Ervaringen met onderdelenlijn e.d.
- HJ2
Ervaringen met onderdelenlijn e.d.
Jelui!
Voor mijn Lexus GS450h (2013) ben ik op zoek naar wat plaatwerk.
Wat zijn jullie ervaringen met 'onderdelenlijn' en dergelijke? Zijn er nog alternatieven?
Wat zijn jullie ervaringen met 'onderdelenlijn' en dergelijke? Zijn er nog alternatieven?
Laatst gewijzigd door HJ2 op 02 dec 2025, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Re: Ervarinegn met onderdelenlijn e.d.
Via onderdelenlijn wel eens wat laten opsturen, altijd wel vlot gegaan en onderdeel zoals beschreven.
Alternatieven zijn mij zo niet bekend.
Zit wel veel prijsverschil in de onderdelen bij verschillende partijen die aangesloten zitten bij onderdelenlijn. Ook even scherp zijn op wat er allemaal bij zit. Bij de ene is een fusee echt alleen het fusee, bij een ander zit er nog een wiellager en schokdemper aan bijvoorbeeld.
Alternatieven zijn mij zo niet bekend.
Zit wel veel prijsverschil in de onderdelen bij verschillende partijen die aangesloten zitten bij onderdelenlijn. Ook even scherp zijn op wat er allemaal bij zit. Bij de ene is een fusee echt alleen het fusee, bij een ander zit er nog een wiellager en schokdemper aan bijvoorbeeld.
- Martijn M
Op kleinanzeigen (duits) of leboncoin (frans) is ook nog wel eens wat te vinden mocht onderdelenlijn het niet hebben. Zijn wel een soort martkplaats websites, maar genoeg te vinden.HJ2 schreef: 02 dec 2025, 13:59 Jelui!
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Mocht je een Duitser op kleinanzeigen treffen die het verdomd om naar Nederland te shippen, kun je dit gebruiken:
https://www.huifkarverzendservice.nl
Nog niet zelf gebruikt, maar bestaat al een tijdje, en goede berichten over gehoord.
Nog niet zelf gebruikt, maar bestaat al een tijdje, en goede berichten over gehoord.
-
OnlineMartijn_bmw
Bestaat inderdaad al heel lang en werkt prima!smiley schreef: 02 dec 2025, 16:16 Mocht je een Duitser op kleinanzeigen treffen die het verdomd om naar Nederland te shippen, kun je dit gebruiken:
- HJ2
Re: Ervaringen met onderdelenlijn e.d.
Ik tref eigenlijk alleen maar vriendelijke Duitsers op Kleinanzeigen tot nu toe 
-
PeterB
Oja, probeer " Altijd Raak...." te vermijden
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Ja, of kijk even bij de dealer if die niet goedkoper is voor het artikel nieuw.
- EmielS60
CAR Toyota in Nijkerkerveen?
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Wel eens gebruikt inmiddels wel een ander die het runt. Daarmee (nog) geen ervaring.Martijn_bmw schreef: 02 dec 2025, 16:21Bestaat inderdaad al heel lang en werkt prima!smiley schreef: 02 dec 2025, 16:16 Mocht je een Duitser op kleinanzeigen treffen die het verdomd om naar Nederland te shippen, kun je dit gebruiken:
Nog niet zelf gebruikt, maar bestaat al een tijdje, en goede berichten over gehoord.![]()
Jaar of 3 terug een spruitstuk laten leveren via hem. Blackfriday deal was niet voor NL beschikbaar. Hij moest in de buurt zijn en heeft het zelf afgegeven, werd wel redelijk doorgevraagd vooraf of het niet zakelijk was. Maar zeker handig.
Rrr.lt/en, paar keer gebruikt. 1x ook retour zonder gezeur.
Bij deze en de onderdelenlijn goed opletten wat wel/niet onderdeel is van je levering.
Rotterdam is voor mij niet gek ver weg en daar zitten slopers genoeg dus ben ook wel eens eerst wezen kijken n.a.v. de onderdelenlijn om het dan direct mee te nemen als het in orde is.
Plaatwerk lijkt mij wel een lastige qua levering, extra deuken en zo. De kwaliteit van verpakken verschilt aanzienlijk.
- jos_br
Ze hebben in ieder geval altijd alles...........
Jos.
- HJ2
Bedankt voor de fijne tips weer!
- Andry
- Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C
Hou er wel rekening mee dat de geadverteerde kleurcodes kunnen wel eens (iets) kunnen afwijken mocht je delen 'op kleur' nodig hebben. De verzendkosten verschillen per bedrijf echt enorm: ik had laatst een Fiat deur nodig en de verzendkosten varieerden van €35 tot €97,50 binnen dezelfde straal. Idem voor de bescherming van de goederen tijdens transport : van echt goed verpakt tot nagenoeg niets.
- HJ2
Ik probeer zelf even te rijden, dan kan ik ook gelijk zien wat ik ophaal