Let op voor de Armeense Belg!

Tijd voor wat anders? Hier kun je je auto aanbieden!
Plaats reactie
MJW
Auto: F31 340iX Te Koop!

Let op voor de Armeense Belg!

Bericht door MJW » 09 mar 2025, 11:11

Mijn 340iX staat te koop. Ik werd benaderd door een Belg die in Armenie woont. jaja. Heel verhaal. Tot mijn grote verbazing zag ik ditzelfde verhaal ook op het PF forum komen.
Ik zal de link naar het verhaal op PF hier neerzetten.
Tevens enkele quotes van de Armeense Belg en mijn laatste email aan hem.
Bonjour Maarten-Jan,
Thank you for your answer.
I am a Belgian living in Armenia. My wife and I are about to celebrate 10 years of marriage, so I decided to make us a surprise :). Unfortunately, the local market is not trustworthy. People buy damaged cars, repair them and sell them for a better price. I know that our standards are more reliable, so I decided to import. I would like to have more information about the car, if possible. Has the car been serviced regularly? Has the car ever been involved in a major accident? Why did you decide to sell the car? Battery, filters, pumps, air conditioner, brakes, electricity all working as they should? Anything to mention?
Bien à vous, Louis
Wat heen en weer gemaild met wat gegevens over de auto, zover ik weet niet mijn adres en via het kenteken kun je denk ik niet zomaar een adres lospeuteren in NL.
Verzonden: zaterdag 8 maart 2025 om 19:23:56 CET
Onderwerp: Re: BMW 340 € 34.000,-
Hi Louis,
My confidence level has decreased as I read exactly the same story that you told me. It surfaced yesterday on one of the other car forums that I’m part of. You would need to provide proof that you are a trustworthy candidate for this magnificent Beamer. If y are than that is great but I have to be careful since a large sum of money is involved.
MJ
Iedereen met zijn Bimmert (of een andere bolide) in de verkoop is gewaarschuwd!

NB: mocht het de verkeerde rubriek zijn, dan graag verplaatsen.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Re: Let op voor de Armeense Belg!

Bericht door Jules » 09 mar 2025, 15:43

Haha ik had dezelfde scammer.
Toen ik reageerde dat ik niet in oplichters trap en de auto alleen na betaling contant of op mijn rekening mee mag niks meer gehoord.

Barend
Auto: F20 m135i

Bericht door Barend » 09 mar 2025, 15:56

Ik had een vergelijkbare een tijdje terug, maar dan van een Fransoos in Kazahkstan die 25 jaar getrouwd was:

De steekwoorden van iedere scammer:
- Empathie opbouwen (huwelijk/jubileum)
- Urgentie meegeven (3 dagen tot jubileum datum)
- Vertrouwen winnen (our standards)
————-
Bonjour Barend,
Thank you for your answer.
I am a French man living in Kazakhstan and unfortunately, the local market is not trustworthy.
Peoples buy crashed cars, repair them and re-sell them here for a good price.
If you check dashcam Kazakhstan on youtube, you will have an idea and also will laugh a bit, haha.
I know that ours standards are more reliable this is why I decided to import.
We are going to celebrate our 25 years of marriage with my wife so I decided to make us a surprise :)
We married exactly on the 31 October 1999 and we are going to celebrate this in the mountain and I am planning to inform her of the purchase at our dinner :)
I would like to have more information about the car, if possible.
Has the car had its maintenance regularly ?
Has the car ever been involved in a major accident ?
Why did you decide to sell the car?
Battery, filters, pumps, Cooler, brakes everything work as it should be ?
Nothing to mention ?
Bien à vous

JP

Bericht door JP » 09 mar 2025, 17:18

Het is natuurlijk te hopen dat die oplichter een of andere vleesetende ziekte krijgt aan de hand waarmee hij die berichten stuurt en mensen probeert op te lichten......dat wordt het misschien nog eens een eenarmige Belg......als is de kans ook groot dat die van verder opereert, althans als je wel eens zulke berichten ziet, dan kun je daar beter van Afghaan....... :coffee:

Thomasss
Auto: Bakfiets!

Bericht door Thomasss » 09 mar 2025, 21:17

2 jaar geleden heette hij nog Ludo

‐-----------

Je vous remercie pour votre réponse, Piet.
En fait, je souhaite importer la voiture au Kazakhstan.
Je suis un Français vivant ici et malheureusement, le marché n'est pas digne de confiance.
Les gens ont l'habitude d'acheter des voitures accidentées, de les réparer et de les revendre à un meilleur prix sans en parler.
Si vous regardez les dashcam du Kazakhstan sur youtube, vous aurez une idée du pourquoi et en plus vous rirez un peu, haha.
Je sais qu'en France, comme dans toute l'UE, nous devons respecter certaines normes pour utiliser nos voiture, ce qui est plus fiable pour moi.
J'aimerais avoir plus d'informations sur la voiture, si possible.
La voiture a-t-elle été entretenue régulièrement ?
A-t-elle déjà été impliquée dans un accident grave ?
Pourquoi avez-vous décidé de vendre la voiture ?
Bien à vous
Ludo

MJW
Auto: F31 340iX Te Koop!

Bericht door MJW » 09 mar 2025, 23:24

Is er ook ervaring of weet iemand hoe dit dan verder zou verlopen? Ze komen de auto halen en het geld is nog net ff niet gestort oid? Of komen ze 's nachts alleen de auto in onderdelen halen?

bartb

Bericht door bartb » 10 mar 2025, 07:13

Haha grappig, bij mij heette hij Jean-Marc en was ie 30 jaar getrouwd.
Heb inderdaad ook nog wel gedacht hoe dit te scammen is. Bij mij was bank transfer allemaal geen probleem. Het lijkt te makkelijk. Ik denk toch dat ze in een soort secundaire bankomgeving werken waarin het lijkt dat het geld overgemaakt is. En jij op goed vertrouwen je auto mee geeft.

Jules
Auto: F31 320d|1100 Evo SP|848Evo

Bericht door Jules » 10 mar 2025, 12:59

MJW schreef: 09 mar 2025, 23:24 Is er ook ervaring of weet iemand hoe dit dan verder zou verlopen? Ze komen de auto halen en het geld is nog net ff niet gestort oid? Of komen ze 's nachts alleen de auto in onderdelen halen?
Denk betaling met een ongedekte cheque achtige constructie en een transporteur die de auto komt halen.

Jan Terwolde
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4

Bericht door Jan Terwolde » 11 mar 2025, 12:08

Bij mij eens bij het willen kopen van een auto. Uiteindelijk probeerde die mij de helft van het transport te laten betalen op voorhand. Dan wel met hun transporteur met neppe gekopieerde site en alles.

Als je al hoort van iemand die ergens anders woont als dat hij vandaan komt weet je al genoeg.

Gijzert

Bericht door Gijzert » 12 mar 2025, 12:43

Is toch simpel. Geld op rekening is auto meegeven aan iemand na overschrijving.

Hoeven geen checks aan te pas te komen.

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 12 mar 2025, 14:19

Als het zo simpel was dan was deze scam er niet meer en zou het nooit fout gaan. Blijkbaar is de realiteit anders :coffee:

JP

Bericht door JP » 12 mar 2025, 23:16

Er waten tijden dat ze zo’n oplichter opwachten met een knokploeg om hem daarna over de balie te trekken. Waarschijnlijk staat die ploeg nu nog bij de laadpaal….

Gijzert

Bericht door Gijzert » 13 mar 2025, 13:51

Arthur schreef: 12 mar 2025, 14:19 Als het zo simpel was dan was deze scam er niet meer en zou het nooit fout gaan. Blijkbaar is de realiteit anders :coffee:
Omdat mensen dom zijn.

Kadett

Bericht door Kadett » 13 mar 2025, 14:29

Zit de transporteur ook in complot? Want dan laat je ze toch gewoon komen voor niets.

Paul S

Bericht door Paul S » 14 mar 2025, 07:49

Nee, voor transport krijg je een bericht dat de transporteur het niet vertrouwt. Voor de transporteur te overtuigen moet je dan de helft van het transport betalen. Totale onzin natuurlijk maar zo werkte het destijds bij mij. Maar dan praat ik al over meer dan 15 jaar geleden via mobile.de

Enige verschil met deze casus is dat ik destijds de koper was maar kan me voorstellen dat dit wellicht op dezelfde manier werkt.

Plaats reactie