Stefan's CLA45 AMG sb verkocht / what's next?
- Martijn_bmw
Re: Stefan's CLA45 AMG sb / Protrack wielen p2
Een 8mm hoger wiel betekent toch juist een 8mm betere vulling van je wielkast?
Immers de naaf blijft op dezelfde hoogte en je wielkastrand ook, dus als het wiel een straal van 8mm (diameter van 16mm) meer heeft dan het origineel is de vulling tm de wielkastrand 8mm meer/beter.
Immers de naaf blijft op dezelfde hoogte en je wielkastrand ook, dus als het wiel een straal van 8mm (diameter van 16mm) meer heeft dan het origineel is de vulling tm de wielkastrand 8mm meer/beter.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Zo werkt het inderdaad. Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat de omtrek met dezelfde bandenmaat is gewijzigd.Martijn_bmw schreef: ↑21 mar 2025, 11:28 Een 8mm hoger wiel betekent toch juist een 8mm betere vulling van je wielkast?
Bredere velgen hebben geen impact op de hoogte.
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & CLA 45
Dan zou het optisch bedrog zijn 

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Wel als je een bredere bandenmaat neemt met eenzelfde hoogteverhouding (bijv nu 245/40/19 ipv voorheen wellicht 225/40/19). Soms is een net iets bredere bandenmaat net iets kleiner of groter dan de smallere indien de opvolgende hoogtemaat (35/40/45) niet leverbaar is. Of dat hier ook het geval is weet ik niet want weet de oude/nieuwe bandenmaten niet.Sabberjoch schreef: ↑21 mar 2025, 11:30Zo werkt het inderdaad. Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat de omtrek met dezelfde bandenmaat is gewijzigd.Martijn_bmw schreef: ↑21 mar 2025, 11:28 Een 8mm hoger wiel betekent toch juist een 8mm betere vulling van je wielkast?
Verder vind ik dit setje goed staan zo onder de auto, beter dan ik had verwacht!
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Dan wel inderdaad, ik ging voor gemak even uit van exact zelfde breedte/hoogteverhouding. Kan zijn dat het inderdaad hierdoor een minimaal verschil is.e30touring1990 schreef: ↑21 mar 2025, 11:40 Wel als je een bredere bandenmaat neemt met eenzelfde hoogteverhouding (bijv nu 245/40/19 ipv voorheen wellicht 225/40/19). Soms is een net iets bredere bandenmaat net iets kleiner of groter dan de smallere indien de opvolgende hoogtemaat (35/40/45) niet leverbaar is. Of dat hier ook het geval is weet ik niet want weet de oude/nieuwe bandenmaten niet.
Goeie aanvulling!
- StefanW
-
- Auto: eBike
e30touring1990 schreef: ↑21 mar 2025, 11:40Wel als je een bredere bandenmaat neemt met eenzelfde hoogteverhouding (bijv nu 245/40/19 ipv voorheen wellicht 225/40/19). Soms is een net iets bredere bandenmaat net iets kleiner of groter dan de smallere indien de opvolgende hoogtemaat (35/40/45) niet leverbaar is. Of dat hier ook het geval is weet ik niet want weet de oude/nieuwe bandenmaten niet.Sabberjoch schreef: ↑21 mar 2025, 11:30Zo werkt het inderdaad. Ik kan me trouwens slecht voorstellen dat de omtrek met dezelfde bandenmaat is gewijzigd.Martijn_bmw schreef: ↑21 mar 2025, 11:28 Een 8mm hoger wiel betekent toch juist een 8mm betere vulling van je wielkast?
Verder vind ik dit setje goed staan zo onder de auto, beter dan ik had verwacht!
En niet te vergeten dat het hoogte nummer een percentage is van de breedte. Dus een 245/40 band is wel degelijk hoger dan een 225/40 band.
- StefanW
Ja, maar de bandenmaat is zelfde gebleven.
- MartijnGizmo
Toch niet wat je ervan gehoopt had?
- Martijn_bmw
^^ zag idd ook al een opmerking voorbijkomen dat je de AMG alweer gaat verkopen?
- JP
Misschien een interesse-peiling ?
https://www.marktplaats.nl/v/auto-s/mer ... t-dct-2017

- Arthur
- Auto: Nr.51
Maar wel “van een liefhebber, voor een liefhebber” 

-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Hoezo ben je geen liefhebber als je je auto meteen verkoopt dan? Juist een liefhebber zoekt iets wat bij hem past.
- Paskal
- Auto: meerdere
Heimwee naar de 206 GTi natuurlijk
. Komt dat mooi uit, want die gaat hier het veld ruimen.....

- Martijn_bmw
-
OnlineJoël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Duidelijk geen liefhebber!
- Paskal
- Auto: meerdere

Eigenlijk bevalt hij prima voor zover ik er in heb gereden. Pak meer vermogen dan de C2 en ondanks dat hij qua gewicht in dezelfde categorie valt is het veel meer auto dan de C2, zekers op de snelweg.
Echter door gewijzigde werkdagen bij mdv overlappen onze werkdagen op kantoor nog nauwelijks dus ik rij eigenlijk zo goed als altijd met de I3 naar het station. Mocht het toch een keer overlappen dan pak ik de Porsche, Z4 of MX-5 wel. Ik heb in drie maanden tijd nog geen 800 km met de 206 GTi gereden. Aangezien ik geen verzamelaar ben gaat hij toch het veld ruimen.
- Martijn_bmw
Haha ja das wel heel weinig gebruik
logisch om dan weer te schuiven

- Arthur
Volgens mij interpreteer je het verkeerd. Ik zeg nergens dat hij geen liefhebber is. Maar ik moet altijd lachen om deze teksten. Want het zou mij nl een zorg zijn wie hem koopt. Liefhebber of geen liefhebber, als hij maar betaalt.
Aan de andere kant, hij schrijft ook nog dat het toch niet zijn auto is. Daar zou je uit kunnen concluderen dat hij geen liefhebber is van de CLA 45 AMG. Maar goed, dit is alweer teveel uitleg…
Grappig, ergens last van?

- MartijnGizmo
- StefanW
hahaha, uitgebreid verslag komt later nog, maar de CLA gaat eruit.
Auto is compleet origineel gemaakt. Endless remblokken, K&N inlegfilter en KW V3 schroefset staan ook al te koop. Bij mijn andere advertenties op marktplaats. Zal ze tzt hier ook nog wel te koop aanbieden.
What's next? Geen idee
Auto is compleet origineel gemaakt. Endless remblokken, K&N inlegfilter en KW V3 schroefset staan ook al te koop. Bij mijn andere advertenties op marktplaats. Zal ze tzt hier ook nog wel te koop aanbieden.
What's next? Geen idee
- StefanW
Ik had al een tijdje niet mijn topic bijgehouden. Eind maart is de KW v3 schroefset gemonteerd:

Deze set is compleet instelbaar. We hadden hem eerst op de fabriekinstellingen (voor de CLA) gezet. Het doel was om de auto iets comfortabeler te maken. De fabrieksinstelling is een middenweg van de afstelling van de schroefset, niet te hard en niet te comfortabel.
Nou, het leek wel een racer. Elke oneffenheid op de snelweg merkte je. Op dat moment voelde de schroefset als een totale miskoop.
Daarna begon het afstellen, steeds een stukje comfortabeler. Uiteindelijk heb ik hem op de comfortabelste stand gezet. Je merkt echt wel een goed verschil tussen de verschillende "klikjes" van de set. Uitendelijk wel tevreden met de set.
Zou ik het nog een keer doen bij zo'n soort auto? Nee, dat denk ik niet.
Eigenlijk nooit fatsoenlijke foto's gemaakt, dit zijn de beste:

Kwa looks stond het echt wel dik icm Protrack's. Denk dat de auto nog 1-2cm verder verlaagd was.
Ik ben geen turbo motor man, maar het blok is echt wel fijn. Een echt turbogat voel je eigenlijk nooit. Rij je rustig, dan zit je zo in de 7e versnelling en cruise je lekker 100 km/h op de snelweg, dan is 1 op 13,5 prima haalbaar. Zet je hem op Sport+, dan knalt ie letterlijk door de versnellingen. Dat is wel het leuke aan de auto.
Maar toch heb ik hem te koop gezet. Kwa stuurgevoel is het gewoon minder.
Ik had misschien eerst even een paar maanden moeten rijden, voordat ik begon met modden, maar ik wil graag snel de auto naar mijn smaak brengen. De auto verkopen met alle mods heeft geen zin, want die schrijf je dan compleet af.
Denk ook dat Mercedes publiek zelden een kw schroefset plaatst.
Vorige week is de auto weer origineel gemaakt, denk ook beter voor de verkoop. Van mij mag de auto snel weg. Daarom heb ik hem heel scherp online gezet. Als het mij te lang duurt, dan schuif ik hem door naar de handel.
Ik scroll al wel uren per week op autoscout. Blijft ook wel leuk om te doen. Auto's die op dit moment in mijn hoofd zitten zijn:
-Cupra Formentor 300pk
-Seat Leon ST Cupra
-Mini JCW Clubman
(bijkomend voordeel van deze auto's, de Protracks kunnen 1 op 1 over)
Aankomende weken weer eens wat tijd plannen om te gaan proefrijden.

Deze set is compleet instelbaar. We hadden hem eerst op de fabriekinstellingen (voor de CLA) gezet. Het doel was om de auto iets comfortabeler te maken. De fabrieksinstelling is een middenweg van de afstelling van de schroefset, niet te hard en niet te comfortabel.
Nou, het leek wel een racer. Elke oneffenheid op de snelweg merkte je. Op dat moment voelde de schroefset als een totale miskoop.
Daarna begon het afstellen, steeds een stukje comfortabeler. Uiteindelijk heb ik hem op de comfortabelste stand gezet. Je merkt echt wel een goed verschil tussen de verschillende "klikjes" van de set. Uitendelijk wel tevreden met de set.
Zou ik het nog een keer doen bij zo'n soort auto? Nee, dat denk ik niet.
Eigenlijk nooit fatsoenlijke foto's gemaakt, dit zijn de beste:

Kwa looks stond het echt wel dik icm Protrack's. Denk dat de auto nog 1-2cm verder verlaagd was.
Ik ben geen turbo motor man, maar het blok is echt wel fijn. Een echt turbogat voel je eigenlijk nooit. Rij je rustig, dan zit je zo in de 7e versnelling en cruise je lekker 100 km/h op de snelweg, dan is 1 op 13,5 prima haalbaar. Zet je hem op Sport+, dan knalt ie letterlijk door de versnellingen. Dat is wel het leuke aan de auto.
Maar toch heb ik hem te koop gezet. Kwa stuurgevoel is het gewoon minder.
Ik had misschien eerst even een paar maanden moeten rijden, voordat ik begon met modden, maar ik wil graag snel de auto naar mijn smaak brengen. De auto verkopen met alle mods heeft geen zin, want die schrijf je dan compleet af.
Denk ook dat Mercedes publiek zelden een kw schroefset plaatst.
Vorige week is de auto weer origineel gemaakt, denk ook beter voor de verkoop. Van mij mag de auto snel weg. Daarom heb ik hem heel scherp online gezet. Als het mij te lang duurt, dan schuif ik hem door naar de handel.
Ik scroll al wel uren per week op autoscout. Blijft ook wel leuk om te doen. Auto's die op dit moment in mijn hoofd zitten zijn:
-Cupra Formentor 300pk
-Seat Leon ST Cupra
-Mini JCW Clubman
(bijkomend voordeel van deze auto's, de Protracks kunnen 1 op 1 over)
Aankomende weken weer eens wat tijd plannen om te gaan proefrijden.
- MartijnGizmo
Re: Stefan's CLA45 AMG sb
Zoektocht: "sportief met 5x112"... ook wel een keer een interessant!
G20 of een Supra MkV kan ook nog.

- Arthur
Zouden die 3 die je noemt wel aan je verwachtingen voldoen? Ik ben niet thuis in die auto’s, mss dat de Mini wel voldoet zoals ik dat hier en daar wel eens lees. Die andere 2 zijn toch in de basis VAG modellen 

- JP
Golf 8 Clubsport soms ?
Beetje Supra doet toch ook al snel €50k tenzij je nóg meer van het oprekken bent

Beetje Supra doet toch ook al snel €50k tenzij je nóg meer van het oprekken bent