Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
- Philipoo
Re: Rob stelt zich voor (Rare Track-wens met een ouwe Jag🤣)
Het gaat niet om hoe het rijdt of eruit ziet Rutger, dat heeft die beste man al 100x gezegd. snap dat dan
- Martijn M
- JagOnTrack
- Auto: Jaguar XKR (Performance pack)
Zoals idd te vaak gemeld ging inderdaad niet om de looks, want het was een schroot setje oude dish velgen van 300€ (21").
(met bandjes van 70€ p/st.)
Het reed goed, dus blijkbaar viel het wel mee allemaal.
En had bijna geen overstuur wat het grootste probleem is bij de X150R 5.0 in standaard uitvoering.
Meer grip achter was dus het doel, en dat is gelukt met die 315 cup2.
Beetje overgebleven fatsoenlijke handling was waar ik op hoopte, en dat is eigenlijk ook best gelukt.
Het zag er stabiel van langs de baan begreep ik.
Mijn 1e keer "niet vrijrijden sessie" op CPZ en rondetijden waren niet superslecht toch?
En heb er lol mee gehad, ook gelukt.
Kan veel beter natuurlijk, maar tegen welke kosten. Voor 2 keer per jaar 2 uurtjes op een circuit?
Geld uitgeven is geen kunst, dat lukt iedereen.
En ja, er komt waarschijnlijk wel een setje cup2 op de originele wielen. (Max 275 achter dan)
En ja, dat weegt dan ook gewoon 25,4kg.
Lichtgewicht wielen op een loodzware auto slaat ook als een tang op een varken.
Zolang alles in verhouding is gelden dezelfde natuurwetten toch. Dus grotere remmen, bredere banden, meer vermogen.
Onafgeveerd gewicht heeft ook gewoon zijn verhouding tot wagengewicht...
Op een auto van 1750-1800 kg leeggewicht is alles gewoon wat zwaarder.
Ik heb ook laten zien wat een orginele wiel/band combi weegt.
Ik wil met een zoveel mogelijk standaard auto met zo'n klein mogelijke investering leuk rondjes op CPZ rijden.
Gewoon om te kijken wat mogelijk is.
(Liefst wat sneller dan jullie met je dagelijkse auto op lichtgewicht wieltjes, en duizenden euro's aan racecatalogus delen waarmee je angstvallig een meter bij de curbs weg blijft)
Wat jij verwacht kun je gewoon op je eigen auto toepassen. (Voor wie zich aangesproken voelt)
Ik doe liever ook nog wat andere dingen met dat geld.
Zo was er ook het goedbedoelde commentaar op het gaan rijden met standaard remmen..
Ook tegen mijn eigen verwachting in gaven ze geen krimp. Er is een paar mm van de blokken af, en een tiende van de schijven, niets oververhit geweest, niks trillen of schudden etc. (Wel stinken)
Als ik rondetijden wil verbeteren moet er misschien wat aan remkoeling gebeuren, zeker met cup2 op de vooras.
(met bandjes van 70€ p/st.)
Het reed goed, dus blijkbaar viel het wel mee allemaal.
En had bijna geen overstuur wat het grootste probleem is bij de X150R 5.0 in standaard uitvoering.
Meer grip achter was dus het doel, en dat is gelukt met die 315 cup2.
Beetje overgebleven fatsoenlijke handling was waar ik op hoopte, en dat is eigenlijk ook best gelukt.
Het zag er stabiel van langs de baan begreep ik.
Mijn 1e keer "niet vrijrijden sessie" op CPZ en rondetijden waren niet superslecht toch?
En heb er lol mee gehad, ook gelukt.
Kan veel beter natuurlijk, maar tegen welke kosten. Voor 2 keer per jaar 2 uurtjes op een circuit?
Geld uitgeven is geen kunst, dat lukt iedereen.
En ja, er komt waarschijnlijk wel een setje cup2 op de originele wielen. (Max 275 achter dan)
En ja, dat weegt dan ook gewoon 25,4kg.
Lichtgewicht wielen op een loodzware auto slaat ook als een tang op een varken.
Zolang alles in verhouding is gelden dezelfde natuurwetten toch. Dus grotere remmen, bredere banden, meer vermogen.
Onafgeveerd gewicht heeft ook gewoon zijn verhouding tot wagengewicht...
Op een auto van 1750-1800 kg leeggewicht is alles gewoon wat zwaarder.
Ik heb ook laten zien wat een orginele wiel/band combi weegt.
Ik wil met een zoveel mogelijk standaard auto met zo'n klein mogelijke investering leuk rondjes op CPZ rijden.
(Liefst wat sneller dan jullie met je dagelijkse auto op lichtgewicht wieltjes, en duizenden euro's aan racecatalogus delen waarmee je angstvallig een meter bij de curbs weg blijft)
Wat jij verwacht kun je gewoon op je eigen auto toepassen. (Voor wie zich aangesproken voelt)
Ik doe liever ook nog wat andere dingen met dat geld.
Zo was er ook het goedbedoelde commentaar op het gaan rijden met standaard remmen..
Ook tegen mijn eigen verwachting in gaven ze geen krimp. Er is een paar mm van de blokken af, en een tiende van de schijven, niets oververhit geweest, niks trillen of schudden etc. (Wel stinken)
Als ik rondetijden wil verbeteren moet er misschien wat aan remkoeling gebeuren, zeker met cup2 op de vooras.
-
Dit..
Voor hobby matig racen is lol hebben het hoogste goed toch..
Zijn je velgen van magnesium ofzo?
- Alexsti
- Auto: Een Soebaroe en Lotus
Wat je zegt 'ik heb er lol mee gehad' , en dat is het belangrijkste !
En dat je zelf binnen je eigen budget en ideeën je auto beter/meer naar je zin maakt ook.
Adviezen kunnen uiteraard goed bedoeld zijn, maar iedereen heeft zijn eigen ideeën wat met een auto te doen.
Met cup2 banden ook aan de voorzijde wat je wil, stuurt tie miss. wat beter in, je zou dan ook naar de uitlijning kunnen kijken of daar nog wat aan te verbeteren valt.
En met banden heb je ook veel keuze en prijsklassen, die grote maat wat jij hebt is alleen wel wat duurder allemaal.
En dat je zelf binnen je eigen budget en ideeën je auto beter/meer naar je zin maakt ook.
Adviezen kunnen uiteraard goed bedoeld zijn, maar iedereen heeft zijn eigen ideeën wat met een auto te doen.
Met cup2 banden ook aan de voorzijde wat je wil, stuurt tie miss. wat beter in, je zou dan ook naar de uitlijning kunnen kijken of daar nog wat aan te verbeteren valt.
En met banden heb je ook veel keuze en prijsklassen, die grote maat wat jij hebt is alleen wel wat duurder allemaal.
- JagOnTrack
Thx,Alexsti schreef: ↑08 okt 2024, 17:01 Wat je zegt 'ik heb er lol mee gehad' , en dat is het belangrijkste !
Ja.grote maten zijn kostbaar... nieuwe Cup2 545€ p/st in 21"..
Ik hou de 21 set erbij en zoek naar een setje niet te oude cup2 in 265-30-21" denk ik (als dat ooit komt)
Maar volgende keer rij ik op 19" denk ik.
Ook nog een dure maat, maar kleinere wielen past niet om de remmen heen..
Ik ga dan misschien zelfs 1 maatje lagere zijwang voor (35 i.p.v. 40).
- Riceaux
Ik wist het ook direct.Martijn M schreef: ↑08 okt 2024, 12:35Haha, ik weet precies wie je bedoelt en ik was er niet bij.
- Riceaux
Laat maar weten wanneer je denkt sneller te zijn. Kom ik je dan wel even opdrukken met m’n dagelijkse auto op lichtgewicht wieltjes.JagOnTrack schreef: ↑08 okt 2024, 13:33 Ik wil met een zoveel mogelijk standaard auto met zo'n klein mogelijke investering leuk rondjes op CPZ rijden.
- JagOnTrack
,Riceaux schreef: ↑08 okt 2024, 23:02Laat maar weten wanneer je denkt sneller te zijn. Kom ik je dan wel even opdrukken met m’n dagelijkse auto op lichtgewicht wieltjes.JagOnTrack schreef: ↑08 okt 2024, 13:33 Ik wil met een zoveel mogelijk standaard auto met zo'n klein mogelijke investering leuk rondjes op CPZ rijden.
Welke auto is dat?
Dan heb ik iets om naar toe te werken.
Ik zag dat je iets van problemen had met compressieverlies? Al gerepareerd?
- Riceaux
M140i (lichtjes aangepast ). Compressieverlies was ik niet hoor.JagOnTrack schreef: ↑09 okt 2024, 08:22,Riceaux schreef: ↑08 okt 2024, 23:02Laat maar weten wanneer je denkt sneller te zijn. Kom ik je dan wel even opdrukken met m’n dagelijkse auto op lichtgewicht wieltjes.JagOnTrack schreef: ↑08 okt 2024, 13:33 Ik wil met een zoveel mogelijk standaard auto met zo'n klein mogelijke investering leuk rondjes op CPZ rijden.
Welke auto is dat?
Dan heb ik iets om naar toe te werken.
Ik zag dat je iets van problemen had met compressieverlies? Al gerepareerd?
- JagOnTrack
O ik zie het, dat was Estoque. Excuus voor de mixup..
Ik zag een aangepast M140i op YT die een 1,54 op CPZ reed...
Das mij 2 bruggen te ver vrees ik.
2.05 moet wel lukken na veel practice
- Estoque
Nou, blijkbaar is er een Youtube-god die alle kennis en rijkunde ter wereld bezit om snoeihard buiten z'n comfortzone over de Nurburgring te sturen (en af en toe, een paar keer per jaar, in of op de vangrail) en die heeft een uiteenzetting gemaakt over waarom BBS E88's kapot gaan op de Nurburgring.
En nu die god dat gedeeld heeft, heeft elke puistenkop met een VW Up en een Abonnement op dat Youtube-kanaal het over dat E88's gewoon belachelijk slechte velgen zijn en je dus echt moet oppassen voor dat ze niet spontaan uit elkaar knappen als je kneiterhard over de parkeerplaats van de lokale McDonalds, of curbstone op Meppen stuitert.
Je zou natuurlijk kunnen denken; ten tijde van de constatering op Meppen..
"HÉ, Die E92 M3 heeft:
- Geen kooi
- Geen dikke remmen
- Rijdt geen strakke lijnen op de baan
- Geen Splitters
- Geen Spoilers
- Geen remluchtkoeling
- Geen Semi-slicks
- Geen 4 punts gordels
- Een volledig interieur
- Geen aanhanger waar de auto op kwam
- Kentekenplaten op de auto
Misschien heeft hij wel gewoon E88's omdat hij ze mooi vind..
Maar je kunt er ook naartoe lopen en zeggen dat E88's eigenlijk heel slecht zijn en je eigenlijk ProTracks moet kopen omdat die veel beter zijn en omdat jij die verkoopt. Maar dat is een keuze.......
Als het goed is krijg ik deze week het bericht wanneer de auto klaar is. Dan zal ik uiteraard m'n topic weer updaten, maar zoals het nu lijkt heb ik voor November mijn M3 weer terugJagOnTrack schreef: ↑09 okt 2024, 11:10 O ik zie het, dat was Estoque. Excuus voor de mixup..
-
Verkopers praatje en lekker proberen inspelen op angst, tja.. valt te proberenEstoque schreef: ↑10 okt 2024, 14:04 Nou, blijkbaar is er een Youtube-god die alle kennis en rijkunde ter wereld bezit om snoeihard buiten z'n comfortzone over de Nurburgring te sturen (en af en toe, een paar keer per jaar, in of op de vangrail) en die heeft een uiteenzetting gemaakt over waarom BBS E88's kapot gaan op de Nurburgring.
En nu die god dat gedeeld heeft, heeft elke puistenkop met een VW Up en een Abonnement op dat Youtube-kanaal het over dat E88's gewoon belachelijk slechte velgen zijn en je dus echt moet oppassen voor dat ze niet spontaan uit elkaar knappen als je kneiterhard over de parkeerplaats van de lokale McDonalds, of curbstone op Meppen stuitert.
Je zou natuurlijk kunnen denken; ten tijde van de constatering op Meppen..
"HÉ, Die E92 M3 heeft:
- Geen kooi
- Geen dikke remmen
- Rijdt geen strakke lijnen op de baan
- Geen Splitters
- Geen Spoilers
- Geen remluchtkoeling
- Geen Semi-slicks
- Geen 4 punts gordels
- Een volledig interieur
- Geen aanhanger waar de auto op kwam
- Kentekenplaten op de auto
Misschien heeft hij wel gewoon E88's omdat hij ze mooi vind..
Maar je kunt er ook naartoe lopen en zeggen dat E88's eigenlijk heel slecht zijn en je eigenlijk ProTracks moet kopen omdat die veel beter zijn en omdat jij die verkoopt. Maar dat is een keuze.......
Maargoed, niet geheel onterecht want het meeste high end racespul heeft simpelweg een erg specifiek inzetgebied. En als je daar de grenzen niet van weet dan kan dat je een keer bijten.
- JagOnTrack
Mooi dat ie weer binnenkort gefixt isEstoque schreef: ↑10 okt 2024, 14:04Als het goed is krijg ik deze week het bericht wanneer de auto klaar is. Dan zal ik uiteraard m'n topic weer updaten, maar zoals het nu lijkt heb ik voor November mijn M3 weer terugJagOnTrack schreef: ↑09 okt 2024, 11:10 O ik zie het, dat was Estoque. Excuus voor de mixup..
Kun je het apparaat rustig inrijden terwijl je een Jag op loodzware hoepels voorbij vliegt op CPZ met die lichtgewicht wieltjes ..
- Estoque
Een goede verkoper hoeft geen ander spul af te kraken, om z'n eigen spul te verkopen.
Als hij gewoon gekomen was met de opmerking; "hé, wist je dat mensen die intensief hun E88's gebruiken op het circuit. Dat ze tegen problemen aanlopen als scheurende randen etc" dan had ik z'n opmerking wel serieus genomen.
Maar mijn optelsom van: snotneus + afkraken van spul van een ander + ander spul aanprijzen + dan erachteraan te vertellen dat je zelf het aangeprezen spul verkoopt, raakt mijn irritatie-snaar echt keihard.
- Philipoo
hij zit hier ook op het forumEstoque schreef: ↑10 okt 2024, 17:14Een goede verkoper hoeft geen ander spul af te kraken, om z'n eigen spul te verkopen.
Als hij gewoon gekomen was met de opmerking; "hé, wist je dat mensen die intensief hun E88's gebruiken op het circuit. Dat ze tegen problemen aanlopen als scheurende randen etc" dan had ik z'n opmerking wel serieus genomen.
Maar mijn optelsom van: snotneus + afkraken van spul van een ander + ander spul aanprijzen + dan erachteraan te vertellen dat je zelf het aangeprezen spul verkoopt, raakt mijn irritatie-snaar echt keihard.