Assetto Corsa!!!
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Assetto Corsa!!!
Met de Xsara kan ik ongeveer lezen en schrijven, maar dit met de 037 daar op ‘droog’? Dit lukt me nog niet helaas
https://www.facebook.com/share/r/1BrtUm ... tid=wwXIfr
Deels wel, maar niet compleet …
https://www.facebook.com/share/r/1BrtUm ... tid=wwXIfr
Deels wel, maar niet compleet …
-
Robin
Wie speelt nog de originele AC1? Ik nog te vaak (tov ACE en ACR), want 't rijdt en glijdt zo goed/FPS/Gameplay/Physics/looks met wat tweaks...
Dit ook:
Maar vraagje, welke versie/skin is deze Bathurst? Ik kon bij bij Pyer geen 2026 12H skin vinden. Heb de 2025 skin...RT Bathurst
Downloading Acu Bathurst, ik weet niet of dat 'm is? Maar volgens mij wél.
GamerMuscle heeft die info niet in de bio
Dit ook:
Maar vraagje, welke versie/skin is deze Bathurst? Ik kon bij bij Pyer geen 2026 12H skin vinden. Heb de 2025 skin...RT Bathurst
- Rivanov
- Auto: '25 Tesla Model Y Juniper
- Rivanov
Dit is Bathurst van Overtake.gg (RaceDepartment) uit 2016.Robin schreef: 17 feb 2026, 07:17 Wie speelt nog de originele AC1? Ik nog te vaak (tov ACE en ACR), want 't rijdt en glijdt zo goed/FPS/Gameplay/Physics/looks met wat tweaks...
Dit ook:
https://www.overtake.gg/downloads/bathurst.8677/
Maar je kunt het beste gewoon de Reboot Team versie blijven gebruiken i.c.m. Pyyer extensions.
-
Robin
^Idd, maar de Acu/RD /Overtake versie rijd ik nu het meest Rick, icm die (voor mij nieuwe) SKY filter in je post daarbóven. 
- Rivanov
Heb die SKY filter ook even geprobeerd maar vind ‘m een beetje té. Met name de zon is erg extreem.
Hou het bij good old C13AEGIS.
Hou het bij good old C13AEGIS.
- Rivanov
-
Robin
^Prima idd
Binnenkort(eind deze maand, maar dat is 't al bijna) Monte Carlo en die Skoda
https://www.overtake.gg/news/assetto-co ... ased.4189/
Groot Lancia liefhebber, maar zo'n Fulvia: Neh....
-
Robin
Hier de 2026 12H extension voor de Reboot BathurstRivanov schreef: 20 feb 2026, 07:41Dit is Bathurst van Overtake.gg (RaceDepartment) uit 2016.Robin schreef: 17 feb 2026, 07:17 Wie speelt nog de originele AC1? Ik nog te vaak (tov ACE en ACR), want 't rijdt en glijdt zo goed/FPS/Gameplay/Physics/looks met wat tweaks...
Dit ook:
https://www.overtake.gg/downloads/bathurst.8677/
Maar je kunt het beste gewoon de Reboot Team versie blijven gebruiken i.c.m. Pyyer extensions.
-
Robin
Robin schreef: 24 feb 2026, 07:27 ^Prima idd
-
Robin
Even geprobeerd. weather: SNOW
75% snow op de weg en green grip. Dan slaat ie op Snowtyres (dus die met die studs) erg door. Voelt niet 'fijn'(realistisch) imo.

Scenery en (auto)detail is top. Je ziet alleen amper wat(en er bestaat ook nog SNOW Blizzard). Verlichting Alpine is drama:)
Dan naar 30% snow op de weg en optimal grip. Dat gaat PRIMA met de Alpine bij mij. Mooi glijwerk, en beheersbaar: Heerlijk!

Maar toch ook even Light Clouds, clear, 0 roadwetness en 0 snow(oftewel droog) en optima grip op TARMAC softs. Te gek hoe hard dat gaat met dat ouwe dingetje. En beheersbaar! Voelt (bijna) als AC/EVO

SKODA ook even gereden op droog:Op rails ongeveer. Xsara mooi overstuurd:Da's de leukste awd totnutoe imo.
Vanavond de Integrale, Stratos en 037 proberen:Saving the best(?) for last? De A110 is toppie, wat kan daar tegenop? De Xara. Wat mij nu betreft.
KOFFIE!
75% snow op de weg en green grip. Dan slaat ie op Snowtyres (dus die met die studs) erg door. Voelt niet 'fijn'(realistisch) imo.

Scenery en (auto)detail is top. Je ziet alleen amper wat(en er bestaat ook nog SNOW Blizzard). Verlichting Alpine is drama:)
Dan naar 30% snow op de weg en optimal grip. Dat gaat PRIMA met de Alpine bij mij. Mooi glijwerk, en beheersbaar: Heerlijk!

Maar toch ook even Light Clouds, clear, 0 roadwetness en 0 snow(oftewel droog) en optima grip op TARMAC softs. Te gek hoe hard dat gaat met dat ouwe dingetje. En beheersbaar! Voelt (bijna) als AC/EVO

SKODA ook even gereden op droog:Op rails ongeveer. Xsara mooi overstuurd:Da's de leukste awd totnutoe imo.
Vanavond de Integrale, Stratos en 037 proberen:Saving the best(?) for last? De A110 is toppie, wat kan daar tegenop? De Xara. Wat mij nu betreft.
KOFFIE!
-
Robin
Wat een enthousiasme:)
Deze video zegt wel wat:
Ik kom hier later met mijn bevindingen op terug
https://www.facebook.com/share/v/1HYBBw ... tid=wwXIfr

Deze video zegt wel wat:
Ik kom hier later met mijn bevindingen op terug
https://www.facebook.com/share/v/1HYBBw ... tid=wwXIfr
-
Robin
Mijn bevindingen. De A110 en Xsara rijden qua RWD en AWD het easiest imo. Skoda en Hyundai superstrak planted ook.
Maar ik wil die 037 op sneeuw en nat wegdek aan kunnen voelen. En da's helaas een hele opgave. Pfff.
Ik ben toch wel een experienced simracer, maar de 037....Heel veel geprobeerd. Voorbanden grippier achterbanden minder grippy,of omgekeerd.... diffs/ARBs.
Het maakt in het grote verhaal niet zoveel uit vind ik.
Ik heb 3 dingen opgeschreven waarbij de 037 (ongeveer) deed wat ik wil op een imo natuurlijke manier qua physics. Op nat en snowy wegdek:
Het gaat om de stage St. Geniez-Mézien en STATIC weather. Dynamic ook geprobeerd, awesome awesome awesome, van een mooi relatief zonnig startpunt ben je na 5 minuten in een mist/sneeuw hel beland waar je bijna geen hand voor ogen ziet. Machtig, maar het ging bij mij om de 037 en z'n physics:
1)
Weather Light Clouds
Road Wetness 35
Starting Snow Level 0 (NUL)!
Grip Green
Tyres Tarmac Wet square
Rest stock setup
Dat gaat dus mooi controleerbaar oversteery, remmerij wel veel blokkeerwerk. Maar da's een uitdaging:)
De auto ligt dus speels.^^^^ De 037 op gewoon droog(in Alsace bijv) is zeer op tractie gericht met eerder onderstuur dan overstuur.
2)
Weather Light Clouds
Road Wetness naar 0 NUL dus
Starting SNOW Level 30 (40 is ook top in de Skoda)
Grip Optimal
Tyres Tarmac Winter dus niet die Snow studded(!!!)
Gaat redelijk prima mooi beheersbaar. Snow studded moet eigenlijk vanaf 75-80 snow level naar mijn idee, maar ik vind die snow studded in 50 snow met de 037 drama. Dat ding slaat constant door : onbeheersbaar....ook met toefjes gas en modulerend bij mij....irri. Idem de Winters...
3)
Weather Light Clouds
Road Wetness 0 (NUL)
Starting Snow Level 25
Grip Optimal
De DEFAULT setup van de 037 is dan opeens geen Tarmac Snow, maar Tarmac Soft en dat gaat wonderwel ok!
ik zit in een simgroepje met wat DFers, maar als iemand andere bevindingen/info heeft, post het hier aub
Anyway:
In m'n M2 op winterbanden gaat het makkelijker irl dan in deze bak:)

Edit nog wat pics:
Hier trek ik aan de handrem. Je ziet Pirelli op de achterband. Details zijn extreem echt en natuurlijk, voorwiel draait nog min of meer, maar je kunt(nog) niet photo editten met sluitertijden en focus weetikveel zoals in AC!

Toeschouwers boeit 't allemaal geen moer blijkbaar

Die koppen van die toeschouwers:)

Maar ik wil die 037 op sneeuw en nat wegdek aan kunnen voelen. En da's helaas een hele opgave. Pfff.
Ik ben toch wel een experienced simracer, maar de 037....Heel veel geprobeerd. Voorbanden grippier achterbanden minder grippy,of omgekeerd.... diffs/ARBs.
Het maakt in het grote verhaal niet zoveel uit vind ik.
Ik heb 3 dingen opgeschreven waarbij de 037 (ongeveer) deed wat ik wil op een imo natuurlijke manier qua physics. Op nat en snowy wegdek:
Het gaat om de stage St. Geniez-Mézien en STATIC weather. Dynamic ook geprobeerd, awesome awesome awesome, van een mooi relatief zonnig startpunt ben je na 5 minuten in een mist/sneeuw hel beland waar je bijna geen hand voor ogen ziet. Machtig, maar het ging bij mij om de 037 en z'n physics:
1)
Weather Light Clouds
Road Wetness 35
Starting Snow Level 0 (NUL)!
Grip Green
Tyres Tarmac Wet square
Rest stock setup
Dat gaat dus mooi controleerbaar oversteery, remmerij wel veel blokkeerwerk. Maar da's een uitdaging:)
De auto ligt dus speels.^^^^ De 037 op gewoon droog(in Alsace bijv) is zeer op tractie gericht met eerder onderstuur dan overstuur.
2)
Weather Light Clouds
Road Wetness naar 0 NUL dus
Starting SNOW Level 30 (40 is ook top in de Skoda)
Grip Optimal
Tyres Tarmac Winter dus niet die Snow studded(!!!)
Gaat redelijk prima mooi beheersbaar. Snow studded moet eigenlijk vanaf 75-80 snow level naar mijn idee, maar ik vind die snow studded in 50 snow met de 037 drama. Dat ding slaat constant door : onbeheersbaar....ook met toefjes gas en modulerend bij mij....irri. Idem de Winters...
3)
Weather Light Clouds
Road Wetness 0 (NUL)
Starting Snow Level 25
Grip Optimal
De DEFAULT setup van de 037 is dan opeens geen Tarmac Snow, maar Tarmac Soft en dat gaat wonderwel ok!
ik zit in een simgroepje met wat DFers, maar als iemand andere bevindingen/info heeft, post het hier aub
Anyway:
In m'n M2 op winterbanden gaat het makkelijker irl dan in deze bak:)

Edit nog wat pics:
Hier trek ik aan de handrem. Je ziet Pirelli op de achterband. Details zijn extreem echt en natuurlijk, voorwiel draait nog min of meer, maar je kunt(nog) niet photo editten met sluitertijden en focus weetikveel zoals in AC!

Toeschouwers boeit 't allemaal geen moer blijkbaar

Die koppen van die toeschouwers:)

-
Robin
Zojuist even gereden en gegleden. Man wat is dit mooi. Ook dus nu met de 037 . Zie setup '3' van bovenstaande post van mij: Die werkt top bij mij:
Ding sjouwt op die Stage St Nogwat (zie hierboven) in 'n seconde of 12 van 0-180kmh, >40 jaar oud gebakje. Mét wielspin in 1 en dikke tailslapper in z'n 2. Dan tegen 't blokkeren remmen....vanaf 180 Junge, Alter Schwede
En dan in z'n vierde versnelling licht op 't gas komt ie om:

Verderop een bijna haakse en in de tweede versnelling komt ie mooi speels om op 'n dotje gas:

En hier in de derde versnelling. Dat speelse houd ik van. Tarmac Softs rondom, op 25 Starting Snow Level en Optimal Grip dus.

Wat een sim, wat een kar.
Ding sjouwt op die Stage St Nogwat (zie hierboven) in 'n seconde of 12 van 0-180kmh, >40 jaar oud gebakje. Mét wielspin in 1 en dikke tailslapper in z'n 2. Dan tegen 't blokkeren remmen....vanaf 180 Junge, Alter Schwede
En dan in z'n vierde versnelling licht op 't gas komt ie om:

Verderop een bijna haakse en in de tweede versnelling komt ie mooi speels om op 'n dotje gas:

En hier in de derde versnelling. Dat speelse houd ik van. Tarmac Softs rondom, op 25 Starting Snow Level en Optimal Grip dus.

Wat een sim, wat een kar.
-
Robin
Op 53s zet ie de DLSS override op recommended. Heb ik nu ook gedaan. Kan nu niet gamen, maar wie weet beter voor FPS enzo? Ik heb alles al op ongeveer high/ultra grafisch:
- Rivanov
DLSS Override op Recommended zetten in NVIDIA App en in-game DLSS met resolution scale op 50%.
Dat is DLSS Performance met Model M (nieuwste DLSS 4.5)
-
Robin
thanks RickRivanov schreef: 28 feb 2026, 14:12 DLSS Override op Recommended zetten in NVIDIA App en in-game DLSS met resolution scale op 50%.
-
Robin
^Ik heb resolution scale op 100. Gaat met 110-120FPS naar mijn zin:)
Nu is EA WRC echt wel (veel) makkelijker, ook omdat de straten in ACR smaller zijn, maar wat hij al zegt: Lidar Scan dus zal dat in ACE accuraat zijn.
Zijn vast wel DF ers geweest die daar zelf toeristisch hebben rondgereden? Maar ook op Live Footage is 't daar krap zeg.....
Nu is EA WRC echt wel (veel) makkelijker, ook omdat de straten in ACR smaller zijn, maar wat hij al zegt: Lidar Scan dus zal dat in ACE accuraat zijn.
Zijn vast wel DF ers geweest die daar zelf toeristisch hebben rondgereden? Maar ook op Live Footage is 't daar krap zeg.....
- Bert ///M3
DLSS 4.5 geeft iets performance drop tov DLSS 4 maar grafisch wel mooier.