DE Subaru Impreza GTT

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Kasteel

Re: DE Subaru Impreza GTT

Bericht door Kasteel » 21 mar 2025, 14:02

Rolf205 schreef: 20 mar 2025, 08:51
Kasteel schreef: 18 mar 2025, 14:39 Mijn ex staat toevallig al geruime tijd te koop (top tijd gehad, maar 0 heimwee :)):

https://www.autotrack.nl/a/subaru-impre ... 9-54090409
Wat is dit:
Zoals u mag verwachten van deze Subaru Impreza is hij uitgerust met een reeks aan actieve veiligheidssystemen. Een noodsituatie? Dan is remmen cruciaal. Daarom heeft deze Subaru Impreza Brake Assist als remondersteuning.
Ik heb zelf een 555, zonder airbags, airco etc, en kan me niet heugen dat bij hard remmen er iets mee gaat remmen?
Deze had idd ABS en Airbags, ik zocht specifiek naar 1 met ABS, achteraf was dat best overrated :D

Alexsti
Auto: Een Soebaroe en Lotus

Bericht door Alexsti » 21 mar 2025, 19:50

Had in 1999 ook de GTT zonder ABS airco zo kaal mogelijk dus bij de dealer gehaald.....reden was toen ook een centenkwestie deze was uit m'n hoofd 5.000 gulden goedkoper en ik had toen in die tijd iedere gulden nodig om de auto te kunnen kopen.
In die tijd ook lid van SCN/EM en nog wat clubs en ja bij meetings zag je ze idd. wegrijden met koude blokken in de toerenbegrenzer de witte rook nog uit de uitlaat en slippende koppelingen om 1 week later te zeuren op een forum dat alles stuk was. :lol:
Nu zijn de meeste GTT's uit die tijd wel doorgerot op de enkele na die goed verzorgt zijn.
Gelukkig is de WRX STI wat meer roestbestendig.... :wink:
Droom is toch zo'n 22B of de nieuwe P25 maar dan praat je zo over een paar ton. :hmmm:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 24 mar 2025, 10:05

Remmen en Subaru Aalsmeer was een slecht huwelijk haha.

Dat van dat wegrijden na meetings, ik zie NMB en Gerrit Stoel (rip) nog in hun handen wrijven als er weer een de Meern meet aan kwam.

En als je dan eens meeging op een offroad ritje met SCN, dan werd je geband omdat je had gedrift. Dat SCN (door een aantal al vrij snel omgedoopt tot Sjonnie Club nederland) was toen ook een heel zelf gecreerd koningkrijkje met "ereleden" en weet ik al niet wat, dan dacht ik altijd maar "jongens het zijn maar auto's waarvan 99,9999% van de bevolking van vindt dat je volkomen voor lul erin zit", maar ja ze wilden zelf zo speciaal gevonden worden dat ze maar gingen zwaaien als ze elkaar onderweg tegen kwamen. Hilarisch. Extreme Machines was een welkome afwisseling zegmaar :-)

Andry
Auto: Evo 7 RS2/ E90 LCI / Kadett C

Bericht door Andry » 24 mar 2025, 11:22

Lancer Evo Club meetings waren de laatste keren niet anders, zeker toen op de meeting launchcontrol/pops'nbang werden geactiveerd. Koude motor en gelijk volle porrie met veel herrie :lollerdelol: Maar de gepolijste uitlaatschildjes stonden wel cool natuurlijk!

Na het monteren van goede remmen, goed onderstel en sper was de GTT best een leuke kar. Tot het moment dat ik een keer in een Evo VI kon rijden...

Opa
Auto: Ford Fiesta ST

Bericht door Opa » 24 mar 2025, 18:44

DCCD + een sper was de beste mod die ik heb laten monteren op de GTT......remmen, onderstel en vermogen was daarvoor al aangepast. :df: :tooth:

@Erik, in Luxemburg(tijdens de jaarlijkse Tour de Luxemburg) hadden we altijd 2 Nederlandse 'kampen'.....aan de ene kant SCN en aan de andere kant E-M, zelfs de ex-voorzitter van SCN ging op een gegeven moment met E-M mee i.p.v. SCN, veel gezelliger en minder 'stijfjes' dan bij SCN.
Die toertochten waren trouwens altijd wel super en goed georganiseerd door Subaruclub Luxemburg, hele leuke tijden gehad daar. :thumbup:

Alexsti

Bericht door Alexsti » 24 mar 2025, 19:02

Die toertochten waren top ja :df: en de gezelligheid ook ja avonds aan de BBQ en kampvuren..... :tooth:

Opa

Bericht door Opa » 24 mar 2025, 20:16

En vergeet de Pastis niet. Afbeelding :clap: :hosanna: :beer: :tooth:

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 08 apr 2025, 17:40

Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit ;)

Al ruim 20 jaar in bezit en still going strong:

Afbeelding

Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.

Opa

Bericht door Opa » 08 apr 2025, 17:50

Leuk dat je nog de echte 'oerimpreza' hebt en ziet er op de foto ook nog goed uit. :thumbup:

Welke uitlaat(einddemper) was dat ook alweer, want ik heb er verschillende gehad, was het de Powerflo, Magnex, Supersprint of Remus?

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 08 apr 2025, 18:48

Hahah de powerflo.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 08 apr 2025, 19:14

ThomasGTT schreef: 08 apr 2025, 17:40 Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit ;)

Afbeelding

Leuk om nog steeds wat bekende namen te zien van SCN/EM. Ik roffel nog met de uitlaat van Ron bijvoorbeeld.
Gaaf! Blijft een gave auto :df:

Opa

Bericht door Opa » 08 apr 2025, 21:19

ThomasGTT schreef: 08 apr 2025, 18:48 Hahah de powerflo.
Dat was de beste die ik gehad heb, 2,75 inch(als ik het goed heb?) en hele goeie prestaties, een racekat(dus geen geklooi met keuren) en niet teveel herrie(ook handig als je niet teveel wilt opvallen en ook als je soms op een circuit komt).

Volgens mij was dat de laatste uitlaat waar ik met de Sub mee gereden heb, of heb je 'm gekocht van degene die de auto na mij had, of degene die de auto in onderdelen verkocht heeft?
De downpipe van die uitlaat was volgens mij ook aangepast, zodat ie op de VF37 turbo pastte?
Is ook al weer een knap poosje geleden dat ik 'm verkocht heb, dus hoe het helemaal precies zat weet ik ook niet meer. :lol:

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 09 apr 2025, 08:08

Ja klopt is een fijn ding. Had m destijds bij je thuis opgehaald toen je de GTT nog had.

350 Z

Bericht door 350 Z » 09 apr 2025, 09:26

Bring back memories EM, ik was daar als ST200, heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan.

Opa

Bericht door Opa » 09 apr 2025, 14:30

ThomasGTT schreef: 09 apr 2025, 08:08 Ja klopt is een fijn ding. Had m destijds bij je thuis opgehaald toen je de GTT nog had.
:thumbup:

Dan denk ik dat ie niet onder mijn GTT vandaan kwam, maar misschien onder 1 van de auto's, die ik samen met Leo had gekocht en die we in onderdelen hebben verkocht, o.a. ook de auto van Arend(Asuru).
Voor zover ik me kan herinneren heb ik mijn auto verkocht zoals ie opgebouwd was en heb ik daarvan geen onderdelen los verkocht. :wink:
350 Z schreef: 09 apr 2025, 09:26 Bring back memories EM, ik was daar als ST200, heb nog steeds spijt dat ik die heb weggedaan.
Ja Arie, was een leuke tijd toen, met veel meetings en zo. :D

Rolf205

Bericht door Rolf205 » 15 apr 2025, 09:51

ThomasGTT schreef: 08 apr 2025, 17:40 Post weinig maar met deze gebruikersnaam kom ik hier niet onder uit ;)

Afbeelding

Bij mij staan de P1 velgen nog steeds in de bandenstelling en het is er nog niet van gekomen om ze goud te laten spuiten.
En eigenlijk vind ik de 17" Revolutions fijner rijden dan de 18"... :peace:

Inmiddels weer uit de winterslaap:
Afbeelding

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 15 apr 2025, 12:06

Hahaha broertjes! Die van mij zijn ook hard aan een opknapbeurt toe, mocht je de juiste kleurcode weten voor t goud van prodrive hoor ik het graag!

Rolf205

Bericht door Rolf205 » 15 apr 2025, 16:15

Ik heb ooit ergens 2 origineel gouden P1 velgen opgeduikeld en probeer daar een match bij te vinden. Ik heb al wel wat codes, maar heb nog niks gecheckt. Prodrive gold schijnt anders te zijn dan Subaru gold.

Alexsti

Bericht door Alexsti » 15 apr 2025, 19:42

Leuk dat hier ook nog Subaru liefhebbers zijn die hun auto nog steeds hebben, heb de mijne nu sinds 2003 in bezit.
Nette GTT's zoals bovenstaande die netjes worden bijgehouden worden ook zeldzamer...
De kleurcode van het goud zou ik ook niet zo 123 weten, heb de STI velgen ook eens laten overspuiten naar een kleur die er heel dichtbij kwam bij een velgenzaak.

Rolf205

Bericht door Rolf205 » 17 apr 2025, 20:21

Ik heb ook nog een nieuwe gouden P1 velg in doos, dus misschien laat ik die wel op kleur scannen. Heeft alleen nog niet zoveel prio op dit moment.

ThomasGTT

Bericht door ThomasGTT » 18 apr 2025, 20:55

Hoor t graag mocht je dat doen natuurlijk!

Gijzert

Bericht door Gijzert » 22 apr 2025, 11:24

Dit zegt chatgtp:

Ah — the classic Prodrive P1 gold! That’s a legendary finish, especially for Subaru fans.

The original Prodrive P1 gold rims used a specific shade of gold that’s often referred to as "Prodrive Gold" or sometimes matched to Speedline Gold, since Speedline manufactured the wheels for Prodrive.

The commonly accepted paint code for that gold is:

👉 RAL 1036 — Pearl Gold
or
👉 PPG 8593 / 49J — which is also very close to Subaru's OEM Gold for their rally wheels.

That said, the "true" Prodrive gold has a slightly warmer, softer tone than the more yellowish Subaru factory gold, so some wheel refinishers aim for:

✅ Prodrive Speedline Gold:

Hex: #B3985B (approx)

RGB: 179, 152, 91

Finish: Satin or semi-gloss metallic.

If you want to repaint or match, a paint shop experienced with motorsport wheels will usually know this as "Speedline Gold" or "Prodrive Gold" — those two names are the go-to references.

If you're after a perfect match for restoration: some UK shops even sell it as "Prodrive P1 Gold" paint kits.

Are you planning to refinish some wheels, or just curious? I can help you find the closest modern paint system (like PPG, RAL, or custom spray can formulas) if you want!

Plaats reactie