Assetto Corsa!!!
-
Andre
Re: Assetto Corsa!!!
Na AC Rally heb ik RBR weer verwijderd das toch wel heel oud.
Ja was top fabian genieten.
Ja was top fabian genieten.
- Mark 320iS
Gisteren ook al ff in de chat gevraagd, maar misschien dat iemand anders hier wel de oplossing weet. Bij AC rally is de aanpassing van de stuurhoek als het ware omgedraaid, dus als ik de sensitivity in de game op 1800 zet heb ik in werkelijkheid 540 graden van volledig links naar rechts nodig, als ik de sensitivity omlaag zet moet ik juist méér draaien. In Fanalab staat de sensitivity nu op 'Auto'.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Zeer vreemd Mark. Nog steeds geen oplossing dus?
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
Adviseer je om even de Discord te joinen van Assetto Corsa.Mark 320iS schreef: 06 mei 2026, 14:24 Gisteren ook al ff in de chat gevraagd, maar misschien dat iemand anders hier wel de oplossing weet. Bij AC rally is de aanpassing van de stuurhoek als het ware omgedraaid, dus als ik de sensitivity in de game op 1800 zet heb ik in werkelijkheid 540 graden van volledig links naar rechts nodig, als ik de sensitivity omlaag zet moet ik juist méér draaien. In Fanalab staat de sensitivity nu op 'Auto'.
https://discord.gg/assettocorsa
- Mark 320iS
Nee niet meer geprobeerd, gisteren maar gewoon op 1800 gereden en dat werkte ook, maar wil het toch graag hebben zoals het hoort
-
Robin
Ook weer een prachtige mod voor Kunos eigen 488GTB
https://www.overtake.gg/downloads/ferra ... gtb.83890/
Wagen ziet er bijna zo gelikt uit als een AC EVO auto(bij mij) en rijdt/stuurt/remt/glijdt fenomenaal voor een straatauto.
https://www.overtake.gg/downloads/ferra ... gtb.83890/
Wagen ziet er bijna zo gelikt uit als een AC EVO auto(bij mij) en rijdt/stuurt/remt/glijdt fenomenaal voor een straatauto.
-
Robin
Greece is een DR 2.0 ook leuk. Ik hoop echt op wijdere stages en minder onderstuur op dat gravel. Ik speel erg weinig ACR op het moment, ik heb de beleving even niet...
https://www.overtake.gg/news/rally-gree ... v0-5.4598/
https://www.overtake.gg/news/rally-gree ... v0-5.4598/
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Bij zo'n rallyspel is een handrem zeker een must?
-
Robin
Ja 100% inderdaad. Ik heb deze van Logitech:

En hoe knullig ik soms een u turn pak in AC Rally(dan pakt ie 'm niet zo voelt 't en dan opeens swap dan (hand)rem je 'm te overstuurd/dwars) zo perfect gaat dat in Forza Horizon 6 op elke ondergrond. Werk aan de winkel voor ACR, als je ook ziet hoe de FH6 gravel/onverhard wegen zijn/voelen. Wat mij betreft komt ACR daar nog niet echt in de buurt helaas. Ik heb 't over de onverharde wegen in FH6 dus he.
-
Robin
ACR 0.5 écht wennen, qya FFB /fhysics soms weird. De eerste 5min vond ik 't gewoon waardeloos/frusti eerlijk gezegd...
Maar vanochtend ging 't beter. Maar nog niet geheel van harte.
Wel mee redelijk eens, vooral de minpunten. Overstuur in Stratos/037 is zó idioot snel en abrupt terwijl je een nano-seconde daarvóór nog zat te onderstuur ploegen...
Maar vanochtend ging 't beter. Maar nog niet geheel van harte.
Wel mee redelijk eens, vooral de minpunten. Overstuur in Stratos/037 is zó idioot snel en abrupt terwijl je een nano-seconde daarvóór nog zat te onderstuur ploegen...
En ook frustrerend:Things much better
- FFB
- Handling seems improved a fair bit lateral grip seems bit better in behavior
- New stages are very nice
- Tires have nice dynamics when driving in a more griped in state at 80+kph
Things a bit wonky
- No lock to horizon
- Cars still get trapped in strange understeer
- Cars massively sensitive to road camber and pitch
- Cars get trapped over limit
- Over limit handling / hand brake turns are weird
- Cars don't nose in on brakes properly
- Cars don't seem to want to do large sustained drifts only power slides.
- Aggressive setup changes needed to negate inherent understeer off gas and on brake.
Ben nog steeds niet overtuigd....@benlouw7009
1 uur geleden
The concrete flora is a major issue.
5
Beantwoorden
- Mark 320iS
Ik vind het echt fantastisch, gisteren even een uurtje 0.5 geprobreerd. Lijkt of ik de hairpins nu wat beter doorkom zonder handrem. Die proeven in Griekenland zijn echt mooi snel. Met de Hyundai wel weinig grip en veel overstuur bij aanremmen, maar in de Xsara ging ie heerlijk. Speel AC Evo bijna niet meer, al heb ik laatste weken niet zoveel gereden.
-
Robin
^ De Xsara gaat 't 'makkelijks' sowieso, maar kom maar eens goed weg staande start in de 037 en een 1 of 2 duiding (hairpin) bocht, Verschil in rijden tussen Xsara en Stratos/037 op die Greece ondergrond is dag en nacht bij mij. Het voelt bij die laatsten gewoon niet echt ofzo. De tussenstappen 131/124(die laatste gaat wel lekker achtig, maar wil niet door blijven driften alsof er 'n 10-20% naar de voorwielen gaat qua 'feel' en de A110 is wel het beste van de RWD's wat mij betreft.
-
Robin
Ik ben wat meer overtuigd, door gisteravond de WETNESS op 35% te zetten. Wel FAST track. Niet alleen staat 't mooier(visueel dus imo) , het rijdt en glijdt ook 'eerlijker' authentieker en een meer natuurgetrouwe physics, geen slip/grip abrubtheid meer, maar vloeiender. Misschien niet voor toptijden, maar wel veel leuker.
Niet de grootste fan geweest van de Integrale, maar out of the box mooie slides hoor.
Op power toch nog.

Screenshots zijn op (van gravel naar) asfalt, wel mooie fysieke overloop, en voelbaar(natuurlijk)

Hier 'n vergelijk. Wat was de surface irl vlakker, minder gravellig. Hoe is dat nu of lijkt dat maar zo?
Niet de grootste fan geweest van de Integrale, maar out of the box mooie slides hoor.
Op power toch nog.

Screenshots zijn op (van gravel naar) asfalt, wel mooie fysieke overloop, en voelbaar(natuurlijk)

Hier 'n vergelijk. Wat was de surface irl vlakker, minder gravellig. Hoe is dat nu of lijkt dat maar zo?
-
Robin
Vanavond 540 eens proberen, maar die non synchronisatie real life vs in game stuur vind ik niks
-
Robin
Ik ben weer best 'happy' met ACR en dan voorál de 037 op 540graden stuur. Het blijft op asfalt een listig ding, maar zéér uitdagend.
De gast die de klap kreeg:
heeft blijkbaar nu een video over ACR en z'n setups(ik vind vooral bij de 037 dat diff geneuzel vreemd, keus uit 3 settings, je kunt coast niet naar nul doen bijvoorbeeld) Dat vind ik allemaal wat vreemd, maar het rijden is wel puik nu.
Deze van Niels Heusinkveld vind ik spot on
De gast die de klap kreeg:
heeft blijkbaar nu een video over ACR en z'n setups(ik vind vooral bij de 037 dat diff geneuzel vreemd, keus uit 3 settings, je kunt coast niet naar nul doen bijvoorbeeld) Dat vind ik allemaal wat vreemd, maar het rijden is wel puik nu.
Deze van Niels Heusinkveld vind ik spot on