Roadtrips / Op vakantie met de auto
- Luco
Re: Roadtrips / Op vakantie met de auto
ook mooi, dit was even eerste poging, zitten nu dagen bij van ruim 10 uur, die moet ik misschien nog iets aanpassen, alhoewel je op de tijd van de tomtom meestal wel wat tijd wint, maar ik heb nog een jaartje om het uit te zoeken, lol.
- Martijn M
Mijn ervaring met roadtrips en lange dagen waarbij google maps 10 of 12 uur aan geeft, is dat je die tijd ook wel nodig, maar dan inclusief stops.
- Enrico
Indeed, ik reken op een gemiddelde van 50km p/u inc. stops als je geen snelweg neemt.Martijn M schreef: 09 jun 2026, 11:35 Mijn ervaring met roadtrips en lange dagen waarbij google maps 10 of 12 uur aan geeft, is dat je die tijd ook wel nodig, maar dan inclusief stops.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ik heb nu een stuk gepland vanaf Toulouse via Andorra naar San Sebastian, slingerend over de Pyreneeën heen. Dat is 1000 km en 20 uur volgens Google. Ik ga het opknippen in 4 dagen, dan kan ik lekker rustig aan doen.
- Enrico
Nice! Pyreneeën staat bij mij op de wishlist!Joël D. schreef: 11 jun 2026, 11:30 Ik heb nu een stuk gepland vanaf Toulouse via Andorra naar San Sebastian, slingerend over de Pyreneeën heen. Dat is 1000 km en 20 uur volgens Google. Ik ga het opknippen in 4 dagen, dan kan ik lekker rustig aan doen.
- Luco
ik zal de filmpjes hier maar neerzetten.
dag 1 naar Cochem.
filmpje 1
filmpje 2
laatste filmpje dag 1
dag 1 naar Cochem.
filmpje 1
filmpje 2
laatste filmpje dag 1
- Luco
Dag 2 naar Konigsfeld
- Enrico
Cool, derde film van dag 1 is een van de vele leuke wegen ten noorde van de Nürburgring met haarspeld bochten. Een must voor lake petrol heads 

- Luco
Dag 3 naar Oetz
- frankie
-
BartMS
- Auto: E87 LCI 130i, E30 325i, E92 M3
Toevallig een maps linkje van die route? Ga toevallig maandag die kant opEnrico schreef: 27 jun 2026, 09:14 Cool, derde film van dag 1 is een van de vele leuke wegen ten noorde van de Nürburgring met haarspeld bochten. Een must voor lake petrol heads![]()
- Luco
- Luco
Dag 4 naar Ponte di Legno
- frankie
Ziet er echt top uit Luco.
- Luco
Dank je, morgen de laatste serie met de Stelvio erin.
-
PeterB
- Luco
De laatste dag dat ik gefilmd heb, naar Stelvio Flum
- Enrico
Stelvio is magisch voor het uitzicht, druk om vlot te rijden en boven heerlijk broodje worst 
- frankie
Eerlijk? Vanaf Prato en dan naar boven vond ik echt niks aan om lekker te sturen. Eenmaal boven en dan afdalen richting Bormio was veel leuker qua stuurwerk. En dat was al een tijdje geleden, volgens mij is het alleen maar drukker geworden.
- Enrico
Eens, het is voor de uitzicht, en welich laat in het jaar welicht om vlot te rijden, maar voornamelijk uitzicht en bucketlist tikje.frankie schreef: 29 jun 2026, 09:29 Eerlijk? Vanaf Prato en dan naar boven vond ik echt niks aan om lekker te sturen. Eenmaal boven en dan afdalen richting Bormio was veel leuker qua stuurwerk. En dat was al een tijdje geleden, volgens mij is het alleen maar drukker geworden.
- Enrico
De laatste Picos de Europa verzamel video, als je daar naar toe gaat, kijk op mijn kanaal naar de individuele mooiste wegen. Er is zo veel leuks om daar te rijden!! Over twee weken gaan mijn Switzerland tocht videos live
dat was ook top, maar veel drukker en minder hard because Switzerland....
- JP
Bij de pizzeria Perego, aan de top van de Stelvio vond ik toen een haar in mijn pizza 
- Luco
Om vlot en sportief te rijden zijn er veel leukere (kleinere en stillere) passen om te rijden.
Stelvio is gewoon druk en een hoop dwazen.
Gewoon lekker op je gemakje naar boven en beneden, er valt namelijk niks te winnen
Stelvio is gewoon druk en een hoop dwazen.
Gewoon lekker op je gemakje naar boven en beneden, er valt namelijk niks te winnen
- Luco
Ik ben uit gekkigheid even naar een paar roadtrips aan het kijken van zon 9 a 10 dagen, ergens in juni volgend jaar, zijn er evt liefhebbers die dit ook leuk vinden?
Uit gekkigheid deze even via AI gedaan, dan is AI wel makkelijk.
Het Realistische 9-daagse ReisschemaDag 1: Babylonienbroek ──(Snelweg: 980 km)──> Regensburg (Duitsland)
Dag 2: Regensburg ───────(Binnendoor: 410 km)─> Wenen (Oostenrijk)
Dag 3: Wenen ────────────(Binnendoor: 440 km)─> Boedapest (Hongarije)
Dag 4: Boedapest ────────(Binnendoor: 430 km)─> Deva (Roemenië)
Dag 5: Deva ─────────────(TRANSFĂGĂRĂȘAN)─────> Cârțișoara / Sibiu (Roemenië)
Dag 6: Sibiu ────────────(Binnendoor: 450 km)─> Oradea (Roemenië)
Dag 7: Oradea ───────────(Binnendoor: 420 km)─> Győr (Hongarije)
Dag 8: Győr ─────────────(Binnendoor: 440 km)─> Passau (Duitsland)
Dag 9: Passau ───────────(Snelweg: 820 km)───> Babylonienbroek
Dag-tot-dag Route & Hotels met AircoDag 1: Babylonienbroek naar Regensburg (Duitsland)Afstand: ± 980 km (Transitdag via de snelweg noodzakelijk).Route: Snelweg via Frankfurt en Neurenberg om snel kilometers te maken.Hotel met airco: Eurostars Park Hotel Maximilian in Regensburg. Klassiek hotel in het centrum met moderne airconditioning.
Dag 2: Regensburg naar Wenen (Oostenrijk)Afstand: ± 410 km (Volledig binnendoor).Route: Prachtige route langs de Donau, via Passau en de glooiende Oostenrijkse landwegen (B130 en B3) door de Wachau-wijnstreek.Hotel met airco: Hotel Schani Wien. Modern, innovatief hotel vlakbij het centraal station met uitstekende klimaatbeheersing.
Dag 3: Wenen naar Boedapest (Hongarije)Afstand: ± 440 km (Volledig binnendoor).Route: Verlaat Oostenrijk via de rustige wegen van Burgenland. Rij via het Hongarijse Sopron en langs de schilderachtige Donauknie (Visegrád) richting de hoofdstad.Hotel met airco: Eurostars Danube Budapest. Gelegen in het hart van Boedapest, volledig uitgerust met airco.
Dag 4: Boedapest naar Deva (Roemenië)Afstand: ± 430 km (Grotendeels binnendoor).Route: Je doorkruist de Hongaarse laagvlakte via Békéscsaba en steekt bij Turnu de Roemeense grens over. Vanaf Arad rij je over prachtige, glooiende binnenwegen langs de Mureș-rivier naar Transsylvanië.Hotel met airco: Vila Silva in Deva. Een comfortabel, goed beoordeeld hotel met goed functionerende airco en privéparkeergelegenheid.
Dag 5: De Transfăgărășan (Hoogtepunt van de reis!)Afstand: ± 250 km (Kortere afstand vanwege intensief sturen en haarspeldbochten).Route: Je rijdt naar Cârțișoara en begint aan de officiële DN7C Transfăgărășan. Je klimt via extreme haarspeldbochten naar het Bâlea-meer op 2.042 meter hoogte, rijdt door de tunnel en daalt af langs de indrukwekkende Vidraru-dam. Daarna keer je terug richting de historische stad Sibiu.Hotel met airco: Continental Forum Sibiu. Een luxe hotel aan de rand van het oude centrum met perfecte airconditioning.
Dag 6: Sibiu naar Oradea (Roemenië)Afstand: ± 450 km (Volledig binnendoor).Route: Een spectaculaire binnendoorroute dwars door het Apusenigebergte via de DN75. Dit is puur sturen langs diepe kloven en traditionele Roemeense dorpen.Hotel met airco: DoubleTree by Hilton Oradea. Gelegen aan de rivier, voorzien van een heerlijk binnenzwembad en gegarandeerde top-kwaliteit airco.
Dag 7: Oradea naar Győr (Hongarije)Afstand: ± 420 km (Volledig binnendoor).Route: Je verlaat Roemenië en rijdt via landelijke Hongaarse wegen ten noorden van het Balatonmeer langs de heuvels van Bakony.Hotel met airco: Danubius Hotel Rába in Győr. Comfortabel hotel in de historische binnenstad met airco.
Dag 8: Győr naar Passau (Duitsland)Afstand: ± 440 km (Volledig binnendoor).Route: Je rijdt via Slowakije (Bratislava binnendoor passeren) en steekt via schitterende Oostenrijkse provinciale wegen de grens met Beieren over.Hotel met airco: Hotel Passauer Wolf. Prachtig gelegen aan de Donau met geklimatiseerde kamers.
Dag 9: Passau naar BabylonienbroekAfstand: ± 820 km (Transitdag via de snelweg).Route: De Duitse Autobahn (A3) rechtstreeks terug naar huis om de reis binnen 9 dagen af te ronden.
Belangrijke controlepunten voor vertrekOpeningsperiode pas: De Transfăgărășan is vanwege sneeuwval alleen open tussen juni en eind oktober. Plan deze reis dus strikt in de zomer.Openingstijden: De hooggelegen alpine-sectie (tussen Bâlea Cascadă en Piscu Negru) is officieel alleen geopend tussen 07:00 uur 's ochtends en 21:00 uur 's avonds.Vignetten: Voor de binnendoorwegen in Oostenrijk, Hongarije en Roemenië (Rovinieta) heb je alsnog overal een digitaal wegenvignet nodig, ook als je de snelweg vermijdt.
Uit gekkigheid deze even via AI gedaan, dan is AI wel makkelijk.
Dag 2: Regensburg ───────(Binnendoor: 410 km)─> Wenen (Oostenrijk)
Dag 3: Wenen ────────────(Binnendoor: 440 km)─> Boedapest (Hongarije)
Dag 4: Boedapest ────────(Binnendoor: 430 km)─> Deva (Roemenië)
Dag 5: Deva ─────────────(TRANSFĂGĂRĂȘAN)─────> Cârțișoara / Sibiu (Roemenië)
Dag 6: Sibiu ────────────(Binnendoor: 450 km)─> Oradea (Roemenië)
Dag 7: Oradea ───────────(Binnendoor: 420 km)─> Győr (Hongarije)
Dag 8: Győr ─────────────(Binnendoor: 440 km)─> Passau (Duitsland)
Dag 9: Passau ───────────(Snelweg: 820 km)───> Babylonienbroek
Dag 2: Regensburg naar Wenen (Oostenrijk)Afstand: ± 410 km (Volledig binnendoor).Route: Prachtige route langs de Donau, via Passau en de glooiende Oostenrijkse landwegen (B130 en B3) door de Wachau-wijnstreek.Hotel met airco: Hotel Schani Wien. Modern, innovatief hotel vlakbij het centraal station met uitstekende klimaatbeheersing.
Dag 3: Wenen naar Boedapest (Hongarije)Afstand: ± 440 km (Volledig binnendoor).Route: Verlaat Oostenrijk via de rustige wegen van Burgenland. Rij via het Hongarijse Sopron en langs de schilderachtige Donauknie (Visegrád) richting de hoofdstad.Hotel met airco: Eurostars Danube Budapest. Gelegen in het hart van Boedapest, volledig uitgerust met airco.
Dag 4: Boedapest naar Deva (Roemenië)Afstand: ± 430 km (Grotendeels binnendoor).Route: Je doorkruist de Hongaarse laagvlakte via Békéscsaba en steekt bij Turnu de Roemeense grens over. Vanaf Arad rij je over prachtige, glooiende binnenwegen langs de Mureș-rivier naar Transsylvanië.Hotel met airco: Vila Silva in Deva. Een comfortabel, goed beoordeeld hotel met goed functionerende airco en privéparkeergelegenheid.
Dag 5: De Transfăgărășan (Hoogtepunt van de reis!)Afstand: ± 250 km (Kortere afstand vanwege intensief sturen en haarspeldbochten).Route: Je rijdt naar Cârțișoara en begint aan de officiële DN7C Transfăgărășan. Je klimt via extreme haarspeldbochten naar het Bâlea-meer op 2.042 meter hoogte, rijdt door de tunnel en daalt af langs de indrukwekkende Vidraru-dam. Daarna keer je terug richting de historische stad Sibiu.Hotel met airco: Continental Forum Sibiu. Een luxe hotel aan de rand van het oude centrum met perfecte airconditioning.
Dag 6: Sibiu naar Oradea (Roemenië)Afstand: ± 450 km (Volledig binnendoor).Route: Een spectaculaire binnendoorroute dwars door het Apusenigebergte via de DN75. Dit is puur sturen langs diepe kloven en traditionele Roemeense dorpen.Hotel met airco: DoubleTree by Hilton Oradea. Gelegen aan de rivier, voorzien van een heerlijk binnenzwembad en gegarandeerde top-kwaliteit airco.
Dag 7: Oradea naar Győr (Hongarije)Afstand: ± 420 km (Volledig binnendoor).Route: Je verlaat Roemenië en rijdt via landelijke Hongaarse wegen ten noorden van het Balatonmeer langs de heuvels van Bakony.Hotel met airco: Danubius Hotel Rába in Győr. Comfortabel hotel in de historische binnenstad met airco.
Dag 8: Győr naar Passau (Duitsland)Afstand: ± 440 km (Volledig binnendoor).Route: Je rijdt via Slowakije (Bratislava binnendoor passeren) en steekt via schitterende Oostenrijkse provinciale wegen de grens met Beieren over.Hotel met airco: Hotel Passauer Wolf. Prachtig gelegen aan de Donau met geklimatiseerde kamers.
Dag 9: Passau naar BabylonienbroekAfstand: ± 820 km (Transitdag via de snelweg).Route: De Duitse Autobahn (A3) rechtstreeks terug naar huis om de reis binnen 9 dagen af te ronden.
- Knot
Ziet er prima uit zo op papier. Eerste en laatste dag zal even aanpoten zijn maar ook de tussenliggende dagen lijkt me nog vrij veel rijden, dikke 400km met tussenstops is zeker 6 a 7 uur achter het stuur.
Mijn gezin heeft er niks mee maar ik vind het zeker gaaf dit soort tripjes. Eerst maar eens een geschikte auto zoeken
Mijn gezin heeft er niks mee maar ik vind het zeker gaaf dit soort tripjes. Eerst maar eens een geschikte auto zoeken