EV auto's (elektrische)
- Knot
Re: EV auto's (elektrische)
Ik voorzie een Uber carrière erbij!
-
Wimo
Jep, werkt primaElise schreef: 24 jul 2026, 09:12Aangemeld bij Zeres voor die ERE certificaten.Elise schreef: 22 jul 2026, 19:36 Ik zit naar die ERE certificaten te kijken en kwam deze vergelijker tegen:
https://energienerds.nl/index.php/2026/ ... aanbieders
Ik blijf het een raar fenomeen vinden. Uitgaande van 12 cent vergoeding betekent het dat ik geld toe krijg bij elke kilometer die ik rijd, vanwege het overschot wat ik heb van panelen.
- Luco
Morgenmiddag KIA ev5 gt line ophalen voor een langere proefrit (hele zondag)
Kijken of die bevalt, daar zit echt alles op en aan voor een scherpe leaseprijs, dan alleen nog kleur kiezen en 2wd of 4wd
Kijken of die bevalt, daar zit echt alles op en aan voor een scherpe leaseprijs, dan alleen nog kleur kiezen en 2wd of 4wd
- Elise
Dat laat ik graag aan een ander over
- Luco
Dan moet je toch een geschikte laadpaal hebben?Wimo schreef: 24 jul 2026, 10:31Jep, werkt primaElise schreef: 24 jul 2026, 09:12Aangemeld bij Zeres voor die ERE certificaten.Elise schreef: 22 jul 2026, 19:36 Ik zit naar die ERE certificaten te kijken en kwam deze vergelijker tegen:
https://energienerds.nl/index.php/2026/ ... aanbieders
Ik blijf het een raar fenomeen vinden. Uitgaande van 12 cent vergoeding betekent het dat ik geld toe krijg bij elke kilometer die ik rijd, vanwege het overschot wat ik heb van panelen.![]()
Misschien toch maar eens naar kijken, zon laadpaal
- Martijn_bmw
klopt moet een MID meter hebbenLuco schreef: 24 jul 2026, 11:12Dan moet je toch een geschikte laadpaal hebben?Wimo schreef: 24 jul 2026, 10:31Jep, werkt primaElise schreef: 24 jul 2026, 09:12
Aangemeld bij Zeres voor die ERE certificaten.
Ik blijf het een raar fenomeen vinden. Uitgaande van 12 cent vergoeding betekent het dat ik geld toe krijg bij elke kilometer die ik rijd, vanwege het overschot wat ik heb van panelen.![]()
Misschien toch maar eens naar kijken, zon laadpaal
- Knot
EV5 is er in een fraaie diepe donkerblauwe kleur.
- Luco
Heb ik nu niet, maar kon toch alles indienen, ik hoor het wel, anders eens kijken naar eentje met mid meter
- Luco
ja gezien, al vond ik magna red mettalic ook wel mooi
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zoiets Knot & Luco? Klinkt als 'n luidspreker merk
Edit, d'r nageltjes zijn denk ik KIA Blaze Red.
Edit, d'r nageltjes zijn denk ik KIA Blaze Red.
- Knot
Die idd, staat eentje bij mij thuis om de hoek, valt meteen op.
-
Robin
Beetje een rosse buurt wordt 't daar bij jullie Rody:)
- Luco
Als je kijkt wat je krijgt voor je geld, zeker in de lease is dit voor mij een no brainer als die een beetje rijd.
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik vind al die elektrische Kia's eigenlijk best mooie auto's 
-
Robin
^Dat is een moeilijk onderwerp Bram(denk ik): Ik kan geen echt mooie nieuwe auto meer bedenken. Of er moet iets van Aston Martin of Lambo op staan. En dan hou ik 't netjes zegmaar:)
EDIT: Mercedes AMG GT
EDIT: Mercedes AMG GT
- Luco
Ja, het is voor de saaie zakelijke kilometers.
Als je dan kijkt dat een kale IX1 20 m sport al bijna 100 euro per maand duurder is dan de meest volle kia EV5 dan is de keuze snel gemaakt, dan kan de bmw kwalitatief beter zijn, maar dat maakt in de lease weinig uit voor mij.
Als je dan kijkt dat een kale IX1 20 m sport al bijna 100 euro per maand duurder is dan de meest volle kia EV5 dan is de keuze snel gemaakt, dan kan de bmw kwalitatief beter zijn, maar dat maakt in de lease weinig uit voor mij.
-
Robin
Snap ik Luco. Not kidding
. Het is qua looks allemaal niks wat mij betreft.
. Het is qua looks allemaal niks wat mij betreft.
- Martijn_bmw
Eens! Het is eigenlijk momenteel kiezen van de minst lelijkeRobin schreef: 24 jul 2026, 16:14 ^Dat is een moeilijk onderwerp Bram(denk ik): Ik kan geen echt mooie nieuwe auto meer bedenken. Of er moet iets van Aston Martin of Lambo op staan. En dan hou ik 't netjes zegmaar:)
EDIT: Mercedes AMG GT![]()
@luco kwaliteit in de zin van storingsgevoelig kan je beter Kia dan BMW hebben momenteel…
- Luco
ik moet zeggen dat ik met de mustang ook nog niks noemenswaardigs heb gehad, nu alleen al een half jaar storing portier maar ik vind het prima, het rijd er niet minder om.
Maar ja, een keer iets anders is ook leuk.
Maar ja, een keer iets anders is ook leuk.
- Will F.
Zit wel een weinig krachtige motor in; 218 pk en minder dan 300nm is voor een Ev met dat gewicht 'net an'. Maar goed ik kende deze kia nog niet en ben toch wel benieuwd naar dit apparaat. Had 'm liever sneller zeg een 500nm versie, net als de explorer. Is deze nu hetzelfde of nog goedkoper in de lease dan de Ford explorer ext range Luco?
- Luco
in de 4wd heb je 265pk, dat wordt denk ik de keuze dan zit je op 901 euro ex 2wd op 858 exWill F. schreef: 24 jul 2026, 22:22 Zit wel een weinig krachtige motor in; 218 pk en minder dan 300nm is voor een Ev met dat gewicht 'net an'. Maar goed ik kende deze kia nog niet en ben toch wel benieuwd naar dit apparaat. Had 'm liever sneller zeg een 500nm versie, net als de explorer. Is deze nu hetzelfde of nog goedkoper in de lease dan de Ford explorer ext range Luco?
de explorer is in basis goedkoper, maar als je dezelfde opties wil als in de kia is die zon 80 euro duurder per maand, dan ga je naar bijna 1k per maand, wel meer vermogen, maar voor de saaie km heb je die niet nodig, de kia doet het in 8,4 sec van 0-100 snel zat, de 4wd in 7,3
-
Kadett
Zoals ik al eerder aangaf we zijn over piek design heen wat mij betreft.Robin schreef: 24 jul 2026, 16:14 ^Dat is een moeilijk onderwerp Bram(denk ik): Ik kan geen echt mooie nieuwe auto meer bedenken. Of er moet iets van Aston Martin of Lambo op staan. En dan hou ik 't netjes zegmaar:)
EDIT: Mercedes AMG GT![]()
BMW, Mercedes en Audi was allemaal de vorige generatie wat mij betreft het mooiste design. Volvo is al sinds de XC90 uit 2014 het design soort van tijdloos.
Enige die nog in opwaardse trend zit is Toyota wat mij betreft.
- Luco
Net de EV 5 opgehaald.
Eerste indruk: teveel hulpjes (gelukkig kunnen ze uit, wel elke keer opnieuw) maar ja dat is bij elk merk
Is een stuk minder stug dan de Mach E, pluspunt
Als je je knipperlicht gebruikt komt er een camerabeeld in je instrumentenpaneel, handig
vermogen genoeg, maar er komt een echte GT aan (misschien op wachten)
Stoelen zijn ook best prima, verwarming en ventilatie, bestuurder zelfs massage
Verder nog veel te ontdekken, maar dit formaat auto voor deze prijs, tot nu toe positief verrast.
Eerste indruk: teveel hulpjes (gelukkig kunnen ze uit, wel elke keer opnieuw) maar ja dat is bij elk merk
Is een stuk minder stug dan de Mach E, pluspunt
Als je je knipperlicht gebruikt komt er een camerabeeld in je instrumentenpaneel, handig
vermogen genoeg, maar er komt een echte GT aan (misschien op wachten)
Stoelen zijn ook best prima, verwarming en ventilatie, bestuurder zelfs massage
Verder nog veel te ontdekken, maar dit formaat auto voor deze prijs, tot nu toe positief verrast.