VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
- RJK
Re: VW Golf 8.5 eHybrid Life Edition
Netjes hoor, ziet er goed uit!
- Paskal
- Auto: meerdere
Nette auto Rody en lijkt me een prima relatief goedkope en zorgloze daily
Verder is het natuurljk een saai ding waar Henk & Ingrid ook in rondkachelen
. Persoonlijk zou ik er wat moeite mee hebben om hier 500€ per mnd (incl wat stroom/fuel) voor neer te leggen, maar begrijp ook wel dat er mensen zijn die er voor kiezen om dat wel te doen.
Ik heb ook zo'n instelbare lader binnen in de garage hangen voor de I3 en die voldoet vooralsnog prima

Verder is het natuurljk een saai ding waar Henk & Ingrid ook in rondkachelen

Ik heb ook zo'n instelbare lader binnen in de garage hangen voor de I3 en die voldoet vooralsnog prima

- Knot
Welke lader is dat? Ik zat te kijken naar een van Afyeev, was op amazon een aanbieding van € 77 alleen nu verlopen.
https://www.amazon.com.be/-/nl/elektris ... 1B3TN?th=1
Helemaal mee eens dat Henk & Ingrind er ook in rond knorren maar vaak laten die het bij de standaard 17inch wielen en platte stoelen, die boeit het totaal niet als het maar rijdt. Zelf weet ik er dan nog uit te halen wat erin zit vwb motor, wegligging etc en je kunt er nog lol mee hebben ook kwam ik gisteravond achter.
Die € 500 valt echt reuze mee trouwens, normaal krijg je het er niet voor en dit is een nieuwe auto, helemaal fris. De Audi A3 was een jaar oud met 15.000km erop en die heeft me meer gekost dan 500 per maand all-in en dan nog het afdingen bij aanschaf en het gedoe op marktplaats om er weer vanaf te komen. Enige is dat ie op 10.000km per jaar staat dus als je er 15.000 maakt wordt het iets duurder, maar onder de streep zakt de km prijs ook weer. Kan de stilte in EV mode wel waarderen, en je bent nu met 200pk onderweg (en nieuwste techniek en infotainment) waar de Audi er maar 110 had.
https://www.amazon.com.be/-/nl/elektris ... 1B3TN?th=1
Helemaal mee eens dat Henk & Ingrind er ook in rond knorren maar vaak laten die het bij de standaard 17inch wielen en platte stoelen, die boeit het totaal niet als het maar rijdt. Zelf weet ik er dan nog uit te halen wat erin zit vwb motor, wegligging etc en je kunt er nog lol mee hebben ook kwam ik gisteravond achter.
Die € 500 valt echt reuze mee trouwens, normaal krijg je het er niet voor en dit is een nieuwe auto, helemaal fris. De Audi A3 was een jaar oud met 15.000km erop en die heeft me meer gekost dan 500 per maand all-in en dan nog het afdingen bij aanschaf en het gedoe op marktplaats om er weer vanaf te komen. Enige is dat ie op 10.000km per jaar staat dus als je er 15.000 maakt wordt het iets duurder, maar onder de streep zakt de km prijs ook weer. Kan de stilte in EV mode wel waarderen, en je bent nu met 200pk onderweg (en nieuwste techniek en infotainment) waar de Audi er maar 110 had.
- Knot
Het stukje "zorgeloos".... ben benieuwd wat het record is aan aantal foutmeldingen wat iemand na het nemen van 1 rotonde voor elkaar heeft gekregen... lijkt wel of alle ellende dit jaar mijn kant op komt/valt.Paskal schreef: 28 aug 2025, 09:59 Nette auto Rody en lijkt me een prima relatief goedkope en zorgloze daily![]()
- Paskal
- Auto: meerdere
Geen idee welke lader dat is want heb hem voor een paar Euro overgenomen van een vriend van me. Hij lijkt veel op deze maar er zijn veel vergelijkbare te koop.
Helemaal eens hoor met je redenering dat die 500€ wel meevalt, vandaar dat ik ook zei dat ik wel begrijp dat mensen er voor kiezen om zoiets te rijden. Een snelle rekensom leerde bijvoorbeeld dat onze 118 ook al snel richting zo'n bedrag per maand zou gaan als we die kilometers ermee zouden rijden en dan rij je in een "oud hok"
Laten we hopen dat hij zo goed als zorgeloos blijft. Jij hebt hem zeker met onverminderde snelheid (om zuinig te rijden) over de eerste de beste rontonde heen gehoekt
?. Daar is zo'n huis-tuin-en-keuken-VW natuurlijk niet voor gemaakt
.
Maar hoe dan ook veel plezier ermee uiteraard
Helemaal eens hoor met je redenering dat die 500€ wel meevalt, vandaar dat ik ook zei dat ik wel begrijp dat mensen er voor kiezen om zoiets te rijden. Een snelle rekensom leerde bijvoorbeeld dat onze 118 ook al snel richting zo'n bedrag per maand zou gaan als we die kilometers ermee zouden rijden en dan rij je in een "oud hok"

Laten we hopen dat hij zo goed als zorgeloos blijft. Jij hebt hem zeker met onverminderde snelheid (om zuinig te rijden) over de eerste de beste rontonde heen gehoekt

Maar hoe dan ook veel plezier ermee uiteraard

- Knot
Gisteravond toen het rustig was op de weg even de moeite genomen om de 1.5tsi tot leven te wekken en er een ruime 100km op benzine opgezet. De DSG6 draait met 120km/u een kleine 2500 toeren, is mij prima maar had nog lager gemogen. Wat ik vooral opvallend vind is in de sportstand met battery hold aan dat ie toch de motor uitzet als je licht heuvel af gaat, of als je sportief op een rotonde aan komt rijden gaat ook de motor heel even uit om vervolgens weer met 3500 toeren aan te springen, dat had ik zelf in die sportstand anders geprogrammeerd. Ook als je de automaat van S stand naar handmatig haalt kan je m terugflipperen van M4 naar M3 of M2 maar laat hij de motor uit en springt daarna bij meer gas geven aan in die versnelling.
Stuurbekrachtiging vind ik dan wel oke, soms maken ze de sportstand veel te zwaar maar hier is het mooi in evenwicht, centreert mooi terug als je in een S bocht het stuur loslaat en weer vastpakt. Dempers hebben iets wat moeite met het gewicht, had stugger gekund maar is zo wel een mooie balans tussen comfort en stugheid, denk dat ie het op een minder vlakken ondergrond (Nordschleife) niet eens heel slecht zou doen. Voorkant reageert vrij aardig vind ik, komt natuurlijk ook omdat die duracell achterin ligt. Ook gas liften met wat meer vaart voel je dat de achterkant om zou kunnen komen, is neutraal afgesteld maar natuurlijk het hele safety vangnet dus een onervaren bestuurder kan niks overkomen.
Goed, bijna thuis dacht ik zal een rotonde wat sportiever nemen, niet eens gek, gewoon net wat vlotter eroverheen, of het is toeval of alle assistentiesystemen waren even in de war met wat er ging gebeuren en of ze in moesten grijpen of niet maar kreeg een flinke kerstboom in de tellerbak. Ook na auto vergrendelen en weer openen waren er nog altijd 2 meldingen (motorstoring en ACC storing). Gelukkig heeft hij zichzelf gereset na een paar uur slapen.
Hopen dat het eenmalig was deze grap.
Eenmaal thuis geparkeerd ruik je dan de geur van de motor die voor het eerst goed op temperatuur is geweest, heerlijk!
Stuurbekrachtiging vind ik dan wel oke, soms maken ze de sportstand veel te zwaar maar hier is het mooi in evenwicht, centreert mooi terug als je in een S bocht het stuur loslaat en weer vastpakt. Dempers hebben iets wat moeite met het gewicht, had stugger gekund maar is zo wel een mooie balans tussen comfort en stugheid, denk dat ie het op een minder vlakken ondergrond (Nordschleife) niet eens heel slecht zou doen. Voorkant reageert vrij aardig vind ik, komt natuurlijk ook omdat die duracell achterin ligt. Ook gas liften met wat meer vaart voel je dat de achterkant om zou kunnen komen, is neutraal afgesteld maar natuurlijk het hele safety vangnet dus een onervaren bestuurder kan niks overkomen.
Goed, bijna thuis dacht ik zal een rotonde wat sportiever nemen, niet eens gek, gewoon net wat vlotter eroverheen, of het is toeval of alle assistentiesystemen waren even in de war met wat er ging gebeuren en of ze in moesten grijpen of niet maar kreeg een flinke kerstboom in de tellerbak. Ook na auto vergrendelen en weer openen waren er nog altijd 2 meldingen (motorstoring en ACC storing). Gelukkig heeft hij zichzelf gereset na een paar uur slapen.
Hopen dat het eenmalig was deze grap.
Eenmaal thuis geparkeerd ruik je dan de geur van de motor die voor het eerst goed op temperatuur is geweest, heerlijk!
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Dakar zit er dus helaas niet in met deze, Rody:)
- Knot
Haha, nee ding is ook gekocht als zuinige daily maar een keertje een rotonde nemen moet wel kunnen dacht ik, niet eens piepende bandjes, gewoon vlot. Ongelukkige samenloop van omstandigheden hou ik het maar op.
Ik ga wel weer verder met het verkeer ophouden uitrollend/bijladend met sub 14kwh/100km voortaan
Ik ga wel weer verder met het verkeer ophouden uitrollend/bijladend met sub 14kwh/100km voortaan

- Robin
Maar dan wel tijdens Spitsuur hoop ik!Knot schreef: 28 aug 2025, 11:03
Ik ga wel weer verder met het verkeer ophouden uitrollend/bijladend met sub 14kwh/100km voortaan![]()

- Knot
Uiteraard, zo irritant mogelijk, straks krijg ik weer storing
Met al dat afremmen en vlot wegtrekken om de motor aan te houden alsnog 1:16 vind ik niet verkeerd trouwens over 100km.

Met al dat afremmen en vlot wegtrekken om de motor aan te houden alsnog 1:16 vind ik niet verkeerd trouwens over 100km.
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-08-28 om 11.21.53_b515d70c.jpg (72.04 KiB) 1235 keer bekeken
- sitechris
- Auto: BMW M2 G87/SEAT Ibiza 1.5 TSI
Mooie auto en heel veel plezier ermee!
- Knot
Ze proberen Tesla ook al na te doen bij VW....
- Bijlagen
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-08-28 om 12.25.12_b6fc8d3a.jpg (389.07 KiB) 1121 keer bekeken
-
- Afbeelding van WhatsApp op 2025-08-28 om 12.31.25_190aac92.jpg (321.8 KiB) 1121 keer bekeken
- Robin
Heeft MdV de echtscheidingspapieren al in de maak?
- Knot
De koelkast met pils staat idd dichterbij de auto dan het woonhuis 
- JP
Kijk je uit met de stofzuiger op dat display 

- Knot
Lesje wel gehad met die 2500 replacement bij BMW 
- Knot
Ben nu aan het meten met die 230v lader maar de verliezen zijn best fors, al neemt het met elke 10% extra accu lading wel iets af.
Wil hem eigenlijk een keer van 0-80 of 10-80 of 20-80 meten maar voor nu is het zoals het lijkt rond de 18% verlies gemiddeld (het AC naar DC en dat de auto "wakker" is) van 20% naar 60% laden, was wel afnemend maar de auto moest mee.
Wil hem eigenlijk een keer van 0-80 of 10-80 of 20-80 meten maar voor nu is het zoals het lijkt rond de 18% verlies gemiddeld (het AC naar DC en dat de auto "wakker" is) van 20% naar 60% laden, was wel afnemend maar de auto moest mee.
- Arthur
- Auto: Nr.51
https://www.telegraaf.nl/buitenland/vad ... 23171.html
Wel bij de les blijven hè, met al die spelletjes
Wel bij de les blijven hè, met al die spelletjes

- Knot
Juist de kids vinden het grappig om te proberen. Zelf heb ik zat te doen mocht ik een keer die 30min bij Tesla aan de supercharger staan.
Als je je kinderen vergeet heb je ander soort problemen
Als je je kinderen vergeet heb je ander soort problemen
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Misschien had je dan niet aan kinderen moeten beginnen...
- Knot
Heb overigens niemand gehoord over inrijden, boekje staat ook alleen wat over de remmen, eerste 200km, maar dan moet je wel hard remmen anders gebruik je alsnog enkel de dynamo.
Motor heb ik een goede 200km rustig laten lopen met maximaal 4000 toeren maar gisteravond toch even een paar keer kort de sporen gegeven, paar stoplicht sprintjes moet kunnen. Volgens mij is het eerder slecht als je meteen lang zwaar gaat belasten met snelweg/topsnelheid.
Moet zeggen, de VZ die ernaast stond was net wat sneller maar de Golf is met 204pk/350nm geen stakker, kom je in verkeer niks tekort mee.
Motor heb ik een goede 200km rustig laten lopen met maximaal 4000 toeren maar gisteravond toch even een paar keer kort de sporen gegeven, paar stoplicht sprintjes moet kunnen. Volgens mij is het eerder slecht als je meteen lang zwaar gaat belasten met snelweg/topsnelheid.
Moet zeggen, de VZ die ernaast stond was net wat sneller maar de Golf is met 204pk/350nm geen stakker, kom je in verkeer niks tekort mee.
- Robin
Rechtuitbrandert!SuperMario Knot schreef: 29 aug 2025, 12:17

-
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
- Knot
Cupra formentor VZ, zegmaar the daddy van de ehybrid, zelfde als de GTE, 272pk. Wel sneller maar verschil viel me nog mee.
Als je daar in de avond naast komt wil je het toch even weten hé
Als je daar in de avond naast komt wil je het toch even weten hé
- Knot
Nog een keertje gemeten, thuis was het 18% verlies direct aan het stopcontact met de VW lader.
Nu een 5 meter verlengsnoer extra ertussen en 70% van de accu bijgeladen (10->80) kom ik op een verlies van 21%, zou dat echt aan die 5 meter extra kabel liggen?
Nu een 5 meter verlengsnoer extra ertussen en 70% van de accu bijgeladen (10->80) kom ik op een verlies van 21%, zou dat echt aan die 5 meter extra kabel liggen?