Nu een huis kopen

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Luco

Re: Nu een huis kopen

Bericht door Luco » 30 aug 2026, 15:26

Wij kijken ook el eens rond, we worden er niet jonger op, maar ja we kunnen van het kantoor beneden een slaapkamer maken en we hebben ook nog een douche beneden, dus in principe levensloop bestendig.
Alleen de tuin en straatwerk kan dan wat teveel worden.

Brutus the Legend

Bericht door Brutus the Legend » 30 aug 2026, 20:32

Opa schreef: 30 aug 2026, 14:59 Wij hebben een aantal jaren geleden ook eens gekeken naar een aantal (gelijkvloers)appartementen en toen ook tot de conclusie gekomen dat het beter was om te blijven zitten waar we nu zitten.
Qua prijs zouden we ongeveer gelijk blijven of iets bij moeten betalen, maar qua ruimte, geen tuintje meer, in de meeste appartementen mag je niet bbqen, veel buren(onder, boven, links en rechts in veel gevallen) dus veel meer kans op geluidsoverlast, zouden we er op achteruit gaan.....zitten nu in en hoekhuis in een rustige groene wijk, dus lekker blijven zitten en mocht 1 van ons de trap niet meer op kunnen is een traplift een goedkopere oplossing denk ik. :D
Vroeger noemden we het gewoon een flat en sommige zijn daar nog steeds mee te vergelijken, men noemt het tegenwoordig al heel snel een appartement volgens mij. :lol:
Vergeet niet dat je ook nog service kosten heb bij een appartement.

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 31 aug 2026, 01:36

Opa schreef: 30 aug 2026, 14:59 Wij hebben een aantal jaren geleden ook eens gekeken naar een aantal (gelijkvloers)appartementen en toen ook tot de conclusie gekomen dat het beter was om te blijven zitten waar we nu zitten.
Qua prijs zouden we ongeveer gelijk blijven of iets bij moeten betalen, maar qua ruimte, geen tuintje meer, in de meeste appartementen mag je niet bbqen, veel buren(onder, boven, links en rechts in veel gevallen) dus veel meer kans op geluidsoverlast, zouden we er op achteruit gaan.....zitten nu in en hoekhuis in een rustige groene wijk, dus lekker blijven zitten en mocht 1 van ons de trap niet meer op kunnen is een traplift een goedkopere oplossing denk ik. :D
Vroeger noemden we het gewoon een flat en sommige zijn daar nog steeds mee te vergelijken, men noemt het tegenwoordig al heel snel een appartement volgens mij. :lol:
Een traplift heb ik bij mijn ouders meegemaakt. Nee, daar begin ik niet aan. Dan gelijkvloers. En het is juist de bedoeling dat ik dan minder ruimte heb en geen tuin(tje). En geluidsoverlast? Geen idee of dat zo is. Nu heb ik dat zo nu en dan wel als er ergens buren zijn die bbq-en ;)

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 31 aug 2026, 02:16

Mooi toch Arthur, ga jij op zoek naar een appartement en blijf ik zitten waar ik zit. :mrgreen:

Arthur
Auto: Nr.52

Bericht door Arthur » 31 aug 2026, 02:56

:thumbup:

Plaats reactie