Kijk, de juiste mentaliteitDe fiscalist schreef: 24 nov 2024, 10:22
Het maakt ook nog uit of het je eigen auto is of een lease….

Kijk, de juiste mentaliteitDe fiscalist schreef: 24 nov 2024, 10:22
Het prachtige scherm! En minder dan 50 procent accu en 270km bereik
Wat maakt het uit? Welke DF’er rijdt er langer dan een jaar met zijn auto? Die gaat lease of privé nooit enige degradatie merken dan is die auto alweer lang en breed wegArthur schreef: 24 nov 2024, 13:16Kijk, de juiste mentaliteitDe fiscalist schreef: 24 nov 2024, 10:22
![]()
Slecht is het niet. Mijn M3 komt met 60 liter benzine zeker niet zo ver.Arthur schreef: 24 nov 2024, 13:34 550km zelfs, ik kon me nog net vasthouden, anders was ik van m’n stoel gevallen![]()
Dat was niet wat ik bedoelde…Martijn_bmw schreef: 24 nov 2024, 14:10Wat maakt het uit? Welke DF’er rijdt er langer dan een jaar met zijn auto? Die gaat lease of privé nooit enige degradatie merken dan is die auto alweer lang en breed wegArthur schreef: 24 nov 2024, 13:16Kijk, de juiste mentaliteitDe fiscalist schreef: 24 nov 2024, 10:22
![]()
![]()
Snap ik hoorArthur schreef: 24 nov 2024, 14:41Dat was niet wat ik bedoelde…Martijn_bmw schreef: 24 nov 2024, 14:10Wat maakt het uit? Welke DF’er rijdt er langer dan een jaar met zijn auto? Die gaat lease of privé nooit enige degradatie merken dan is die auto alweer lang en breed weg![]()
Weinig snelweg dus 120kmh en hoger, vermoed ik?Wimo schreef: 24 nov 2024, 13:28 Dit is 42 procent. 100 procent is dus ~550km , met profiel insane ~500pk, 20 inch wielen en in de kou. Dat vind ik zeker acceptabel.
Zal 50/50 zijn.. ik rij er regelmatig mee naar Oosterhout en dan is het heen max 100km/h vanwege file maar in de avond altijd 140+ terug.
Gemiddeld 132, doe je weer lekker….jos_br schreef: 24 nov 2024, 15:31 Ben bang dat ik nog geen EV mens ben. Gisteren met een gemiddelde snelheid van 132km/u van noord naar the west gereden (420km totaal), word met de gemiddelde ev toch een uitdaging zonder bij te laden denk ik. Ik kijk werkelijk niet naar het verbruik, wil fatsoenlijk gas geven binnen getelde waarden i.v.m. wat rijbewijs issues.............Wel veel op moeten trekken doordat er best wel vaak auto's voor je naar links komen, komt ook het verbruik niet ten goede, gemiddelde 1;15 dan. Wel mooi is dat er grotere wielen onder zitten meteen grotere omtrek waardoor de snelheidsmeter bij 100km/u teller 101km/u op gps aangeeft. Dat was eerder 100km/u teller 95/u gps.
Jos.
Ik ben zaterdag avond op pad geweest met de i5, zonder ergens 'op te letten'.jos_br schreef: 24 nov 2024, 15:31 Ben bang dat ik nog geen EV mens ben. Gisteren met een gemiddelde snelheid van 132km/u van noord naar the west gereden (420km totaal), word met de gemiddelde ev toch een uitdaging zonder bij te laden denk ik. Ik kijk werkelijk niet naar het verbruik, wil fatsoenlijk gas geven binnen getelde waarden i.v.m. wat rijbewijs issues.............Wel veel op moeten trekken doordat er best wel vaak auto's voor je naar links komen, komt ook het verbruik niet ten goede, gemiddelde 1;15 dan. Wel mooi is dat er grotere wielen onder zitten meteen grotere omtrek waardoor de snelheidsmeter bij 100km/u teller 101km/u op gps aangeeft. Dat was eerder 100km/u teller 95/u gps.
Jos.
Ik heb nog nooit onderweg hoeven laden, maar zaterdag had ik toch weinig zin om 'rustiger' te moeten gaan rijden.romo schreef: 25 nov 2024, 13:00 Ach, de range in een EV is net als het aantal PK`s, je gebruikt het (bijna) nooit, maar toch wil je ze hebben.
Misschien heeft die collega gewoon geen haast?JP schreef: 25 nov 2024, 14:45 Elke dag richting werk haal ik een collega in, die een i5 sedan (?) heeft. Die rijdt werkelijk max. 90-100km/h. Voor een auto van ±€70k (gok) vind ik dat wel een beetje triestig. Tuurlijk hoef je niet met 200 over de A2, maar dit is wel 'opvallend'. Bijomend wel is dat je vanuit Maastricht een beetje bergop gaat, thv het vliegveld MAA, want mijn rode benzinepatser rijdt op die 20km ook vaak 40km range weg.
Moah. Niet helemaal mee eens. Maar vandaag was weer een goede dag. Temperatuur omhoog en ik kon goed thuis komen.romo schreef: 25 nov 2024, 13:00 Ach, de range in een EV is net als het aantal PK`s, je gebruikt het (bijna) nooit, maar toch wil je ze hebben.
Eens! Bijzondere keus om die auto alvast uit productie te halen. Juist zo’n kleine auto als een Up is veel fijner als EV dan ice. 99% gebruikt zo karretje voor kleine ritjes dus geen range gedoe en het stille koppelrijke rijden ipv 1.0 futloze ice motortje maakt zo’n Up veel volwassener qua rijden.tomgtr schreef: 25 nov 2024, 15:56 Is de enige ev waar ik ooit in gereden heb en vond het een prima ding. Onbegrijpelijk dat ze die eruit gegooid hebben om plaats te maken voor ID1 die er nog niet is. Toen dat nieuws bekend werd zag je die dingen met kop eraf voor meer dan nieuwprijs te koop staan.
Hoe bevalt de I5 verder??ErikS schreef: 25 nov 2024, 13:06Ik heb nog nooit onderweg hoeven laden, maar zaterdag had ik toch weinig zin om 'rustiger' te moeten gaan rijden.romo schreef: 25 nov 2024, 13:00 Ach, de range in een EV is net als het aantal PK`s, je gebruikt het (bijna) nooit, maar toch wil je ze hebben.
Dus het was letterlijk de modus; We gaan door zo lang het kan, rijden zoals ik normaal zou rijden..... En mocht het écht krap worden dan rijdt ik 't laatste stuk wel 85/90 om thuis te komen.
Maar je moet gewoon schakelen in je hoofd. 64KM over, is 64 KM over. Ik had makkelijk nog 2 keer heen & weer naar Harderwijk kunnen rijden, dus het slaat nergens op om met de staart tussen je benen door te rijden.
Ik denk echt dat ik maximaal 2 weken per jaar aan de Supercharger kom te hangen, en dat zijn mijn vakantie weken.
Het vermogen maakt het, voor mij, meer dan goed. Wat is dat ding ongelooflijk snel.