Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Philipoo

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Philipoo » 01 okt 2024, 14:11

Ligt eraan hoe je het interpreteert natuurlijk. Een andere mogelijke interpretatie is namelijk: De stookwijzer, goede tool om even te checken hoeveel last je buren zullen hebben als jij de hele avond de vuurkorf aan hebt.

Wouter81
Auto: GR86|California|Grand Vitara

Bericht door Wouter81 » 01 okt 2024, 14:26

Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.
Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.

Ook heeft men kliklijn geopend voor mensen die hun buren willen aangeven.
Het is maar waar je trots op bent en waar je prioriteiten liggen.

Gelukkig heb ik er geen last van.

TLRS

Bericht door TLRS » 01 okt 2024, 15:31

Kan zeggen dat het soms onprettig is om een huis vol rooklucht te hebben. Er staat altijd wel een roostertje open waar het door naar binnen komt.

Stoken is mooi en lekker.. en ik gun het iedereen. Maar ik hoop tegelijkertijd dat niet iedereen het gaat doen..

Emiel

Bericht door Emiel » 01 okt 2024, 15:35

Nevermind.

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 01 okt 2024, 15:39

€400-800 volgens NOS.

TLRS

Bericht door TLRS » 01 okt 2024, 15:41

Sign of the times I guess. Vroeger werden mensen bang gemaakt voor god. Tegenwoordig gebruiken we wet en regelgeving. Zelfde probleem nieuwe verpakking.

Je zou denken dat we constructievere oplossingen kunnen verzinnen.

Sabberjoch
Auto: 981C S

Bericht door Sabberjoch » 01 okt 2024, 15:53

Wat zal het hier rustig zijn op het forum als er een stookverbod komt :coffee:

JP

Bericht door JP » 01 okt 2024, 16:23

Als(of) iedereen zich daar aan hou(d)t :coffee:

TLRS

Bericht door TLRS » 01 okt 2024, 16:47

Sabberjoch schreef: 01 okt 2024, 15:53 Wat zal het hier rustig zijn op het forum als er een stookverbod komt :coffee:
:tooth:

JP

Bericht door JP » 01 okt 2024, 17:03

Kabinet Schoof.... 2024 <-> 2024 :bag:

Kadett

Bericht door Kadett » 01 okt 2024, 18:25

Wouter81 schreef: 01 okt 2024, 14:26 Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.
Gemeente #Amersfoort meldt trots dat zij eerste stad in Nederland is die "overlastgevers" die hout durven verbranden in hun open haard boetes tot €400 per overtreding kan opleggen.

Open haard mag wat mij betreft verboden worden binnen bebouwde kom. Een goede houtkachel die efficient gestookt wordt kan prima. Maar idd wel rekening houden om niet te doen met dichte mist e.d.

Een pelletkachel mag wel in Amersfoort?

HSR

Bericht door HSR » 01 okt 2024, 19:11

Wouter81 schreef: 01 okt 2024, 14:26 Voor mij een teken van totale debilisering. Vroeger dachten we zelf na en praatten we gewoon met onze buren. Tegenwoordig hebben we boetes en een 'kliklijn' nodig.

Ik woon in een normaal dorp niet te ver van Amersfoort. Ik weet niet wat het is met die stad maar ik vind het op ieder mogelijk niveau een verschrikking en mijd het dan ook actief. Er zit een mooie grote Aziatische supermarkt aan het Eemplein waar je veel verse producten kan kopen en zodra ik daar de inkoop heb gedaan, dat hele gebied heb gadegeslagen dan verzuchten mijn vrouw en ik keer op keer overdrachtelijk; ''flikker er maar een bom om.''

zo.

En inzake het extreem trieste beleid voor houtstokers. In plaats van meteen te verbieden kan je ook een katalysator verplicht stellen. Maar het gaat helemaal niet om overlast verminderen, het gaat om een ideologie doorduwen. Geheel eens met Wouter dus.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 okt 2024, 19:19

@HSR Hahah eens ik woon ook in een dorp “naast” Amersfoort en kom er het liefst zo min mogelijk… (overigens geldt dat ook voor Hilversum wat aan de andere kant naast mijn dorp ligt.)

HSR

Bericht door HSR » 01 okt 2024, 19:23

Martijn_bmw schreef: 01 okt 2024, 19:19 @HSR Hahah eens ik woon ook in een dorp “naast” Amersfoort en kom er het liefst zo min mogelijk… (overigens geldt dat ook voor Hilversum wat aan de andere kant naast mijn dorp ligt.)
Haha *fistbumped Martijn*. Ik geef mijn geld graag uit in Utrecht en Zwolle. In Zwolle heb ik ook een kantoor sinds 2018 en dat is echt een toffe stad met leuke horeca en leuk publiek, helemaal in de zomermaanden.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 01 okt 2024, 19:47

Mijn schoonfamilie woont in Zwolle en inderdaad dat is een super leuke stad!

frank de jonge

Bericht door frank de jonge » 01 okt 2024, 23:29

Zwolle is mij ak te druk 😅. Maar je kan er wel lekker eten bij zo'n oude villa aan het water naast de mediamarkt

WJ

Bericht door WJ » 02 okt 2024, 08:07

Philipoo schreef: 01 okt 2024, 14:11 Ligt eraan hoe je het interpreteert natuurlijk. Een andere mogelijke interpretatie is namelijk: De stookwijzer, goede tool om even te checken hoeveel last je buren zullen hebben als jij de hele avond de vuurkorf aan hebt.
Nee, het is allemaal de schuld van de overheid. Zonder de overheid zou niemand last hebben van kachels, airco's, etcetc.

:mrgreen:

350 Z

Bericht door 350 Z » 02 okt 2024, 09:45

Vroeger waren dat NSB’ers. Tijdens WO2 zijn er door Nederlanders procentueel per hoofd van de bevolking het meeste Joden aangegeven van heel Europa aan de Nazi’s. Je ziet het nu ook weer op de UvA hoe de ‘nette’ Nederlander over Joden denkt. (Ik schaam me echt hiervoor, hebben die zogenaamde hoogopgeleiden geen geschiedenis gehad). Mijn vader heeft WO2 meegemaakt en heeft het over die zwarte bladzijde nog steeds.

frankie

Bericht door frankie » 02 okt 2024, 10:00

Het is wel makkelijk om dat onder de noemer NSB-er te schuiven, maar aan de andere kant zijn buren (of mensen in het algemeen) veel meer in zichzelf gekeerd en veel minder benaderbaar. Als je gewoon voor goed overleg even met een buurtje wil babbelen over bijvoorbeeld een feestje wat uit de hand loopt, een kind dat tegen je schutting aan loopt te beuken of auto's die zo geparkeerd staan zodat alles geblokkeerd word, krijg je al snel een waterval van vloeken naar je hoofd geslingerd en dat is dan nog in het gunstigste geval.

HSR

Bericht door HSR » 02 okt 2024, 12:00

Te weinig lebensraum, ik zou ook echt hoorndol worden. De nieuwe woningen hier een dorp verderop zijn zo vreselijk klein, met 20m2 tuin en daar een 1.8m hoog hek omheen. Het lijkt godbetert wel een luchtplaats van de lokale gevangenis. Als ik dan na 40 uur werken voor 3000 netto ook nog een zeikende buurman moet incasseren dan zou ik ook Falling Down gaan lol.

Ik heb echt te doen hoor met mensen die nu een huis zoeken.

Afbeelding

TLRS

Bericht door TLRS » 02 okt 2024, 12:50

Hoog opgeleid = economisch nuttig geprogrammeerd.

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 okt 2024, 13:25

HSR schreef: 02 okt 2024, 12:00 Te weinig lebensraum, ik zou ook echt hoorndol worden. De nieuwe woningen hier een dorp verderop zijn zo vreselijk klein, met 20m2 tuin en daar een 1.8m hoog hek omheen. Het lijkt godbetert wel een luchtplaats van de lokale gevangenis. Als ik dan na 40 uur werken voor 3000 netto ook nog een zeikende buurman moet incasseren dan zou ik ook Falling Down gaan lol.

Ik heb echt te doen hoor met mensen die nu een huis zoeken.
Vathorst? :tooth: idd verschrikkelijk wat een krappe bende daar in verschillende wijken.

tomgtr

Bericht door tomgtr » 02 okt 2024, 13:29

Aan andere kant wonen. Wij zeer ruim vergeleken met veel landen. Collega’s uit UK waren altijd heel verbaasd over onze levensstandaard (tijd woon werk verkeer en formaat huizen met name).

Martijn_bmw

Bericht door Martijn_bmw » 02 okt 2024, 13:36

tomgtr schreef: 02 okt 2024, 13:29 Aan andere kant wonen. Wij zeer ruim vergeleken met veel landen. Collega’s uit UK waren altijd heel verbaasd over onze levensstandaard (tijd woon werk verkeer en formaat huizen met name).
Das waar, al is dat volgens mij wel vooral woonopp van het huis wat erg groot is tov EU.

Hoe dat met grondopp zit weet ik niet eigenlijk, tuintjes van nu nieuwbouw (randstad) zijn wel echt waanzinnig klein met vaak zo'n 5x5m er naast en er tegenover aansluitend buren geeft wel snel buren overlast discussies met elkaar.

het is gewoon erg (te) vol in NL :tooth:

Philipoo

Bericht door Philipoo » 02 okt 2024, 14:07

350 Z schreef: 02 okt 2024, 09:45

Vroeger waren dat NSB’ers. Tijdens WO2 zijn er door Nederlanders procentueel per hoofd van de bevolking het meeste Joden aangegeven van heel Europa aan de Nazi’s. Je ziet het nu ook weer op de UvA hoe de ‘nette’ Nederlander over Joden denkt. (Ik schaam me echt hiervoor, hebben die zogenaamde hoogopgeleiden geen geschiedenis gehad). Mijn vader heeft WO2 meegemaakt en heeft het over die zwarte bladzijde nog steeds.
*diepe zucht*

Plaats reactie