jos_br schreef: 10 sep 2026, 19:15
Fabian schreef: 10 sep 2026, 10:56
Verkoop net een Model Y long range, uit 2023, met 235.000 op het klokje. (serieus doorgereden dus ook).
SOH 87%, qua onderhoud alleen een defecte airco gehad (buiten garantie, was wel 3K), en banden. Geen enkele beurtje of wat dan ook gehad...Nog geen ruitenwisserblad zelfs...
Sorry hoor, maar ik heb met de TT 2.0 tdi vanaf 2018 nu 255.000km erop staan en dat heeft incl. beurten niet eens € 3000,= gekost......en daar wordt hard mee gereden.
Jos,
Ik vermeld alleen maar de excessen die me opvallen gedurende mn werk

Dit is een hele positieve, meestal vermeld ik juist alle negatieve (in de prijscategorie waar Bram het over heeft...).
Over het geheel genomen moet ik zeggen dat de EV's het goed doen qua kosten. Accu's zijn ook gewoon goed, incidenten zijn er altijd. Meestal nog garantie, maar bij hoge kmstand heb je pech en dan kun je bukken. Maar als er iets kapot gaat aan motoren (kia/Audi vallen me erg op) , aandrijfassen/diffs (Polestars bijvoorbeeld) dan kost het serieus geld meteen.
En met 255.000km bij de dealer elke 30K onderhoud laten doen kost heel wat meer als 3000, dat weet jij als geen ander