Hoe (auto)gek ben je ?
- Dennis Cavallino
- Hendrik Kinderman
Dankje, anderen denken weleens wat anders...Rico v Velzen schreef:Hendrik Kinderman schreef:Ik ben compleet autogek op een andere manier.
Bij mij staat alles in teken van auto's. Ik ken vrijwel elk model, weet ook nog wel heel wat gegevens op te ratelen. Als ik met iemand praat, gaat het al gauw over auto's.
...
Da's gewoon gezond !

- Knot
Ehhh.. helaas zat de 92LBBF toch echt onder de roest aan de binnenkant van de achterspatborden en ook de accubak zat eraan te komen..Dennis Cavallino schreef: Net als Allen heb ik er niet zoveel moeite mee om een BMW buiten te laten staan, mits 'ie maar eens in de zoveel tijd rijdt en schoongehouden wordt. Vanaf de E34 roesten ze niet meer, in tegenstelling tot E30's.

-
Dan heb jij of je vorige eigenaar hem niet goed schoongehouden cq onderhouden. Met name de spatborden. Die dien je regelmatig even met een hogedrukspuit schoon te spuiten. Tommy heeft een e36 van een bejaard echtpaar gekocht. Goed onderhouden en ook knalhard plaatwerk. Ding van Joy is volgens mij ook roestvrij.
Ik weet nog dat ik modder uit een spatbord van een rode e36 coupe wilde halen toen Tommy nog op zoek was. Pislink werd dat menneke toen. Blijkbaar wist hij dat ik met z'n spatbord in m'n handen zou eindigen maar wij zijn toen maar verder gaan kijken.
Ik weet nog dat ik modder uit een spatbord van een rode e36 coupe wilde halen toen Tommy nog op zoek was. Pislink werd dat menneke toen. Blijkbaar wist hij dat ik met z'n spatbord in m'n handen zou eindigen maar wij zijn toen maar verder gaan kijken.

- Dennis Cavallino
Idd roest komt alleen maar door viezigheid, lekkages (accu) en opgehoopt vuil.
De onderkant van deuren rotten ook bij met anti roest behandelde auto's weg, omdat het vocht altijd in die rubbers blijft staan. Eens in de zoveel tijd demonteren, reinigen en opnieuw met anti roest behandelen.
Maar echt rot zullen ze nooit zijn, tenzij ze schade hebben gehad.
De onderkant van deuren rotten ook bij met anti roest behandelde auto's weg, omdat het vocht altijd in die rubbers blijft staan. Eens in de zoveel tijd demonteren, reinigen en opnieuw met anti roest behandelen.
Maar echt rot zullen ze nooit zijn, tenzij ze schade hebben gehad.
- Niels
- Auto: Prius+
Autogek al vanaf kleins af aan met 911's van matchbox en posters boven m'n bed maar verder herken ik weinig van mezelf in de anderen hier. Poetsen en schoonhouden is niet mijn ding. De Z heb ik nu 12Kkm maar die heb ik nog nooit gepoetst. Ik probeer em van binnen wel een beetje schoon te houden. Bij de Golf maakt het me helemaal niet uit, ik ontbijt zelfs in dat ding en het is gewoon een gruwelijk zwijn
Maar wel altijd warmdraaien
Voor onderhoud heb ik mijn eigen (VW dealer) monteurs en daar wordt niet op bespaard. Sommige dingen los ik zelf op als ik zin heb anders breng ik het weg. En hoe oud het spul ook is afroppen kan ik nooit over m'n hart verkrijgen, ik heb wat dat betreft meer met de techniek dan met de looks.
O ja Golf 2 in de garage en de BMW op de oprit, wat een gedoe steeds om zo'n garage te openen als je met de Z weg wilt 8)
Enne roest en BMW's.......de Z heeft wel z'n dingetjes met name onder de motorkap en dat valt me tegen voor zo'n ding met deze kilometerstand. Bij een Audi was nog geen lakstift nodig geweest

Maar wel altijd warmdraaien

O ja Golf 2 in de garage en de BMW op de oprit, wat een gedoe steeds om zo'n garage te openen als je met de Z weg wilt 8)
Enne roest en BMW's.......de Z heeft wel z'n dingetjes met name onder de motorkap en dat valt me tegen voor zo'n ding met deze kilometerstand. Bij een Audi was nog geen lakstift nodig geweest

-
- Auto: 292PS/402,7NM/6.600U/pm.
- duifjes.com
-
Ook goed gestoord hier.
Ik kom liever niet echt in de stad met mijn auto. Was de auto en velgen minimaal 1x in de week op de hand. En tjeck zeker elke dag op vogelpoep (en regelmatig zit de auto ook onder de autohoes).
Let verder altijd op als er iemand thuis naast mijn auto parkeert, tjeck altijd ff of ze voorzichtig doen
(heeft me 2x wat opgeleverd, 1x een buurvrouw die een deuk in mijn auto gooide met haar deur, en 1x toen de buurman de auto van mijn oom bekraste met zijn sleutel, express).
Verder als ik naar de stad ga ofzo, dan zet ik hem vaak op 2 parkeerplekken.

Ik kom liever niet echt in de stad met mijn auto. Was de auto en velgen minimaal 1x in de week op de hand. En tjeck zeker elke dag op vogelpoep (en regelmatig zit de auto ook onder de autohoes).
Let verder altijd op als er iemand thuis naast mijn auto parkeert, tjeck altijd ff of ze voorzichtig doen

Verder als ik naar de stad ga ofzo, dan zet ik hem vaak op 2 parkeerplekken.

- Knot
Nah, zelfs de civic van 1999 heeft al wat roestpuntjes, spatborden blijft een apart verhaal. De GT had nooit schade gehad en toch ook roest voor vuil, vooral dat driften in de regen zorgt er natuurlijk voor dat er vocht overal tussen komt.duifjes.com schreef:92LBBF staat nog in bedrijfsvoorraad
Knot mijn LPLL30 roestte ook maar dat komt daar schade uit het verleden anders roest een E36 gewoon niet!
- Joop
Of: nog even een paar fotootjes maken van de coupe rijder naast je in het vak:
[img:2048:1536]http://xs221.xs.to/xs221/07440/IMG_3858.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://xs221.xs.to/xs221/07440/IMG_3884.JPG[/img]
[img:700:465]http://xs320.xs.to/xs320/07420/IMG_9169_2.jpg[/img]
[img:640:480]http://i19.tinypic.com/4yi2fr4.jpg[/img]
[img:2048:1536]http://xs221.xs.to/xs221/07440/IMG_3858.JPG[/img]
[img:2048:1536]http://xs221.xs.to/xs221/07440/IMG_3884.JPG[/img]
[img:700:465]http://xs320.xs.to/xs320/07420/IMG_9169_2.jpg[/img]
[img:640:480]http://i19.tinypic.com/4yi2fr4.jpg[/img]
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
- Hubert D
Je kunt wel ver bij auto's met trekhaak uit de buurt blijven, maar er is altijd kans dat ze jou wel opzoeken.
Resultaat bij mij: minimaal deukje in de kentekenplaat. Geen drama dus.
Ik ben wel gek op mijn auto, maar was bijna nooit. Ik rij er liever mee. Nu heeft het gelukkig geregend, dan spoelt ie weer een beetje schoon
Resultaat bij mij: minimaal deukje in de kentekenplaat. Geen drama dus.
Ik ben wel gek op mijn auto, maar was bijna nooit. Ik rij er liever mee. Nu heeft het gelukkig geregend, dan spoelt ie weer een beetje schoon

-
Wassen? Elke week... (met het handje he...)
Poetsen? 3-4x per jaar...
Onderhoud? alles krijgt ie... beste van het beste...
Gebruiken? iedere dag, en I'm loving it...
Misbruiken? regelmatig, roken in de auto
Parkeren? Drama... ik zou het liefst mijn auto opvouwen, in mijn tas steken en meenemen naar binnen....
Poetsen? 3-4x per jaar...
Onderhoud? alles krijgt ie... beste van het beste...
Gebruiken? iedere dag, en I'm loving it...

Misbruiken? regelmatig, roken in de auto

Parkeren? Drama... ik zou het liefst mijn auto opvouwen, in mijn tas steken en meenemen naar binnen....