Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- MParallel
- Berichten: 8248
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Idd ja, Stau bij uitkomen laatste blinde bocht…
- JP
- Berichten: 32561
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Je kan wel veel willen maar als de grond niet van de GmBh (welke moeten nu met hoofdletters….?) is ?
- Fabian
- Berichten: 7144
- Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
- Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Precies,
Mooie oplossing eindelijk, zal veel verlichting geven.
Mooie oplossing eindelijk, zal veel verlichting geven.
- Martijn M
- Berichten: 3460
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Mooie oplossing! Al zou het maar 10% schelen in drukte met de baan af komen, is het al winst. Heel benieuwd!
Afgelopen weekend was een prima weekend bij de Ring. Vrijdag avond en zaterdag ochtend gereden, 9 rondes gedaan en maar 1x geel gezien. Baan was zo goed als leeg, echt top!
Afgelopen weekend was een prima weekend bij de Ring. Vrijdag avond en zaterdag ochtend gereden, 9 rondes gedaan en maar 1x geel gezien. Baan was zo goed als leeg, echt top!
- veejay
- Berichten: 1903
- Lid geworden op: 08 mei 2006, 20:12
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
In het artikel staat ook dat ze een campagne "be a role model" gaan opstarten.
Ik weet wel een paar die ze mogen vertellen:
1. Don't pass on the grass
2. Be gentle it is a rental
3. Don't drive it like you stole it
The Nürburgring will use the new exit as an opportunity to communicate with tourist drivers about responsible behavior, both on and off the track. Since 2019, the circuit has intensified its efforts to raise awareness among tourist drivers about being considerate of the local community, launching the "Be a Role Model!" campaign. The new exit will also be designed to ensure that drivers merge onto the L93 safely and at appropriate speeds.
Ik weet wel een paar die ze mogen vertellen:
1. Don't pass on the grass
2. Be gentle it is a rental
3. Don't drive it like you stole it
The Nürburgring will use the new exit as an opportunity to communicate with tourist drivers about responsible behavior, both on and off the track. Since 2019, the circuit has intensified its efforts to raise awareness among tourist drivers about being considerate of the local community, launching the "Be a Role Model!" campaign. The new exit will also be designed to ensure that drivers merge onto the L93 safely and at appropriate speeds.
- Martijn M
- Berichten: 3460
- Lid geworden op: 30 dec 2011, 21:55
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ze hebben ook een leuk nieuw bandje voor op de Devils Diner parkeerplaats. Iets met dat Touristenfahrten voor het plezier is, niet voor de snelheid en er geen bekers zijn te winnen.
- MParallel
- Berichten: 8248
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Over Devils Diner gesproken, mooi dat ze dat terras een stuk vergroot hebben.
- JP
- Berichten: 32561
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Misha's 50cent en zijn paint-skills..... routing zal nog altijd niet ideaal worden. Vanaf de parking DevilsDiner moet je (nog) altijd via de rotonde rijden om een rondje te Ringen. Dáár ligt de pijn.
-
- Berichten: 52749
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 15:51
- Auto: So what?
- Locatie: Where the neons turn to wood
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Misha @2:57 ' But! We are in Germany, everything takes time...'
https://en.wikipedia.org/wiki/Blitzkrieg
https://en.wikipedia.org/wiki/Blitzkrieg
- Paskal
- Berichten: 3709
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: Kjen S, 118i, MX-5, C2 VTR, Z4
- Locatie: ZO-Brabant
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
De gehele "aanpak" van de problematiek in de afgelopen jaren komt op mij wat amateuristisch over omdat ze ogenschijnlijk maar wat proberen zonder een duidelijk beeld te hebben van de effecten: verkeer over de parkeerplaats bij DD sturen, vervolgens met 2 stroken, dan toch maar weer niet, wel/geen persoon bij de rotonde die rondeticket vraagt etc. Hetgeen ze in 2025 gaan realiseren zal de afvoer vanaf de baan bespoedigen, maar er is ook wel kans op negatieve neveneffecten doordat mensen die de baan af komen toch ook vaak willen parkeren aan de overkant. Hoe gaan ze daar komen? Uiteraard kan men pogen om ze toch via de huidige afrit de baan af te sturen, maar of dat gaat lukken
Er zijn nogal wat onduidelijkheden. Mag linksaf slaan op de L93 nog wel? Zo ja dan komt het verkeer in de rij die voor de ingang staat te wachten en zal de doorstroming de baan af alsnog matig zijn. Nog los van het negatief effect op de veiligheid op de L99. Mag linksaf slaan op de L93 niet? Hoe moet verkeer dan op de parkeerplaats komen? Door verderop op de T-kruising te keren (met negatieve gevolgen voor de veiligheid) en dan weer aan te sluiten in de rij voor de rotonde? Mag je wel/niet vanaf de L93 rechtsteeks naar de parkeerplaats aan de overzijde etc?
Daarbij is eea nu gericht op het verbeteren van de afvoer, maar het positieve effect op wachtrijen richting de baan die regelmatig tot ver in Nürburg rijken zal met deze maatregel zeer beperkt zijn (beseffende dat een grootschalige aanpak voor de aanvoer erg lastig is).
Aan de andere kant: men doet in ieder geval iets en da's beter dan niks
Er zijn nogal wat onduidelijkheden. Mag linksaf slaan op de L93 nog wel? Zo ja dan komt het verkeer in de rij die voor de ingang staat te wachten en zal de doorstroming de baan af alsnog matig zijn. Nog los van het negatief effect op de veiligheid op de L99. Mag linksaf slaan op de L93 niet? Hoe moet verkeer dan op de parkeerplaats komen? Door verderop op de T-kruising te keren (met negatieve gevolgen voor de veiligheid) en dan weer aan te sluiten in de rij voor de rotonde? Mag je wel/niet vanaf de L93 rechtsteeks naar de parkeerplaats aan de overzijde etc?
Daarbij is eea nu gericht op het verbeteren van de afvoer, maar het positieve effect op wachtrijen richting de baan die regelmatig tot ver in Nürburg rijken zal met deze maatregel zeer beperkt zijn (beseffende dat een grootschalige aanpak voor de aanvoer erg lastig is).
Aan de andere kant: men doet in ieder geval iets en da's beter dan niks
-
- Berichten: 560
- Lid geworden op: 29 jul 2020, 17:55
- Auto: E87 LCI 130i & E30 325i
- Locatie: Breda
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ach voor de lange queues de ring af zal het allicht helpen als ze gaan handhaven dat je de overflow parking niet op mag vanaf de L93. Er zijn zat mensen die 1 rondje doen en dan willen koelrijden en ergens willen gaan kijken. Ik denk dat ze eerst focussen met de baan leeg krijgen wat de veiligheid en ook het materiaal van iedereen ten goede komt. Ik zie dit als een goed begin nou hopen dat ze door pakken hierna.
- JP
- Berichten: 32561
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Misschien kunnen ze de parking 'aan de overkant' ook eenrichtingsverkeer maken?
Oprijden van onder, thv L93, die weg is inmiddels toch ook beter verhard dan jaren terug ? en via de rotonde wegrijden of een rondje laten doen.
https://maps.app.goo.gl/mAm91wrk2iBFLZ73A
Oprijden van onder, thv L93, die weg is inmiddels toch ook beter verhard dan jaren terug ? en via de rotonde wegrijden of een rondje laten doen.
https://maps.app.goo.gl/mAm91wrk2iBFLZ73A
- Jan Terwolde
- Berichten: 2886
- Lid geworden op: 18 jul 2018, 11:15
- Auto: Ringtool e90 330i+125D+MG4
- Locatie: Gelderland
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ze kunnen beter de hele ticket office die kant op doen, die toegang dubbel maken en de rotonde ontdoen van de aansluiting van/naar de parkeerplaats. Vaak is de file naar de parkeerplaats groot onderdeel van de file om op de baan te komen. Mensen die naar de onverharde parkeerplaats of ticket office willen blokkeren de rotonde heel erg, helemaal als ze vanaf Nurburg komen.
Misschien vanaf de rotonde het circuit op (de aanvoer) ook twee banen breed maken ten koste van een deel van die parkeerplaats aangezien daar ook een bottleneck is.
Misschien vanaf de rotonde het circuit op (de aanvoer) ook twee banen breed maken ten koste van een deel van die parkeerplaats aangezien daar ook een bottleneck is.
- MParallel
- Berichten: 8248
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Nee, zie het bordje met verplichte rijrichting met pijl naar rechts.
En om te voorkomen dat mensen dat toch gaan proberen, beter meteen een middengeleider plaatsen zoals paar jaar geleden bij ED tankstelle gebeurd is.
- JP
- Berichten: 32561
- Lid geworden op: 13 dec 2008, 22:39
- Locatie: Boomer Life Matters
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat vermoedde Misha ook al, van die middengeleider, maar ik vraag me af of die weg daar wel breed genoeg voor is. Er komen ook wel eens vrachtwagens en hoever trek je die middengeleider dan door, want in die bocht kan dat echt niet. Een oplegger walst er dan zo overheen.
Voor de parking op te komen, is dit weggetje ooit gebruikt? Heet de Balkanstrasse Am Ring.
https://www.google.com/maps/@50.3469881 ... FQAw%3D%3D
Ja, er zijn meerdere wegen naar Rome, maar weinige naar de Ring
Voor de parking op te komen, is dit weggetje ooit gebruikt? Heet de Balkanstrasse Am Ring.
https://www.google.com/maps/@50.3469881 ... FQAw%3D%3D
Ja, er zijn meerdere wegen naar Rome, maar weinige naar de Ring
- MParallel
- Berichten: 8248
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat ze dat stuk 'bos' tussen die overflow en L93 niet gebruiken...
Ik zeg gewoon een flyover die direct van de overflow op de de baan uitkomt.
M.a.w. er is natuurlijk van alles exotisch te verzinnen, maar kosten, grond etc. Ik ken de constraints niet die NBR GmbH hier in heeft.
Ik zeg gewoon een flyover die direct van de overflow op de de baan uitkomt.
M.a.w. er is natuurlijk van alles exotisch te verzinnen, maar kosten, grond etc. Ik ken de constraints niet die NBR GmbH hier in heeft.
-
Online
- Berichten: 4810
- Lid geworden op: 05 nov 2018, 18:43
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Ik zou de normale L93 weg dan ten noorden van het bos laten lopen en wat nu L93 is een pure afslag vanuit beide richtingen naar de Ring toe.
- MParallel
- Berichten: 8248
- Lid geworden op: 23 mei 2009, 01:04
- Auto: BMW
Re: Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
Dat is ook geen slecht idee. Weg voor doorgaan verkeer eentje voor de ring.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten