag niet.
Wel prachtig verhaal van bandenman. En wat Eric Z daar al op antwoordt inderdaad.
Ik ben blij dat het 9 jaar terug is dat ik vóór moest komen. Gewoon rustig aan. Werkt prima.
En wel met Jos eens, NL wegen zijn juist uitermate geschikt voor hoge snelheden en zijn in betere staat dan de Duitse. Het gaat alleen om het tijdstip/locatie. Dit is trouwens geen vrijbrief mijnerzijds, meer een compliment naar het NL wegennet in 't algemeen. Men kan hier heel hard op momenten. Maar niet doen, want het mag niet.