Automobilista 2

Alles over games. Hier kun je terecht met al je posts en vragen over sims als Assetto Corsa, Gran Turismo, Project CARS etc., maar ook voor niet-racegames.
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Automobilista 2

Bericht door Robin » 11 mei 2023, 11:28

Done. Vanavond even kijken of dit niet te complex voor mij is:)

Robin

Bericht door Robin » 29 jul 2023, 10:03

Paar dagen geleden kreeg AMS 2 een 1.5 update met RX auto's en tracks Tykki/Ascura(was meteen in online game 2.5s sneller in een battle van 6 auto's dan de rest:))

Citroen, Mini, Polo en een Mitsu Lancer met 600pk/900Nm awd. Echt heel heel goed.
Vooral de Mitsubishi en Polo zijn mijn favorieten, je kunt ze(best met langere gearing) ok over de normale circuits SKEEF jagen.
Hockenheim RX is best pittig, en mijn favo in RX(Nürburgring ook lache!) , maar skitterend als je 't ritme hebt en op de milimeter skeef langs de bandenstapels gaat.

Formidabel.
Hier een Mini op Spa. :df:

Met RX wagens op Brands Hatch , veel meer lachen wordt simracing voor mij niet:)

8s ongeveer 0-200kmh. :hangloose:

Rivanov
Auto: '25 Tesla Model Y Juniper

Bericht door Rivanov » 01 aug 2023, 11:51

AMS 2 blijft een heerlijke Single Player sim.

Robin

Bericht door Robin » 02 nov 2025, 08:58

Rivanov schreef: 01 aug 2023, 11:51 AMS 2 blijft een heerlijke Single Player sim.
Dit dus en nog steeds. Gewoon Plug & Play en gaan.

Na het zeer serieuze en professionele LMP en GT3 geweld in Le Mans Ultimate is dit ook weer thuiskomen; FFB goed, physics prima.

Soms lijken(LEKEN) bepaalde auto's in de replays etc wat houterig/zwevend speelgoedautootje, maar met de nieuwe '2005 GT Content' (zo noem ik 't maar) van eergisteren weer een feestje. Wow en dat zeg ik niet gauw na m'n adoratie voor good old AC, het zwaar gedetailleerde LMU en het zeer hoopgevende AC EVO.

Wat een content en gewoon leuk! Plug & Play dus.

De 2005 layouts van Spa en Road Atalnta etc nog niet geprobeerd, maar wel de eerste 4 GT autootjes. Ze zien er meteen qua frisheid en scherpte van de details/skins al supergoed uit, geen speelgoedautootjes.

In de replays ook zie en 'voel' je de massa van de auto's vs de suspension/banden(flex etc) zo als dat hoort in 2025. Je kijkt ook naar iets bijna echts.

Het rijden.
Aston. Mooi ding. Maar gewoon thuiskomen. Een beetje mijn M2 op steroiden, het gaat mooi net in overstuur en controleerbaar, ik kon er meteen al 'gewoon' hard mee. Blokkerende wieltje in de replays vind ik altijd qua physics(en ook feel /gameplay hier) altijd zo 'goil':)
Afbeelding

Dan de Viper. Iconisch. De lompere broer van bovenstaande in het rijden ook overal beetje skeef. Minder scherp. Maar o zo vermakelijk. En in de replays stoer toestel.
Afbeelding

Dan ook zo'n schoonheid toendertijd en stiekem mijn beetje favoriet in deze nieuwe AMS2 content, maar zwabberen en tailhappy, maar na bandenwarm wel heel hard mee, geen skeef uitstapjes, daar houdt dit ding niet meteen van. Sound van de V12 is wel wat trompetterig inboard.
Afbeelding

En dan de last but not least in deze klasse, de MC12. Gewoonweg dé auto die voor die GT races (in AMS2) gebouwd is, zo strak en bijna GT1/Gr C( bij wijze van) voelt ie tov de bovenstaanden. Ik probeer het mijn Top 3 fav auto te laten worden in AMS2. Maar z'n beetje trompetter V12 haalt 't niet bij de McLaren F1 GTR GT1 of de BMW M1 Procar.

Qua rijden niet eenvoudig tov Aston/Viper. Grip slip weg. Maar een uitdaging! En wat een schoonheid.
Afbeelding

Straks rijden met de E46 M3 GTR , ook nieuw in AMS2. Kan zomaar mijn favoriet worden, maar met bovenstaande houd ik mijn hart vast:)

Geheel met deze man eens dus.
And this was an era where GT cars were not miserable like modern GT3 cars
:lol: hij heeft wel 'n punt, iig wat ik weet van de moderne GT3 in vele sims...

Edit:

KOFFIE!

WJ

Bericht door WJ » 02 nov 2025, 10:40

Laatste update is top, leuke auto's. Die ouwe meuk is heerljik!

Ik race op het moment alleen maar in Automobilista2 omdat het geweldig draait in VR en de keuze aan leuke auto's is reuze.

Robin

Bericht door Robin » 03 nov 2025, 06:55

Dat!

De E46 M3 GTR, ook prima op/over de limiet, prima sound, nog wel wat speelgoedautootje in de replays qua 'non details' tov de rest waar ik het hierboven over had(imho) maar had even een 'glitch' met m'n RS50 tov ingame steering rotation; die was even de weg kwijt. En bij controls /configuartion/steering sensitivity die default op 50% staat(om stuur in beeld te matchen met je real life stuurtje toch?) even veranderd, de eerste 90 graden synchroon, maar bij 180 graden loopt óf beeld óf RS50 vóór of achter, nu op 49 en dat voelt synchroon, maar is het nét niet bij 180 graden.

Maar het was veel erger, gewoon 45 graden RS50 was bijna 90 ingame. Uitgezet alles en weer aan en toen had ik nog steeds bovenstaande(van 50 dus naar 49 nu)

Iemand?

Over de kerbs gas....mooi:)

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 05 nov 2025, 10:39

Ben even de weg kwijt; waar install ik 'overrides'???

https://www.overtake.gg/downloads/team- ... -52.80533/

Edit: de maker heef de info waar ie moet erbij gezet:

- replace the existing dodge_viper_gts_r folder in ~\Automobilista 2\Vehicles\Textures\CustomLiveries\Overrides\

Hier wat onboard footage. En hoestmooglik er zit ook een '360 Modena Challenge' in, die buitengewoon goed rijdt en glijdt:)

Rivanov

Bericht door Rivanov » 07 nov 2025, 08:30

@Robin;

Installeer AMS2CM. Daarmee installeer je supersimpel alle mods in de game. Kwestie van sleur en pleur.

https://www.overtake.gg/downloads/autom ... ger.59727/

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2025, 10:27

Ja Rick die had ik, maar een error een paar maanden terug....weet niet hoe het in orde moet komen....

Anyway, dan maar handmatig:)
Die 360 is een top auto, zeer uitgewogen. Nu wachten op liveries(met Ferrari logos etc)

Afbeelding

Rivanov

Bericht door Rivanov » 07 nov 2025, 11:32

Robin schreef: 07 nov 2025, 10:27 Ja Rick die had ik, maar een error een paar maanden terug....weet niet hoe het in orde moet komen....

Anyway, dan maar handmatig:)
Die 360 is een top auto, zeer uitgewogen. Nu wachten op liveries(met Ferrari logos etc)

Afbeelding
Wat voor error? Misschien AMS2CM even verwijderen en de meest recente versie installeren.

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2025, 11:55

Ga ik maandag even doen. Hij appeared wel wel nu, maar werkt dus niet met die pijltje toestand....het duurt een eeuwigheid en loopt vast ofzo.

Rivanov

Bericht door Rivanov » 07 nov 2025, 12:00

De custom override liveries werken overigens niet via Content Manager zie ik nu. Die moet je handmatig doen. Volledige mods daarentegen wel.

Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2025, 12:09

^^Zojuist Ferrari 812 Superfast Mod geprobeerd via CM (zoals jouw picture idd). Alles ok, maar onvindbaar ingame...

Rivanov

Bericht door Rivanov » 07 nov 2025, 12:42

Waar heb je de mod vandaan? Dan test ik het bij mijzelf even.

Robin

Bericht door Robin » 07 nov 2025, 12:56

Rivanov schreef: 07 nov 2025, 12:42 Waar heb je de mod vandaan? Dan test ik het bij mijzelf even.
Even scrollen:
https://kaosmods.weebly.com/ams2mods.html
Automobilista 2 still receives very frequent physics updates, which often renders mods for previous versions unusable. Due to this situation, there will often be times where there won't be any mods present in this category that aren't outdated. Deactivate your mod and bootfiles before every game update and set your update option to "manual". Also make sure to keep your bootfiles up to date.
:hmmm: :bag:

Plaats reactie