Meten is wetenLuco schreef: 10 aug 2025, 18:11 @Emiel, af en toe een tochtje of meeting.
@Erminio, heb er al een paar keer flinke afstanden mee gereden, enige wat losliep waren de moeren van de uniballs van de rollcenteraanpassing, daar inmiddels borgmoeren achter gezet.
de Racevijf, remmen aanpassen
- Erminio
Re: de Racevijf, nu echt klaar?
-
OnlineLuco
Is er iemand die 2 stuks uitlijnhulpstukken kan maken/lassen volgens onderstaande tekening, plaatje van 2 of 3 mm is dik genoeg denk ik en de sleufgaten moeten hart op hart 73 mm uit elkaar zitten, maar die sleufgaten kan ik evt zelf maken.
liefst rvs.
liefst rvs.
-
FDD
Als ik de tittel mag geloven toch niet klaar.
Ik zag je vanochtend staan met pech, collega reed helaas, anders was ik wel gestopt of om je naar een benzinestation te slepen
Ik zag je vanochtend staan met pech, collega reed helaas, anders was ik wel gestopt of om je naar een benzinestation te slepen
-
OnlineLuco
FDD schreef: 10 okt 2025, 11:00 Als ik de tittel mag geloven toch niet klaar.
Maar staat weer thuis, zometeen even remleiding loshalen (tussen verdeler en handremmechanisme leiding lek)
-
OnlineLuco
De leiding tussen verdeler en knop voor handrem was gescheurd, stukje leidin van 4 cm, inmiddels de nieuwe leiding gemonteerd, dus zondag maar weer een stukje rijden als het fatsoenlijk weer is.
-
OnlineLuco
Nou, je blijft bezig met die oude meuk 
Vandaag even naar vd kooij geweest met de 5 (HJ2 nog even gesproken, was leuk), heenweg ging prima, nog wel ff de achterremmen die aan lopen na een stuk rijden (dacht ik) handrem erop en eraf en het is weer goed, maar blijft vervelend.
Terug weer hetzelfde probleem, maar kreeg het nu niet opgelost met handrem er even op en af, ff stoppen dan, loopt water ineens op, slaat de fan niet meer aan (vreemd) even af laten koelen dan maar en de remmetjes voelen, achter lauw, voor bloedheet, ok dus de voorremmen is het probleem, kap eraf, ja nu alles te warm is en fan niet aanslaat worden de remleidingen dus te heet.
Mooie winterklus, remleidingen afschermen en uitzoeken waarom de fan niet aanslaat.
Vandaag even naar vd kooij geweest met de 5 (HJ2 nog even gesproken, was leuk), heenweg ging prima, nog wel ff de achterremmen die aan lopen na een stuk rijden (dacht ik) handrem erop en eraf en het is weer goed, maar blijft vervelend.
Terug weer hetzelfde probleem, maar kreeg het nu niet opgelost met handrem er even op en af, ff stoppen dan, loopt water ineens op, slaat de fan niet meer aan (vreemd) even af laten koelen dan maar en de remmetjes voelen, achter lauw, voor bloedheet, ok dus de voorremmen is het probleem, kap eraf, ja nu alles te warm is en fan niet aanslaat worden de remleidingen dus te heet.
Mooie winterklus, remleidingen afschermen en uitzoeken waarom de fan niet aanslaat.
-
Emiel
Jullie beide misgelopen vandaag bij van der Kooi. Was ook allemaal lastig te onderscheiden met de Harley expo
Mooie winterklusjes.
Mooie winterklusjes.
-
OnlineHJ2
Ja, ik had mijn Lederen jas aan!
Leuk om het gevaarte van Luco irl te zien!
WAT een bak werk en wat een gaaf karretje.
Emiel! Gemist idd. Jammer!
Leuk om het gevaarte van Luco irl te zien!
WAT een bak werk en wat een gaaf karretje.
Emiel! Gemist idd. Jammer!
-
OnlineLuco
Snap er echt helemaal niks van, vanochtend twee relais getest, niks mis mee.
De boel warm laten draaien, bij 87 graden slaat de fan netjes aan en koelt terug naar 84/85 graden en dan slaat de fan uit en gaat weer netjes aan bij 87 graden.
De boel warm laten draaien, bij 87 graden slaat de fan netjes aan en koelt terug naar 84/85 graden en dan slaat de fan uit en gaat weer netjes aan bij 87 graden.
- jos_br
"Nou, je blijft bezig met die oude meukLuco schreef: 09 nov 2025, 08:54 Snap er echt helemaal niks van, vanochtend twee relais getest, niks mis mee.
Jos.
-
OnlineLuco
Lol, ja als het relais nou kapot was, dan weet je waar het aan ligt, nu kan je er niks mee 
-
OnlineMartijn_bmw
Misschien toch de relais die soms blijven plakken door warmte / vocht verandering. Een storing die er soms is zijn de lastigste om te vinden
-
OnlineHJ2
Je kan altijd nog een override switch monteren.
-
OnlineLuco
Ja, misschien wel verstandig, helft moet er toch uit om de remleidingen te verleggen.
-
OnlineLuco
Ik denk dat ik het manco heb gevonden.
Zie hieronder de hoofdremcilinder, waar nu het rubbertje uit is is voor de voorremmen, rubbertje was eruit op het plaatje wat erin zat op de volgende foto te verwijderen, ja dan loopt de remolie niet terug he.
Nou ja morgen weer terug monteren en gelijk een upgrade voor de remmen met snelkoppelingen, kan ik alles aan het subframe laten zitten als ik dat wil laten zakken, losklikken en klaar, daarna weer vastklikken en klaar, hoef je niet meer te ontluchten.
Zie hieronder de hoofdremcilinder, waar nu het rubbertje uit is is voor de voorremmen, rubbertje was eruit op het plaatje wat erin zat op de volgende foto te verwijderen, ja dan loopt de remolie niet terug he.
Nou ja morgen weer terug monteren en gelijk een upgrade voor de remmen met snelkoppelingen, kan ik alles aan het subframe laten zitten als ik dat wil laten zakken, losklikken en klaar, daarna weer vastklikken en klaar, hoef je niet meer te ontluchten.
-
OnlineLuco
Nou om de snelkoppelingen kwijt te kunnen moeten de remleidingen toch ook nog verlegd worden, en dat uiteindelijk voor niks, lol, had niet nodig hoeven zijn omdat het niet aan de warmte ligt, maar goed toch maar doen, alleen is het niet ff werk, elke keer wielen compleet van links naar rechts om te kijken of het allemaal goed gaat, een kant is klaar.
Met de wielen van links naar rechts draaien een kloenk in het stuurhuis, waarschijnlijk de kunststof bussen in het stuurhuis kapot, dus als de remmen klaar zijn de bumper en voorbodem eronderuit en dan stuurhuis demonteren en bronzen bussen draaien.
Met de wielen van links naar rechts draaien een kloenk in het stuurhuis, waarschijnlijk de kunststof bussen in het stuurhuis kapot, dus als de remmen klaar zijn de bumper en voorbodem eronderuit en dan stuurhuis demonteren en bronzen bussen draaien.
-
OnlineHJ2
Ik lees op een bekend forum met veel kennis dat je dat bij de dealer moet laten doen!Luco schreef: 14 nov 2025, 19:45
-
OnlineLuco
ow, vertel?HJ2 schreef: 15 nov 2025, 18:16Ik lees op een bekend forum met veel kennis dat je dat bij de dealer moet laten doen!Luco schreef: 14 nov 2025, 19:45
-
OnlineHJ2
-
OnlineLuco
Re: de Racevijf, remmen aanpassen
Nou de voorkant is klaar, elke keer passen, meten, passen, proberen, maar het is gelukt.
Alles loopt vrij en leidingen komen niet op een gekke plek, lopen niet aan en knikken ook niet.
Alles loopt vrij en leidingen komen niet op een gekke plek, lopen niet aan en knikken ook niet.
-
TLRS
Prachtige techniek die snelkoppelingen. Als ik ze zelf nog een keer koop doe ik er krimpkous omheen. Toch een beetje het idee dat zand en nattigheid op de verkeerde plek komt anders 
-
OnlineLuco
Ja dat is wel handig, dan moet je eerst de krimpkous lossnijden
Advies is gewoon zo monteren, maar na het loshalen goed schoonmaken voor je het weer in elkaar schuift, want als er iets tussenkomt en het zit niet goed heb je wel remdruk, maar geen remmen, wel spannend
Advies is gewoon zo monteren, maar na het loshalen goed schoonmaken voor je het weer in elkaar schuift, want als er iets tussenkomt en het zit niet goed heb je wel remdruk, maar geen remmen, wel spannend
-
OnlineLuco
Remmen zijn helemaal klaar, zit even op een ontluchtingssetje te wachten.
Dus ondertussen het stuurhuis ertussenuit gefrommeld, ik weet alleen niet hoe ik die bussen eruit moet krijgen, nog nooit gedaan.
Dus ondertussen het stuurhuis ertussenuit gefrommeld, ik weet alleen niet hoe ik die bussen eruit moet krijgen, nog nooit gedaan.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dat moet toch met 'n 'schroefpers' of hoe dat ding heet? Heb ik vroeger eens ergens gezien, weet er 't fijne niet van. Succes Luco.
-
OnlineLuco
Inmiddels uit elkaar, kunststof ring nergens meer te bekennen 
ga nu een bus maken van aluminium (heb geen brons)
ga nu een bus maken van aluminium (heb geen brons)