Het grote Porsche 992 draadje

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4338
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Enrico » 07 mei 2026, 10:46

Arthur schreef: 07 mei 2026, 10:39
Enrico schreef: 07 mei 2026, 08:38 Een ding was is vergeten. Temperatuur in de auto in de zon scheelt ook met of zonder tint!
Dat hoor ik vaker. Ik ben benieuwd hoeveel dat effectief verschilt. Want ik heb auto’s met en zonder extra getint glas achter gehad en je fikt in beide weg als ‘ie de hele dag in de zon staat. Wat zeg ik, zelfs al na een paar uur.
Lastig daadwerkelijk te toetsen zonder meet apparaat. In de zon staand worden beide heet. Ivm kleur van de auto, metalen delen en voor en zijruiten zonder tint.

Maar ik weet nog op gevoel dat ik in de zomer manden in de S de airco op 20.5 had om lekker in de auto te zitten en met de T was dat 22/22.5 om het zelevde gevoel te houden tijdens het rijden. Op

Op gevoel vond ik dat de T ook sneller afkoelde als je weer ging rijden. Maar het blijft ook zwart VS krijt in kleur en dat zal ook invloed hebben.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4338
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Enrico » 07 mei 2026, 11:01

Esthetisch denk dat de kleur van de auto ook wat doet aan hoe het er uitziet.

Praktisch is getint beter in temperaturen en privacy voor je spullen op de achterbank of op de motor plank.
IMG_4978.jpeg
IMG_4978.jpeg (138.28 KiB) 2038 keer bekeken
IMG_4981.jpeg
IMG_4981.jpeg (143.87 KiB) 2038 keer bekeken
IMG_4977.jpeg
IMG_4977.jpeg (89.58 KiB) 2038 keer bekeken
IMG_4982.jpeg
IMG_4982.jpeg (105.7 KiB) 2038 keer bekeken
IMG_4983.jpeg
IMG_4983.jpeg (118.18 KiB) 2038 keer bekeken
IMG_4975.jpeg
IMG_4975.jpeg (115.25 KiB) 2038 keer bekeken

Wimo
Berichten: 2989
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Wimo » 07 mei 2026, 11:05

Hier met lichtgewicht prutglas en geen tint:
Afbeelding

Met tint zie je de gespoten achterkant van de stoelen ook niet.. dat is toch zonde!

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4338
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Enrico » 07 mei 2026, 11:11

Wimo schreef: 07 mei 2026, 11:05 Hier met lichtgewicht prutglas en geen tint:
Afbeelding

Met tint zie je de gespoten achterkant van de stoelen ook niet.. dat is toch zonde!
Hmmmm ja. Heb ik niet 🫣 wel mooie velgen! Dat is mijn favoriet model velg. 🙂

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29904
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn_bmw » 07 mei 2026, 20:01

Arthur schreef: 07 mei 2026, 10:39
Enrico schreef: 07 mei 2026, 08:38 Een ding was is vergeten. Temperatuur in de auto in de zon scheelt ook met of zonder tint!
Dat hoor ik vaker. Ik ben benieuwd hoeveel dat effectief verschilt. Want ik heb auto’s met en zonder extra getint glas achter gehad en je fikt in beide weg als ‘ie de hele dag in de zon staat. Wat zeg ik, zelfs al na een paar uur.
Eens! En tijdens het rijden heb je toch airco die de temp op orde houdt in de auto :)

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9129
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Joop » 07 mei 2026, 21:02

Voor de verkoeling :ongeveer als: hoef je het niet te doen, want dat maakt geen fluit uit.

Voor mij ook altijd een uitvoering zonder tint achter als je de keuze hebt, zeker op coupés. Maar ook op mijn touring ben ik blij dat ik de ‘transportbus look’ niet heb.

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 07 mei 2026, 21:34

De auto staat er nu zo bij qua ‘beglazing’

Afbeelding

Heb nog niet echt een foto van het achteraanzicht.

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4338
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Enrico » 07 mei 2026, 21:41

Dat is zeldzaam! Een GTS zonder center lock. Wat je ook doet blijft het een prachtige auto! Je kan ook al je spullen in de frunk kwijt dan maakt het niet uit dat hij doorzichtig is. Bij welke PC heb je hem gekocht?

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 07 mei 2026, 21:51

Geen centerlocks inderdaad, maar de Carrera S wielen. Ik hoor hier en daar dat het toch wel vaker voorkomt dat een GTS zonder centerlocks besteld wordt. Angst voor lekke band onderweg (hoewel je deze toch niet kunt verwisselen in mijn optiek), of het in eigen beheer willen houden van winterbanden/wielen wisselingen.

Nieuw zou ik persoonlijk de centerlocks wel laten zitten, maar deze velgen staan er imo ook goed onder.

Gekocht bij PCG. Dus als iemand nog een zo goed als nieuwe 718 Cayman GTS 4.0 wil kopen…. 😉

Gebruikersavatar
Enrico
Berichten: 4338
Lid geworden op: 26 sep 2010, 15:01

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Enrico » 07 mei 2026, 22:02

Ja! Ik herken hem nu, licht interieur toch? Hij had eerst zilvere velgen. Met zwart zit hij er gaaf uit! De Carrera S velgen zijn de lichtste 992 velg zonder center lock. Denk dat ongeveer 1 van de 10 geen centerlock heeft.

De lekkeband angs heb ik ook maar met of zonder centerlock zou ik altijd Porsche assistance bellen en dan kopt het zo ie zo goed. 🙂

Ben benieuwd hoe je de verschillen ervaart met het rijden tegenover de 4.0 GTS Cayman

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 07 mei 2026, 22:58

Velgen waren eerst zilver inderdaad. Nu satijn zwart wat veel beter oogt, mede vanwege het feit dat alle andere accenten op de auto ook zwart zijn. Ik had deze GTS online ook al een tijdje in de gaten, maar sloeg hem steeds over vanwege het licht beige met zwarte interieur (volleder optie). Op den duur toch maar eens gaan kijken en was eigenlijk op slag ‘om’. Is supermooi irl, zeker ook met Agaat grijs naar mijn mening. Het is best een luxe config voor een GTS, wat vrij uniek is. Vrijwel alle GTSen die ik gezien heb zijn geheel zwart/Racetex van binnen, al dan niet met contrasterende stiksels in krijt of rood. Natuurlijk ook heel gaaf, maar mijn huidige config trok me toch meer.

Verschil tussen 718 GTS 4.0 en 911 GTS of Carrera T had ik vorig jaar al eens proberen te beschrijven. Had een week een GTS gehad en ca 3 weken letterlijk jouw ex T weet je nog? De 718 geeft meer vertrouwen en is zeker in bochten die niet superstrak zijn, stabieler dan de 911 die dan vanachter toch iets onrustiger wordt. Maar ik denk dat als ik de 911 langer in bezit heb, dit gaat wennen en je je rijstijl in soort situaties gewoon wat moet aanpassen. Bocht uit is de 911 natuurlijk onovertroffen, heerlijk vanuit ‘de apex’ weg knallen, achterkant klein zetje opzij laten maken. Zal spaarpotje voor de achterbanden op moeten bouwen ben ik bang 😅.

Motorisch, de 718 4.0 6 cilinder is en blijft een topper. Schitterend (inductie-)geluid en loopt supermooi naar die bijna 8k toe. Snelle auto ook gewoon. De 911 GTS is qua power ontwikkeling wel next level uiteraard. Veel meer koppel onderin, maar toch ook een mooie lineaire vermogensopbouw. Laatste 1000 toeren ook mooi ‘eindsalvo’. Motor geluid is wel totaal anders dan de atmo, maar niet persé in negatieve zin. Bij lagere toerentallen met de sportuitlaat ‘aan’ en dakje opengekanteld klinkt ie lekker rauw. In Sport modus bij gaslos mooie en zeker niet overdreven plofjes uit de uitlaat. Ik vind de 911 meer dan snel genoeg in ieder geval en dat is best een understatement. Stuurgevoel van beide auto’s best vergelijkbaar eigenlijk. De 911 GTS is in normal mode wel een stukje steviger afgeveerd dan de 718.

Tot zover mijn prille bevindingen 😉

Robin
Berichten: 57866
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Robin » 08 mei 2026, 04:58

Daan schreef: 07 mei 2026, 21:34 De auto staat er nu zo bij qua ‘beglazing’

Afbeelding

Heb nog niet echt een foto van het achteraanzicht.
Vre-se-lijk!!!!

Ik zou de koop ongedaan laten maken.



:tooth:

Skitterende dikke Elfer Daan!

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 08 mei 2026, 07:33

:mrgreen: :thumbup:

Tom
Berichten: 22768
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:35

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Tom » 08 mei 2026, 08:31

Heel vet!

Wimo
Berichten: 2989
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Wimo » 08 mei 2026, 10:01

Mooie auto ! :)

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 44720
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.52
Locatie: Boven Barcelona

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Arthur » 08 mei 2026, 10:24

Mooi!

JeroenT
Berichten: 2291
Lid geworden op: 06 mei 2006, 23:02

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door JeroenT » 08 mei 2026, 10:40

Daan schreef: 07 mei 2026, 22:58 Motorisch, de 718 4.0 6 cilinder is en blijft een topper. Schitterend (inductie-)geluid en loopt supermooi naar die bijna 8k toe.
Had je nog iets aangepast? Ik heb de BMC filters erin, dat maakt bovenin de toeren een serieus verschil. Ik wil ook heel graag OPF delete, kost ook niet zoveel met tune. Maar de Approved garantie houdt me nog tegen...

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 29904
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Martijn_bmw » 08 mei 2026, 11:05

^^ super vet!! zoals al eerder gezegd ik zou het glas mooi zo laten :) prachtige auto, gefeliciteerd!! :df:

Gebruikersavatar
Will F.
Berichten: 2405
Lid geworden op: 10 okt 2006, 20:09

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Will F. » 08 mei 2026, 11:12

Idd mooie en chiquere uitvoering dan de meeste gts'en. Zou ik zeker geen glastint bij nemen.

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 08 mei 2026, 12:26

Dank voor de leuke reacties!

Voor wat betreft de 718 motor, geen modificaties uitgevoerd op een Cargraphic exhaust valve controller na. Ook ivm met lopende Approved garantie. De valve controller (bij de 718 4.0 blijft de uitlaatklep, ondanks sport poef open, toch dicht tussen ca 1500-3900rpm) is een leuke toevoeging op B wegen.

BMC filter werd wel aangeraden door Van de Gugten destijds, maar wilde eerst de valve controller even aanhoren. Inmiddels hoeft dat niet meer dus 😅

Gebruikersavatar
Daan
Berichten: 479
Lid geworden op: 24 sep 2006, 20:04

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Daan » 08 mei 2026, 12:27

Oh ja, ik ga het bij ongetint houden :thumbup:

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9129
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Re: Het grote Porsche 992 draadje

Bericht door Joop » 08 mei 2026, 13:02

Goede keuze Daan...
...wat uiteraard ook geldt voor de auto. Mooie 911 man! Veel :df:

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten