Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
MParallel
Auto: BMW

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door MParallel » 04 sep 2026, 20:10

Rechters die alles terugfluiten, want mag niet van Brussel.
Dan is er een Europees Pact en dan is Brussel ineens niet leidend?

Wat willen deze groep magklappers nou? Krijgen die bonussen obv hoe snel dit land naar de afgrond gaat?

Ik ga het bijna hopen dat het zoiets is, anders is het voor de lol.

TLRS

Bericht door TLRS » 04 sep 2026, 20:27

Zou me niet verbazen als zulke mensen zich in kringen begeven met een zekere.. inflexibiliteit.

Ze worden trouwens aangesteld voor het leven. Zou zijn om hun onafhankelijkheid te garanderen. Niet onafhankelijk van hun rechterlijke kringen denk ik dan.

Luco

Bericht door Luco » 04 sep 2026, 20:41

jan.jpeg
jan.jpeg (37.47 KiB) 299 keer bekeken

Bombadil

Bericht door Bombadil » 04 sep 2026, 20:42

SlowCo schreef: 03 sep 2026, 20:08 We hebben vrijwel geen rechters in Nederland maar wel veel linkers en krommers...
Deze dan:
Mohammed K is 18 jaar, heeft 114 politieregistraties en toch mogen zijn ouders en broertjes naar Nederland komen

Ook is er reeds een bevestiging gekomen van Vluchtelingenwerk dat zijn ouders en broertjes naar Nederland mogen komen.
https://www.geenstijl.nl/5191735/syrische-idioot
Uiteraard, want als je half veilig Europa alleen doorreist en zo succesvol bent in Nederland, dan moet uiteraard de hele club hierheen komen.. Kom nou toch; een rechter kan toch ook zeggen: misschien even geen 2e Lisa maar u gaat zsm weg!
Vluchtelingenwerk heeft toch ook boter op het hoofd hierin

Elise

Bericht door Elise » 05 sep 2026, 00:17

MParallel schreef: 04 sep 2026, 20:10 Wat willen deze groep magklappers nou?
Die voelen zich verheven boven de rest van Nederland en dulden niet dat iemand anders zich met hun 'vakgebied' bezig houd.

Zie deze ook weer Jumbo-medewerker die vluchtende gewapende overvaller aanreed mogelijk zelf gearresteerd: ’Ik snap hier echt helemaal niks van’
De actie, die van omstanders en online veel bijval kreeg, wordt door het Openbaar Ministerie in Noord-Holland gezien als zware mishandeling. De supermarktmedewerker moet zich maandag melden bij het politiebureau in Haarlem.

Volgens zijn advocaat Geertjan van Oosten heeft hij vrijdagmiddag van de politie te horen gekregen dat zijn cliënt in opdracht van de officier van justitie zal worden aangehouden. De strafpleiter is woest over de volgens hem onbegrijpelijke beslissing van het OM. „Mijn client verdient eerder een lintje dan strafrechtelijke vervolging,” vindt Van Oosten.

Op de bewuste dag in september vond eerst een overval op een Vomar-supermarkt in Heemskerk plaats. Daarna sloeg een overvaller toe bij de Jumbo en Primera. Over wat er toen gebeurde, vertelt de Jumbo-medewerker: ‘Ik was net weg van de zaak. Mijn broer belde mij, maar ik kon eerst niet goed horen wat er werd gezegd. Maar op een gegeven moment hoorde ik iets van ’overval, overval’. Ik reed daarop gelijk terug en ik zag mijn broer staan die in een bepaalde richting gebaarde.”

Hij vervolgt tegenover De Telegraaf: „Ik keek en reed die kant op en ik zag een man lopen met een groot mes. Ik ben erachteraan gereden om hem te doen stoppen. Ik heb, toen hij kort voor de auto was, afgeremd waarbij ik hem heb geraakt en waarbij hij ten val is gekomen. Het was niet hard. Hij is niet op of onder de auto gekomen. De man is daarop aangehouden door de politie. De politie heeft mij op straat gezegd dat zij vonden dat ik juist had gehandeld.”

Over zijn op handen zijnde arrestatie zegt hij: „Ik heb zojuist begrepen dat ik maandag op last van een officier van justitie wordt aangehouden om te worden verhoord als verdachte omdat de man een gebroken enkel zou hebben. Ik snap daar echt helemaal niets van.” Volgens advocaat Van Oosten is sprake van een noodweersituatie en zijn er richtlijnen dat in zo’n geval juist geen arrestatie volgt maar eerst een onderzoek.

Het Openbaar Ministerie reageert in een schriftelijke reactie: „Wat we nu over de overval in Heemskerk kunnen zeggen is dat het OM een 30-jarige man verdenkt van diefstal met geweld en poging daartoe. Omdat het onderzoek nog niet is afgerond, is onze woordvoering terughoudend. Uw vragen over de rol die de automobilist speelde, maken deel uit van dat onderzoek.”
Politie vindt dat de man juist gehandeld heeft, maar die flapdrollen van het OM (die behoren tot dezelfde groep nietsnutten) zullen het wel weer zien als eigen rechtertje spelen....EN DAT MAG NIET, dat is hun vakgebied.

Burgemeester die een huis sluit voor de veiligheid van de overige dorpsbewoners, nee de rechter oordeelt alleen over het onrecht wat de criminele bewoner wordt aangedaan met de sluiting.

Regering die een pact heeft gesloten over terugsturen van asielzoekers, nee hoor de rechter moet ook even zijn plasje erover doen, dus terugsturen mag niet.

De hele rechterlijke macht in Nederland, met de RaadVanState voorop, is gewoon één grote slappe linkse bende.

Oh en ik zag advocaatje Roethof al de belangen verdedigen van dat opgepakte heerschap uit Overasselt :bag:

Elise

Bericht door Elise » 05 sep 2026, 00:21

Bombadil schreef: 04 sep 2026, 20:42 Deze dan:
Mohammed K is 18 jaar, heeft 114 politieregistraties en toch mogen zijn ouders en broertjes naar Nederland komen

Ook is er reeds een bevestiging gekomen van Vluchtelingenwerk dat zijn ouders en broertjes naar Nederland mogen komen.
https://www.geenstijl.nl/5191735/syrische-idioot
Uiteraard, want als je half veilig Europa alleen doorreist en zo succesvol bent in Nederland, dan moet uiteraard de hele club hierheen komen.. Kom nou toch; een rechter kan toch ook zeggen: misschien even geen 2e Lisa maar u gaat zsm weg!
Vluchtelingenwerk heeft toch ook boter op het hoofd hierin
:stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom: :stom:
:stom: :stom: :stom: :stom:

Elise

Bericht door Elise » 05 sep 2026, 08:38

IND betaalde dit jaar al bijna 100 miljoen euro aan dwangsommen: negen asielzoekers vangen zelfs meer dan een ton
De Immigratie- en Naturalisatiedienst heeft in het eerste halfjaar van 2026 ongeveer 99 miljoen euro aan dwangsommen uitbetaald aan asielzoekers. 46 asielzoekers kregen meer dan 80.000 euro ter compensatie van een te trage behandeling van hun asielaanvraag. In negen gevallen was de dwangsom zelfs meer dan een ton.

Dat blijkt uit antwoorden van asielminister Bart van den Brink (CDA) op vragen van JA21. Eerder dit jaar ontstond er al ophef toen bleek dat de IND over het geheel van 2025 maar liefst 79 miljoen euro aan dwangsommen had betaald. Dit tegenover een bedrag van 36,8 miljoen euro in 2024.

Al in 2025 kwam er vanuit de Kamer de oproep om een einde te maken aan de gigantische geldstroom richting asielaanvragers. SGP’er Diederik van Dijk zorgde ervoor dat het afschaffen van de dwangsommen via een amendement werd opgenomen in de asielnoodmaatregelenwet. Maar deze wet sneuvelde in april in de Eerste Kamer door tegenstemmen van onder andere coalitiepartijen D66 en CDA.

Inmiddels ligt er een nieuwe wet voor in de Eerste Kamer, waarmee opnieuw via een amendement, dit keer van SGP en JA21, een poging wordt gedaan om de dwangsommen af te schaffen. Voor de behandeling van die wet is nog geen datum gepland.

Nu blijkt dat de explosieve groei van het aantal dwangsommen zich ook dit jaar voortzet. In een half jaar is het totaalbedrag van 2025 al ruimschoots overschreden en staat de teller al op ’circa 99 miljoen’, aldus het ministerie. ’Ongekend’, zegt Diederik Boomsma van JA21 erover.
’Totaal failliet dit systeem’

„Aan de ene kant wordt het steeds ingewikkelder om zo’n asielbesluit te nemen door steeds weer nieuwe rechterlijke uitspraken, vervolgens wordt de belastingbetaler geplukt omdat het onmogelijk is die termijnen daardoor te halen. Dit is zo totaal failliet dit systeem,” zegt Boomsma.

Nog opvallender dan het gigantische totaalbedrag aan dwangsommen zijn de cijfers over de individuele dwangsommen die door de IND zijn uitbetaald. Dit jaar heeft de IND in totaal 46 keer een totale dwangsom opgelegd gekregen van meer dan 80.000 euro. In negen gevallen was de dwangsom hoger dan 100.000 euro.

„Dit is toch echt om woedend van te worden”, vervolgt Boomsma, indiener van de Kamervragen. „Mensen komen hiernaartoe, illegaal, krijgen vervolgens inwoning, geld, eten, zorg en van alles, allemaal op kosten van de belastingbetaler, en dan krijgen ze ook nog een ton cash.”

De minister zegt in zijn reactie op de vragen dat hij nog niet weet hoe hoog het totaalbedrag voor 2026 zal uitvallen. Dat is onder andere afhankelijk van het aantal asielaanvragen, de doorlooptijden bij de IND en ’de wisselende prioriteitsstelling’. Ook wijst hij erop dat nog niet bekend is wanneer het wetsvoorstel dat een einde moet maken aan de dwangsommen door de Eerste Kamer heen is.
Opeens heb je het........ je wordt asielzoeker
En het jaar is nog niet om hé, met een beetje mazzel wordt één ton twee ton :headbang:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 05 sep 2026, 09:11

Mooi om te zien dat er toch nog wel eens dingen wél goed gaan in Nederland. Hulde!

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 05 sep 2026, 09:16

Deze past ook wel enigszins in het straatje: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/262968 ... en-voorbij

Het wachten is op niet meer in het Nederlands onderwijs krijgen... Maar hé, onderbuikgevoel :coffee:

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2026, 09:42

Fries, Arabisch, Frans, Pools of Twents.
Mooi dat we in één adem genoemd mogen worden met Tw...Arabisch. :headbang: :clap: :bloemetje:

Arthur

Bericht door Arthur » 05 sep 2026, 09:46

:kikker:

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2026, 09:54

Arthur schreef: 05 sep 2026, 09:46:kikker:
Een paar quotes van '30 jaar geleden' van toen al een Friese ouwe rocker/metal gast, bekende van me:
In z'n bezopenheid verstonden we 'm niet en zei hij: Praat ik Arabisch of sa(zo)?

En z'n meest gevleugelde uitspraak toendertijd over asielzoekers(30j terug):
KILL THEM ALL.....En de rest ek! (ook)

:lol:

Rnd

Bericht door Rnd » 05 sep 2026, 10:14

Dus een asielzoeker die mogelijk geeneens recht op asiel heeft, krijgt een ton omdat de procedure te traag is. Dit is toch te gek voor woorden. Vind je het gek dat we een aanzuigende werking hebben. Dan ook nog eens familieleden aannemen bij de IND vanwege diversiteit. Voedingsbodem voor fraude lijkt me.

Elise

Bericht door Elise » 05 sep 2026, 10:59

Robin schreef: 05 sep 2026, 09:11 Mooi om te zien dat er toch nog wel eens dingen wél goed gaan in Nederland. Hulde!
Precies, die toeslagenouders en bevingsslachtoffers kunnen nog wel even wachten!

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 05 sep 2026, 11:28

Arthur schreef: 05 sep 2026, 09:16 Deze past ook wel enigszins in het straatje: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/262968 ... en-voorbij

Het wachten is op niet meer in het Nederlands onderwijs krijgen... Maar hé, onderbuikgevoel :coffee:
Deze snap ik ook niet, en ik ben het er zeker niet mee eens. Ik heb momenteel twee Syrische, één Argentijn, één Spaanse, één Oekraïense, één Soedanese, één Eritrerische, één Somalische, één Irakese, één Angolese met Portugese nationaliteit, vier blanke Nederlandse en nog iets van zes niet-blanke maar wel taalvaardige Nederlanders in mijn mentor klas zitten.

Hoe moet ik dat gaan doen dan? Vorig jaar met een mondeling examen een student uit China een 1 gegeven. De reden, we verstonden er met z'n tweeën echt geen barst van...

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2026, 12:09

Nog even over ON.

Bron:Sander Sassen:
Hitler en Jodenhaat in het publieke bestel?

Geef toe, u ziet het patroon ook allang toch? Zodra iemand aan de rechterkant van het politieke spectrum Hitler gebruikt om een punt te maken springt men aan de linkerkant stram in de houding en slaat men de glanzend gepoetste laarzen krachtig tegen elkaar. Gerard Reve schreef het ooit, lang voordat links progressief Nederland zich het recht toe-eigende om morele superioriteit te claimen: de nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen

Maar ik loop op de zaken vooruit, laat ik u eerst een stuk context geven. De verontwaardiging was namelijk groot toen Ongehoord Nederland in de uitzending een fragment van Hitler toonde, en u en ik kunnen daar moeilijk bezwaar tegen maken, het is smakeloos, verdient een fikse tik op de vingers en iedere poging om Hitler weer salonfähig te maken behoort met de strengst mogelijke bewoordingen te worden bestreden. U voelt hem nu al aankomen, toch? Juist, er is een maar, en niet zomaar één.

Wie nam het voortouw in de klacht tegen Ongehoord Nederland? Amma Asante, de voorzitter van het Commissariaat voor de Media. Maar kijk naar Asante zelf. Zij is geen neutrale scheidsrechter. Zij was tot eind 2025 lid van BIJ1. En BIJ1 zette in 2024 gewoon zonder enige schroom het volgende op haar website: wij blijven achter Samidoun staan. En vergis u niet, Samidoun is geen kookclub waar de beste recepten voor Hummus en Baba Ganoush worden uitgewisseld. Het is een islamitisch netwerk dat 7-oktober verheerlijkt, het gewapende verzet in Gaza ophemelt, en geen afstand neemt van Hamas en de PFLP, maar deze openlijk steunt waardoor Samidoun in Israël, Canada en de VS op de terreurlijst staat. Onze oosterbuur, Duitsland, verbood Samidoun zelfs, met als label terroristische organisatie.

U proeft de hypocrisie inmiddels al, toch? Ongehoord Nederland mag geen enkele poging doen om een deel van Hitler’s gedachtegoed bespreekbaar te maken, maar Asante’s eigen partij mag wel een organisatie steunen die de ideologische erfgenamen van hetzelfde gedachtegoed dat de Holocaust mogelijk heeft gemaakt omarmt. De ene kant krijgt de mediawaakhond over zich heen, de andere kant krijgt subsidie voor het verkondigen van een politiek geluid in de Nederlandse politieke arena. Een politiek geluid dat steun biedt aan een organisatie die een nieuwe Holocaust op de Joden liever vandaag dan morgen ziet gebeuren, ik vind dat problematisch, ik hoop u ook?

Toch is het Asante die waarschuwt voor genormaliseerd rechts-extremisme, alsof Hitler in rechtse kringen populair is, dat is hij niet, hij wordt juist door islamitisch links op handen gedragen, zie wederom Samidoun. Ook doet ze het voorkomen alsof het grootste gevaar voor Joden in dit land een opmerking is over Hitler in een omroepbestel dat wordt gekenmerkt door het structureel faciliteren en zelfs steunen van antisemitisme en Jodenhaat. Hilversum heeft wat dat betreft kilo’s boter op haar hoofd. En terwijl men vanuit Hilversum de harten en hoofden van de Nederlanders probeert te vergiftigen met haat tegen Israël loopt Asante haar politieke familie arm in arm met mensen die het vermoorden van festivalgangers en het met de blote handen wurgen van de Bibas kinderen als ‘verzet’ zien.

U heeft de hypocrisie inmiddels haarscherp in het vizier neem ik aan? Inderdaad, het is geen slordigheid. Progressief links beschikt over een moreel kompas met ernstige gebreken, een kompas dat alleen uitslaat als de dader bij de verkeerde omroep hoort of uit het verkeerde politieke kamp komt. En begrijpt u mij alstublieft niet verkeerd, Hitler whitewashen is terecht taboe, dat kan niet zonder consequenties blijven, daar is wat mij betreft geen discussie over. Maar hetzelfde antisemitisme steunen dat de gaskamers ideologisch mogelijk maakte, of vrijwel dagelijks Israël als genocidale natie afschilderen, mag allemaal wél?

Dan mogen we inmiddels één ding concluderen: als de waakhond van de media blind is op het linkeroog, verliest het instituut zijn bestaansrecht. Het is de ultieme ironie van het huidige medialandschap: Ongehoord Nederland krijgt terecht de roede, maar de handen die de roede vasthouden zijn besmeurd met sympathieën voor een partij die openlijk achter terreur tegen het Joodse volk staat. En zolang Hilversum zelf antisemitisme en Jodenhaat blijft faciliteren, is de conclusie onvermijdelijk: de morele superioriteit waar progressief links Nederland zo graag mee koketteert, is niets anders dan een glanzend gepoetst moreel schild waarachter het antisemitisme zich verschuilt in de vorm van anti-zionisme, precies zoals Reve al waarschuwde.

Arthur

Bericht door Arthur » 05 sep 2026, 12:17

Bram schreef: 05 sep 2026, 11:28
Arthur schreef: 05 sep 2026, 09:16 Deze past ook wel enigszins in het straatje: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/262968 ... en-voorbij

Deze snap ik ook niet, en ik ben het er zeker niet mee eens. Ik heb momenteel twee Syrische, één Argentijn, één Spaanse, één Oekraïense, één Soedanese, één Eritrerische, één Somalische, één Irakese, één Angolese met Portugese nationaliteit, vier blanke Nederlandse en nog iets van zes niet-blanke maar wel taalvaardige Nederlanders in mijn mentor klas zitten.

Hoe moet ik dat gaan doen dan? Vorig jaar met een mondeling examen een student uit China een 1 gegeven. De reden, we verstonden er met z'n tweeën echt geen barst van...
Opfriscursusje Bram :kikker: Jij moet als docent wel ALLE talen kennen :coffee:

TLRS

Bericht door TLRS » 05 sep 2026, 13:04

Robin schreef: 05 sep 2026, 12:09 Nog even over ON.

Bron:Sander Sassen:
Hitler en Jodenhaat in het publieke bestel?

Geef toe, u ziet het patroon ook allang toch? Zodra iemand aan de rechterkant van het politieke spectrum Hitler gebruikt om een punt te maken springt men aan de linkerkant stram in de houding en slaat men de glanzend gepoetste laarzen krachtig tegen elkaar. Gerard Reve schreef het ooit, lang voordat links progressief Nederland zich het recht toe-eigende om morele superioriteit te claimen: de nieuwe fascisten zullen zich antifascisten noemen

..

tteert, is niets anders dan een glanzend gepoetst moreel schild waarachter het antisemitisme zich verschuilt in de vorm van anti-zionisme, precies zoals Reve al waarschuwde.
Zo lijkt het in ons land te werken. Mensen zitten in hun sociale bubbel. En die bubbel kan probleemloos andere groepen beschimpen of wat dan ook. Zonder dat binnen die bubbel de vraag ontstaat of ze het zelf beter doen.

Mensen zien hun mening en hun identiteit als 1 ding. Zodra hun mening op de proef wordt gesteld voelen ze zich aangevallen. En in die zin heeft Gervais wel een punt. Alleen kun je je afvragen of een ander er beter uit komt als dat punt gemaakt wordt door belachelijk gemaakt te worden. Het lijkt me aannemelijk dat dat eerder een emotionele reactie geeft dan een rationele.

Maargoed kennelijk heb ik dat effect ook op minstens 1 persoon hier. Die ervoor gekozen zegt te hebben mij te censureren. Ben ik dan te direct of is de ander te inflexibel..

Knot

Bericht door Knot » 05 sep 2026, 13:06

Rnd schreef: 05 sep 2026, 10:14 Dus een asielzoeker die mogelijk geeneens recht op asiel heeft, krijgt een ton omdat de procedure te traag is. Dit is toch te gek voor woorden. Vind je het gek dat we een aanzuigende werking hebben. Dan ook nog eens familieleden aannemen bij de IND vanwege diversiteit. Voedingsbodem voor fraude lijkt me.
Dan zijn al die links stemmers voor de helft blind en de andere helft zit in het complot met de familie.

Als we binnen twee jaar nog een keer opnieuw mogen stemmen, is dit de allerlaatste kans om er nog wat van te maken, daarna zitten we er te ver in en zijn we verloren…

Robin

Bericht door Robin » 05 sep 2026, 13:17

TLRS schreef: 05 sep 2026, 13:04

Maargoed kennelijk heb ik dat effect ook op minstens 1 persoon hier. Die ervoor gekozen zegt te hebben mij te censureren. Ben ik dan te direct of is de ander te inflexibel..
Mwoah, hij heeft jou gewoon op ignore denk ik?

Laatste zin: Stel jij gaat wadlopen. En je doet daar verslag van, dan zou 't hier op kunnen lijken :P
:beer:
En gij, hef uw staf op, en strek uw hand uit over de zee, en klief dezelve, dat de kinderen Israels door het midden der zee gaan op het droge. En Ik, zie, Ik zal het hart der Egyptenaren verstokken, dat zij na hen daarin gaan; en Ik zal verheerlijkt worden aan Farao en aan al zijn heir, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren. En de Egyptenaars zullen weten, dat Ik de Heere ben, wanneer Ik verheerlijkt zal worden aan Farao, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren. En de Engel Gods, Die voor het heir van Israel ging, vertrok, en ging achter hen; de wolkkolom vertrok ook van hun aangezicht, en stond achter hen. En zij kwam tussen het leger der Egyptenaren, en tussen het leger van Israel; en de wolk was te gelijk duisternis en verlichtte den nacht; zodat de een tot den ander niet naderde den gansen nacht. Toen Mozes zijn hand uitstrekte over de zee, zo deed de Heere de zee weggaan, door een sterken oostenwind, dien gansen nacht, en maakte de zee droog, en de wateren werden gekliefd. En de kinderen Israels zijn ingegaan in het midden van de zee, op het droge; en de wateren waren hun een muur, aan hun rechter hand en aan hun linkerhand.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 05 sep 2026, 13:28

Elise schreef: 05 sep 2026, 08:38 IND betaalde dit jaar al bijna 100 miljoen euro aan dwangsommen: negen asielzoekers vangen zelfs meer dan een ton
De Immigratie- en Naturalisatiedienst heeft in het eerste halfjaar van 2026 ongeveer 99 miljoen euro aan dwangsommen uitbetaald aan asielzoekers. 46 asielzoekers kregen meer dan 80.000 euro ter compensatie van een te trage behandeling van hun asielaanvraag. In negen gevallen was de dwangsom zelfs meer dan een ton.

Dat blijkt uit antwoorden van asielminister Bart van den Brink (CDA) op vragen van JA21. Eerder dit jaar ontstond er al ophef toen bleek dat de IND over het geheel van 2025 maar liefst 79 miljoen euro aan dwangsommen had betaald. Dit tegenover een bedrag van 36,8 miljoen euro in 2024.

Al in 2025 kwam er vanuit de Kamer de oproep om een einde te maken aan de gigantische geldstroom richting asielaanvragers. SGP’er Diederik van Dijk zorgde ervoor dat het afschaffen van de dwangsommen via een amendement werd opgenomen in de asielnoodmaatregelenwet. Maar deze wet sneuvelde in april in de Eerste Kamer door tegenstemmen van onder andere coalitiepartijen D66 en CDA.

Inmiddels ligt er een nieuwe wet voor in de Eerste Kamer, waarmee opnieuw via een amendement, dit keer van SGP en JA21, een poging wordt gedaan om de dwangsommen af te schaffen. Voor de behandeling van die wet is nog geen datum gepland.

Nu blijkt dat de explosieve groei van het aantal dwangsommen zich ook dit jaar voortzet. In een half jaar is het totaalbedrag van 2025 al ruimschoots overschreden en staat de teller al op ’circa 99 miljoen’, aldus het ministerie. ’Ongekend’, zegt Diederik Boomsma van JA21 erover.
’Totaal failliet dit systeem’

„Aan de ene kant wordt het steeds ingewikkelder om zo’n asielbesluit te nemen door steeds weer nieuwe rechterlijke uitspraken, vervolgens wordt de belastingbetaler geplukt omdat het onmogelijk is die termijnen daardoor te halen. Dit is zo totaal failliet dit systeem,” zegt Boomsma.

Nog opvallender dan het gigantische totaalbedrag aan dwangsommen zijn de cijfers over de individuele dwangsommen die door de IND zijn uitbetaald. Dit jaar heeft de IND in totaal 46 keer een totale dwangsom opgelegd gekregen van meer dan 80.000 euro. In negen gevallen was de dwangsom hoger dan 100.000 euro.

„Dit is toch echt om woedend van te worden”, vervolgt Boomsma, indiener van de Kamervragen. „Mensen komen hiernaartoe, illegaal, krijgen vervolgens inwoning, geld, eten, zorg en van alles, allemaal op kosten van de belastingbetaler, en dan krijgen ze ook nog een ton cash.”

De minister zegt in zijn reactie op de vragen dat hij nog niet weet hoe hoog het totaalbedrag voor 2026 zal uitvallen. Dat is onder andere afhankelijk van het aantal asielaanvragen, de doorlooptijden bij de IND en ’de wisselende prioriteitsstelling’. Ook wijst hij erop dat nog niet bekend is wanneer het wetsvoorstel dat een einde moet maken aan de dwangsommen door de Eerste Kamer heen is.
Opeens heb je het........ je wordt asielzoeker
En het jaar is nog niet om hé, met een beetje mazzel wordt één ton twee ton :headbang:
Bizar dit idd! Nooit geweten dat die dwangsommen gewoon aan de betreffende asielzoeker zelf worden uitbetaald… te gek voor woorden gewoon :bag:

Knot

Bericht door Knot » 05 sep 2026, 13:29

Welke idioten hebben dit soort regels bedacht dan? Ik zie bedragen voorbijkomen die ik niet eens als jaarsalaris krijg.

TLRS

Bericht door TLRS » 05 sep 2026, 13:45

Zag ook ergens cash staan. Maar voor ik op de outrage bus spring zou ik eerst even uitzoeken of het geen dichterlijke vrijheid is van de kliks geile media.

Heeft iemand ooit een boetebedrag van de overheid ontvangen omdat ze te lang moesten wachten op een beslissing? :lollerdelol:
Robin schreef: 05 sep 2026, 13:17
Mwoah, hij heeft jou gewoon op ignore denk ik?

Laatste zin: Stel jij gaat wadlopen. En je doet daar verslag van, dan zou 't hier op kunnen lijken :P
:beer:
En gij, hef uw staf op, en strek uw hand uit over de zee, en klief dezelve, dat de kinderen Israels door het midden der zee gaan op het droge. En Ik, zie, Ik zal het hart der Egyptenaren verstokken, dat zij na hen daarin gaan; en Ik zal verheerlijkt worden aan Farao en aan al zijn heir, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren. En de Egyptenaars zullen weten, dat Ik de Heere ben, wanneer Ik verheerlijkt zal worden aan Farao, aan zijn wagenen en aan zijn ruiteren. En de Engel Gods, Die voor het heir van Israel ging, vertrok, en ging achter hen; de wolkkolom vertrok ook van hun aangezicht, en stond achter hen. En zij kwam tussen het leger der Egyptenaren, en tussen het leger van Israel; en de wolk was te gelijk duisternis en verlichtte den nacht; zodat de een tot den ander niet naderde den gansen nacht. Toen Mozes zijn hand uitstrekte over de zee, zo deed de Heere de zee weggaan, door een sterken oostenwind, dien gansen nacht, en maakte de zee droog, en de wateren werden gekliefd. En de kinderen Israels zijn ingegaan in het midden van de zee, op het droge; en de wateren waren hun een muur, aan hun rechter hand en aan hun linkerhand.
Wtf :lol:

Geen idee, is ‘gewoon ignore’ iets anders dan? Neem aan dat het systeem reacties voor hem verbergt..

Plaats reactie