Het is een tijd geleden dat ik hier gepost heb, maar het leek mij de juiste plek voor een technische vraag over mijn E46 328i, bouwjaar 1998.
Ik heb een Bilstein B14 schroefset gemonteerd. Zonder brug, dus gewoon thuis op de oprit.
Nu kreeg ik de achtervering alleen op z'n plek door te kiezen voor maximale verlaging. Daarom heb ik de veerpoten voor ook gemonteerd met maximale verlaging.
De verlaging is nu volgens mij 55 mm voor en 40 mm achter. Te veel van het goede wat mij betreft.
Mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben met het verstellen van de hoogte terwijl alles gemonteerd is? Ik wil voorkomen dat ik de schroefdraad sloop. Tips zijn welkom. Bedankt.
Groet,
Remko
Bilstein B14 hoogte instellen (E46)
- Remko
- Bert ///M3
Re: Bilstein B14 hoogte instellen (E46)
Achter gewoon die hoogteversteller uitdraaien.
Je hebt wel wat weerstand, maar die veer is progressief. Dus bij maximaal uitveren staat er maar heel weinig kracht op. Dat is gedaan zodat de veer niet los schiet bij maximale uitgaande slag. Maximale uitgaande slag is de lengte van je demper. Stabilisator stangen gaan het uitveren ook tegen. Maar die zijn ook niet zo heel sterk.
Voor heb je een vesie met hulpveren. Als dat zo is dan veert de hulpveer uit als hij op de krik staat en is gesloten als het gewicht op de wielen staat. Je hebt ook versies met 1 progressieve veer die de standaard veerschotel gebruiken, dan geld hetzelfde verhaaltje als bij de achterkant.
Je hebt wel wat weerstand, maar die veer is progressief. Dus bij maximaal uitveren staat er maar heel weinig kracht op. Dat is gedaan zodat de veer niet los schiet bij maximale uitgaande slag. Maximale uitgaande slag is de lengte van je demper. Stabilisator stangen gaan het uitveren ook tegen. Maar die zijn ook niet zo heel sterk.
Voor heb je een vesie met hulpveren. Als dat zo is dan veert de hulpveer uit als hij op de krik staat en is gesloten als het gewicht op de wielen staat. Je hebt ook versies met 1 progressieve veer die de standaard veerschotel gebruiken, dan geld hetzelfde verhaaltje als bij de achterkant.
- Remko
Re: Bilstein B14 hoogte instellen (E46)
Voor is ook een progressieve veer gemonteerd. Ik ga het volgend weekend proberen en laat weten of het is gelukt. Dank voor de info.