4 weken wachten nog.. sedan in deze porno combo

Business edities die komen en gaan is al sinds jaar en dag zo.Wimo schreef: 09 mei 2024, 13:22 https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... nts-917041
"Je zou er maar net een gekocht hebben "
" Arme leasemaatschappij"
" Wat een onbetrouwbaar merk!"
Ow wacht, dit is niet het Tesla topic![]()
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... tieradius/Elektrische BMW I5: €5.500 goedkoper en grotere actieradius
Goed nieuws voor wie in de markt is voor de elektrische BMW i5. Zowel de BMW i5 Sedan als i5 Touring wordt over de gehele linie goedkoper. En flink ook! De prijzen zakken met bijna €5.500. Voor minder geld krijg je ook nog eens meer!
Het BMW-nieuws klotst tegen de plinten. Het merk onthulde onlangs de vernieuwde iX en de plankharde BMW M3 CS Touring. Ook voerde het direct een updateronde door op een heel stel modellen. Zo is de BMW X3 er voortaan met een dikke drieliter zescilinder benzinemotor en komt de BMW i5 dankzij onder meer nieuwe halfgeleiders voortaan een stuk verder op een volle accu. De BMW's i5 bieden die grotere actieradius ook nog eens voor een prijs die lager ligt dan voorheen. Flink lager zelfs. Ongeacht de gekozen carrosserievariant, aandrijflijn of uitvoering wordt de BMW i5 namelijk €5.445 goedkoper.
Dat betekent dat de elektrische BMW i5 Sedan er als eDrive40 voortaan vanaf €73.163 is. De i5 eDrive40 kost als Touring €75.220. De 340 pk sterke achterwielaandrijvers komen voortaan achtereenvolgens 624 kilometer en 602 kilometer ver op een volle 83,9 kWh accu (eerder: 580 en 560 kilometer). De i5's zijn er daarnaast ook weer als vierwielaangedreven xDrive40. Die 394 pk sterke motorversie levert de i5 Sedan (€75.825) een bereik op van 580 kilometer (eerder: 538 kilometer). De i5 xDrive40 Touring kost €77.872 en schopt het tot een bereik van 561 kilometer (eerder: 520 kilometer).
Natuurlijk zijn ook de i5's M60 xDrive weer van de partij, compleet met twee samen 601 pk sterke elektromotoren. De BMW i5 Sedan kost als M60 xDrive €104.018 en noteert een bereik van 539 kilometer achter zijn naam (eerder: 514 kilometer). Liever een razendsnelle elektrische i5 Touring? Reken dan op een prijs van €106.075 voor de i5 M60 xDrive Touring. Die perst 522 kilometer uit zijn 83,9 kWh accu (eerder: 506 kilometer).
Oh nee hoor. Ding bevalt echt heel goed.
En dan terwijl die techniek al sinds begin 1900 stilstaatsitechris schreef: 31 jan 2025, 18:20 Dat blijft een groot nadeel van een EV. In no time is je auto die je net hiervoor hebt gekocht verouderd en met alle prijsschommelingen is het als particulier bijna onverantwoord om een nieuwe te kopen.
Wisselen ga ik absoluut niet doen.
Lekker, gefeliciteerd!Nils SCI schreef: 10 mar 2025, 16:42 Na jaren in een g31 te hebben gereden, op zoek naar een nieuwe na een a6 en q8 etron toch weer bij de g61 uitgekomen
https://photos.app.goo.gl/6D4uApf2zzVXndxLA
Nog best te pruimen in deze kleur...sitechris schreef: 16 mar 2025, 19:40 Nepleer is idd best mooi bij BMW. Niets mis mee.
Ik heb recent nog eens de 530e mogen testen en die versie vind ik toch net iets prettiger dan de eDrive 40e. Net zo stil, minstens zo comfortabel en gewoon veel prettiger als je wat langere afstanden wilt rijden.
https://driveaholic.nl/rijtest-bmw-530e-2024/
Ook al zo'n probleem bij de 3 serie helaas. Daardoor ben je bijna verplicht een donkere kleur te kiezen zodat het niet zo opvalt.Kadett schreef: 17 mar 2025, 13:45 Die achterbumper is gewoon niet te pruimen zo lelijk met dat zwarte plastic. Compleet doorslagen dat 'stijl element'.
Gebruikers op dit forum: Amazon [Bot], Mark 320iS, Semrush [Bot], tomgtr en 5 gasten