Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Dat is dus wat ik bedoel, als jij en je (voor)ouders niet anders gewend zijn voor de wintermaanden dan is het geen enkel probleem.
Kom je uit een ander land, bijvoorbeeld Columbia, dan zul je daar nooit (niet gauw) aan wennen.
Kom je uit een ander land, bijvoorbeeld Columbia, dan zul je daar nooit (niet gauw) aan wennen.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Ik kan ook niet als Friesche Kaaskop aan dit klimaat hier wennen. Toch even een 

- Bert ///M3
Hierom is ergens anders overwinteren relatief populair onder de Noren bijvooorbeeld, Las Palmas of Thailand etc.Martijn_bmw schreef: ↑20 mar 2025, 08:14 Die kou zal ikzelf geen last van hebben maar hele dagen donker zonder daglicht lijkt mij verschrikkelijk.
vind de wintermaanden in NL al te weinig daglicht hebben, heerlijk nu het weer wat langer en eerder licht is![]()
Toen ik er werkte was het sowieso apart dat het in de zomer niet echt nacht word. Zelfs op lagere breedte. Na middernacht duikt de zon onder de horizon, maar echt donker word het niet. Om 3-4 uur in de ochtend is het alweer licht.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Regio Malaga lijkt mij wel wat, maar ja, daar moet je nu ook niet wezen
Maar mee eens, die donkere wintermaanden kunnen me wat. En ik ga ook serieus kijken, als werk en financiën dat toelaten, om te overwinteren in Spanje. Maar dat duurt dus nog wel ff

Maar mee eens, die donkere wintermaanden kunnen me wat. En ik ga ook serieus kijken, als werk en financiën dat toelaten, om te overwinteren in Spanje. Maar dat duurt dus nog wel ff

-
Andere zwager en schoonzusje wonen in Cadiz. 15 graden al dagen en regen en regen en regen.....
Doe mij Canarische Eilanden in de winter, is minder een gok....
Doe mij Canarische Eilanden in de winter, is minder een gok....
- Arthur
Klopt. Maar is best lang vliegen en een eiland. Ga liever naar het vaste land en met de auto. Ben je daar ook mobiel. En voor nood kun je nog met het vliegtuig op en neer.
-
Dat is inderdaad zo Arthur, maar begin oktober waren wij op Fuerteventura( wel 'n heel belegen rustig non-feest eiland, maar dat heeft z'n charmes qua stranden, rust, natuur en droge dagen, 1-2 dagen per jaar regen), maar we waren in 3.5 uur weer op Schiphol. De koffer-ellende en geneuzel en terugweg duurden langer....
- Arthur
Wij in februari in Torremolinos, minstens zo belegen
Super week gehad, qua weer en rust etc. Maar het is net ff dichterbij en omgeving Malaga vinden we ook mooi/leuk. Maar dikke mazzel met het weer gehad, het is nu al weken ruk daar. Dus volgend jaar wss wel 1 van de Canarische eilanden, is idd iets veiliger qua weer. Maar voor overwinteren, 4-6 maanden, dan vaste land omgeving Malaga.

- frank de jonge
Kan ook slecht tegen die kou en donkere dagen. Maargoed, is niet anders....
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Ik woon nu en overwinter op Curaçao, trok dat eeuwige grijze, kille en grauwe weer niet meer in Nederland. Merkte echt dat dat mijn humeur en gemoedstoestand niet ten goede kwam. Winter vind ik niet erg, juist leuk maar dan echte winter. Deze winter hebben we ook anderhalve maand in Karinthië Oostenrijk (tegen de Italiaanse grens) gezeten. Koud maar strakblauwe luchten, weinig wind en een heerlijk zonnetje. Dat is perfect. Maar niet dat Nederlandse weer. Ook hier merk ik weer hoe belangrijk (zon)licht is, dat is hier meer dan genoeg uiteraard.
Ik begrijp uiteraard ook dat niet iedereen in de positie is, het is uiteraard ook wat verder vliegen maar ik ben er wel blij mee.
Ik begrijp uiteraard ook dat niet iedereen in de positie is, het is uiteraard ook wat verder vliegen maar ik ben er wel blij mee.
- JP
- tomgtr
Ik heb 2 jaar in Finland. Dat gelukkige heb ik niks van gemerkt. Helsinki is soort van ok maar ga 100 km naar oosten en was best bah. En de werkloosheid is alleen maar toegenomen doordat heel veel transito biz naar baltics ging. Veel drugs en alcoholmisbruik. En dan nog de lange donkere dagen in winter. Aantal zelfmoorden ligt substantieel hoger in winter. Daarbij komt nog dat vakbonden enorm sterk zijn daar dus cao’s maken het bijna onmogelijk om goede werkers te belonen en motiveren. Weinig mensen doen dus hun best. Tel daarbij de belachelijke belastingen op zogauw je iets boven modaal verdient. Daarbij vergeleken is het echt heel gezellig hier.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Klinkt nog een beetje communistisch.
- tomgtr
Zeker is het ook wel hoor. Enerzijds zijn ze super anti russisch, anderzijds is of was er heel veel invloed van Rusland. Vandaar dat er ook een grote liefde is voor amiricana cultuur. Als ergens de USA propaganda in pompte was het wel Finland. Er rijden daar zoveel USA oldtimers bizar. En weet niet of iemand ooit van de band Leningrad Cowboys heeft gehoord. Soort rockabilly met dikke vetkuiven en dan zo’n naam laat wel zien hoe beide culturen aanwezig zijn. Het is ondertussen meer dan 20 jaar geleden maar 1 van de grotere brandstof retailers in Finland was Suomen Petroli (oftewel Russische Olie) en was volledig in Russische handen. En als je geen lid van communistische partij Finland was kon je carrière vergeten.
-
Kortom, weer een VN onderzoekje wat niet geheel de waarheid vertelt.....
- tomgtr
Ach, las deze week dat Friesland de gelukkigste provincie van NL is. Daar merk ok hier ook weinig van 
-
- tomgtr
- JP
https://www.rtl.nl/nieuws/binnenland/ar ... t-soldatenDefensie gaat 2,3 miljoen jongeren vragen of ze het leger in willen
- JP
Mooie link naar het vorige bericht....
Al zal het gros van die 5000 oud-werknemers die nog niet aan een nieuwe baan zijn, moeite hebben met het overleggen van een VOG
https://www.telegraaf.nl/financieel/884 ... -industrieAutofabriek VDL Nedcar in Born gaat voor Defensie produceren: ’Dit wordt vlaggenschip van Nederlandse defensie-industrie’
Al zal het gros van die 5000 oud-werknemers die nog niet aan een nieuwe baan zijn, moeite hebben met het overleggen van een VOG

-
OnlineLuco
vog is een wassen neus
- Arthur
Gelukkig maar…
-
Ministerie gaat in hoger beroep over intrekken Nederlanderschap om lidmaatschap terroristische organisaties

Altijd weer die D666 rechters, het zou verboden moeten wordenDe rechtbank van Amsterdam blokkeerde maandag de intrekking van de Nederlandse nationaliteit van een 38-jarige man die een celstraf heeft uitgezeten voor een uitreis naar Syrië en lidmaatschap van de groeperingen Ahrar al-Sham en Jund al-Aqsa. Die intrekking is volgens de rechter in strijd met het VN-verdrag tegen rassendiscriminatie. Het kabinet maakt onderscheid tussen „Nederlanders met alleen de Nederlandse nationaliteit en Nederlanders met ook nog een andere nationaliteit.”

- JP