Twingo RS Un petit pain
-
OnlineDaan2D
Re: Twingo RS Un petit pain
Nou we gaan weet verder ermee, ik heb een andere motor gehaald met goed verleden en een normale km stand.
Moet nog fris riempje en wp op, en de klepdeksel (waar de nokkenasssen mee vast zitten) afdichten als de riem eraf is.
Gelijk een lichtvliegwiel gekocht en nieuwe koppeling en krukaskeerring gemonteerd.
Achteras verstevigings kit van Pure in gelast en powerflex zwart eruit en unibals erin.
Gelijk laten poedercoaten zodat er voorlopig geen omkijken naar is.
ARB eronder van Pure in de 22mm variant (geen fotos van)
Tijdje terug even snel naar de UK op en neer gereden, vrijdag avond vertrokken en 1570km en 25u later weer thuis om wat dieet spullen op te halen voor het kleine broodje
Van het weekend was de jaarlijkse twingo rs meeting, daar paar 15inch wielen van andere leden gepast, helaas past protrack 7x15 et35 niet, en oz super en ultra in 7x15 ET37 past ook niet om de remmenset heen.
Evocorse sanremo lijkt het ruimste velgbed te hebben, maar blijft een gokje, in het ergste geval de slijpschijf over de remklauw halen, het is echt minimaal dat het niet in de velg past.
Moet nog fris riempje en wp op, en de klepdeksel (waar de nokkenasssen mee vast zitten) afdichten als de riem eraf is.
Gelijk een lichtvliegwiel gekocht en nieuwe koppeling en krukaskeerring gemonteerd.
Achteras verstevigings kit van Pure in gelast en powerflex zwart eruit en unibals erin.
Gelijk laten poedercoaten zodat er voorlopig geen omkijken naar is.
ARB eronder van Pure in de 22mm variant (geen fotos van)
Tijdje terug even snel naar de UK op en neer gereden, vrijdag avond vertrokken en 1570km en 25u later weer thuis om wat dieet spullen op te halen voor het kleine broodje
Van het weekend was de jaarlijkse twingo rs meeting, daar paar 15inch wielen van andere leden gepast, helaas past protrack 7x15 et35 niet, en oz super en ultra in 7x15 ET37 past ook niet om de remmenset heen.
Evocorse sanremo lijkt het ruimste velgbed te hebben, maar blijft een gokje, in het ergste geval de slijpschijf over de remklauw halen, het is echt minimaal dat het niet in de velg past.
Laatst gewijzigd door Daan2D op 30 okt 2024, 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
17 inch met platter bandje geen optie?
- Ignition62
- Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Heel erg gaaf projectje, zeker iets om te volgen !
Had ook nooit gedacht dat hier wat 'race-spul' voor in omloop was trouwens !
-
OnlineDaan2D
Ze hebben er een instap rally versie van gemaakt de R1, en een gevorderde versie de r2, die was wel wat duurder om te runnen.Ignition62 schreef: ↑30 okt 2024, 21:16 Heel erg gaaf projectje, zeker iets om te volgen !
Er zijn dus wel wat dingentjes te krijgen, maar heel regulier is het niet.
Verder is de bodemgroep gelijk aan clio 2, dus enkele delen van de rs versie zijn bruikbaar.
-
OnlineDaan2D
- Luco
ow ok, ja 16 is lastig, maar in 17 is genoeg te krijgen tegen nette prijzen, ik zit met een beetje hetzelfde en ga denk ik voor 17 inch, goed te doen in zowel straatbanden als evt slicks
- Ignition62
- Auto: Polo6n, Caddy2, Golf2, Kever
Dat er het een en ander van andere Renaultjes over te zetten was, was ik wel mee bekend, maar Carbon spul enz.Daan2D schreef: ↑30 okt 2024, 21:27Ze hebben er een instap rally versie van gemaakt de R1, en een gevorderde versie de r2, die was wel wat duurder om te runnen.Ignition62 schreef: ↑30 okt 2024, 21:16 Heel erg gaaf projectje, zeker iets om te volgen !
Er zijn dus wel wat dingentjes te krijgen, maar heel regulier is het niet.
Verder is de bodemgroep gelijk aan clio 2, dus enkele delen van de rs versie zijn bruikbaar.
Ik weet even niet welke bandenmaat dat je zelf qua rolomtrek graag wilt, ik gok een 195/50R15 ?
195/45R16 en 205/45R16 is wel verkrijgbaar in semi toch ?
195/45R17 is weer een pak groter in omtrek dus dat valt al af.
Maar weet ook niet of die prijzen dan nog wel aantrekkelijk zijn, ligt er maar net aan welke band je wilt gaan rijden natuurlijk.
-
OnlineDaan2D
Puur geluk dat zo engelse guy dit maakte, kon dat echt niet weerstaan.
in 16inch alleen nankang, of yoko a052, die altijd gereden maar beschikbaarheid dramatisch, mid season opeens niks leverbaar.
Je moet dus zelf stock houden. Daarbij ook aardig duur omdat de maat niet gangbaar is. AR1 valt af als je op a052 heb gereden dus daar wil ik niet op terug vallen bij geen stock.
Ik wil zeker naar 195-50r15, daarin heb je zoveel mogelijkheden, straatlegale semi, semis zonder straattoelating, full wets, full semi, enzovoort, en allemaal stuk betaalbaarder, en beschikbaarder.
in 16inch alleen nankang, of yoko a052, die altijd gereden maar beschikbaarheid dramatisch, mid season opeens niks leverbaar.
Je moet dus zelf stock houden. Daarbij ook aardig duur omdat de maat niet gangbaar is. AR1 valt af als je op a052 heb gereden dus daar wil ik niet op terug vallen bij geen stock.
Ik wil zeker naar 195-50r15, daarin heb je zoveel mogelijkheden, straatlegale semi, semis zonder straattoelating, full wets, full semi, enzovoort, en allemaal stuk betaalbaarder, en beschikbaarder.
-
Gave updates, leuk om te volgen!
- Philipoo
15 inch te37 is uiteraard the way to go!
Super leuk projectje. Benieuwd hoe het er straks uit komt te zien
Super leuk projectje. Benieuwd hoe het er straks uit komt te zien
- Paskal
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
Da's geen half werk
Geweldig project en leuk om te volgen
Geweldig project en leuk om te volgen
-
15" Braid Maxlight's zijn misschien een optie?
https://www.braid-wheels.com/en/fullrac ... x15/P-1039
https://www.braid-wheels.com/en/fullrac ... x15/P-1039
-
- Auto: M3 F80
Mooi man, even snel op en neer naar de UK voor onderdelen Leuk project om te volgen
- Luco
Ik heb ook nog wel wat sets 15 inch liggen (waaronder williams velgen), die pasten om de wilwoods, weet niet hoe groot jouw remklauwen zijn, maar je bent welkom om ze te passen.
-
OnlineDaan2D
Braids levert het bedrijf van de remmen set ook maar kom je met de ET niet uit op de twingo, bij een clio 2rs lukt het wel met de ET die juist is voor de remmenset.
Willie speedline geef ik weinig kans, zijn ook niet ruim van binnen, gok dat de wilwoods op basis van 280mm schijven zijn?
300x28 maakt het heel lastig om in 15inch te proppen
Denk dat ik evocorses bestel, in het verleden ook gehad en was altijd erg ruim vanbinnen, kwaliteit ook zeer mooi van hun wielen. En stevig genoeg om over curbs te beuken.
Willie speedline geef ik weinig kans, zijn ook niet ruim van binnen, gok dat de wilwoods op basis van 280mm schijven zijn?
300x28 maakt het heel lastig om in 15inch te proppen
Denk dat ik evocorses bestel, in het verleden ook gehad en was altijd erg ruim vanbinnen, kwaliteit ook zeer mooi van hun wielen. En stevig genoeg om over curbs te beuken.
- Luco
Schijven zijn 290mm, maar zo te zien is de 4 pots wilwood wel kleiner dan die mooie AP's
- Martijn M
Lekkere upgrades. Die as ziet er goed uit.
En pittig motortje
En pittig motortje
-
OnlineDaan2D
Motor hangt erin, toch voor een 2.0 gekozen waar een 6bak achter past.
Net wat meer vermogen dan een standaart twingo rs.
Wel wat kleine dingen aanpassen, van de week weer verder ermee
Net wat meer vermogen dan een standaart twingo rs.
Wel wat kleine dingen aanpassen, van de week weer verder ermee
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Misschien heb ik het gemist maar dit is een 197pk Clio RS blok?
-
OnlineDaan2D
Klopt, clio 3rs motor en bak
- Luco
Dat gaat lekker vooruit komen
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014