Inspiratie nodig voor nieuwe track en drift auto
-
- Auto: Te veel
Inspiratie nodig voor nieuwe track en drift auto
Allen, ik zoek inspiratie om een volgende circuit en drift auto te kiezen. Ik ben benieuwd wat jullie zouden doen.
Achtergrond: Ik heb nu een e46 330i met rolkooi, kuipstoelen, sper diff, licht gekietelde motor, goede ophanging, goede remmen, etc. Die gebruik ik voor natte en droge driftsessies, plus track days. Prima auto, veel in geleerd qua rijden en sleutelen. Maar ik wil eigenijk door naar een volgende stap, iets nieuwers.
Wat ik zoek: budget max €25k klaar op de weg exclusief running cost, weer met rolkooi, kuipstoelen, sper diff, goede ophanging, remmen, etc, lichte voorkeur voor BMW maar geen vereiste. Rondetijd op Zandvoort onder de 2:06 mogelijk voor een goede maar geen topcoureur. Ik vind zelf opbouwen leuk om te doen, maar zie ook het voordeel in een al goed gebouwde auto kopen.
Mijn eerste gedachte was een BMW 130i. Een goede E30 is ook een optie, maar beschikbaarheid en onderdelen zijn zo duur geworden.
Wat denken jullie?
Achtergrond: Ik heb nu een e46 330i met rolkooi, kuipstoelen, sper diff, licht gekietelde motor, goede ophanging, goede remmen, etc. Die gebruik ik voor natte en droge driftsessies, plus track days. Prima auto, veel in geleerd qua rijden en sleutelen. Maar ik wil eigenijk door naar een volgende stap, iets nieuwers.
Wat ik zoek: budget max €25k klaar op de weg exclusief running cost, weer met rolkooi, kuipstoelen, sper diff, goede ophanging, remmen, etc, lichte voorkeur voor BMW maar geen vereiste. Rondetijd op Zandvoort onder de 2:06 mogelijk voor een goede maar geen topcoureur. Ik vind zelf opbouwen leuk om te doen, maar zie ook het voordeel in een al goed gebouwde auto kopen.
Mijn eerste gedachte was een BMW 130i. Een goede E30 is ook een optie, maar beschikbaarheid en onderdelen zijn zo duur geworden.
Wat denken jullie?
-
OnlineLuco
Re: Inspiratie nodig voor nieuwe track en drift auto
Wat rij je nu op zandvoort met je huidige auto en met wat voor banden?
-
-
OnlineLuco
Is het dan niet verstandiger om eerst eens wat sneller te gaan met deze auto (als sneller gaan je doel is)
Ik zit niet zo in de bmw trackcars, maar volgens mij moet dit op cpz een stuk sneller kunnen met een aangepaste 330i.
Ik zit niet zo in de bmw trackcars, maar volgens mij moet dit op cpz een stuk sneller kunnen met een aangepaste 330i.
-
Snelheid is niet het doel - al wil ik natuurlijk ook niet een langzamere auto. Ik wil vooral een frissere auto dan deze oude e46 waar wel wat onderhoud aan komt.
Laat ik de vraag anders stellen: budget €25k voor een track en drift auto. Wat koop/bouw je?
Laat ik de vraag anders stellen: budget €25k voor een track en drift auto. Wat koop/bouw je?
Laatst gewijzigd door Marc42 op 14 jan 2025, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- Erik dB
E36 m3? 130i? Ik heb net een E46 m3 gekocht maar dat haal je dan weer niet voor 25k. E90 330i ook net niet
- StefanW
- Auto: 106 Rallye S2 & Cla45 amg
130i kopen voor 12-13k, kun je voor 12k upgraden (ex onderhoud). Of in Duitsland een geprepareerde 130i kopen.
Geweldige auto voor circuit en driften!
E36 is al wel oud, e90 zou ook nog optie kunnen zijn.
Geweldige auto voor circuit en driften!
E36 is al wel oud, e90 zou ook nog optie kunnen zijn.
-
OnlineLuco
Als je naar je budget kijkt dan zou ik een kant en klare raceauto kopen, die bouw je namelijk zelf niet voor 25k.
Zeker niet als je aan de eisen fia wilt voldoen, al is dat bij een trackday auto natuurlijk geen vereiste, maar wel veiliger.
Zeker niet als je aan de eisen fia wilt voldoen, al is dat bij een trackday auto natuurlijk geen vereiste, maar wel veiliger.
-
Ik zit marktplaats en raceautotekoop.nl te checken, maar er komen maar weinig kant en klare 130s voorbij. Welke andere bronnen moet ik kijken?
-
OnlineLuco
ja een kant en klare 130i zal niet makkelijk zijn denk ik, moet er ook nog een kenteken op zitten?
-
Kant en klare racer (autoambulance erbij kopen) die echt een kick geeft i.t.t. een suffe, te zware, blikken trommel:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... race-klaar
Of deze, met V8 (geweldig!) en kenteken. Nog even een kooi op (niet in) (laten) bouwen en raceklaar maken:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... -supersnel
-
OnlineMartijn_bmw
Inderdaad waanzinnig gave ervaring racen met een westfieldSlowCo schreef: ↑16 jan 2025, 02:28Kant en klare racer (autoambulance erbij kopen) die echt een kick geeft i.t.t. een suffe, te zware, blikken trommel:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... race-klaar
Of deze, met V8 (geweldig!) en kenteken. Nog even een kooi op (niet in) (laten) bouwen en raceklaar maken:
https://www.marktplaats.nl/v/auto-diver ... -supersnel

-
- Auto: Fun Damn Mentally
Wat SlowCo dus linked. Skitterend.
Ik weet niet hoe die onderste V8 qua 50/50 weight distribution is btw:)
Ik weet niet hoe die onderste V8 qua 50/50 weight distribution is btw:)
-
-
-
Haha, mooie optie die Westfield! Had ik niet aan gedacht. Maar ik schrijf hem wel direct af omdat het voor driften op nat niet relaxed is. Geen zin om met een regenpak in de auto te moeten zitten
Voor track days zou ik het wel graag nog een keer willen proberen, puur voor de ervaring!
APK is niet nodig. Ik heb hier een goede trailer staan waar mijn huidige auto al mee vervoerd wordt.
Welke andere websites moet ik in de gaten houden voor track cars?

APK is niet nodig. Ik heb hier een goede trailer staan waar mijn huidige auto al mee vervoerd wordt.
Welke andere websites moet ik in de gaten houden voor track cars?
-
OnlineTi-Tourist (Erik)
Racecarsdirect.com