BMW M2
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
Iemand ervaring met de CS software op een OG M2? Lees positieve verhalen over het sturen, schakelen en later ingrijpen bij glijden. Voor €200,- een leuke upgrade?
Op een downpipe na is de M2 standaard. eerste aanpassing gaat de chargepipe zijn. Daarna misschien een kleine tune. Beek zit in de buurt en heeft een goede reputatie. Andere suggesties?
Op een downpipe na is de M2 standaard. eerste aanpassing gaat de chargepipe zijn. Daarna misschien een kleine tune. Beek zit in de buurt en heeft een goede reputatie. Andere suggesties?
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
@Obbe: Misschien de koeling? Ik heb een paar keer heatsoak gehad op Autobahn(was ook 30 graden C buitentemp ) en op Assen toendertijd.
https://www.bimmerworld.com/Cooling/Coo ... 2-N55.html
https://www.bimmerworld.com/Cooling/Coo ... 2-N55.html
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
Grotere/betere intercooler kan ook nog inderdaad alhoewel ik met trappen in de Alpen geen problemen heb ervaren ondanks de hoge buitentemp. Circuit durf ik toch niet aan met deze auto.Robin schreef: ↑13 feb 2025, 10:42 @Obbe: Misschien de koeling? Ik heb een paar keer heatsoak gehad op Autobahn(was ook 30 graden C buitentemp ) en op Assen toendertijd.
https://www.bimmerworld.com/Cooling/Coo ... 2-N55.html
@Robin, heb jij de CS software nooit overwogen?
- ADV
- Berichten: 3314
- Lid geworden op: 24 jul 2008, 22:46
- Locatie: Noorden
Re: BMW M2
Hoe doe je CS software op een N55? Neem aan dat het gewoon een tune is.. Dan zou ik zelf eerder een MHD met intercooler + chargepipe overwegen.. Ik heb het tunen van een OG M2 nooit begrepen, kost zoveel relatief gezien per PK..Obbe schreef: ↑13 feb 2025, 10:05 Iemand ervaring met de CS software op een OG M2? Lees positieve verhalen over het sturen, schakelen en later ingrijpen bij glijden. Voor €200,- een leuke upgrade?
Op een downpipe na is de M2 standaard. eerste aanpassing gaat de chargepipe zijn. Daarna misschien een kleine tune. Beek zit in de buurt en heeft een goede reputatie. Andere suggesties?
- matthyssie
- Berichten: 6189
- Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
- Locatie: VAM-berg
Re: BMW M2
Gaat om servotronic, bak en diffsoftware neem ik aan?
- Philipoo
- Berichten: 4866
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
Ja. N55 met "cs software" slaat natuurlijk als een lul op een drumstel.
- Tristan
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Valt wel mee toch? Ik was voor een downpipe en stage 2 niet zoveel kwijt. En het extra vermogen was meer dan duidelijk.
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
@Obbe ik heb toen wel alles 'onderzocht' en overwogen, maar kwam tot de conclusie dat een S55 meer potentieel heeft. En een CS=S55:)
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
Heb er geen ervaring mee. Vandaar de vraag

Op de bekende fora zijn veel positieve reviews te lezen, bijvoorbeeld: https://f87.bimmerpost.com/forums/showt ... ?t=1911622
Geen idee hoe het werkt. Hier doen ze het: https://www.bimmercodes.nl/bmw-modellen ... ie/f22-f23ADV schreef: ↑13 feb 2025, 13:26Hoe doe je CS software op een N55? Neem aan dat het gewoon een tune is.. Dan zou ik zelf eerder een MHD met intercooler + chargepipe overwegen.. Ik heb het tunen van een OG M2 nooit begrepen, kost zoveel relatief gezien per PK..Obbe schreef: ↑13 feb 2025, 10:05 Iemand ervaring met de CS software op een OG M2? Lees positieve verhalen over het sturen, schakelen en later ingrijpen bij glijden. Voor €200,- een leuke upgrade?
Op een downpipe na is de M2 standaard. eerste aanpassing gaat de chargepipe zijn. Daarna misschien een kleine tune. Beek zit in de buurt en heeft een goede reputatie. Andere suggesties?
Van 370pk naar 410/420 voor een euro of 600 is toch best netjes? Schijnt vooral wel lekker te zijn bij hogere toeren. Kakt nu een beetje in bovenin.
-
- Berichten: 743
- Lid geworden op: 25 sep 2006, 17:31
- Auto: M2
- Locatie: Delft
Re: BMW M2
- Tristan
- Berichten: 13419
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M2
Nee, heb nooit echt last gehad van heatsoak, al deed ik er ook geen trackdays mee. Was mijn daily.
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Nankang CR-S eronder, mooi strak sturend, soundje, mooi rondje. Rechtelijnsnelheid zie ik er geen '460pk' in, maar voor de rest toppie:
- Erik
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Deze al voorbij gekomen. Ik vind het een hele grote verbetering voor de G87!!
Laatst gewijzigd door Erik op 23 feb 2025, 11:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik
- Berichten: 1964
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:18
- Auto: BMW ///M
- Locatie: Schoorl
Re: BMW M2
Ik had met mijn f80 M3 ook heatcreep (!) op de Autobahn tijdens hoge snelheden (280+kmh, stage 1,5 bootmod3).Robin schreef: ↑13 feb 2025, 10:42 @Obbe: Misschien de koeling? Ik heb een paar keer heatsoak gehad op Autobahn(was ook 30 graden C buitentemp ) en op Assen toendertijd.
https://www.bimmerworld.com/Cooling/Coo ... 2-N55.html
Heb dat wel eens gelogd en je ziet dat de TMIC het tot 280kmh precies doet zoals ie moet doen en het erboven niet meer redt, denk ook 1 van de redenen dat die auto met drivers package op die snelheid begrensd is (met marge want 20% minder vermogen dan mijn bootmod3 stage 1.5 destijds). Aa het einde van de rit is het gewoon een energie balans die je verstoort door te tunen. Met een CS tune zou ik denken dat het ook nog goed gaat, die is immers niet met een speciale IC geleverd destijds.
- Philipoo
- Berichten: 4866
- Lid geworden op: 17 jan 2017, 00:09
Re: BMW M2
De CS klep op de mijne hielp dan goed, ik heb namelijk nooit ergens last van gehad. Alle temperaturen bleven keurig!Erik schreef: ↑23 feb 2025, 11:03Ik had met mijn f80 M3 ook heatcreep (!) op de Autobahn tijdens hoge snelheden (280+kmh, stage 1,5 bootmod3).Robin schreef: ↑13 feb 2025, 10:42 @Obbe: Misschien de koeling? Ik heb een paar keer heatsoak gehad op Autobahn(was ook 30 graden C buitentemp ) en op Assen toendertijd.
https://www.bimmerworld.com/Cooling/Coo ... 2-N55.html
Heb dat wel eens gelogd en je ziet dat de TMIC het tot 280kmh precies doet zoals ie moet doen en het erboven niet meer redt, denk ook 1 van de redenen dat die auto met drivers package op die snelheid begrensd is (met marge want 20% minder vermogen dan mijn bootmod3 stage 1.5 destijds). Aa het einde van de rit is het gewoon een energie balans die je verstoort door te tunen. Met een CS tune zou ik denken dat het ook nog goed gaat, die is immers niet met een speciale IC geleverd destijds.
-
- Berichten: 50
- Lid geworden op: 19 dec 2020, 16:50
- Auto: Mini Cooper S
Re: BMW M2
BMW M2 blijft een gave auto om te zien. 

-
- Berichten: 18899
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
100-200 is niet '460pk' vlot ook al is 't een handbak, dat bedoel ik.
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
- romo
- Berichten: 27045
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Re: BMW M2
^Wat een idioot.
-
- Berichten: 344
- Lid geworden op: 14 feb 2021, 22:11
- Auto: M2C/997.2 GT3/e36M3/Rotax DD2
Re: BMW M2
Daarom gaan steeds meer merken naar automaten.gaat te vaak mis tegenwoordig... en mensen rijden liever lui en makkelijk snel in rechte lijn en ook bijna geen vraag mert naar. M2C schakelt perfect.
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Deze 'lichtelijk getunede' Comp gaat blijkbaar in de noodloop na Parabolica?
Ding sjouwt 'wel door, dit lijkt wel minimaal '550pk'(?)
Mede door dit soort filmpjes- behalve die limp mode natuurlijk- ben ik nog héél blij met de mijne. Topauto.

Ding sjouwt 'wel door, dit lijkt wel minimaal '550pk'(?)
Mede door dit soort filmpjes- behalve die limp mode natuurlijk- ben ik nog héél blij met de mijne. Topauto.
-
- Berichten: 2423
- Lid geworden op: 10 jul 2009, 00:31
Re: BMW M2
Auto is duidelijk niet gemaakt voor het vermogen in deze vorm. Lekker stock houden!
-
- Berichten: 54324
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: Fun Damn Mentally
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: BMW M2
Ik weet niet wat er aan de hand is in bovenstaand filmpje , maar de S55 (incl CHF) is een beresterke motor die veel meer aankan dan wat er in bovenstaande gebeurt. Weet iemand de toedracht? Info?
Edit:
Edit:
Misschien toch een dry sump plaatsten?lack of draft due to centrifugal force
- FreudeamFahren
- Berichten: 2845
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: BMW M2
Wat zou dry sump moeten helpen dan? Olie tekort schiet ie (meestal) niet van in de noodloop, want dan komt ie smering tekort, met alle gevolgen van dien. Met "lack of draft" bedoelt ie denk ik een brandstof tekort. Lange bocht, semi's, waarschijnlijk laag brandstof peil: dan zuigt de pomp lucht aan.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 1 gast