Ford Fiesta ST182

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
sitechris
Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW

Re: Ford Fiesta ST182

Bericht door sitechris » 27 aug 2026, 06:48

Leuk, mooi vooruitzicht!

JP

Bericht door JP » 27 aug 2026, 08:52

Mooi Ron, bijna dus :df:

Godspeed
Auto: Porsche Boxster S 2002

Bericht door Godspeed » 27 aug 2026, 14:44

Opa schreef: 09 aug 2026, 01:00
Godspeed schreef: 08 aug 2026, 21:50 Proficiat met de verkoop, Opa! Benieuwd naar de opvolger.
Wij hebben 9 jaar met veel plezier met de Fiesta ST gereden en niet echt problemen mee gehad, maar omdat met 4 kleinkinderen een 5-deurs toch wel makkelijker is en omdat onze hond Ozzy regelmatig mee gaat, ook op vakantie, is wat meer ruimte toch ook wel prettig.....zonder hond en kleinkinderen had ie waarschijnlijk nog niet weg gegaan.
Als ik het een beetje bij gehouden heb dan heb jij wel wat meer problemen gehad met je Fiesta, dus jij hebt 'm waarschijnlijk om heel andere redenen dan wij verkocht. :wink:
Naast de ellende die ik met de Fiesta inderdaad heb gehad, was het ook niet 'mijn' auto. Heb eigenlijk nauwelijks plezier gehad van het ding, dus ben blij dat 'ie weg is. Inmiddels heb ik er iets voor terug waar ik wel héél blij van word! Echt heel blij eigenlijk :hungry:

De Puma smoelt goed! Oogt ook een stuk frisser/moderner naast de Fiesta! Je gaat nu wel een cilinder inleveren, correct? Hoe dan ook veel plezier ermee!

Hitz
Auto: BMW F31 320d

Bericht door Hitz » 27 aug 2026, 15:21

Veel :df: gewenst

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 27 aug 2026, 15:42

Thnx mensen! :D

Godspeed schreef: 27 aug 2026, 14:44
Opa schreef: 09 aug 2026, 01:00
Godspeed schreef: 08 aug 2026, 21:50 Proficiat met de verkoop, Opa! Benieuwd naar de opvolger.
Wij hebben 9 jaar met veel plezier met de Fiesta ST gereden en niet echt problemen mee gehad, maar omdat met 4 kleinkinderen een 5-deurs toch wel makkelijker is en omdat onze hond Ozzy regelmatig mee gaat, ook op vakantie, is wat meer ruimte toch ook wel prettig.....zonder hond en kleinkinderen had ie waarschijnlijk nog niet weg gegaan.
Als ik het een beetje bij gehouden heb dan heb jij wel wat meer problemen gehad met je Fiesta, dus jij hebt 'm waarschijnlijk om heel andere redenen dan wij verkocht. :wink:
Naast de ellende die ik met de Fiesta inderdaad heb gehad, was het ook niet 'mijn' auto. Heb eigenlijk nauwelijks plezier gehad van het ding, dus ben blij dat 'ie weg is. Inmiddels heb ik er iets voor terug waar ik wel héél blij van word! Echt heel blij eigenlijk :hungry:

De Puma smoelt goed! Oogt ook een stuk frisser/moderner naast de Fiesta! Je gaat nu wel een cilinder inleveren, correct? Hoe dan ook veel plezier ermee!
Als je alleen maar ellende met een auto hebt dan geloof ik dat het ook nooit 'jouw' auto zal worden.
Ik heb ook niet veel met de Fiesta gereden(door omstandigheden met m'n gezondheid), alleen het eerste half jaar dat we hadden en daarna was het eigenlijk de auto van MdV.
Maar wat ik ermee gereden heb vond ik het wel een lekker sturend autootje en ook best redelijk snel, met z'n bijna 200pk, door het lage gewicht(1063kg).
De Puma ST is inderdaad een 3 cilinder, wel met echt constant 200pk, maar hij weegt ook bijna 200 kilo meer dan de Fiesta.
Tijdens de proefrit heb ik er ook nog een stukje mee gereden en ik vond het niet tegenvallen, heeft ook goeie handling en is een fractie comfortabeler dan de Fiesta, maar zeker nog echt sportief. :df:

sitechris
Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW

Bericht door sitechris » 27 aug 2026, 22:12

Driecilinder maakt ook leuk geluidje. Echt een fijn blokje.

Plaats reactie