BMW 120i F20 B48 ZF8

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43040
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Arthur » 12 aug 2024, 16:11

MParallel schreef: 12 aug 2024, 14:11 Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil in de pook. Ik ken alleen de voorganger en dacht dat dit al de nieuwe was.
Dan heb je toch echt last van de ogen :tooth:

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 12 aug 2024, 16:59

MParallel schreef: 12 aug 2024, 14:11 Zal wel aan mij liggen maar ik zie geen verschil in de pook. Ik ken alleen de voorganger en dacht dat dit al de nieuwe was.
De bovenste foto is een pook van de normale automaat.
De onderste foto is een pook van de sport automaat.

Naast de looks, is de zwarte achterzijde bij de normale automaat van zwart kunststof en bij de sport automaat van leer. Dit zelfde geldt voor de overgang van de pook naar de midden console.

Afbeelding
Afbeelding

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8730
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

See Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door MParallel » 12 aug 2024, 22:09

Ah check

Gebruikersavatar
Knot
Berichten: 40140
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Knot » 13 aug 2024, 00:17

Gewoon met ff wat beter, zou standaard moeten zijn bij een M pakket vind ik.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 12:36

Ondertussen zijn we alweer ongeveer 15k verder met de bmw 1 serie, dus tijd voor een update en tevens nieuwe spulletjes :D

Maar ik wil eerst eens beginnen met mijn vergelijkingservaringen van verschillende automatische versnellingsbakken die ik de afgelopen 5 jaar en ongeveer 90k aan kilometers hebben mogen gebruiken.

De bakken die ik heb mogen ervaren zijn:
1. 7 DSG bak in een Audi A4 modeljaar 2011. Dit is een DSG bak voor in de lengte gelegde motoren, die is dus weer anders dan de DSG bakken in bijvoorbeeld een Audi A3 of op hetzelfde platform een VW golf. Deze auto’s hebben namelijk allemaal een motor die in de breedte ligt. Deze 7 DSG is van het dubbele koppeling concept met 7 versnellingen. De 7 DSG in mijn audi A4 had bij aanschaf van 130k km een complete revisie gehad en door mijn voorzien van een bak tune, waardoor deze automaat niet zo loom aanvoelt. Ik heb er ongeveer 40k meegereden. Tevens heb ik met een vergelijkbare bak 10k in een A5 uit 2017 gereden. Ik weet eigenlijk niet of er een verschil zit in het type bak tussen Quattro en geen Quattro. De A4 had het wel en de A5 namelijk niet.
2. Een BMW Z4 met een 7 DCT bak modeljaar 2009. Ook deze auto had bij aanschaf ongeveer 130k gelopen. Verder heb ik nooit wat aan de bak laten doen in mijn bezit. Ook de 7 DCT is van het dubbele koppeling concept met 7 versnellingen. Ik heb er ongeveer 22k meegereden.
3. En als laatste de ZF8 automaat die in vele BMW’s geleverd is en ook in vele andere merken auto’s. Deze bak gebruik ik in mijn huidige 1-serie. De ZF8 is een traditionele koppelomvormer met 8 versnellingen. Tevens heb ik met deze bak ook 10k in een Q5 2016 gereden.

De volgorde van rijden was als volgt:
1. Audi Q5 2016 ZF8
2. Audi A5 2017 DSG7
3. Audi A4 2011 DSG7
4. BMW Z4 2009 DCT7
5. BMW 1serie 2018 ZF8

Het grootste verschil tussen het dubbele koppelingsconcept en de traditionele koppelomvormer is toch wel het aangrijpen van de koppeling bij wegrijden uit stilstaand. Een koppelomvormer gaat er gewoon meteen vandoor, terwijl bij de dubbele koppeling er klein moment van vertraging is. Het is een fractie van een seconde, maar als je bovengemiddeld sportief wegtrekt bij het verkeerslicht, heb je met de koppelomvormer in de dagelijkse praktijk toch altijd een paar meter voorsprong. Ook de beleving van input door je voet op het gaspedaal, naar beweging van het voertuig is voor mij ook beter.

De beleving van de schakelsnelheid tussen de DSG7 en de ZF8 is vergelijkbaar, waarbij de DSG7 een klein beetje sneller is. Het verschil vind ik niet heel groot. Het snelheid verschil zit hem voor mij in het schakel nadat je er opdracht voor geeft. Dus als je via de paddels op het stuur de bak vraagt om te schakelen, gebeurd dat gewoon iets sneller. Dus hier gaat het ook weer om de input die omgezet wordt naar actie. Ik denk namelijk dat het fysieke schakelen van de versnelling tussen de DSG7 en ZF8 verwaarloosbaar is. Waardoor je dit alleen echt merkt als je in de manuele stand zit en het bijna niet opvalt als je de bak zelf zijn gang laat gaan.

De A4 had tegenover de A5 een tune op de bak zitten en dan merk je dat de bak wat minder loom aanvoelt. De tune zorgt niet voor snellere schakelingen. Een voordeel van de latere DSG7 is de mogelijkheid om even snel makkelijk naar een S stand te gaan. Dat kan bij de A5 met de pook, terwijl dat bij de A4 met een knop op het dashboard moest. Z’n knop weet je toch altijd minder snel te vinden.
Zowel de Q5 als de 1-serie hebben beide een ZF8, echter merk je wel dat de fabrikanten de software anders instellen. De Q5 had een directer aangrijpmoment bij wegrijden uit stilstand, terwijl de bak in de 1-serie iets sneller schakelt. Dit zal ook wel te maken hebben met het gebruik van de verschillende voertuigen en de gewenste rijbeleving.

Ja en dan de DCT7. Deze heeft dezelfde beleving als de DSG7 qua wegrijden en het aangrijpmoment, echter de rest is een totaal ander verhaal. Wat een snelheid en vinnigheid heeft deze bak. Ik heb met deze bak op de CPZ, Nordschleife en (soms tegen het asociale :D ) in de berggebieden van zuid Europa gereden en wat geeft deze bak dan een fijne beleving. Het vergroot echt het rijplezier. Vooral het terugschakelen terwijl je de remmen aan het testen bent geeft ook op straat bijna een trackday gevoel.
Ja, deze bak zal mij bij blijven als een toppertje en ik ben blij dat ik deze bak heb kunnen ervaren, zeker gezien ze niet heel lang geleverd zijn. De beleving zal wellicht ook te maken hebben door het type auto waar die ingeleverd is en daarnaast weet ik niet of vorige eigenaren bijvoorbeeld een XHP of iets degelijks er op hebben gezet. Desalniettemin denk ik met een grote glimlach terug aan de beleving van de DCT7
Laatst gewijzigd door Vanreijmersdal op 30 dec 2024, 17:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Arthur
Berichten: 43040
Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
Auto: Nr.51
Locatie: Boven Barcelona

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Arthur » 30 dec 2024, 13:54

Goed, het gaat om BMW natuurlijk, maar heeft een Q5 een ZF bak? Altijd of alleen bepaalde bouwjaren?

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 14:59

Zover reikt mijn kennis niet. Volgens mij is de ZF8 rond 2010 gestart en daarvoor hadden ze ZF6.
Een groot voordeel van een koppelomvormer is dat die veel beter bestand is tegen het geweld van grote/zware aanhangers en/of sleurhutten. Daardoor zie je ook regelmatig dat grotere modellen van een merk ineens een bak met koppelomvormer hebben.
Voorbeeld hiervan is een A6 C7; 3.0 tfsi met DSG7 en 3.0 TDI heeft een ZF8

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 17:01

Oke, terug naar de 1-serie. Ongeveer 15k in 8 maanden en geen slag verkeerd :D .
Beetje saai, maar wel wat je mag verwachte van een jonge auto, maar vooral erg wenselijk bij een daily.

Ondertussen ook de historie achterhaald. Deze auto is nieuw geleverd door Procar Duitsland en daar door 1 eigenaar naar 100k km gebracht. Daarna door Procar Zwolle naar Nederland geïmporteerd en door de eerste Nederlandse eigenaar is er 30k extra op de teller gezet.

Naast deze historie heb ik ook meteen de onderhoudshistorie kunnen achterhalen en dat kwam wel van pas toen naar 10k de auto een olie melding gaf. Er moest 1 litertje bij. Nou word ik niet meteen onrustig van 1 liter olieverbuik op 10k, maar voor de gemoedsruststand dan wel graag het zelfde. Vlak voor de aanschaf van de auto door mij, had de bmw nog een nieuwe warmtewisselaar gekregen en ik kon mooi op de rekening zien dat er Total 0w20 inzat. Dus in het weekend een retourtje naar de dichtstbijzijnde Total pomp voor 1 liter olie a 27,- de liter, auw!

Niet heel veel later kwam er een melding dat er ook koelvloeistof bij moest. Daar werd ik in eerste instantie wel wat onrustig van, maar kwam al snel tot de conclusie dat dit ook wel eens met het vervangen van de warmtewisselaar te maken kon hebben. Nadat deze vervangen is, werd de auto meteen ingeruild. Dus dan kan het voor komen dat na z’n reparatie het systeem zich verder ontlucht en dat er dus nog wat bij moet. Ondertussen alweer 5k verder en het koelvloeistof is niet meer gezakt.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 17:07

Afgelopen jaar ben ik ook weer begonnen met Mountainbiken en ik wilde ook graag eens wat verder van huis kunnen fietsen. Helaas had deze bmw geen trekhaak, dus het makkelijkste was op marktplaats een set dakdragers en een fietsendrager te halen. Dat werkt wel, maar gaf mij niet echt een heel lekker gevoel. Dus niet heel veel later bij BMW een trekhaak besteld (was daar goedkoper dan op het internet) en een losse kabelboom via het internet besteld. FF als een tokkie op straat in een paar uurtjes de trekhaak monteren en voilà een veel fijnere oplossing.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 17:09

In eerdere berichten had ik al laten zien dat er wat carbon delen geplaatst zijn. Die trend heb ik nog even doorgezet. Dus bij de dealer een pook omlijsting besteld, echter vind ik het alcantara niet mooi, dus werd even een mix van beide. Ik ben blij met resultaat

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 30 dec 2024, 17:14

Ondertussen heb ik ongeveer 15k met de auto gereden, dus werd het ook tijd voor een olie service. Om de 30k laat ik dat bij de specialist icm een beurtje doen en tussendoor doe ik zelf nog even de olie een extra keer. Zo heeft de BMW iedere 15k verse olie.
Daarnaast zagen de remmen er ook een beetje moe uit, dus ipv rondom alleen schijven en blokken te vervangen, heb ik aan de voorzijde meteen 4 pots klauwen gestoken. Met deze klauwen had ik ondertussen op de E46 en Z4 al ervaring, dus dat voelde als een vertrouwde upgrade.


Tevens de 436M velgen vervangen voor een setje dat ik sinds het begin al wilde, de 461M. en dan niet in zilver of ferric grey, maar ik kwam een setje in een soort van gunmetal grey tegen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding



Nog plannen voor de toekomst?
- Zomer setje in 18 inch CSL style gunmetal grey, lijkt mij wel wat.
- Chip tune van de motor is nog wel eens wens, dit zou 52% extra koppel moeten geven :D

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 04 jan 2025, 16:33

Aanpassing aan mijn auto doen kan leuk zijn, of omdat het mooi is, of dat het een type van verbetering geeft, of omdat het leuk is om te experimenteren. Deze onderstaande mod valt in eerste instantie in die laatste categorie. Gewoon leuk om te proberen en kijken wat het doet.

Een complete set BMW trekstang ter versteviging van het chassis. Standaard zit deze stang op de 2 serie, en de 3-deurs M140i en M135i (inclusief X modellen). Maar alle andere 3-deurs en alle 5-deurs 1 series zijn ook gebaat bij een steviger chassis.
Standaard heeft het achter subframe al een versteviging / een beugel naar het chassis, maar set breid dat nog eens verder uit.
Origineel BMW en plug and play.

Aanschaf is te overzien en montage is binnen 45 minuten geregeld.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Merk je het, Ja en meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Meteen bij het verlaten van het hobbelige industrieterrein merkte ik al meteen dat er minder elastiek in de zijwaartse beweging in de achtertrein zit.
Ik vind het verschil op lage en hobbelige ondergrond duidelijker merkbaar dan op een snelwegflyover of een snelle rotonde.

BMWDennis
Berichten: 140
Lid geworden op: 05 jan 2014, 21:17

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door BMWDennis » 04 jan 2025, 19:22

Leuke update, lekker bezig aan de 1-Serie! Blijf dit een mooie generatie 1-serie vinden.

Gebruikersavatar
Martijn_bmw
Berichten: 28525
Lid geworden op: 22 nov 2009, 13:32
Locatie: Randstad

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Martijn_bmw » 04 jan 2025, 19:47

Inderdaad wordt mooi oud zo als FL f20 :)

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8730
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door MParallel » 05 jan 2025, 20:26

Zit nog eens naar je shifter upgrade te kijken. Nu met al dat carbon, zou deze helemaal goed staan:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 06 jan 2025, 11:55

ja ik had al verwacht dat iemand daar mee zou komen. Toch verstoort dat voor mij de balans tussen het matte aluminium van de idrive, bekerhouders en etc tegenover het carbon. Dus die heb ik links laten liggen.

call me an corgi :-)

Gebruikersavatar
Erik K.
Berichten: 7209
Lid geworden op: 27 mei 2006, 12:16

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Erik K. » 06 jan 2025, 12:14

Vanreijmersdal schreef: 04 jan 2025, 16:33 Aanpassing aan mijn auto doen kan leuk zijn, of omdat het mooi is, of dat het een type van verbetering geeft, of omdat het leuk is om te experimenteren. Deze onderstaande mod valt in eerste instantie in die laatste categorie. Gewoon leuk om te proberen en kijken wat het doet.

Een complete set BMW trekstang ter versteviging van het chassis. Standaard zit deze stang op de 2 serie, en de 3-deurs M140i en M135i (inclusief X modellen). Maar alle andere 3-deurs en alle 5-deurs 1 series zijn ook gebaat bij een steviger chassis.
Standaard heeft het achter subframe al een versteviging / een beugel naar het chassis, maar set breid dat nog eens verder uit.
Origineel BMW en plug and play.

Aanschaf is te overzien en montage is binnen 45 minuten geregeld.

Merk je het, Ja en meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Meteen bij het verlaten van het hobbelige industrieterrein merkte ik al meteen dat er minder elastiek in de zijwaartse beweging in de achtertrein zit.
Ik vind het verschil op lage en hobbelige ondergrond duidelijker merkbaar dan op een snelwegflyover of een snelle rotonde.
Mocht je een nog strakkere achterkant willen kun je nog gele of zwarte (hardere) Powerflex inserts plaatsen in je subframerubbers achter.
Is niet veel werk, subframe ongeveer 10cm laten zakken is al voldoende. Wel even goed opletten dat je de rubbers er goed om in doet.
Resultaat is veel meer rust in de auto, met name met uitaccelereren van bochten.
Wil je nog iets meer investeren dan neem je gelijk de stabilisator stang achter ook mee. Die zal bij jouw auto ook wel 13mm zijn. H&R levert deze los in 20mm. H&R levert ook een set voor en achter maar voor is veel meer werk en is niet echt nodig.

Online
Gebruikersavatar
MParallel
Berichten: 8730
Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
Auto: BMW

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door MParallel » 06 jan 2025, 13:43

Vanreijmersdal schreef: 06 jan 2025, 11:55 ja ik had al verwacht dat iemand daar mee zou komen. Toch verstoort dat voor mij de balans tussen het matte aluminium van de idrive, bekerhouders en etc tegenover het carbon. Dus die heb ik links laten liggen.

call me an corgi :-)
Oh nee hoor ik snap het wel. En too much is too much.

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Jan Terwolde » 06 jan 2025, 14:05

Leuke upgrades! een sper er nog onder zou geweldig zijn maar die zijn nogal prijzig zijn i.v.m. gelaste flenzen en ik weet ook niet of de overbrenging heel anders is al bij een m135i/m140i oid. Anders kun je het ook slecht weer verkopen op den duur.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 06 jan 2025, 15:11

Erik K. schreef: 06 jan 2025, 12:14
Vanreijmersdal schreef: 04 jan 2025, 16:33 Aanpassing aan mijn auto doen kan leuk zijn, of omdat het mooi is, of dat het een type van verbetering geeft, of omdat het leuk is om te experimenteren. Deze onderstaande mod valt in eerste instantie in die laatste categorie. Gewoon leuk om te proberen en kijken wat het doet.

Een complete set BMW trekstang ter versteviging van het chassis. Standaard zit deze stang op de 2 serie, en de 3-deurs M140i en M135i (inclusief X modellen). Maar alle andere 3-deurs en alle 5-deurs 1 series zijn ook gebaat bij een steviger chassis.
Standaard heeft het achter subframe al een versteviging / een beugel naar het chassis, maar set breid dat nog eens verder uit.
Origineel BMW en plug and play.

Aanschaf is te overzien en montage is binnen 45 minuten geregeld.

Merk je het, Ja en meer dan ik eigenlijk verwacht had.
Meteen bij het verlaten van het hobbelige industrieterrein merkte ik al meteen dat er minder elastiek in de zijwaartse beweging in de achtertrein zit.
Ik vind het verschil op lage en hobbelige ondergrond duidelijker merkbaar dan op een snelwegflyover of een snelle rotonde.
Mocht je een nog strakkere achterkant willen kun je nog gele of zwarte (hardere) Powerflex inserts plaatsen in je subframerubbers achter.
Is niet veel werk, subframe ongeveer 10cm laten zakken is al voldoende. Wel even goed opletten dat je de rubbers er goed om in doet.
Resultaat is veel meer rust in de auto, met name met uitaccelereren van bochten.
Wil je nog iets meer investeren dan neem je gelijk de stabilisator stang achter ook mee. Die zal bij jouw auto ook wel 13mm zijn. H&R levert deze los in 20mm. H&R levert ook een set voor en achter maar voor is veel meer werk en is niet echt nodig.
Bedankt voor de suggestie. Ik ken de inserts, zijn ook wel interessant als experiment. voor een daily moet het ook niet te strak worden.
Bij carrec autocenter hebben ze toen een hele m140i op vele vlakken aangepakt, leuk om te zien van individuele dingen kunnen doen.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 06 jan 2025, 15:13

Jan Terwolde schreef: 06 jan 2025, 14:05 Leuke upgrades! een sper er nog onder zou geweldig zijn maar die zijn nogal prijzig zijn i.v.m. gelaste flenzen en ik weet ook niet of de overbrenging heel anders is al bij een m135i/m140i oid. Anders kun je het ook slecht weer verkopen op den duur.
Ik had die chassis versteviging bij Hardeman gehaald en die vroegen ook al of ik een sperr had 😄.
Met hun nog wel eventjes over staan praten. Leuke gasten daar. Maar idd prijzig.

Gijzert
Berichten: 5444
Lid geworden op: 01 aug 2013, 19:48

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Gijzert » 07 jan 2025, 08:27

Vanreijmersdal schreef: 30 dec 2024, 17:07
Afbeelding
Zo'n zware ebike elke keer bovenop je dak gooien is ook echt niet ideaal. Das duidelijk. 25kg ofzo?

Gebruikersavatar
Jan Terwolde
Berichten: 2923
Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
Locatie: Gelderland

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Jan Terwolde » 07 jan 2025, 09:23

De 1 series blijven wat mij betreft echt hele fijne auto's. Ik zou graag ook nog wisselen voor een benzine en ook zeker met zf8.
Is wel al echt top hoe je hem er nu bij hebt staan.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 07 jan 2025, 11:41

thnx, en ik ben er ook blij mee.

Gebruikersavatar
Vanreijmersdal
Berichten: 947
Lid geworden op: 17 aug 2012, 19:22

Re: BMW 120i F20 B48 ZF8

Bericht door Vanreijmersdal » 07 jan 2025, 11:42

Martijn_bmw schreef: 04 jan 2025, 19:47 Inderdaad wordt mooi oud zo als FL f20 :)
Ja zeker :D
Mijn buurvrouw heeft de F21 pre LCI en als je de auto dan naast elkaar ziet, is de lci toch wel echt een veel knappere auto.
Terwijl een pre lci helemaal geen lelijk auto is.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bakker, Bokkepoot, frank de jonge, MartijnGizmo, MHJVS en 3 gasten