Ik trek deze optochten sowieso niet best. Tuurlijk waren er her en der gevechten maar in de top is het strategie, bandenmanagement en consolideren wat de klok slaat. Je ziet weinig (close) racen. Dit is al jaren aan de gang en merk dat ik minder interesse krijg. Heb al zeker niet meer de drang om live te kijken. Probeer nog wel zonder voorkennis het achteraf te kijken maar met deze optochten spoel ik vaak een paar minuten door.
F1 Seizoen 2025
- Arthur
- Auto: Nr.51
Re: F1 Seizoen 2025
- Sander
Ik zit ook meer en meer in dezelfde hoek, zonde van mijn tijd en het duurt allemaal erg lang. Kijk liever de samenvatting die ik zelfs doorspoel. Scheelt een hoop tijd op die manier.Arthur schreef: ↑23 mar 2025, 13:35 Ik trek deze optochten sowieso niet best. Tuurlijk waren er her en der gevechten maar in de top is het strategie, bandenmanagement en consolideren wat de klok slaat. Je ziet weinig (close) racen. Dit is al jaren aan de gang en merk dat ik minder interesse krijg. Heb al zeker niet meer de drang om live te kijken. Probeer nog wel zonder voorkennis het achteraf te kijken maar met deze optochten spoel ik vaak een paar minuten door.
Binnenkort maar eens de knoop doorhakken.
-
Ik kijk de start en een rondje of twee, dan weet je meestal wel of je moet blijven zitten of de uitslag op Telegraaf.nl oid beter kan checken na 2 uur.
Tijd voor een nieuw reglement
Tijd voor een nieuw reglement

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Net als bovenstaande replies zaten er in China vervelende momenten, waarbij ik bijna letterlijk in slaap viel. Hoe dat anders moet? Geen idee.....
Wel geinig die Bearman en z'n acties, maar verder is 't allemaal wat optocht geneuzel inderdaad....
Wel geinig die Bearman en z'n acties, maar verder is 't allemaal wat optocht geneuzel inderdaad....
- WJ
- Arthur
-
Tot Max volgend jaar weg wil bij RB.
- MartijnGizmo
-
MartijnGizmo schreef: ↑25 mar 2025, 14:01Sproeiers langs de baan die op willekeurige moment aan gaan, want met regen is het meestal een stuk interessanter!![]()

Arie Atari in da house!
(wel 'n geinig idee)
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Arthur
Gaat ze vast niks brengen. Auto is al niet zo goed en ook teveel op Verstappen gericht. Die maakt er nog wat van. Rest rijdt zomaar 10 plekken achter hem.
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
Nog altijd minder erg dan 15 plekken achter hem.
Lawson lekker een jaartje groeien in de RB, en Yuki krijgt een verdiende kans.
Slechter dan nu wordt het toch niet.
Lawson lekker een jaartje groeien in de RB, en Yuki krijgt een verdiende kans.
Slechter dan nu wordt het toch niet.
- JP
Dat Lawson nu de eerste 2 races nul scoorde is dan slechte reclame voor RB, maar 4 seizoenen met die prutsende Perez was toch ook geen porum? Dit geeft meer het beeld aan dat achter de schermen bij RB het nog steeds hommeles is, en ze geen fatsoenlijke beslissingen kunnen durven nemen. Van alle teams die mid-season een rijder de laan uit sturen, het is 9 vd 10 keer RB. Lawson zal er vast down-under van zijn.....
Zo'n exitclausule die vast miljoenen kost telde overigens niet mee in de budget-cap?
Zo'n exitclausule die vast miljoenen kost telde overigens niet mee in de budget-cap?
- smiley
- Auto: Opel Speedster Supercharged
De enige manier om vooraan mee te rijden is een bloedlistige wagen, die alleen Max lekker ligt.
Maak de auto minder listig, dan rijden ze midfield, en is Max weg.
Dan maar blijven gokken tot iemand er wel (redelijk) mee om kan gaan.
Maak de auto minder listig, dan rijden ze midfield, en is Max weg.
Dan maar blijven gokken tot iemand er wel (redelijk) mee om kan gaan.
-
- Auto: Alpina B3s cabrio 2011
Ze hadden Sainz moeten nemen toen het nog kon. Absurde keuze om een bijna rookie zo voor de leeuwen te gooien.
Ik duim dat Yuki er wel mee overweg kan. Zou geweldig zijn als hij in Japan vooraan mee kan komen.
Ik duim dat Yuki er wel mee overweg kan. Zou geweldig zijn als hij in Japan vooraan mee kan komen.
-
Hoe belabberd Lawson ook rijdt, dit lijkt me te vroeg. RBR zit compleet in zwaar weer....
- RS-Ron
Ik lees in de wat serieuzere F1 platforms wel een aantal stukjes die ik zodanig interpreteer dat Max achter de schermen bij RBR de boel behoorlijk aan het opschudden is. Vond het wel bijzonder dat hij aangaf de eerste stint in China precies te hebben gedaan wat het team wilde en daardoor een hoop tijd heeft verloren. Het lijkt op een soort berusting en dat hij heeft gezegd tegen het team, zeggen jullie het dan maar. Hij roept al een jaar dat de auto op bepaalde vlakken beter moet, maar kennelijk lukt dat niet. Hij heeft ook aangegeven Lawson te laten zitten en vol gas op de ontwikkeling van de auto te investeren. Ik vrees dat hij het zonde van de tijd en energie vind om lawson te vervangen en Yuki in dat ding te zetten. Hij heeft al een paar keer uitgelegd dat de auto in een bredere window snel moet zijn, dan kan de tweede rijder hem ook meer naar zijn stijl rijden. Zie interview met Albon die zeer gedetailleerd uitlegt hoe het komt dat hij niet bij Max in de buurt komt in dezelfde auto. Het zal me niet verbazen als ie het twee races aankijkt en dan de knoop doorhakt waar hij volgend jaar gaat rijden.
Gr Ron
Gr Ron
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Mij ook niet. Daarbij wordt hij ook nog eens vader dit seizoen, dat verandert alles.
- Arthur
Wie wil hem volgend jaar hebben dan? Ik denk dat MB wegvalt als Russel het zo blijft doen, Antonelli halen ze er niet uit, die doet het prima voor een rookie, kan alleen maar groeien.
Bliift wss alleen AM over, maar da's nog geen topteam. Dan wordt het op de blaren zitten bij RB tot 2028.
Bliift wss alleen AM over, maar da's nog geen topteam. Dan wordt het op de blaren zitten bij RB tot 2028.
Eens, met Sainz hadden ze ook iemand die er zou staan mocht Verstappen wel vertrekken. Wie moeten ze er nu inzetten mocht Verstappen idd vertrekken na dit seizoen?
- JP
Ik zie Max nog eerder een sabbatical nemen voor 2026 en of die dan uiteindelijk nog terugkeert is
:dik:kijken:

-
De verwachting is natuurlijk dat Verstappen op de plek van Russel voor de winst strijdt ipv 3e plaatsen aaneenrijgen.Arthur schreef: ↑26 mar 2025, 12:17 Wie wil hem volgend jaar hebben dan? Ik denk dat MB wegvalt als Russel het zo blijft doen, Antonelli halen ze er niet uit, die doet het prima voor een rookie, kan alleen maar groeien.
Eens, met Sainz hadden ze ook iemand die er zou staan mocht Verstappen wel vertrekken. Wie moeten ze er nu inzetten mocht Verstappen idd vertrekken na dit seizoen?
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Als Max naar Mercedes wil, dan hoort Russell dezelfde dag nog dat het zijn laatste seizoen daar was. Toto zou wel gek zijn om Verstappen te laten lopen, hij is waarschijnlijk de beste coureur ooit. Russell doet het goed dit jaar maar staat ook niet echt onder druk. Norris is ook een goede coureur maar zodra de spanning toeneemt maakt hij ook continue zijn foutjes.
Ik denk dat we in 2026 Max naast Antonelli zien bij Mercedes. Los van alle huidige problemen en waardoor de liefde van Max naar Red Bull waarschijnlijk al aardig aan het bekoelen is, is die RBPT motor van volgend jaar ook nog eens zeer twijfelachtig. Bij Mercedes heb je zeer waarschijnlijk de beste motor tot je beschikking.
Russell zie ik dan juist omgekeerd een transfer naar Red Bull maken. Een verstandshuwelijk. Voor Russell is er geen goed ander zitje beschikbaar en voor Red Bull is er niets beters op de markt op dat moment.
De topteams voor de komende jaren zijn waarschijnlijk McLaren, Mercedes en Ferrari, waarbij Red Bull terugzakt tot de middenmoot.
Tot zover mijn glazen bol.
Ik denk dat we in 2026 Max naast Antonelli zien bij Mercedes. Los van alle huidige problemen en waardoor de liefde van Max naar Red Bull waarschijnlijk al aardig aan het bekoelen is, is die RBPT motor van volgend jaar ook nog eens zeer twijfelachtig. Bij Mercedes heb je zeer waarschijnlijk de beste motor tot je beschikking.
Russell zie ik dan juist omgekeerd een transfer naar Red Bull maken. Een verstandshuwelijk. Voor Russell is er geen goed ander zitje beschikbaar en voor Red Bull is er niets beters op de markt op dat moment.
De topteams voor de komende jaren zijn waarschijnlijk McLaren, Mercedes en Ferrari, waarbij Red Bull terugzakt tot de middenmoot.
Tot zover mijn glazen bol.

- JP
Toto is toch ook de manager van Russel, zou die die Engelse bal zo snel laten vallen ? 

- Arthur
Zou mooi zijn als je gelijk hebt, Wouter. Dat dacht ik eerst ook maar begin te twijfelen.
- EvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder