Nederland gaat naar de haaien
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Nederland gaat naar de haaien
@Crookie, inderdaad die mix denk ik ook....
-
- Auto: Dikke Bmw
En de ‘cost of living’ waar de cyclus op voort stuwt.
- Joop
Bijzonder artikel… Met 10x modaal inkomen pas een ‘gemiddeld huis’ kunnen kopen. Dat is 465.000eu bruto per jaar.Robin schreef: 09 jan 2025, 07:42 https://www.ad.nl/geld/een-hoog-salaris ... ae542f807/
De treurnis van dit land....Volgens Martijn Burger, hoogleraar Geluk aan de Open Universiteit

Denk dat die gemiddelde millennial (waar blijkbaar de professor ook toe behoort als die van ‘82 is) eens een normaler uitgavenpatroon moet gaan ontwikkelen dan.
-
Nee goed lezen: het gemiddelde huis kost 10 modale jaarsalarissen.Joop schreef: 09 jan 2025, 19:39
Bijzonder artikel… Met 10x modaal inkomen pas een ‘gemiddeld huis’ kunnen kopen. Dat is 465.000eu bruto per jaar.![]()
Denk dat die gemiddelde millennial (waar blijkbaar de professor ook toe behoort als die van ‘82 is) eens een normaler uitgavenpatroon moet gaan ontwikkelen dan.
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Als je dit dan weer leest; de ene helft in NL werkt voor de andere heb ik vaak 't idee. We hadden 't al over inflatie en de mix waar die in NL uit bestaat. Daar is de overheid dus mede (indirect) debet aan om het netjes uit te drukken.
https://www.ad.nl/geld/ruim-een-op-acht ... ~ae86b9bc/

https://www.ad.nl/geld/ruim-een-op-acht ... ~ae86b9bc/
Ik weet dat ik natuurlijk geen controle/invloed heb op bovenstaande issues, dus moet ik me d'r ook maar niet druk om maken. Ofzo!Directeur Arjan Vliegenthart van het Nibud ziet dat anders. Hij vindt dat er ‘uit een ander vaatje moet worden getapt’ om het aantal wanbetalers nog verder omlaag te krijgen. „We zitten in economisch goede tijden, de lonen stijgen al twee jaar op rij met meer dan 6 procent, mensen hebben daarvan geprofiteerd en hebben hun schulden afbetaald”, zegt hij. „Nu dat is gebeurd, raken we aan de harde onderlaag, die niet op die manier uit de schulden kan komen.” Volgens hem moet de overheid ermee leren leven dat niet alle schulden worden terugbetaald.
Wie denkt dat al dat geld zonder schuldsanering wél terugkomt, houdt wat de Nibud-directeur betreft zichzelf voor de gek. „Sommige mensen hebben niet genoeg inkomen om uit de schulden te komen. Schuldhulp helpt maar een paar procent van de mensen die er gebruik van maken, terwijl daar jaarlijks miljarden in worden gepompt.
En: Dan is sanering, met een schone lei beginnen, echt de beste manier om een deel van deze groep te helpen.”

- Arthur
- Auto: Nr.51
*Gaat schulden maken... 

- Martijn_bmw
Haha idd je voelt jezelf vaak net gekkie henkie in NL als je zuinig en spaarzaam leeft…

-
Dat geld uit Griekenland komt ook terug......met rente!!!
- Joop
Iets te snel overheen gelezen denk ik…SlowCo schreef: 09 jan 2025, 20:53Nee goed lezen: het gemiddelde huis kost 10 modale jaarsalarissen.Joop schreef: 09 jan 2025, 19:39
Bijzonder artikel… Met 10x modaal inkomen pas een ‘gemiddeld huis’ kunnen kopen. Dat is 465.000eu bruto per jaar.![]()

Maar goed: de levensstijl en -houding zorgt er ook wel voor dat de genoemde generatie moeilijker een huis kan vinden of bezitten.
-
OM: ruim bewijs aanwezig dat advocaat Weski opdrachten doorspeelde van en naar Ridouan Taghi

Inez Weski heeft ruim 8000 cryptoberichten gewisseld met Faissal T., de 24-jarige zoon van Ridouan Taghi. Dat zei het Openbaar Ministerie dinsdag in een toelichting op de stand van het onderzoek in de strafzaak.

-
Weski had wat onder haar (oog) leden verstopt…
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Dat is toch niet best zeg. Ik vind het onbegrijpelijk, kan me gewoon niet voorstellen dat zo iemand dat uit zichzelf doet. Zal omdat het een bekende en goede advocaat was, bakken met geld verdiend hebben in haar leven. Ik vind het heel raar.
-
Frappant:
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/462 ... loze-vrouw
https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/462 ... loze-vrouw
Jeugddetentie, reclassering en schadevergoeding
Drie van de verdachten kregen vijftien maanden jeugddetentie, waarvan drie maanden voorwaardelijk en een proeftijd van twee jaar, voor groepsverkrachting en het stelen van de telefoon van het slachtoffer. Een vierde verdachte is veroordeeld tot twaalf maanden jeugddetentie voor groepsverkrachting.
Ook moeten zij een schadevergoeding van ruim 15.000 euro aan het slachtoffer betalen. De vijfde verdachte kreeg vier maanden jeugddetentie opgelegd voor aanranding.
De jongens moeten ook een intensief begeleidingstraject volgen bij de jeugdreclassering, omdat ze volgens de rechter "als alleenstaande, minderjarige vreemdelingen nog veel hulp en begeleiding nodig hebben bij het functioneren in de Nederlandse maatschappij".
Alle zittingen in de rechtbank in Den Bosch vonden achter gesloten deuren plaats, omdat de verdachten minderjarig waren ten tijde van het misdrijf. Dat is ook de reden dat de politie erg terughoudend was met het delen van details en de zaak weinig terugkwam in de media. De uitspraak was wel openbaar.
- Arthur
Wat is er frappant?
- JP
- Arthur
Joh!
Maar d’r staat best veel info in dat korte stukje dat ik benieuwd ben welke info Crookie frappant vindt.

Maar d’r staat best veel info in dat korte stukje dat ik benieuwd ben welke info Crookie frappant vindt.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ik denk iets met alleenstaande, minderjarige vreemdelingen.
- Arthur
Dat denk ik ook maar het blijft gokken hè 

- JP
Alleenstaande in deze context is dat ze hier zijn zonder ouders ?
Niet dat dat in bepaalde culturen iets uitmaakt 

- JP
Alleenstaande in deze context is dat ze hier zijn zonder ouders ?
Niet dat dat in bepaalde culturen iets uitmaakt 

- JP
-dubbel-
-dubbel-
-driedubbel-
ja, alleenstaande hè.......
-dubbel-
-driedubbel-
ja, alleenstaande hè.......

- Arthur
En een vreemde(ling) 

- WJ
Echt wat de samenleving nodig heeft, verkrachtende kutkoters. In jeugddetentie zullen ze lekker integreren. Mooie aanwist deze toekomstige Nederlanders.
-
Dat de groepsverkrachting van een dakloze ten eerste plaats kan vinden en dat het te wijten lijkt te zijn ‘aan betere begeleiding’Arthur schreef: 14 jan 2025, 13:47 Joh!![]()
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Maar hoe maakt dat dan een verschil? Met een modaal inkomen (zonder studieschuld!) kan je 2 ton lenen. Dat betekent dus dat je minimaal 50k mee moet nemen om wat (en dan zit je echt aan de onderkant van de markt, dus zonder al te veel eisen) te kopen. Dan moet je wel heel erg je levensstijl aanpassen wil je 50k spaargeld hebben. Met een beetje studieschuld zakt je maximale hypotheek nog eens met 20k. Dan moet je dus 70k meenemen. Met een modaal salaris (44k per jaar, ~2500 netto), wat verwacht je dan te kunnen sparen?Joop schreef: 11 jan 2025, 16:01Iets te snel overheen gelezen denk ik…SlowCo schreef: 09 jan 2025, 20:53Nee goed lezen: het gemiddelde huis kost 10 modale jaarsalarissen.Joop schreef: 09 jan 2025, 19:39
Denk dat die gemiddelde millennial (waar blijkbaar de professor ook toe behoort als die van ‘82 is) eens een normaler uitgavenpatroon moet gaan ontwikkelen dan.Getallen kloppen wel als ik even verder kijk.
Maar goed: de levensstijl en -houding zorgt er ook wel voor dat de genoemde generatie moeilijker een huis kan vinden of bezitten.