Assetto Corsa!!!

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Plaats reactie
Andre
Berichten: 11534
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Andre » 04 mei 2026, 23:34

Na AC Rally heb ik RBR weer verwijderd das toch wel heel oud.

Ja was top fabian genieten.

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2989
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mark 320iS » 06 mei 2026, 14:24

Gisteren ook al ff in de chat gevraagd, maar misschien dat iemand anders hier wel de oplossing weet. Bij AC rally is de aanpassing van de stuurhoek als het ware omgedraaid, dus als ik de sensitivity in de game op 1800 zet heb ik in werkelijkheid 540 graden van volledig links naar rechts nodig, als ik de sensitivity omlaag zet moet ik juist méér draaien. In Fanalab staat de sensitivity nu op 'Auto'.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 14:27

Zeer vreemd Mark. Nog steeds geen oplossing dus?

Gebruikersavatar
Rivanov
Berichten: 1536
Lid geworden op: 15 feb 2008, 13:41
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Rivanov » 06 mei 2026, 14:40

Mark 320iS schreef: 06 mei 2026, 14:24 Gisteren ook al ff in de chat gevraagd, maar misschien dat iemand anders hier wel de oplossing weet. Bij AC rally is de aanpassing van de stuurhoek als het ware omgedraaid, dus als ik de sensitivity in de game op 1800 zet heb ik in werkelijkheid 540 graden van volledig links naar rechts nodig, als ik de sensitivity omlaag zet moet ik juist méér draaien. In Fanalab staat de sensitivity nu op 'Auto'.
Adviseer je om even de Discord te joinen van Assetto Corsa. :)

https://discord.gg/assettocorsa

Gebruikersavatar
Mark 320iS
Berichten: 2989
Lid geworden op: 25 okt 2008, 14:23

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Mark 320iS » 06 mei 2026, 15:01

Robin schreef: 06 mei 2026, 14:27 Zeer vreemd Mark. Nog steeds geen oplossing dus?
Nee niet meer geprobeerd, gisteren maar gewoon op 1800 gereden en dat werkte ook, maar wil het toch graag hebben zoals het hoort :-)

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 12 mei 2026, 07:05

Ook weer een prachtige mod voor Kunos eigen 488GTB
https://www.overtake.gg/downloads/ferra ... gtb.83890/
Wagen ziet er bijna zo gelikt uit als een AC EVO auto(bij mij) en rijdt/stuurt/remt/glijdt fenomenaal voor een straatauto.

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 20 jun 2026, 10:11

Greece is een DR 2.0 ook leuk. Ik hoop echt op wijdere stages en minder onderstuur op dat gravel. Ik speel erg weinig ACR op het moment, ik heb de beleving even niet...
https://www.overtake.gg/news/rally-gree ... v0-5.4598/

Online
Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17422
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Bram » 20 jun 2026, 10:39

Bij zo'n rallyspel is een handrem zeker een must?

Robin
Berichten: 57858
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Assetto Corsa!!!

Bericht door Robin » 20 jun 2026, 10:45

Bram schreef: 20 jun 2026, 10:39 Bij zo'n rallyspel is een handrem zeker een must?
Ja 100% inderdaad. Ik heb deze van Logitech:
Afbeelding


En hoe knullig ik soms een u turn pak in AC Rally(dan pakt ie 'm niet zo voelt 't en dan opeens swap dan (hand)rem je 'm te overstuurd/dwars) zo perfect gaat dat in Forza Horizon 6 op elke ondergrond. Werk aan de winkel voor ACR, als je ook ziet hoe de FH6 gravel/onverhard wegen zijn/voelen. Wat mij betreft komt ACR daar nog niet echt in de buurt helaas. Ik heb 't over de onverharde wegen in FH6 dus he.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten