Nederland gaat naar de haaien
- Philipoo
Re: Nederland gaat naar de haaien
Ligt eraan hoe je het interpreteert natuurlijk. Een andere mogelijke interpretatie is namelijk: De stookwijzer, goede tool om even te checken hoeveel last je buren zullen hebben als jij de hele avond de vuurkorf aan hebt.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.
Gelukkig heb ik er geen last van.
Het is maar waar je trots op bent en waar je prioriteiten liggen.Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.
Ook heeft men kliklijn geopend voor mensen die hun buren willen aangeven.
-
Kan zeggen dat het soms onprettig is om een huis vol rooklucht te hebben. Er staat altijd wel een roostertje open waar het door naar binnen komt.
Stoken is mooi en lekker.. en ik gun het iedereen. Maar ik hoop tegelijkertijd dat niet iedereen het gaat doen..
Stoken is mooi en lekker.. en ik gun het iedereen. Maar ik hoop tegelijkertijd dat niet iedereen het gaat doen..
- Emiel
Nevermind.
- MParallel
- Auto: BMW
€400-800 volgens NOS.
-
Sign of the times I guess. Vroeger werden mensen bang gemaakt voor god. Tegenwoordig gebruiken we wet en regelgeving. Zelfde probleem nieuwe verpakking.
Je zou denken dat we constructievere oplossingen kunnen verzinnen.
Je zou denken dat we constructievere oplossingen kunnen verzinnen.
- Sabberjoch
- Auto: 981C S
Wat zal het hier rustig zijn op het forum als er een stookverbod komt
- JP
Als(of) iedereen zich daar aan hou(d)t
-
Sabberjoch schreef: ↑01 okt 2024, 15:53 Wat zal het hier rustig zijn op het forum als er een stookverbod komt
- JP
Kabinet Schoof.... 2024 <-> 2024
-
Open haard mag wat mij betreft verboden worden binnen bebouwde kom. Een goede houtkachel die efficient gestookt wordt kan prima. Maar idd wel rekening houden om niet te doen met dichte mist e.d.Wouter81 schreef: ↑01 okt 2024, 14:26 Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.
Het is maar waar je trots op bent en waar je prioriteiten liggen.Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.
Een pelletkachel mag wel in Amersfoort?
-
Ik woon in een normaal dorp niet te ver van Amersfoort. Ik weet niet wat het is met die stad maar ik vind het op ieder mogelijk niveau een verschrikking en mijd het dan ook actief. Er zit een mooie grote Aziatische supermarkt aan het Eemplein waar je veel verse producten kan kopen en zodra ik daar de inkoop heb gedaan, dat hele gebied heb gadegeslagen dan verzuchten mijn vrouw en ik keer op keer overdrachtelijk; ''flikker er maar een bom om.''Wouter81 schreef: ↑01 okt 2024, 14:26 Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.
zo.
En inzake het extreem trieste beleid voor houtstokers. In plaats van meteen te verbieden kan je ook een katalysator verplicht stellen. Maar het gaat helemaal niet om overlast verminderen, het gaat om een ideologie doorduwen. Geheel eens met Wouter dus.
-
OnlineMartijn_bmw
@HSR Hahah eens ik woon ook in een dorp “naast” Amersfoort en kom er het liefst zo min mogelijk… (overigens geldt dat ook voor Hilversum wat aan de andere kant naast mijn dorp ligt.)
-
Haha *fistbumped Martijn*. Ik geef mijn geld graag uit in Utrecht en Zwolle. In Zwolle heb ik ook een kantoor sinds 2018 en dat is echt een toffe stad met leuke horeca en leuk publiek, helemaal in de zomermaanden.Martijn_bmw schreef: ↑01 okt 2024, 19:19 @HSR Hahah eens ik woon ook in een dorp “naast” Amersfoort en kom er het liefst zo min mogelijk… (overigens geldt dat ook voor Hilversum wat aan de andere kant naast mijn dorp ligt.)
-
OnlineMartijn_bmw
Mijn schoonfamilie woont in Zwolle en inderdaad dat is een super leuke stad!
- frank de jonge
Zwolle is mij ak te druk . Maar je kan er wel lekker eten bij zo'n oude villa aan het water naast de mediamarkt
- WJ
Nee, het is allemaal de schuld van de overheid. Zonder de overheid zou niemand last hebben van kachels, airco's, etcetc.
- 350 Z
Vroeger waren dat NSB’ers. Tijdens WO2 zijn er door Nederlanders procentueel per hoofd van de bevolking het meeste Joden aangegeven van heel Europa aan de Nazi’s. Je ziet het nu ook weer op de UvA hoe de ‘nette’ Nederlander over Joden denkt. (Ik schaam me echt hiervoor, hebben die zogenaamde hoogopgeleiden geen geschiedenis gehad). Mijn vader heeft WO2 meegemaakt en heeft het over die zwarte bladzijde nog steeds.Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.
- frankie
Het is wel makkelijk om dat onder de noemer NSB-er te schuiven, maar aan de andere kant zijn buren (of mensen in het algemeen) veel meer in zichzelf gekeerd en veel minder benaderbaar. Als je gewoon voor goed overleg even met een buurtje wil babbelen over bijvoorbeeld een feestje wat uit de hand loopt, een kind dat tegen je schutting aan loopt te beuken of auto's die zo geparkeerd staan zodat alles geblokkeerd word, krijg je al snel een waterval van vloeken naar je hoofd geslingerd en dat is dan nog in het gunstigste geval.
-
Te weinig lebensraum, ik zou ook echt hoorndol worden. De nieuwe woningen hier een dorp verderop zijn zo vreselijk klein, met 20m2 tuin en daar een 1.8m hoog hek omheen. Het lijkt godbetert wel een luchtplaats van de lokale gevangenis. Als ik dan na 40 uur werken voor 3000 netto ook nog een zeikende buurman moet incasseren dan zou ik ook Falling Down gaan lol.
Ik heb echt te doen hoor met mensen die nu een huis zoeken.
-
Hoog opgeleid = economisch nuttig geprogrammeerd.
-
OnlineMartijn_bmw
Vathorst? idd verschrikkelijk wat een krappe bende daar in verschillende wijken.HSR schreef: ↑02 okt 2024, 12:00 Te weinig lebensraum, ik zou ook echt hoorndol worden. De nieuwe woningen hier een dorp verderop zijn zo vreselijk klein, met 20m2 tuin en daar een 1.8m hoog hek omheen. Het lijkt godbetert wel een luchtplaats van de lokale gevangenis. Als ik dan na 40 uur werken voor 3000 netto ook nog een zeikende buurman moet incasseren dan zou ik ook Falling Down gaan lol.
-
Onlinetomgtr
Aan andere kant wonen. Wij zeer ruim vergeleken met veel landen. Collega’s uit UK waren altijd heel verbaasd over onze levensstandaard (tijd woon werk verkeer en formaat huizen met name).
-
OnlineMartijn_bmw
Das waar, al is dat volgens mij wel vooral woonopp van het huis wat erg groot is tov EU.
Hoe dat met grondopp zit weet ik niet eigenlijk, tuintjes van nu nieuwbouw (randstad) zijn wel echt waanzinnig klein met vaak zo'n 5x5m er naast en er tegenover aansluitend buren geeft wel snel buren overlast discussies met elkaar.
het is gewoon erg (te) vol in NL
- Philipoo
*diepe zucht*350 Z schreef: ↑02 okt 2024, 09:45Vroeger waren dat NSB’ers. Tijdens WO2 zijn er door Nederlanders procentueel per hoofd van de bevolking het meeste Joden aangegeven van heel Europa aan de Nazi’s. Je ziet het nu ook weer op de UvA hoe de ‘nette’ Nederlander over Joden denkt. (Ik schaam me echt hiervoor, hebben die zogenaamde hoogopgeleiden geen geschiedenis gehad). Mijn vader heeft WO2 meegemaakt en heeft het over die zwarte bladzijde nog steeds.Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.