M240i Sper Diff overweging

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Marc Sierra

Re: M240i Sper Diff overweging

Bericht door Marc Sierra » 14 jun 2024, 23:10

Milka schreef: 14 jun 2024, 19:51 Iemand met een F23 incl sper in de omgeving van Arnhem ? :whistle:

De OS Gicken op MP gaat het niet worden. Komt van Hardemann maar die geven aan dat het verschil in ratio voor problemen gaat zorgen.
Die dan weer eventueel door een tuner middels software kan worden aangepast.
Daar ga ik niet aan beginnen.

Na wat contact met Hardemann komt het neer op het volgende:
Rond 2.700 heb ik
M performance sper diff thuis geleverd, nieuw maar zelf te monteren
Auto naar Hardemann, weer naar huis en later weer naar toe om op te halen met een OS Gicken in mijn bestaande diff huis.
Als ik bij hardeman kijk staat er dat een OS Giken 3140 zou kosten, of klopt dat niet?

https://www.motorsportparts.nl/bmw/bmw- ... ntieel-lsd

Milka

Bericht door Milka » 15 jun 2024, 08:39

Klopt wel
Die prijs is inclusief revisie van het volledige diff
Maar ervaring leert dat de meeste lagers zijn goed zijn bij binnenkomst en dat niet nodig is.
Dus kun je uit met inbouwen van een sper in je bestaande huis

Kasteel

Bericht door Kasteel » 15 jun 2024, 08:49

Ja en je kan het dus niet eenvoudig verwijderen als je de auto bij verkoop origineel maakt? Mij m perf wissel je gewoon terug, verpats je het weer en kost het dus maximaal een paar honderd ws :).

Bombadil

Bericht door Bombadil » 03 jul 2024, 16:55

Stiekem ook wat aan het kijken naar een 2-serie cabrio (motor nnb). Je het best wat aanpassingen @Milka, maar wat zijn naar jouw ervaring nu de must have af-fabriek opties op de 2 die je moet meenemen in de zoektocht?
Stoelverwarming uiteraard, verder?

Milka

Bericht door Milka » 07 jul 2024, 08:38

Tja het eerste wat ik vind is esthetisch
M pakket en heb je direct t meest essentiële
Sportstoelen.
Std stoelen van BMW zijn altijd ruk geweest.
Als t effe kan nnb omzetten in optie B58.
De hype en alle zalige verhalen, vind allemaal ook een beetje overdreven. Maar ze klopen toch wel.
Stuurverwarming heb ik ook vaker aan dan ik had gedacht.

Daarna kom je meer uit op wat vind je praktisch en heb je nodig.
Navi is niet accuraat met verkeersinfo
Maar wel handig en dan wil je t wel beeld vullende, dus de pro versie
Elektrische stoelen met geheugen uit de vorige auto mis ik niet
Neerklapbare achterbank voor ons essentieel omdat t dagelijkse auto is.

Wil je wat scherpte in de auto, std dempers weg en fatsoenlijke dempers en veren er onder.
En de auto smoelt vele malen beter.
Maar geef je daar niet zo veel om, lekker laten zitten.

Sper diff is WIP :mrgreen:

Milka

Lange termijn update

Bericht door Milka » 04 mei 2025, 18:12

Zoooo bijna een jaar verder.

Het diff werd nog een verhaaltje, lang zitten hekken tegen het bedrag.
Uiteindelijk na de zomervakantie besloten een M perf. diff te kopen, maar het dimdammen had een prijs ondertussen had BMW de prijs met een 600 of 800 euro omhoog gegooid. WTF. Buiten dat het gewoon slecht voelt, werd het verschil met een OS Giken een stuk kleiner.
Dus dat ging het toch niet worden, even nagedacht en besloten voor een OS Giken te gaan bij voorkeur in een apart diff huis.

Was een beetje geduld hebben op MP, maar uiteindelijk eentje voor 150,- op de kop getikt met een 75k km gelopen.
Eigenaar had er een Mperformance diff onder gezet.

Tot in februari redelijk in de buurt voor nette prijs een M performance diff op MP verscheen.
VP was al netjes, toch ietsjes onderboden en belofte snel te komen halen en de deal kunnen sluiten en net voor geen 1.600 een M perf. diff gekocht. En zoals it hele verhaal, tijd loopt snel weg en zo ligt het diff dus nog steeds te wachten op montage. Wordt denk ik pas juli dat ik er aan toekom :oops:

Waar ik wel aan toe ben gekomen is het monteren van de splitter.
Ook die lag al een tijdje klaar, maar begon te twijfelen aan een te sjonnie look op een cabrio.
Toch eens proef monteren. Oef dat heeft de auto echt wél nodig. Front wordt er mooi agressief van.
AfbeeldingAfbeelding

Een volle week van genoten en toen nam een belgisch kinderkopje bij het uitrijden van een parkeergarage er een hap uit. :stom: :stom: :stom:
Dus nieuwe besteld, want nu weet je at je er op moet letten en de schroefset voor nog omhoog gezet naar nagenoeg maximum.

Verder ook veel geniet kilometers gemaakt: Op vakantie naar schotland
Afbeelding
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Met het stuur aan de verkeerde kant, is het op minder overzichtelijke wegen lastig sturen, omdat je de bochten niet goed kunt doorkijken.
Maar wanneer het allemaal wat overzichtelijker wordt, is het prachtig sturen door een prachtig landschap en lastige campers zijn met 340pk en de snelle bak zo voorbij gestoken waar anderen er achter moeten blijven hangen. :mrgreen:

en uiteraard op wintersport, de eerste keer met deze en ook hierin is ie geslaagd. :ken ik jou:
Afbeelding

Met het rijden zitten we ondertussen ook op onderlip nr 3 :wtf: :stom:
Een iets te stijle oprit bij een woning.

Het blijft een gaaf gezicht, maar elke 6 maanden een nieuwe spoiler a 200,- en ochtend sleutelen. Dat is ook wat te gortig.
Ik heb nu Zaero splitter, iemand een suggestie voor een dunnere splitter of wat al zou helpen, de splitter is aan de onderzijde een sherpe rand. Het buidgt niet horziontaal terug / heeft een 'bodem' waardoor haakt de splitter ook bij t minste of gerinsgte. Met een bodem zou het wat meer kunnen glijden. Waarschijnlijk is dat bij iedere versie zo, want tja goedkoopste manier van produceren. Maar misschien zijn er nog alternatieven.

Zo iig weer een beetje bijgepraat, toch wel lekker zo'n lang weekend :tooth:

Joy

Bericht door Joy » 04 mei 2025, 19:45

Je geniet er goed van, lekker bezig. Wellicht een splitter kiezen die wat meer binnen de vorm van de bumper valt?

Bijvoorbeeld:
https://europeanautosource.com/blogs/ne ... -front-lip

Afbeelding

Milka

Bericht door Milka » 04 mei 2025, 20:39

Is inderdaad een optie en deze is dus dunner, meer een plank en dus minder kans op schade. En elk voordeel heeft een nadeel. Oogt minder agressief

Marc Sierra

Bericht door Marc Sierra » 05 mei 2025, 11:52

Leuke trip gemaakt zo te zien! Ook mooi dat je een sper hebt kunnen vinden voor een goede prijs. Erg vaak komen ze volgens mij toch niet voorbij, het wachten heeft toch wel zijn vruchten afgeworpen dan. Verder wel balen van de splitter, om die reden hoef ik er ook geen op mn auto.

MartijnGizmo

Bericht door MartijnGizmo » 21 mei 2025, 11:31

Ik had op mijn vorige Einser een splitter van https://gazp.co.uk - dat was meer een soort plank dan een plastic rand - maar dat was wel pre-Brexit, toen ging het iets makkelijker. Het beste is om gewoon nergens tegenaan te rijden, maar ik reed uiteraard ook 2 weken na montage over een stuk vrachtwagenbumper op de A73. Kon ie goed hebben!

Plaats reactie