Ik heb nu nog niks met deze setup gereden, wel vorige week op Zolder met dezelfde setup en een 5mm spacer.HSR schreef: 06 mar 2025, 08:30 Hoe rijdt de auto met een ET60 velg + 10mm spacer? Gezien de perfohub contructie vond ik 5mm spacers op de originele et68 velgen al een merkbaar negatief effect hebben. Minder (in)stuurgevoel, minder feedback en merkbaar meer trekken in het stuur bij wegverkantingen. Uiteindelijk rijd ik met een 3mm spacer ivm de grotere M3RS Brembo's en daar is gelukkig niks van te merken. Kennelijk komt dat mega nauw bij deze fuseeconstructie (M2rs, M3rs, Clio 3rs).
Ik gok dat het niet veel anders is dan eerst, maar ik zelf heb al die negatieve dingen nooit echt zo ervaren. Waarschijnlijk omdat ik alleen circuit ermee rijdt en me gewoon aanpas hoe de auto gaat. Wellicht is het heel anders met een originele ET68 setup, maar ik zou het niet weten. Zelfs toen ik de auto kocht met de originele velgen zat er al een 5mm spacer op, ik ken 't dus niet anders, haha.
Op de 8x18'' ET60 Turini's reed ik zelfs met een 16mm spacer, ook dat werkte gewoon prima. Of het op papier allemaal ideaal is, dat zal wel niet.