Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Van keiharde Radicals tot zachte ronde Aston Martins, dit is het forum voor Engelse automobielen.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 41801
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Knot » 16 jun 2026, 21:25

Als je toch al in een net pak naar de klant gaat, kun je ook wel met de DBS voor komen rijden.

De meeste met een 130i zitten er ook met pak in, trainingspak 🤣

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 12210
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door WJ » 17 jun 2026, 09:27

Geweldig! Een van de mooiste auto's ooit

Gebruikersavatar
Martijn M
Berichten: 3842
Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Martijn M » 17 jun 2026, 11:18

Prachtig Mark! Echt een van de mooiste en begeerlijkste Astons als je het mij vraagt.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9129
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Joop » 17 jun 2026, 11:32

Wel heel wat anders dan de twee auto’s die er voor weggegaan zijn, maar wel erg gaaf en ‘sophisticated’. The is name is Bond… Mark Bond. :wink: :df:

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 17 jun 2026, 12:17

Joop schreef: 17 jun 2026, 11:32 Wel heel wat anders dan de twee auto’s die er voor weggegaan zijn, maar wel erg gaaf en ‘sophisticated’. The is name is Bond… Mark Bond. :wink: :df:
Heel anders dan EVO ja zeker
Heel anders dan een e46 m3, nee.
Ik beschouw een DBS als een m3 in het kwadraat.
Coupe, atmo, luxe GT, sportief, super feel good factor qua beleving van alles (interieur, exterieur, aandrijflijn/geluid), absoluut geen sportauto.

Mark.

Gebruikersavatar
Estoque
Berichten: 1144
Lid geworden op: 29 aug 2011, 15:59
Locatie: Knäckebröd aan het eten

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Estoque » 17 jun 2026, 16:52

Hoe bevalt de automaat als je de auto aan de tand voelt?
Of nodigt zo'n DBS totaal niet uit tot stukkie binnendoor scheuren?

Vind het een waanzinnig mooi ontwerp.
V8 Vantage, DB9, DBS, Vanquish.

Allemaal echt mooi.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9260
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door MParallel » 17 jun 2026, 18:20

Dit lijkt me een ZF 6HP, dus je kan er altijd een xHP tune op zetten.

Gebruikersavatar
markk
Berichten: 3918
Lid geworden op: 01 feb 2006, 20:23

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door markk » 18 jun 2026, 06:37

Estoque schreef: 17 jun 2026, 16:52 Hoe bevalt de automaat als je de auto aan de tand voelt?
Of nodigt zo'n DBS totaal niet uit tot stukkie binnendoor scheuren?

Vind het een waanzinnig mooi ontwerp.
V8 Vantage, DB9, DBS, Vanquish.

Allemaal echt mooi.
Weinig automaat ervaring anders dan op een motorfiets (Honda dct). 15 min. met de auto gereden. Maar voelt goed, in balans en bij de auto passend. In automaat mode gewoon zachtjes en snel opschakelend. In manual mode met flippers goed reagerend, niet vervelend traag maar ook nou niet dat ie hoog in toeren met klappen schakelt.

Doe binnenkort graag meer ervaring op wanneer de auto is geleverd op en zal daar natuurlijk over vertellen. Zal m'n best doen dan zo subjectief mogelijk te zijn, maar weet ook dat dat niet gaat lukken. Ik heb gewoon pijn in m'n buik van verliefdheid en begeerte op dit moment en moet verdomme nog een maand wachten tot aflevering. Aan de andere kant ook rationeel zoals ik eerder schreef, stel er komt nog iets tussen dan 'moet' ik de m3 en evo houden. Nou ook best goed mee leven. Erg gemixed op dit moment en misschien ook wel raar.


Mark.

Gebruikersavatar
De fiscalist
Berichten: 511
Lid geworden op: 25 okt 2018, 21:00
Auto: Polestar 2, Ex Alpina B5, B3
Locatie: Den Haag

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door De fiscalist » 18 jun 2026, 08:25

Klinkt ook als comfortabel op een bepaalde manier, misschien voel je het niet, maar er is voor jou geen foute uitkomst lees ik.

Het zijn allemaal geweldige auto’s. Ik snap goed dat je verlangt naar de AM, is toch een klasse apart!

Gebruikersavatar
Eeuwe
Berichten: 5064
Lid geworden op: 07 feb 2018, 13:42
Auto: Paar Fransozen en paar BMW's
Locatie: Groningen stad

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Eeuwe » 18 jun 2026, 20:44

Gefeliciteerd! Prachtige wagen zeg.

Online
Gebruikersavatar
sitechris
Berichten: 5262
Lid geworden op: 20 feb 2011, 11:55
Auto: Audi A5 Avant e-hybrid 270 kW
Locatie: http://www.driveaholic.nl

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door sitechris » 18 jun 2026, 22:10

Prachtige wheels. Geen straf lijkt me om op deze manier te consuminderen.

Gebruikersavatar
ivo-b
Berichten: 217
Lid geworden op: 20 aug 2009, 22:08
Locatie: Amsterdam

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door ivo-b » 18 jun 2026, 22:26

Geweldige keuze. Echt een toekomstige klassieker zo'n DBS. En veel stijlvoller wordt het niet. Denk dat de prijzen niet meer verder zakken dan dit. Hoor best wel wat mensen die al een tijdje rondkijken voor een DBS. Heb deze ook gezien bij Kroymans, mooie, frisse auto! De handbak is misschien beter qua investeringspotentieel. de automaat past er beter bij vind ik. Het schreeuwt natuurlijk wel om een decadent rondje Alpen/Zwitserland/Noord Italië deze zomer.

Gebruikersavatar
Tristan
Berichten: 13475
Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door Tristan » 22 jun 2026, 14:41

Gefeliciteerd, Mark! Prachtige auto en heerlijke GT. Heb net 2500 km gereden met de DBS Volante en ondanks de vele km's stapte ik nog fris uit. Geluid is onovertroffen, heerlijke ongefilterde hydraulische stuurkolom en had ik het al over het geluid? ;)

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9260
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Rust, ontspullen, M3 weg, EVO weg

Bericht door MParallel » 22 jun 2026, 15:19

Uit het oog, uit het hart. En met zo’n opvolger nog sneller vergeten.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 gasten