Ik ga het proberen uit te stellen. Van de week tot nu toe zakelijk 350 km met de Evo gemaakt. Kost me ook geld, maar dit is wel leuk
EV auto's (elektrische)
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Re: EV auto's (elektrische)
Gefeliciteerd, zo'n M3 is volgens mij wel een goede woon-werk kar. Ik heb nog geen beslissing genomen. Ik heb inmiddels in verschillende SUV EV's uit de keuzelijst gereden, maar dat vind ik persoonlijk niets. De Tesla M3 Premium LR RWD, Polestar 2 LR SM zouden me niets kosten en hebben de voorkeur, de CLA EV kost me €75 per 4 weken. Eerlijk gezegd is € 975 per jaar dan opeens veel geld voor iets wat me totaal niet boeit
Ik ga het proberen uit te stellen. Van de week tot nu toe zakelijk 350 km met de Evo gemaakt. Kost me ook geld, maar dit is wel leuk
- Luco
Ik moet ook een nieuwe kiezen, schiet ook weer alle kanten op, Tesla vind ik eigenlijk niks, maar qua range wel de beste voor het geld.
Zit nu sterk aan de explorer te denken omdat de mach E best goed bevalt, eigenlijk 0 problemen mee.
Tussen de explorer en de tesla model 3 zit wel 109 euro verschil in leaseprijs in ongeveer dezelfde samenstelling qua opties in het voordeel van de tesla, tesla 735 ex, explorer 844 ex maar blijf hem zoooooooooooooo lelijk vinden.
de mach E kost 932 ex nu
Zit nu sterk aan de explorer te denken omdat de mach E best goed bevalt, eigenlijk 0 problemen mee.
Tussen de explorer en de tesla model 3 zit wel 109 euro verschil in leaseprijs in ongeveer dezelfde samenstelling qua opties in het voordeel van de tesla, tesla 735 ex, explorer 844 ex maar blijf hem zoooooooooooooo lelijk vinden.
de mach E kost 932 ex nu
-
OnlineMartijn_bmw
Explorer is technisch een iD4 die kan je dan wellicht ook overwegen.
- Luco
dat scheelt 20 euro, alleen de explorer is meer een suv dan de id4 denk ik
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Geen idee wat voor stuur in een Mach E zit, maar ik vond het 'vierkante' stuur in de Explorer niet fijn. Collega's die zo'n hok rijden vinden dit het grootste nadeel.
Laatst gewijzigd door Andry op 22 apr 2026, 21:54, 1 keer totaal gewijzigd.
-
k33z
Ik vond de Polestar 2 erg tegenvallen. Auto was behoorlijk stug over korte drempels, maar helde wel enorm over. Soort van worst of both worlds wat misschien een sportief gevoel moet geven.
Nieuwe Model 3 heeft een VEEL beter onderstel dan die Polestar 2, veel comfortabeler en toch ook nog beter sturend. Niet dat dit een sportieve auto is, maar het geheel klopt gewoon wel.
Nieuwe Model 3 heeft een VEEL beter onderstel dan die Polestar 2, veel comfortabeler en toch ook nog beter sturend. Niet dat dit een sportieve auto is, maar het geheel klopt gewoon wel.
- Luco
In de Mach E zit gewoon een rond stuurAndry schreef: 22 apr 2026, 21:51 Geen idee wat voor stuur in een Mach E zit, maar ik vond het 'vierkante' stuur in de Explorer niet fijn. Collega's die zo'n hok rijden vinden dit het grootste nadeel.
-
BMWDennis
Explorer en Mach-e zijn behoorlijk verschillend qua rijden. Moest er zelf best even aan wennen, maar uiteindelijk is de Explorer bij ons toch vaak de favoriet om mee te nemen.
- Paskal
- Auto: meerdere
Het gaat echt niet goed met DF hoor 
Gaan we tegenwoordig een doodsaaie lelijke 13 in dozijn Tesla Model 3 hier de hemel in prijzen
Ieder zijn keuze uiteraard en het rijdt best goed maar no way dat ik de "nieuwe Golf" van NL zou kiezen.
Gaan we tegenwoordig een doodsaaie lelijke 13 in dozijn Tesla Model 3 hier de hemel in prijzen
Ieder zijn keuze uiteraard en het rijdt best goed maar no way dat ik de "nieuwe Golf" van NL zou kiezen.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
'De hemel inprijzen' Ha!
In de huidige maatschappelijke situatie kán men weinig anders. Een Taycan schrijft teveel af etc.
30/35 jaar terug prees ik een E34 M5/W124 500E of 205 GTI/Clio Williams etc de hemel in. En dan reed ik Golf TDI rode I
Nu niet al te depri worden jongens!:)
In de huidige maatschappelijke situatie kán men weinig anders. Een Taycan schrijft teveel af etc.
30/35 jaar terug prees ik een E34 M5/W124 500E of 205 GTI/Clio Williams etc de hemel in. En dan reed ik Golf TDI rode I
Nu niet al te depri worden jongens!:)
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Liever de nieuwe Golf dan een C2 en het OV…
-
Tom
Ik heb nog een 718 Spyder die naar de 8000 toeren doortrekt, daar haal ik m'n plezier uit. De Tesla is gewoon een rationele keus en dagelijks vervoer. Ik waardeer die laatste voor wat het is en denk dat ik met beide auto's een prima combinatie op de oprit heb staan.
Elke andere auto doet mij niet veel meer, alleen de Renault 5 weet mijn autohart dan een beetje te prikkelen (daar draai ik m'n nek nog wel voor om als ik ze zie rijden). Een elektrische MINI vind ik ook een geinig ding. Een BMW i4 wordt ik niet per se enthousiast van. En wat is er verder te krijgen? Polestar ziet er netjes uit maar verder ook een saaie keus. Het aanbod bij VW is aardig maar doet mij ook niet direct naar de showroom rennen. De Kia/Hyundai EV's vind ik niks.
Vanuit technologisch oogpunt wordt ik trouwens wel enthousiast over Tesla, ze zijn ten opzichte van andere autofabrikanten met toffe dingen bezig. Maar dat is geen DF natuurlijk.
Elke andere auto doet mij niet veel meer, alleen de Renault 5 weet mijn autohart dan een beetje te prikkelen (daar draai ik m'n nek nog wel voor om als ik ze zie rijden). Een elektrische MINI vind ik ook een geinig ding. Een BMW i4 wordt ik niet per se enthousiast van. En wat is er verder te krijgen? Polestar ziet er netjes uit maar verder ook een saaie keus. Het aanbod bij VW is aardig maar doet mij ook niet direct naar de showroom rennen. De Kia/Hyundai EV's vind ik niks.
Vanuit technologisch oogpunt wordt ik trouwens wel enthousiast over Tesla, ze zijn ten opzichte van andere autofabrikanten met toffe dingen bezig. Maar dat is geen DF natuurlijk.
-
OnlineRS-Ron
Ik ben inmiddels in onderhandeling over de plaatsing van een Victron thuisaccu conversie 30KW/u. Als die er staat overweeg ik ook de Abarth te wisselen met een kleine EV. Prima voor woon/werk en in de garage staat dan de DF. Was laatst op pad met een vriend met rugklachten in de Born van mijn vrouw. Dat is de performance en die heeft de sportstoelen. Hij vond ze geweldig zitten. Een EV is echt klinisch van A naar B, dat vind ik dan, maar ik wil wel lekker in zitten. Zo’n Born met RWD stuurt best behoorlijk en ziet er nog enigszins acceptabel uit. Beetje hogere instap begint natuurlijk ook wel puntje van aandacht te worden gezien de DF leeftijd…….
Gr Ron
Gr Ron
- JP
Ron is toch beetje deze leeftijdscategorie? Harry (75) heeft zes fantastische liefhebbersauto's die hem jong houden Daar zie ik ook nog geen EV tussen staan. 
-
Tom
Over de Renault 5: je hebt keus uit 95, 120 of 150pk. Dan wil je de 150pk in Iconic cinq uitvoering, die kost € 35.490 (enkel HK audio aangevinkt, maar dat Iconic cinq pakket is behoorlijk compleet vermoed ik). De range is 407 km WLTP.
Bij Tesla hebben ze een actie (inruilpremie), die kost nu € 40.990. Dan heb je 750 km WLTP (en nog zuiniger in verbruik ook) en 320pk.
Qua looks wint de Renault 5 absoluut, het ding ziet er tof uit. Interieur is leuker en speelser om te zien, mooie stoelen ook. Maar ik vind dat dan ook het enige. De software leken ze wel aardig op orde te hebben maar het blijft een autofabrikant. Op dat vlak heb ik meer vertrouwen in Tesla, dat meer een techbedrijf dan een autofabrikant is (enkel BMW/MINI en Mercedes heb ik van de autofabrikanten hoog zitten als het om software gaat). Het Supercharger netwerk vind ik ook een mooie bijkomstigheid, ook al kan ik thuis laden. Ik weet niet precies hoe dat bij andere merken zit maar het lijkt erop dat je dan gewoon bent aangewezen op commerciële partijen zoals Ionity/Shell/Fastned/etc. die hogere tarieven rekenen.
Bij Tesla hebben ze een actie (inruilpremie), die kost nu € 40.990. Dan heb je 750 km WLTP (en nog zuiniger in verbruik ook) en 320pk.
Qua looks wint de Renault 5 absoluut, het ding ziet er tof uit. Interieur is leuker en speelser om te zien, mooie stoelen ook. Maar ik vind dat dan ook het enige. De software leken ze wel aardig op orde te hebben maar het blijft een autofabrikant. Op dat vlak heb ik meer vertrouwen in Tesla, dat meer een techbedrijf dan een autofabrikant is (enkel BMW/MINI en Mercedes heb ik van de autofabrikanten hoog zitten als het om software gaat). Het Supercharger netwerk vind ik ook een mooie bijkomstigheid, ook al kan ik thuis laden. Ik weet niet precies hoe dat bij andere merken zit maar het lijkt erop dat je dan gewoon bent aangewezen op commerciële partijen zoals Ionity/Shell/Fastned/etc. die hogere tarieven rekenen.
-
k33z
Exact dit is het toch....Tom schreef: 23 apr 2026, 08:40 Ik heb nog een 718 Spyder die naar de 8000 toeren doortrekt, daar haal ik m'n plezier uit. De Tesla is gewoon een rationele keus en dagelijks vervoer. Ik waardeer die laatste voor wat het is en denk dat ik met beide auto's een prima combinatie op de oprit heb staan.
Ja, een Tesla Model 3 is een saaie auto. Wel een hele goede saaie auto, net als vele andere EVs.
De EV haters die doen net alsof een daily benzine auto spannend en leuk is, dat is net zo saai en ik durf wel te stellen in 90% van de gevallen nog veel saaier. De tijd van leuke dailys is gewoon voorbij, tenzij je het hebt over de dikke benzine autos (voor mij M340i en hoger om een beeld te geven).
Alles daar onder (en dat is 99% van het wagenpark), voor mij VEEL liever een EV.
-
Robin
Maar er worden óók mede door de maatschappelijke situatie weinig tot géén leuke 'betaalbare' ICE auto's gefabriceerd. As is verbrande turf, maar de tijden van de leuke hothatches etc zijn wel echt voorbij hoor.
EDIT: Eigenlijk wat Kees dus zegt:)
Is dat jammer: Jazeker. Had niet gehoeven/gemoeten. Een 80k voor een Golf GTI tov een Tesla voor 'de helft'
EDIT: Eigenlijk wat Kees dus zegt:)
Is dat jammer: Jazeker. Had niet gehoeven/gemoeten. Een 80k voor een Golf GTI tov een Tesla voor 'de helft'
-
Wimo
Voor dezelfde centen liever een m3p dan een golf gti...
-
Robin
Ik ook natuurlijk, maar het geeft te denken.
- Elise
Houd er rekening mee dat de Multiplus wel herrie kan maken, die nieuwe 4k5 en 6k5 schijnen wel iets stiller te zijn. Voor mij in ieder geval de reden dat ik voor de Multi RS ga als ik een definitief besluit neem.RS-Ron schreef: 23 apr 2026, 09:39 Ik ben inmiddels in onderhandeling over de plaatsing van een Victron thuisaccu conversie 30KW/u.
- Elise
Dan vergeet je de baguette houder aan te vinkenTom schreef: 23 apr 2026, 09:49 Over de Renault 5: je hebt keus uit 95, 120 of 150pk. Dan wil je de 150pk in Iconic cinq uitvoering, die kost € 35.490 (enkel HK audio aangevinkt, maar dat Iconic cinq pakket is behoorlijk compleet vermoed ik).
Ik kwam met configureren net boven de 37k uit (kleurtje/velgen/banden/audio/laadkabel).
Waarbij ik heel erg twijfelde of het niet gewoon jeugdsentiment is waarom ik de 5 zo leuk vind en dat ik later misschien spijt krijg. Daarom toch voor een i3 gegaan (vind dat carbon gaaf) met in het achterhoofd dat daar wellicht een keer een nieuwe batterij in moet á €12.700.
-
Tom
Inderdaad Kees en Robin, ook op ICE vlak is er momenteel (voor de dagelijkse kilometers en dan wat sportiever als autoliefhebber zijnde, voor een beetje normale prijs) weinig wat ik leuk vind.
De hothatch-achtigen van weleer zijn tegenwoordig ook duur. Polo GTI is gewoon 45k vanafprijs, over de Golf GTI hoef ik het niet eens te hebben. MINI JCW (Cooper S is er niet meer?) is er vanaf 52k. Het is beide wel leuk en iets van een meerprijs ten opzichte van een normale variant waard, maar zo heel bijzonder is het ook weer niet als je al wat serieuzer speelgoed gewend bent (en hebt staan).
De hothatch-achtigen van weleer zijn tegenwoordig ook duur. Polo GTI is gewoon 45k vanafprijs, over de Golf GTI hoef ik het niet eens te hebben. MINI JCW (Cooper S is er niet meer?) is er vanaf 52k. Het is beide wel leuk en iets van een meerprijs ten opzichte van een normale variant waard, maar zo heel bijzonder is het ook weer niet als je al wat serieuzer speelgoed gewend bent (en hebt staan).
-
OnlineRS-Ron
Harry hoeft niet meer naar het werk........ ik nog een jaar of 10, misschien 15, geen idee. Wel mooie verzameling.JP schreef: 23 apr 2026, 09:46 Ron is toch beetje deze leeftijdscategorie? Harry (75) heeft zes fantastische liefhebbersauto's die hem jong houden Daar zie ik ook nog geen EV tussen staan.![]()
Bedankt voor de tip Bert!
Gr Ron
-
Robin
Ik ben wel genezen van de R5 hoor. Allemaal leuk en 'jeugdsentiment' en zie ze hier in alle kleuren, maar echt pakken doet hij me niet meer en dan nog de prijs/prestaties/range/laadtijd. Nee laat maar. Helaas.Tom schreef: 23 apr 2026, 10:36 Inderdaad Robin, ook op ICE vlak is er momenteel (voor de dagelijkse kilometers en dan wat sportiever als autoliefhebber zijnde, voor een beetje normale prijs) weinig wat ik leuk vind.
-
Tom
Het is wat Elise zegt:Robin schreef: 23 apr 2026, 10:41 Ik ben wel genezen van de R5 hoor. Allemaal leuk en 'jeugdsentiment' en zie ze hier in alle kleuren, maar echt pakken doet hij me niet meer en dan nog de prijs/prestaties/range/laadtijd. Nee laat maar. Helaas.
Waarbij ik heel erg twijfelde of het niet gewoon jeugdsentiment is waarom ik de 5 zo leuk vind en dat ik later misschien spijt krijg.