Dan heb je toch echt last van de ogenMParallel schreef: 12 aug 2024, 14:11 Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil in de pook. Ik ken alleen de voorganger en dacht dat dit al de nieuwe was.

Dan heb je toch echt last van de ogenMParallel schreef: 12 aug 2024, 14:11 Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil in de pook. Ik ken alleen de voorganger en dacht dat dit al de nieuwe was.
De bovenste foto is een pook van de normale automaat.MParallel schreef: 12 aug 2024, 14:11 Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil in de pook. Ik ken alleen de voorganger en dacht dat dit al de nieuwe was.
Mocht je een nog strakkere achterkant willen kun je nog gele of zwarte (hardere) Powerflex inserts plaatsen in je subframerubbers achter.Vanreijmersdal schreef: 04 jan 2025, 16:33 Aanpassing aan mijn auto doen kan leuk zijn, of omdat het mooi is, of dat het een type van verbetering geeft, of omdat het leuk is om te experimenteren. Deze onderstaande mod valt in eerste instantie in die laatste categorie. Gewoon leuk om te proberen en kijken wat het doet.
Een complete set BMW trekstang ter versteviging van het chassis. Standaard zit deze stang op de 2 serie, en de 3-deurs M140i en M135i (inclusief X modellen). Maar alle andere 3-deurs en alle 5-deurs 1 series zijn ook gebaat bij een steviger chassis.
Standaard heeft het achter subframe al een versteviging / een beugel naar het chassis, maar set breid dat nog eens verder uit.
Origineel BMW en plug and play.
Aanschaf is te overzien en montage is binnen 45 minuten geregeld.
Merk je het, Ja en meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Meteen bij het verlaten van het hobbelige industrieterrein merkte ik al meteen dat er minder elastiek in de zijwaartse beweging in de achtertrein zit.
Ik vind het verschil op lage en hobbelige ondergrond duidelijker merkbaar dan op een snelwegflyover of een snelle rotonde.
Oh nee hoor ik snap het wel. En too much is too much.Vanreijmersdal schreef: 06 jan 2025, 11:55 ja ik had al verwacht dat iemand daar mee zou komen. Toch verstoort dat voor mij de balans tussen het matte aluminium van de idrive, bekerhouders en etc tegenover het carbon. Dus die heb ik links laten liggen.
call me an corgi![]()
Bedankt voor de suggestie. Ik ken de inserts, zijn ook wel interessant als experiment. voor een daily moet het ook niet te strak worden.Erik K. schreef: 06 jan 2025, 12:14Mocht je een nog strakkere achterkant willen kun je nog gele of zwarte (hardere) Powerflex inserts plaatsen in je subframerubbers achter.Vanreijmersdal schreef: 04 jan 2025, 16:33 Aanpassing aan mijn auto doen kan leuk zijn, of omdat het mooi is, of dat het een type van verbetering geeft, of omdat het leuk is om te experimenteren. Deze onderstaande mod valt in eerste instantie in die laatste categorie. Gewoon leuk om te proberen en kijken wat het doet.
Een complete set BMW trekstang ter versteviging van het chassis. Standaard zit deze stang op de 2 serie, en de 3-deurs M140i en M135i (inclusief X modellen). Maar alle andere 3-deurs en alle 5-deurs 1 series zijn ook gebaat bij een steviger chassis.
Standaard heeft het achter subframe al een versteviging / een beugel naar het chassis, maar set breid dat nog eens verder uit.
Origineel BMW en plug and play.
Aanschaf is te overzien en montage is binnen 45 minuten geregeld.
Merk je het, Ja en meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Meteen bij het verlaten van het hobbelige industrieterrein merkte ik al meteen dat er minder elastiek in de zijwaartse beweging in de achtertrein zit.
Ik vind het verschil op lage en hobbelige ondergrond duidelijker merkbaar dan op een snelwegflyover of een snelle rotonde.
Is niet veel werk, subframe ongeveer 10cm laten zakken is al voldoende. Wel even goed opletten dat je de rubbers er goed om in doet.
Resultaat is veel meer rust in de auto, met name met uitaccelereren van bochten.
Wil je nog iets meer investeren dan neem je gelijk de stabilisator stang achter ook mee. Die zal bij jouw auto ook wel 13mm zijn. H&R levert deze los in 20mm. H&R levert ook een set voor en achter maar voor is veel meer werk en is niet echt nodig.
Ik had die chassis versteviging bij Hardeman gehaald en die vroegen ook al of ik een sperr hadJan Terwolde schreef: 06 jan 2025, 14:05 Leuke upgrades! een sper er nog onder zou geweldig zijn maar die zijn nogal prijzig zijn i.v.m. gelaste flenzen en ik weet ook niet of de overbrenging heel anders is al bij een m135i/m140i oid. Anders kun je het ook slecht weer verkopen op den duur.
Zo'n zware ebike elke keer bovenop je dak gooien is ook echt niet ideaal. Das duidelijk. 25kg ofzo?
Ja zeker
Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bakker, Bokkepoot, frank de jonge, MartijnGizmo, MHJVS en 3 gasten