Lotus Elise 111S
-
Hitz
- Auto: BMW F31 320d
Re: Lotus Elise 111S
Haha GLWS! 
-
TurboRob
Thanks, mij helpt dit draadje wel hoor, weet ik een beetje beter wat handig is qua verkoopstrategie 
-
Emiel
Succes met verkoop.
Recent is een soort gelijke UK import auto met nog wat meer opties verkocht aan een Belg. Waarom? Van UK maar Belgie en van Belgie naar Nederland en weer terug naar Belgie. Dat was bijzonder makkelijk schijnbaar.
27k opgebracht
Recent is een soort gelijke UK import auto met nog wat meer opties verkocht aan een Belg. Waarom? Van UK maar Belgie en van Belgie naar Nederland en weer terug naar Belgie. Dat was bijzonder makkelijk schijnbaar.
27k opgebracht
- Rolf205
Waar moet je hierbij op letten (als niet-Lotus kenner)? Kabelboom issues of zijn er nog meer koets/stuurhuisdingen om op te letten?Sabberjoch schreef: 09 jun 2026, 14:53 Oh nee hoor, snapte je strekking niet compleet.
Persoonlijk zou ik de ombouw van RHD naar LHD niet verzwijgen. Maar juist met documentatie willen aantonen dat dit zorgvuldig is gebeurd. Denk dat de doelgroep die zoekt naar een Elise toch wel naar iets specifieks zoekt en hier wat op inleest.
#askingforafriend
-
Emiel
- Gehele kabelboom moet netjes omgelegd zijnRolf205 schreef: 18 jun 2026, 17:08Waar moet je hierbij op letten (als niet-Lotus kenner)? Kabelboom issues of zijn er nog meer koets/stuurhuisdingen om op te letten?Sabberjoch schreef: 09 jun 2026, 14:53 Oh nee hoor, snapte je strekking niet compleet.
Persoonlijk zou ik de ombouw van RHD naar LHD niet verzwijgen. Maar juist met documentatie willen aantonen dat dit zorgvuldig is gebeurd. Denk dat de doelgroep die zoekt naar een Elise toch wel naar iets specifieks zoekt en hier wat op inleest.
#askingforafriend
- Is de voetruimte divider verplaatst zoals het hoort en daarmee ook de aansluiting voor remleiding naar andere kant , scheelt aantal cm (bestuurders voetruimte moet groter zijn) en hoe zijn de oude gaten dicht gemaakt van de divider
- zijn de remleidingen netjes en netjes omgelegd of vaker verbogen dan handig is omdat de rhd’s zijn gebruikt
- zijn de dashboard panelen verzaagd vanuit rhd panelen of zijn het lhd panelen (s1 ontkom je er bijna niet meer aan)
- is de bestuurders voet steun netjes terug geplaatst naast koppeling pedaal en een lhd versie
- evt de passagiers voetsteun (los onderdeel) is die aanwezig en is die netjes
- accu en verwarmingsunit netjes verplaatst en gemonteerd?
- is er een nieuwe verwarming unit geplaatst of gerommelde rhd versie
Uiteraard verder de algehele indruk, zijn alle schroeven of kapotte koppen, fotos van conversie, etc.
-
SlowCo
Officieel moet na een aanpassing van een stuurinrichting en remsysteem een auto gekeurd worden bij de RDW. Maar waarschijnlijk is dat bij 99+% van de conversies niet gebeurd. Geen idee of een verzekeraar daar moeilijk over gaat doen bij grote (letsel)schade?
- JP
Flinke aanname in een verkoopdraadje...... 
-
SlowCo
Toch een belangrijke overweging, lijkt me?
https://www.rdw.nl/zakelijke-partners/f ... rsonenauto
Maar deze conversie zal vast keurig gekeurd zijn, toch?
-
Emiel
Definieer ingrijpende wijziging. Alle gaten zitten er en cruciale originele onderdelen zijn beschikbaar zoals remleidingen, stuurhuis, etc. Het is letterlijk schroef werk om de pedal box over te zetten ( 6 schroeven) Geen breek en hakwerkSlowCo schreef: 19 jun 2026, 21:10 Toch een belangrijke overweging, lijkt me?
RDW.jpg
Laten we het over de golfjes en 135i/140i bmws hebben met 600+ pk door een tune.
Of beter, succes met de verkoop wensen. Mooie Lotus. Hopelijk een vlotte verkoop.
- Elise
In het algemeen bezien ben ik van mening dat als een verzekeraar kans ziet om niet uit te hoeven keren ze het niet zullen nalaten.SlowCo schreef: 19 jun 2026, 18:02 Geen idee of een verzekeraar daar moeilijk over gaat doen bij grote (letsel)schade?
Des te groter de schade, des te meer ze naar redenen zoeken.
Ben zelf bezig met een thuisaccu en als dat klaar is laat ik de gehele installatie keuren, puur en alleen om geen gezeik achteraf met de verzekering te hebben mocht er toch brand van komen.
-
TurboRob
Bedankt voor het meedenken allemaal! Afgelopen weekend is de auto verkocht.
Uiteindelijk 0 reacties via Mobile.de gehad, ik gok dat dat door de lhd ombouw komt.
Paar maanden nauwelijks reacties via autoscout24 en toen ineens in 1 week 3 serieuze geïnteresseerden. De Elise blijft mooi in Nederland bij iemand die er meer tijd voor heeft. Het is wel even slikken om zo’n jongensdroom weer te laten gaan maar het is wel beter zo.
Over 1-2 jaar kan mijn jongste dochtertje zelf in een stoeltje kruipen en dan komt er vast weer wat leuks zoals een m235i oid
Uiteindelijk 0 reacties via Mobile.de gehad, ik gok dat dat door de lhd ombouw komt.
Paar maanden nauwelijks reacties via autoscout24 en toen ineens in 1 week 3 serieuze geïnteresseerden. De Elise blijft mooi in Nederland bij iemand die er meer tijd voor heeft. Het is wel even slikken om zo’n jongensdroom weer te laten gaan maar het is wel beter zo.
Over 1-2 jaar kan mijn jongste dochtertje zelf in een stoeltje kruipen en dan komt er vast weer wat leuks zoals een m235i oid
- Martijn_bmw
Gefeliciteerd met de verkoop!
-
Emiel
Fijn dat die verkocht is. Proficiat!