[E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
RS-Ron
Berichten: 4074
Lid geworden op: 26 apr 2014, 16:10

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door RS-Ron » 26 jun 2026, 16:32

Allereerst nog gecondoleerd met je moeder. Het project met de BMW ga ik volgen, dat kan ik wel waarderen. Wat betreft plaatwerk, ik weet het is vloeken in de kerk, maar ik zou ook een een site als “Made in China, Alibaba.com enz bekijken voor wat carbon plaatwerk delen. De Chinezen hebben een serieuze inhaalslag gemaakt wat betreft kwaliteit en zijn gewoonweg wat prettiger geprijsd. Ja moet wel wat geduld hebben, maar dit project is ook niet morgen al aan nieuw plaatwerk toe.

Gr Ron

Arthursx
Berichten: 1001
Lid geworden op: 30 jan 2013, 21:12

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Arthursx » 26 jun 2026, 16:39

Nog gecondoleerd. Schade ziet er heftig uit, gelukkig goed vanaf gekomen. Erg jammer van de E92 maar ben benieuwd naar het project. Heb je een deadline of niet?

Online
Eric Z
Berichten: 4341
Lid geworden op: 28 jan 2009, 23:47
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Eric Z » 26 jun 2026, 16:58

rrr.lt/en, misschien dat daar nog wat m3 delen te scoren zijn.
Gaaf project, en de kabelboom is iets wat mij een uitdaging lijkt die ik liever aan een ander overlaat.
Succes in ieder geval, mooie plannen!

BartMS
Berichten: 754
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door BartMS » 26 jun 2026, 17:03

Ahh nu begrijp ik de berichtjes van laatst....

Gecondoleerd en veel sterkte.

Ik ben benieuwd wat je van dit project gaat maken! Dat zal vast goedkomen.

Geertmans
Berichten: 776
Lid geworden op: 31 okt 2011, 14:19

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Geertmans » 26 jun 2026, 17:10

Wow, dat is ambtitieus!
Gecondoleerd met je moeder nog, dat is van een heel andere orde…

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Estoque » 26 jun 2026, 17:25

Thanks allemaal, wordt gewaardeerd. Net wat ik zei; dan is het echt maar blik.

Heb geen deadline met het project, maar ik mis wel een leuke auto. Ik wil het in delen aan gaan vliegen.
1. E92 M3 slopen + delen verkopen (velgen, remmerij, interieur, hemel, achterlichten, etc)
2. E91 Slopen + delen verkopen (M-pakket, motor, versnellingsbak, subframes, overige meuk)
3. E91 voorzien van E90 M3 Schermen achter
4. Plaatwerk & carrosserie laten spuiten
5. Inbouwen van M3 componenten

meeste lui bouwen eerst alles over, omdat een M3 niet onder de kap gespoten is (mat zwart). Ik heb denk ik liever alles in 1 kleur.
En als je zo'n ding in kleur ziet, krijg je volgens mij wel energie om door te gaan.

Snelle rekensom volgens de Nederlandse dealerwebsite leert mij +- 20k aan originele onderdelen nodig te hebben.
en dan is er nog een hoop klein grut vergeten en winst te halen door gebruikte delen te vinden of niet originele delen (koelers, plaatwerk etc)

Was nog niet van plan om heel m'n verzekeringsbedrag er doorheen te branden met dit project. Maar gaat er denk ik wel op lijken :P
Eric Z schreef: 26 jun 2026, 16:58 rrr.lt/en, misschien dat daar nog wat m3 delen te scoren zijn.
Gaaf project, en de kabelboom is iets wat mij een uitdaging lijkt die ik liever aan een ander overlaat.
Succes in ieder geval, mooie plannen!
Die site kende ik nog niet! Staan wel paar geschikte delen op.

BartMS
Berichten: 754
Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
Locatie: Breda

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door BartMS » 26 jun 2026, 17:57

Mijn M3 is gewoon sepang bronze onder de kap? Ik zou het lekker mee spuiten vind dat altijd een stuk mooier staan!

Velgen en remmerij leveren wel wat op hopelijk verzacht dat de pijn op je budget iets haha

Gebruikersavatar
Godspeed
Berichten: 2348
Lid geworden op: 25 sep 2010, 19:09
Auto: Ford Fiesta ST 2014

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Godspeed » 26 jun 2026, 18:00

Gecondoleerd met het verlies van je moeder en (minder maar nog steeds) klote dat ongeluk! Maar de keerzijde is dit immens vette project! Ben heel benieuwd naar de vorderingen! :thumbup:

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Martijn_bmw » 26 jun 2026, 19:33

Gecondoleerd met je moeder, dat relativeert zeker de rest.

Maar evengoed wel echt ruk van het ongeluk en je heel erg mooie M3 naar de k**
Opvolgende project dan wel weer heel gaaf!! Die ga ik zeker volgen, waarom eigenlijk de wielen en remmen verkopen en die niet gewoon meenemen naar het M3 touring project?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Estoque » 27 jun 2026, 06:20

Martijn_bmw schreef: 26 jun 2026, 19:33 Gecondoleerd met je moeder, dat relativeert zeker de rest.

Maar evengoed wel echt ruk van het ongeluk en je heel erg mooie M3 naar de k**
Opvolgende project dan wel weer heel gaaf!! Die ga ik zeker volgen, waarom eigenlijk de wielen en remmen verkopen en die niet gewoon meenemen naar het M3 touring project?
Mijn AP's zijn heel mooi, maar ook echt race schijven met bijbehorende *klik-klak" geluiden over klinkers.

De speling omdat het meerdelige raceschijven zijn is niet echt super fijn om naar te luisteren. Ik reed altijd door mn dorp met de voet lichtjes op de rem, dan was het weg.

Deed de auto goedkoop aanhoren/voelen.

Plus; in de E92 M3 appgroep krijg je nadat je foto's upload van het ongeluk, gelijk condoleances en mensen die in je DM's sliden met vragen of je delen ook verkoopt ;P

Ik wil naar net iets minder hardcore remmen.

Velgen zijn ander verhaal, ik heb een kleur in gedachten die harder vloekt met goud dan donkerblauw. Dus ik wil dan zilveren velgen.

En nu krijg ik nog mooi geld voor e88's met verse banden. Gezien uitbetaling van de verzekering nog wel even gaat duren, omdat er 3 partijen zijn, is verkopen van velgen ook mooie manier om bouwbudget te creeeren. ;P

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29917
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Martijn_bmw » 27 jun 2026, 06:41

Haha duidelijk :) en begrijp wel idd dat je op de weg niet dat gerammel wil horen van hardcore remmen. Dat zou ik persoonlijk ook zonde vinden en “goedkoop” vinden voelen.

Ben heel benieuwd naar het project

Gebruikersavatar
Marc Sierra
Berichten: 1206
Lid geworden op: 24 mei 2016, 10:11

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Marc Sierra » 27 jun 2026, 09:21

Gecondoleerd met je moeder. Zonde van de M3, maar het nieuwe project is zeker cool. Ik ben benieuwd naar de voortgang!

TLRS
Berichten: 3179
Lid geworden op: 13 jan 2012, 21:49

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door TLRS » 27 jun 2026, 13:41

Toen ik halverwege je post was dacht ik.. steek alles in een 1 serie. In een touring compleet met body work is ook gaaf.

Zijn die AP schijven veel anders dan de straat versies trouwens. Met andere woorden, kunnen er geen springclips op om ze semi zwevend te maken.

Of is er meer aan.. zoals gebrek aan dustseals?

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: [E92 M3] Ruttie's OEM+ Jerez Schwartz BMW Coupé | Terug van weggeweest [Pg.6]

Bericht door Estoque » 28 jun 2026, 07:58

TLRS schreef: 27 jun 2026, 13:41 Toen ik halverwege je post was dacht ik.. steek alles in een 1 serie. In een touring compleet met body work is ook gaaf.

Zijn die AP schijven veel anders dan de straat versies trouwens. Met andere woorden, kunnen er geen springclips op om ze semi zwevend te maken.

Of is er meer aan.. zoals gebrek aan dustseals?
Serieus wel over nagedacht. Vind de e87 coupe echt cool met 1M bodykit.

En het past volgens mij ook allemaal eenvoudig qua subframe.

Van een 1 serie met S65 rijden er in Nederland een aantal, van een M3 Touring met V8 geen één.

Plus een Touring geeft mij een "volwassener" imago :P

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fabian, timoty, TurboClouseau en 5 gasten