Mazda MX-5 NC 2.0 Hardtop 2010 - Recaro, Bilstein

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Mazda MX-5 NC 2.0 Hardtop 2010 - Recaro, Bilstein

Bericht door Joël D. » 25 jul 2026, 14:10

Hier ook maar, je weet het maar nooit!

https://www.autoscout24.nl/aanbod/mazda ... 554af97887

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hierbij bied ik mijn Mazda MX-5 NC 2.0 Power Retractable Hardtop Sports Line uit 2010 aan, voorzien van de originele Recaro-stoelen. De auto heeft 204.000 km gereden.

Ik heb deze MX-5 in mei aangeschaft voor een roadtrip naar Spanje, omdat de auto waarmee ik oorspronkelijk zou gaan na een ongeval bij de garage stond. Inmiddels is die auto weer gerepareerd en is het helaas tijd om afscheid te nemen van de MX-5, zodat een nieuwe eigenaar er nog de rest van de zomer van kan genieten.

Voor vertrek naar Spanje heb ik de auto preventief door mijn garage laten controleren en is het volgende uitgevoerd:
Kleine onderhoudsbeurt (olie, oliefilter en luchtfilter)
Nieuwe APK, geldig t/m 30 juni 2027 (zonder op- of aanmerkingen)
Nieuwe koppeling, drukgroep, druklager en hulpkoppelingscilinder
Nieuwe remblokken vóór

Daarnaast heb ik de auto voorzien van een Pioneer SPH-DA77 met draadloze Apple CarPlay en Android Auto, DAB+, een adapter voor het Bose-audiosysteem, voorbereiding voor stuurwielbediening en voorbereiding voor een achteruitrijcamera (camera niet gemonteerd).

Na dit onderhoud heb ik probleemloos ruim 4.500 km gereden tijdens de roadtrip door Spanje. De auto heeft zich daarbij uitstekend bewezen.

Verder is de MX-5 uitgerust met onder andere:
Bilstein B12-onderstel (TÜV-goedgekeurd)
6-versnellingsbak
Xenonverlichting
Automatische airconditioning
Cruisecontrol
Elektrisch bedienbare inklapbare hardtop
Verlaagde originele Recaro-stoelen (ook voor langere bestuurders erg comfortabel)
Bose-audiosysteem
17 inch lichtmetalen velgen
Metallic lak

De vorige eigenaar heeft de auto in 2022 met 132.000 km overgenomen van de eerste eigenaar in Duitsland en zelf geïmporteerd. De auto is sindsdien jaarlijks onderhouden. De kilometerstand is vanaf nieuw aantoonbaar met een uitdraai van de onderhoudshistorie van Mazda. Hieruit blijkt dat de auto gedurende zijn hele leven volgens schema is onderhouden.

Natuurlijk zijn er ook een paar aandachtspunten:

De auto kan een goede poets- en polijstbeurt gebruiken. De lak ziet er netjes uit, maar is op sommige plekken wat dof.
De achterbanden zijn aan vervanging toe (circa 2 mm profiel).

Kortom: een heerlijk rijdende MX-5 die technisch goed onderhouden is, recent veel preventief onderhoud heeft gehad en zich tijdens een probleemloze roadtrip van 4.500 km uitstekend heeft bewezen.

Vraagprijs: € 12.950
Bezichtiging is mogelijk in de omgeving van Gouda of, in overleg, in de omgeving van Haarlem.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Re: Mazda MX-5 NC 2.0 Hardtop 2010 - Recaro, Bilstein

Bericht door Joël D. » 29 jul 2026, 15:44

Toch even 2 nieuwe achterbanden besteld, die komen er binnenkort op.
Poetsen kan ik ook wel regelen indien gewenst.

DF prijs: € 12.500

Plaats reactie