Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Elise

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Bericht door Elise » 13 dec 2024, 07:41

Robin schreef: 13 dec 2024, 06:33 KOFFIE!

PS, inderdaad bijna twee decennia geld verkwanseld aan globalistisch wensdenken open grenzen(in vredestijd niks mis mee) en klimaat-miljarden-kolder en Putin is lief, en geen ene cent naar 'het leger' en nu opeens wel alles uit de kast halen? Rutte lul.
Verdrag van Maastricht is 1992, dus al 32 jaar deze geldverslindende onzin. Die open grenzen zorgen alleen maar voor ontwrichting, kijk bijvoorbeeld naar de bouw en de transportsector. We hadden veel beter de gulden kunnen houden, ons paspoort aan de grens laten zien en geld wisselen bij het grenswisselkantoor :coffee:

Edit:
De Leopard 2 hadden we ook moeten houden :peace:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 08:17

32 jaar trillend op m'n benen:)

Elise

Bericht door Elise » 13 dec 2024, 08:38

Veilig in het ziekenfonds

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 13 dec 2024, 09:36

Het lukt ze niet eens om de Donbas in te nemen, ondanks de 700.000 militairen die ze daar hebben en de ongeveer 750.000 verliezen die ze al hebben geleden
Dit. En ik slaap er rustig onder. Ook dat geneuzel over contant geld (50,-??), liter water en mueslireep (ofzo :) ).
:coffee:

JP

Bericht door JP » 13 dec 2024, 09:45

Durf toch wel te zeggen dat ik me er wel druk om kan maken. Zeker nu ze voor de inauguratie van Trump nog even alle restricties lopen op te heffen en maar wapens blijven sturen (US vandaag weer bekend 500miljoen aan materiaal te sturen)
De gelatenheid die ik van sommige mensen hoor die zeggen "als de bom valt, dan is het maar zo" valt me tegen. Lijkt me toch voor onze toekomst en ieders kinderen veel fijner als er weer wat relatieve vrede op deze platte aardschijf zou komen.

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 10:14

Ik maak me druk om die schapen die in Rutte's cs angstzaaierij 'geloven'.

Hier EXPERTS. Daar ga ik naartoe voor een wasdroger, scheerapparaat of airfryer. Als ik dat woord al lees (vooral nu.nl) ben ik er eigenlijk al klaar mee:)

https://www.nu.nl/buitenland/6338889/ha ... elijk.html

En JP heeft 't over 'onze kinderen', ook van dat nepsentiment vaak(niet tegen JP bedoeld!), ik denk dan aan zo'n figuurtje als Greta Thunberg, nou daar winnen we de oorlog wel mee hoor, die verloren generatie :P

Arthur

Bericht door Arthur » 13 dec 2024, 10:45

JP schreef: 13 dec 2024, 09:45 Durf toch wel te zeggen dat ik me er wel druk om kan maken. Zeker nu ze voor de inauguratie van Trump nog even alle restricties lopen op te heffen en maar wapens blijven sturen (US vandaag weer bekend 500miljoen aan materiaal te sturen)
De gelatenheid die ik van sommige mensen hoor die zeggen "als de bom valt, dan is het maar zo" valt me tegen. Lijkt me toch voor onze toekomst en ieders kinderen veel fijner als er weer wat relatieve vrede op deze platte aardschijf zou komen.
Akkoord, JP. En nu? Zoals gezegd, 50,- en een litertje water? En oké, defensie versterken prima, maar dan houdt het wel op.

Tom

Bericht door Tom » 13 dec 2024, 10:55

De NAVO heeft zelf een groot aandeel in het uitlokken van deze oorlog. Guy Verhofstadt stond daar, in een onafhankelijk land - terwijl er al NAVO wapens en Amerikaanse mannen rondliepen - namens de EU een speech te houden. Maar als Rusland het doet is het 'Russische inmenging' en 'niet democratisch'. De Amerikaanse oorlogseconomie moet draaiende gehouden worden zullen ze gedacht hebben, en die grondstoffen lonken ook. Het Oekraïne-referendum werd niet voor niets aan de kant geschoven met een inlegvelletje, dat strookte even niet met de plannen die er al lange tijd lagen.

Sinds de media zijn gestopt om overheden te controleren is dat wat gemakkelijker onder het tapijt te schuiven, gewoon gezamenlijk hetzelfde blijven roepen, en zolang de meerderheid het volk daarin mee gaat is er niks aan de hand en blijf je wel draagvlak houden. De angst voor X is niet voor niets groot. Als Trump weer in z'n oval office zit, en Musk door de overheden gaat, dan zal er wel een beerput open gaan vermoed ik: de banden van Hunter Biden en Oekraïne, de investeringen van Black Rock, de corruptie in Oekraïne. Ik geloof ook dat Trump snel een einde kan maken aan deze waanzin. Rutte voelt dat ook, dus nog even wat angst aanpraten en/of het lontje aansteken om het Trump wat lastiger te maken, anders ligt het plan waar ze al 15 jaar mee bezig zijn in duigen.

Arthur

Bericht door Arthur » 13 dec 2024, 11:18

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 11:50

:P

Tja Vrede op Aarde zal er wel niet inzitten ben ik bang...

Emiel

Bericht door Emiel » 13 dec 2024, 11:51

Ik maak mij meer zorgen om de vechtbereidheid van al mijn buren. Denk dat 99 van de 100 geen mes in een Russische soldaat durven te prikken als deze met zijn parachute in de achtertuin doet landen. We hebben een veel groter probleem op dat moment.

Wel genoeg tiktok en insta filmpjes.

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 11:58

Ik bekogel ze dan met deze blikken, zal ze leren!
Afbeelding

Arthur

Bericht door Arthur » 13 dec 2024, 12:04

Emiel schreef: 13 dec 2024, 11:51 Ik maak mij meer zorgen om de vechtbereidheid van al mijn buren. Denk dat 99 van de 100 geen mes in een Russische soldaat durven te prikken als deze met zijn parachute in de achtertuin doet landen. We hebben een veel groter probleem op dat moment.

Wat is dit nu voor praat? Jij steekt wel zo iemand overhoop als ‘ie in je tuin landt?
Je hebt het over iemand vermoorden, of iig de intentie als je iemand steekt. Maar jij zult wel zo stoer zijn dat je dat gelijk doet, zonder aarzelen.
Hebben de Tiktokkende insta-kijkende buren van jou mooi mazzel.

Robin :mrgreen:

Emiel

Bericht door Emiel » 13 dec 2024, 12:08

Robin schreef: 13 dec 2024, 11:58 Ik bekogel ze dan met deze blikken, zal ze leren!
:lollerdelol:
Arthur schreef: 13 dec 2024, 12:04
Emiel schreef: 13 dec 2024, 11:51 Ik maak mij meer zorgen om de vechtbereidheid van al mijn buren. Denk dat 99 van de 100 geen mes in een Russische soldaat durven te prikken als deze met zijn parachute in de achtertuin doet landen. We hebben een veel groter probleem op dat moment.

Wat is dit nu voor praat? Jij steekt wel zo iemand overhoop als ‘ie in je tuin landt?
Je hebt het over iemand vermoorden, of iig de intentie als je iemand steekt. Maar jij zult wel zo stoer zijn dat je dat gelijk doet, zonder aarzelen.
Hebben de Tiktokkende insta-kijkende buren van jou mooi mazzel.

Robin :mrgreen:
Het is een voorbeeld, het gaat erom : Wat gaat de Nederlander doen als de soldaten aankomen/landen ? Gaan we ons verstoppen en hopen dat ze ons huis overslaan ? Gaan we wachten op defensie ? Gaan we allemaal vluchten met de auto naar Belgie ? Proberen we nu ineens allemaal naar Dubai te gaan? Hoeveel geeft de Nederlander nog echt om Nederland?

En ik ga niet afwachten tot iemand mijn gezin komt gijzelen, mishandelen en/of vermoorden nee. Jij wel ?
Laatst gewijzigd door Emiel op 13 dec 2024, 12:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 12:09

Rottumerplaat, daar ga ik naartoe:)

JP

Bericht door JP » 13 dec 2024, 12:10

Arthur schreef: 13 dec 2024, 10:45
JP schreef: 13 dec 2024, 09:45 Durf toch wel te zeggen dat ik me er wel druk om kan maken. Zeker nu ze voor de inauguratie van Trump nog even alle restricties lopen op te heffen en maar wapens blijven sturen (US vandaag weer bekend 500miljoen aan materiaal te sturen)
Akkoord, JP. En nu? Zoals gezegd, 50,- en een litertje water? En oké, defensie versterken prima, maar dan houdt het wel op.
Praten en het besef dat wanneer er maar 1 kernwapen gebruikt wordt, de outfall de rest van de wereld rechtstreeks of anders via hun economie kapot maakt. Nu is het de tijd van onbemande vliegtuigen en massa zwermen drones. Ukraine is kleingeld, een grondoorlog is niet meer van deze tijd. Als het nu de VS/NAVO echt tegen Rusland gaat worden, dan komen de grote wapens te voorschijn, en in die race om steeds krachtiger te gaan, hebben we onszelf voorbij gestreefd want we kunnen de hele wereld 1000x kapot maken. Is het dat waard om je idealen door te duwen ?

Hielke

Bericht door Hielke » 13 dec 2024, 12:12

Het is hier net april 1940. De weeïge geur van de bereidheid tot capitulatie is alom aanwezig.

Robin

Bericht door Robin » 13 dec 2024, 12:14

Hielke schreef: 13 dec 2024, 12:12 Het is hier net april 1940. De weeïge geur van de bereidheid tot capitulatie is alom aanwezig.
Neen. We will never surrender(vrij naar Churchill)

Elise

Bericht door Elise » 13 dec 2024, 12:15

Arthur schreef: 13 dec 2024, 12:04 Je hebt het over iemand vermoorden, of iig de intentie als je iemand steekt.
Tja, dat hoort bij oorlog Arthur.
Dat gaat er iets anders aan toe dan cowboy&indiaantje spelen :dood:

Het is precies wat Emiel zegt, hoe groot is de bereidheid om te vechten voor je land....

Emiel

Bericht door Emiel » 13 dec 2024, 12:15

JP schreef: 13 dec 2024, 12:10 Praten en het besef dat wanneer er maar 1 kernwapen gebruikt wordt, de outfall de rest van de wereld rechtstreeks of anders via hun economie kapot maakt. Nu is het de tijd van onbemande vliegtuigen en massa zwermen drones. Ukraine is kleingeld, een grondoorlog is niet meer van deze tijd. Als het nu de VS/NAVO echt tegen Rusland gaat worden, dan komen de grote wapens te voorschijn, en in die race om steeds krachtiger te gaan, hebben we onszelf voorbij gestreefd want we kunnen de hele wereld 1000x kapot maken. Is het dat waard om je idealen door te duwen ?
We zitten echt in een gevaarlijke fase. Denk dat je het goed ziet.

JP

Bericht door JP » 13 dec 2024, 12:17

Waar moet je dan mee vechten? Moet je ze aanvallen met een pakje plant-based Nutella of wurgen met de laadkabel van je Model Y ?

Hielke

Bericht door Hielke » 13 dec 2024, 12:18

Robin schreef: 13 dec 2024, 12:14
Hielke schreef: 13 dec 2024, 12:12 Het is hier net april 1940. De weeïge geur van de bereidheid tot capitulatie is alom aanwezig.
Neen. We will never surrender(vrij naar Churchill)
Het was ook Churchill die aan het begin van de oorlog de volgende uitspraak over de Nederlanders deed: "first they didn't want to fight, and when they had to fight they only fought for a few days". Vrij vertaald, slappe hap die hollanders. Srebrenica was een re-run, en in 80 jaar is er niks veranderd.

Hielke

Bericht door Hielke » 13 dec 2024, 12:23

Elise schreef: 13 dec 2024, 12:15
Het is precies wat Emiel zegt, hoe groot is de bereidheid om te vechten voor je land....
Meende dat bij een laatste peiling die bereidheid bij ruim 80% van onze bevolking niet aanwezig was. We staken hiermee met kop en schouders 'boven' andere Europese landen uit. Begrijp er daarom ook helemaal niks van dat de typisch verwijfde model Nederlander Rutte baas van de NAVO is geworden.

JP

Bericht door JP » 13 dec 2024, 12:26

Ik kreeg een paraplu in mijn kerstpakket. Kan die ook nog van pas komen......

Rutte is vergeten hoe er onder oa. zijn beleid de NL'se defensie beknibbeld is geworden. Kan die wel schreeuwen dat we/ze nu in de komende jaren moeten gaan investeren, maar denk je dat een vijand daarop gaat wachten.......?

Hebben we wel genoeg ic-bedden voor een oorlog? Corona was dat toch ook soort van ? Enrico !?

Elise

Bericht door Elise » 13 dec 2024, 12:31

Hielke schreef: 13 dec 2024, 12:23 Meende dat bij een laatste peiling die bereidheid bij ruim 80% van onze bevolking niet aanwezig was.
Zal mij niets verbazen als dat percentage naar beneden is bijgesteld om het niet nog treuriger over te laten komen :tooth:

Plaats reactie