Horloge / Horloges topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 01 mei 2026, 16:18

Er zijn 3 Swatch X FF online te bestellen en heb de blauwe Atlantic zojuist besteld. Hoef ik niet naar PC Hooftstraat of Schiphol ofzo. Zat er al 'n tijdje op te azen toen 'n klant van me zo'n Atlantic Swatch FF droeg. Binnenkort de Atlantische Oceaan in met dat ding. Kijken hoe dat mormel 't uithoudt:)

Gebruikersavatar
JP
Berichten: 36167
Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
Locatie: "No Risk, full poes"

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door JP » 01 mei 2026, 16:39

Die Blue Lagoon en de Pacific Ocean zijn ook wel leuke kleurtjes.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 10:58

IRL ziet ie er meer pauper uit qua mat blauw/dial:)
Het is ook echt wel pauper qua kwaliteitsbeleving, de wijzers hebben bij het op tijd zetten enorme speling, de bezel draait triestig. Maar draagcomfort is top(lichtgewicht). Mooi luxe doosje:)
Een Icewatch in plastic lijkt/voelt robuuster en als ik zie wat je bij Seiko voor 4 meier hebt qua automaat in staal...

Afbeelding

Deze zou hoogstens €200 moeten kosten imo, maar er staat Blancpain op:)
Maar hij is wel geinig en moet me er nog even qua movement etc in gaan verdiepen. Ook een ander bandje denk ik...

https://helvetus.com/products/rubber-st ... 5QQAvD_BwE

https://wristbuddys.com/products/rubber ... UYQAvD_BwE

Afbeelding

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9254
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MParallel » 06 mei 2026, 12:06

De rage zoals rondom de Moonswatch was dus eenmalig.

Richardt.
Berichten: 6932
Lid geworden op: 03 sep 2009, 11:29
Auto: BMW G21 330i M-Sport
Locatie: Emmen e.o.

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Richardt. » 06 mei 2026, 13:02

Toen de Moonswatch uit kwam wilde ik er een hebben, maar had geen haast.
In het begin waren ze ook amper/niet te krijgen. Dus rustig afgewacht totdat ik eens in de buurt van een verkopende winkel was om zo ook eens verschillende kleuren in het echt te zien.

Het gezegde "hoop is uitgestelde teleurstelling" was hier wel van toepassing. Toen ik hem voor het eerst in het echt zag twijfelde ik, maar die twijfel was gelijk weg toen ik er een in mijn handen had. Kwalitatief uitermate teleurstellend...

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 06 mei 2026, 13:24

^Idd Richard het is en blijft een Swatch, meer niet:)
MParallel schreef: 06 mei 2026, 12:06 De rage zoals rondom de Moonswatch was dus eenmalig.
Ja/Tja/Weet niet. Er zijn nu een paar Moonswatches online leverbaar: En er komt weer wat uit qua Moonswatch(sprak maandag jl in Utreg met een Swatch store medewerker die iets 'wist')......

De naam Blancpain zegt niemand wat. Omega wél. Da's ook 'n dingetje.
Wel geinig met 80-90 uur gangreserve, System 51 movement gerobotiseerd gemaakt met 51 onderdelen maar én de achterkant is saffierglas...

BMWDennis
Berichten: 212
Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door BMWDennis » 06 mei 2026, 20:21

Jammer, maar goed de ervaringen te lezen. Vind het leuke kleurrijke horloges en wel het geld wat een horloge voor mij mag zijn. Zat nog wel eens voor zo'n Moonswatch door Marktplaats te scrollen.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 07 mei 2026, 11:59

Gisteren een Wristbuddys bandje besteld, zojuist vanuit Stockholm binnen. :bloemetje:
Draagt supercomfy en makkelijker om/af dan die NATO
Heel blij mee, want ook: In 24h dragen 0 afwijking! Voor zo'n simpel uurwerkje. Klasse! :headbang:
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/18rTP11C ... tid=wwXIfr

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 07 mei 2026, 21:05

Swatch x AP? Ik lees/zie overal wel teasers in horlogeliefhebberland: een plastic RO? Pfff
https://www.horlogeforum.nl/t/swatch-x- ... /604658/24

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9254
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MParallel » 07 mei 2026, 21:25

Een plastic RO. Nu zijn we aan het praten.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 10 mei 2026, 20:46


Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 13 mei 2026, 07:17

https://www.fratellowatches.com/audemar ... ation-yet/

Afbeelding

Ik denk dat er nu al horlogebanden makers zijn die een inlay/kast+ band ontwikkelen om de RoPo om de pols te gaan dragen....

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Wimo » 13 mei 2026, 09:13

Geef mijn portie maar aan Fikkie.

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 13 mei 2026, 09:17

Wimo schreef: 13 mei 2026, 09:13 Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Ik denk dat zo'n klokkie jou prima staat hoor Wimo :D

Gebruikersavatar
MVB
Berichten: 890
Lid geworden op: 23 jan 2013, 14:09
Locatie: Op een BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MVB » 13 mei 2026, 09:26

Robin schreef: 07 mei 2026, 11:59 Gisteren een Wristbuddys bandje besteld, zojuist vanuit Stockholm binnen. :bloemetje:
Draagt supercomfy en makkelijker om/af dan die NATO
Heel blij mee, want ook: In 24h dragen 0 afwijking! Voor zo'n simpel uurwerkje. Klasse! :headbang:
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/18rTP11C ... tid=wwXIfr
Fijn klokje is het, heb zelf de zwarte uitvoering. Rubben strap is wel een upgrade qua draag gemak. Over het ''glas' heb ik wel een protector zitten die leek mij gevoelig voor beschadigingen. Voor dagelijks gebruik heerlijk licht en toch een beetje bijzonder.

Afbeelding

De Moonswatch heb ik ook maar merk dat ik die toch minder vaak draag. De AP variant gaat er bij mij niet komen die vind ik echt niet om aan te gluren, de echte vind ik ook niet echt mooi :bag:

Wimo
Berichten: 2988
Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Wimo » 13 mei 2026, 09:39

Bram schreef: 13 mei 2026, 09:17
Wimo schreef: 13 mei 2026, 09:13 Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Ik denk dat zo'n klokkie jou prima staat hoor Wimo :D
En dan zo dragen zeker:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 13 mei 2026, 09:46

Naast dan een bril met één glas aan een fraaie ketting toch?

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 13 mei 2026, 09:46

MVB schreef: 13 mei 2026, 09:26
Robin schreef: 07 mei 2026, 11:59 Gisteren een Wristbuddys bandje besteld, zojuist vanuit Stockholm binnen. :bloemetje:
Draagt supercomfy en makkelijker om/af dan die NATO
Heel blij mee, want ook: In 24h dragen 0 afwijking! Voor zo'n simpel uurwerkje. Klasse! :headbang:
Afbeelding

https://www.facebook.com/share/18rTP11C ... tid=wwXIfr
Fijn klokje is het, heb zelf de zwarte uitvoering. Rubben strap is wel een upgrade qua draag gemak. Over het ''glas' heb ik wel een protector zitten die leek mij gevoelig voor beschadigingen. Voor dagelijks gebruik heerlijk licht en toch een beetje bijzonder.

Afbeelding

De Moonswatch heb ik ook maar merk dat ik die toch minder vaak draag. De AP variant gaat er bij mij niet komen die vind ik echt niet om aan te gluren, de echte vind ik ook niet echt mooi :bag:
Mooi ding zeg, kan niet anders zeggen!

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 13 mei 2026, 10:00

Ik vind die RoPo ook drama, maar wil nog weer eens een RO(O)

Leuk MJ. Die zwarte zag ik maandag jl in de PC, lijkt 't meest op de real deal, maar ben blij met m'n blauwe FF, afwijking nul in 7 dagen!

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9254
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MParallel » 13 mei 2026, 13:46

Wimo schreef: 13 mei 2026, 09:13 Geef mijn portie maar aan Fikkie.
Fikiie haalt hier zijn neus voor op.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 13 mei 2026, 18:47

In één dag méér dan 34 mio hits:
Interessant hoop ik:

@Mitschbbb
1 dag geleden (bewerkt)

marketing on its finest. You want to be part of that history immediately.

1,8K
Beantwoorden
Inderdaad: De Grandmasters of Marketing. Diepe Buiging! :bloemetje:

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 13 mei 2026, 21:28

Wat ben ik blij dat ik maar weinig om Rolex geef.

Aangezien een beetje leuke Rolex kopen een kwestie van gegund krijgen, jaren wachten of premium betalen betekent.

Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 9254
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door MParallel » 13 mei 2026, 22:01

Sommige zijn een (beetje) premium grijs. Maar je bespaart factor 10 met het niet kopen van onzin klokken, juwelen en alles wat je nog meer niet wilt en je hebt het meteen. Tijd=geld.
De premium grijs verdien je driedubbel terug.

Robin
Berichten: 57859
Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
Auto: Fun Damn Mentally
Locatie: Ten zuiden van Stavanger

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Robin » 13 mei 2026, 22:19

Idd MParallel
En je hoeft er ‘nooit’ op te verliezen eigenlijk. Het is nog steeds een serieus investerinkje. En draagplezier/ bezitsgenot. Maar ieder het zijne natuurlijk

Gebruikersavatar
Bram
Berichten: 17424
Lid geworden op: 03 nov 2006, 15:04
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Locatie: Breda

Re: Horloge / Horloges topic

Bericht door Bram » 13 mei 2026, 22:49

En natuurlijk ook gewoon een centenkwestie :) Omega vraagt voor een servicebeurtje tegenwoordig iets minder dan een kwart waarvoor ik mijn Seamaster PO gekocht heb in 2015...Als ik die klok nu verkoop, is de kans groot dat ik die 11 jaar lang voor nop om de pols gedragen heb.

Dat slaat dus ook nergens op :bag:
Laatst gewijzigd door Bram op 13 mei 2026, 23:23, 2 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Baidu [Spider], HansD en 7 gasten